Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 54 ... 200 201
koenzwet

Ineens geen zin meer in de Tour, dit heeft even tijd nodig... RIP Gino

pirazzi

Het lijkt wel of er bij het wielrennen ondertussen meer ongelukken met dodelijke afloop zijn geweest als bij de Formule 1. (Autosport)

Laatst gewijzigd
nasibal

Beetje scorebord journalistiek Nasibal.

Slechts deels mee eens. Mij vertelt het dat hij in de Giro structuureel in staat was serieus mee te doen met de sprint, zelfs na zijn valpartijen. Dan ben je conditioneel gewoon in orde, kwalitatief ook en rij je een prima Giro. Dat kan je niet afdoen als "dramatisch". Dramatisch zou zijn als hij in "zijn" etappes niet eens echt mee kan doen.

Wel kan je inderdaad zeggen dat het relatief tegen mindere goden was (en gelijk hebben) en dat zn uitslagen straks in de Tour wat lager liggen naar verwachting, helemaal prima.

Maarten Koning

Scheldeprijs en uae tour heeft hij tegen goede sprinters aardige uitslagen gehad dit jaar maar dat is geen grote benchmark natuurlijk. En vorig jaar in een (ietwat) sterker sprintveld bij de giro deed hij het ook niet onverdienstelijk.

Stiekem rijdt hij ook in een sterk veld nog best wel uitslagen.

En Hij heeft natuurlijk wel 500% motivatie dat wel wat goed maakt zou je zeggen.

Ted de la course

Pff wat verschrikkelijk zeg. Geen woorden voor. RIP Gino Mader.

Smarty

Toen ik gisterenmiddag 100+ km/u op de teller van de motor zag die achter Ayuso reed sloeg mijn hart al op de keel. Wat een krankzinnige snelheid op twee van die dunne bandjes. Het is vreselijk dat Gino Mäder deze afdaling met de dood heeft moeten bekopen. Ik wens de naaste familie, vrienden en collega's heel veel sterkte in het verwerken van dit verlies. En ik hoop dat dit een wijze les mag zijn voor de wedstrijdleiding van de TdS én volgende koersen hierna!

Phoenix0000

En wat als Cav nou zo succesvol is dat hij meteen rit 3 pakt... hoe lang blijft hij dan in koers?

Jasperdewaal11

Dan pakt hij rit 4 ook ;)

Punct

Ondertussen verslaat een sterke Noorse sprinter o.a. VdP en Lampaert in een Belgische tijdrit

Mad Max

Twijfel nu over de koppels WVA met Flip of Laporte met MVDP. Heeft de 1,5 M tussen WVA en Laporte zijn meerwaarde ?

Qtjelegend10

'@KV ik doelde idd op Teuns, was een mooie rit voor hem geweest.. RIP Gino

Maarten Koning

'@Max

Dat is de grote vraag, volgens mij wachten we bijna allemaal op feedback vanuit jumbo op deze vraag.

De recente resultaten van beide renners kunnen we niet perse heel veel mee. Laporte mengt zich in vlakke sprints en wint, dat is wel wat informatie en hij heeft zelf op die vraag enigszins ontwijkend geantwoord, al noemde hij wel specifiek lastigere etappes voor wout.

Wout sprintte etappe 2 in zwitserland maar een klassieke sprint kon ik dat nou ook niet noemen.

Puur op basis van uitslagen zou je zeggen dat laporte zich in elk geval wil testen in de sprints maar of dat mag is weer een tweede.

Daarbij geniet wout ook van een bepaalde status en daarin wegen ook, neem ik aan, commerciele teambelangen. Wout offert zich regelmatig op waar hij in elke andere ploeg volledige vrijheid zou genieten. Als team moet je daar wat tegenover zetten, dat doet jumbo natuurlijk al in het voorjaar maar ook in de tour denk ik dat dergelijke overwegingen meespelen.

Speculatie natuurlijk, dat weet ik ook wel. Ik probeer ook niet te stoken, ik denk alleen oprecht dat dat meespeelt.

jenzrscl

Wout gaat echt tour niet rijden om ritzeges te laten liggen, dus die zal wel mengen, kan anders net zo goed thuis blijven bij zijn vrouw zonder ambities , want eerste 12 ritten heeft vingegaard wout toch niet echt nodig

Laatst gewijzigd
jenzrscl

In rit 1 gaan er echt 30 kanshebbers zijn op geel, denk dat het ook niet evident word alles samen te houden

Vdpoel zal wss al 50 km voor streep aanzetten

Kan zomaar zijn dat dylan teuns geel pakt

Laatst gewijzigd
Deentje

Heb alleen ruimte voor WvA of Laporte. Alle twee goed voor 400/500 punten?

