Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 55 ... 200 201
Ben Heal Nie

De meest obvious oplossing is natuurlijk geen (gevaarlijke) afdaling in de finale leggen. In principe kun je gretigheid en verhoogd risico nemen deels vermijden door gewoon berg op te finishen (in ieder geval onder klassementsrenners, ik denk dat dit onder rittenkapers lastiger is).

Daarnaast… als je naar de finale van Milan - Sam Remo kijkt van dit jaar zie je dat de beste bergop die dag won en dat de andere beste bergop daar in de afdaling een soort van vrede mee hadden en geen onnodige risico’s gingen nemen om Mathieu terug te halen. Dit in tegenstelling tot de editie van vorig jaar, waar iemand in principe zijn kwaliteiten bergop en in de sprint moest compenseren (hoe gaat die afdaling van hem ook is om te zien, ik hield mijn hart vast)..

Kortom,

Ben Heal Nie

Kortom, Het is onderdeel van wielrennen, maar ik denk dat parcours bouwers er toch wel rekening mee moeten houden.

yoeri

'@Ben; het werkt inderdaad niet mee en werkt risico nemen in de hand. Maar toch klopt het niet helemaal. Mäder reed niet mee voor de etappe-overwinning noch voor het algemeen klassement. Dit lijkt te betekenen dat dit voor de renners niet uitmaakt en zij toch teveel risico gaan nemen wellicht omdat zij niet voldoende informatie hebben over het gevaar van het parcours?

HZ57

Wielrennen is nu eenmaal een gevaarlijke sport. De een valt van de berg en de ander klapt op een stilstaande wagen of over een collega. De meest zware ongelukken gebeuren zelfs in de trainingen. Daar kun je geen parcours tegen bouwen.

Zutphen

Heren/vrouwen wielerkenners. Dit forum gaat mij zeker helpen om mijn collega's op het werk te verslaan. We hebben daar een puntentelling per wielerploeg. Dus wie is de beste sprinter/klimmer/ak per ploeg/dag. Apart maar best leuk. Nu weet ik niet wie de sprinters zijn van:
AG2R, EF, FDJ, UAE.
Kunnen jullie mij helpen ? Dank zover.

En allen veel sterkte met het verlies van Gino....

Ben Heal Nie

'@yoeri als dit daadwerkelijk het geval is dan was de afdaling op zichzelf al gevaarlijk genoeg.

@HZ57 dit is natuurlijk veel te kort door de bocht… met alle respect, maar bij elke sport die mogelijk gevaarlijk is worden maatregelen getroffen. Simpelweg accepteren dat het gevaarlijk is en anders zeggen “dan moet je iets anders gaan doen”; zo werkt het gewoon niet. Bij F1 hebben ze de halo geïntroduceerd een aantal jaar terug en mijn inziens heeft deze al veel “met erg” voorkomen bijvoorbeeld. Op de neurburgring wordt ook al heel lang niet meer racet (mede doordat het gewoon erg gevaarlijk is).

@zutphen… dit zijn geen sprintploegen. Dus ik zou gewoon de klassementsmannen van die ploegen als puntenpakkers opschrijven.9

Zutphen

Kan ik dit ergens vinden ?

Niballie

'@Zutphen

Je kunt het beste op PCS kijken naar de voorlopige startlijst en dan naar de uitslagen van de renners. Kom je er vanzelf achter wie een sprinter is en wie niet.

ZK

'@zutphen procyclingstats.com > race > tour > startlijst > zie daar alle renners en als je erop klikt hun kwaliteiten en resultaten. Moet je uit kunnen komen. Succes!

Wicked Wout

'@zutphen, volgens mij ga je al een tijdje mee op dit forum, dus neem aan dat je scorito speelt. Daar wordt met sterren natuurlijk ook al een indicatie gegeven.

Daarnaast idd PCS zoals hierboven aangegeven. En tot slot: je sociale leven opgeven en ieder halfuur de nieuwsberichten checken op deze site, indeleiderstrui, sporza, filter, etc... 😉

LuckyLuuk

Woods voor maar 750k wat denken jullie ?

HZ57

Woods heeft de laatste 3 grote rondes niet uitgereden. Daar blijf ik dus af

Ragnar Lolbroek

'@ Zutphen. De ploegen die jij noemt, gaan behoorlijk inzetten op AK. Zo laat FDJ bijvoorbeeld Demare al thuis. Daar verwacht ik dus niet onmiddellijk nog een sprinter aan de start.
Een ploeg waar ik wel eventueel nog een sprinter verwacht ( mits fit->Bouhanni, etc.) Is Arkea.
Wie dat zou kunnen zijn is o.a. te vinden op PCS.

Ecko

Woods valt inderdaad vaak (uit). Anderszijds, het is een koopje en hij kan zich al in de eerste twee ritten terugverdienen. Dan mag hij daarna uitvallen (wel voorzichtig aub).