yoeri

'@Richard; verwacht je dat iemand hier een antwoord op kan geven? 🤣

Laat ik het zo zeggen, beide mogelijk om een flink aantal punten te scoren, maar beide dragen een bepaalde onwaarschijnlijkheid met zich mee.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Voor degene met MvdP in het team: in de tijdrit hoef je hem alvast niet op te stellen:

'Die tijdrit is zeker geen doel. Zo'n tijdrit is juist meestal een hersteldag voor mij. Helemaal wanneer 'ie, net als dit jaar het geval is, in het midden van de ronde valt'

HaagseHaas

Ik neem Van Aert en Laporte allebei niet mee. Met het geld dat dat bespaart kan ik wel Philipsen & Pedersen allebei meenemen met nog wat sprinters die genoeg punten zullen pakken en wat kanshebbers zoals Alaphilippe, Wright, Skjelmose en Van der Poel voor de aanvallersetappes. Van Hooydonk als goedkopere Jumbo voor teampunten/reserve.

jm dvg

Smarty's reactie was ook mijn eerste reactie wat betreft gino en afdalingen. Als ik me niet vergis nam ook cicone veel risico's en ging het daar zoals zo vaak net goed. Maar hoe zouden dergelijke incidenten in de toekomst voorkomen kunnen worden? Mss snelheidsbegrensingen maar is lastig gezien het een onderdeel vd sport is. Bredere banden of andere materialen gaat t ook niet worden wss. Heb zelf geen oplossing maar er moet wel iets mbt veiligheid gezien snelheden, risico's en valpartijen steeds groter worden en de gevolgen ernstiger. Heel veel sterkte aan de nabestaanden.

gratemans

Hoe zouden dergelijke incidenten voorkomen kunnen worden? Niet.
Bij sprints is er nog veel te winnen aan veiligheid. Road furniture weghalen / omzeilen, niet te veel bochten in de laatse km etc. In een sprint fietst iedereen dicht op elkaar en kan een fout van de één fatale gevolgen hebben voor (meerdere) anderen.
Bij een afdaling als deze heeft iedere renner in eigen hand hoeveel risico hij wil nemen. Wat is gebeurd is verschrikkelijk en tragisch, maar ik vind het vreemd hoe velen nu opeens in een knee-jerk reactie roepen om meer veiligheid. Juist dit incident zie ik ook daadwerkelijk als een uitzonderlijk incident dat weinig te maken had met de veiligheid van het parcours.

Laatst gewijzigd
Harderijder

Ik lees hier in de discussie en teams weinig over ploeggenoten van UAE of Jumbo, met name de klimmers (Majka, Kuss, Kelderman).
Is dat omdat we verwachten dat ze hun geld niet waard gaan zijn, en zijn er in dat budget betere opties? Of omdat het een saaie tactiek?

yoeri

'@jm dvg; heb het topic 'veiligheid koers' aangemaakt. Hier kan gediscussieerd worden over constructieve oplossingen om de koers veiliger te maken. Hopelijk komen we samen tot goede oplossingen.

@gratemans; eens dat dit eigen verantwoordelijkheid is. Maar feit blijft dat de belangen zo groot zijn dat de renners hun eigen veiligheid uit het oog verliezen. Dan ligt hier toch verantwoordelijkheid voor de werkgever (in deze parcours verantwoordelijke) om de werkplek dusdanig in te richten dat di alsnog tot een minimum wordt gebracht. Door goede aanwijzingen, signalen kan hier misschien voor gezorgd worden.

@harderijder; denk dat voldoende mensen een knecht meenemen. Ik vind het zelf een saaie tactiek wat voor mij het spel minder leuk maakt en doe dit dus alleen wanneer de renner zelf voldoende punten kan behalen uit eigen kracht. Maar ieder zijn ding uiteraard.

Laatst gewijzigd
Nielsje

Test

rbc1912

Test geslaagd

snoek1974

'@ harderijder

Het is een saaie tactiek en ook zeker geen zekerheid .

Heb zelf wel A Yates en v Aert , maar daar verwacht ik los ook wat van , dus niet alleen maar voor teampunten .
Neem eigenlijk nooit iemand pur sang voor teampunten mee

Nu nog Powless en Izagirre , maar kan dat ik hier nog ga voor 2 puncheurs van 750 K .
Maar kan zomaar zijn dat ik geld van Pedersen nog anders ga verdelen
Het blijven puzzelen is leuk

1 2 ... 54 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.