Wat is er eigenlijk met Quinten Hermans aan de hand? Reed vorig jaar een geweldig voorseizoen, maar mocht tot zijn frustratie niet naar de Tour. Bij Alpecin presteert hij nu amper. Lijkt me mits in vorm ook een kanshebber voor die eerste twee etappes.

Staafmixer

Goedemorgen allemaal!

Na jaren meelezen, nu maar eens ingelogd, om hopelijk af en toe een nuttige bijdrage te leveren.

Al zal ik me eerst eens voorstellen. Ik ben een wielerliefhebber, met nadruk op liefhebber en geen kenner zoals Nasibal, Zadelpen, Thombeg etc. (altijd mooi om jullie visies/discussies te lezen trouwens). Van huis uit ben ik een voetballer en heb op dat spelletje veel meer kijk dan fietsen, maar volg de TdF al vanaf ongeveer 1998. Tijdens de zomervakantie ging ik als beginnend puber nog mee met mijn ouders mee, maar vaak geen zin om ook (elke dag) met ze mee op pad te gaan. In de caravan stond een televisietje van 20 bij 20 cm, waarop we alleen Ned. 1 t/m 3 kunnen ontvangen. Toen blijven plakken bij de Tour en gegrepen door het wielervirus. Ik zal stoppen met dit relaas... Haha!

Met Scorito behaal ik steevast rond de 85% (Giro/TdF/Vuelta) en hoop eens de 90+% te behalen, al had ik vorig jaar dramatische score van 65% in de TdF.

Heel veel succes allen!

ZK

Wat betreft woods even de bergetappe van vandaag afwachten. Als hij daar weer goed is, dan toch wel leuke opvuller voor Scorito. Echter zijn er veel leuke opvullers in de 500k t/m 1m categorie, dus er zullen hoe dan ook veel keuzes moeten worden gemaakt
Welkom @Staafmixer

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

Even een algemeen vraagje, we zijn hier per slot van rekening om te leren: wanneer beginnen de puzzelaars hier met puzzelstukjes invullen? Ik betrap mezelf er toch steeds weer op dat ik uit enthousiasme meteen een team in elkaar klik zodra Scorito de boel online gooit - elke keer met in het achterhoofd: ach, dat pas ik later allemaal nog wel aan. Om vervolgens bij elke mogelijke aanpassing te denken: 'wat als Lutsenko me dit keer niet gaat Lutsenko'en? Toch maar iemand anders eruit klikken' 'nee Pinot kan ook echt niet. Tis z'n laatste Tour. Die man pakt geel, bollen, jongeren. Alles' En dan klik er dus uiteindelijk niemand uit, terwijl ik als ik nu zou beginnen (of 1 juli in de ochtend) waarschijnlijk toch op wat anderen zou uitkomen. Hoe kijkt men daar naar? Beginnen jullie later met een selectie samenstellen, of hebben jullie minder problemen met renners eruit klikken?

ZK

In de eerste 2 dagen wel even wat puzzelen om te kijken tot welk team je ongeveer kan komen. Daarna volg ik altijd het nieuws en dan in laatste 4-5 dagen pas weer puzzelen wanneer de teams en doelstellingen bekend zijn. Nu kun je dagelijks blijven schuiven, maar heeft zo weinig zin. Als iemand nu of tijdens nationale kampioenschappen crasht, dan kun je weet opnieuw beginnen. Want alle keuzes hangen met elkaar samen. Daarnaast zijn doelen van bijvoorbeeld WvA en Laporte nog heel onduidelijk, dus ze wel of niet selecteren kun je nu nog weinig zinnigs over zeggen. Gewoon even geduld hebben, dwingen niet te puzzelen, nieuws in de dagen houden en wachten wachten wachten 😉😉😉

arjenzvob

Leuk om te lezen @staafmixer! Welkom :)

Ecko

'@ Ben: ik hang in eerste instantie ook erg aan mijn eerste selectie. Maar soms wil ik er toch heel stellig iemand uitkieperen (of een renner blijkt niet te starten), of ik wil een ander er per se in. Budgettechnisch vergt dat af en toe flinke ingrepen, waardoor ineens zowat mijn halve selectie vernieuwd wordt. Daarna ben ik wat minder gehecht aan mijn uitverkorenen.

Geoffrey1420

'@ Ecko. Met betrekking tot je opmerking over de kansen van hermans in etappe 1 en 2. Je weet bij wie hij in het team zit toch? Kan geen scenario bedenken waarbij Mvdp het niet red en hermans wel.

sprintgeit

'@ZK, goede tip. Sinds vorig jaar begin ik ook pas 2 dagen van te voren met het daadwerkelijk invullen nadat ik hoorde dat "Hannes", zeg maar de Nasibal van de Sporza Wielermanager dit steevast doet om zichzelf niet dol te draaien. Bevalt me uitstekend moet ik zeggen.

Laatst gewijzigd
KV

Het is Hannes (Tahon) van de Sporza Wielermanager ;-)

Laatste GT’s ook maar in de laatste week beginnen puzzelen terwijl ik nu merk dat ik toch al een team heb klaarstaan in scorito en Sporza. Om de 1 of andere reden lijkt het nu wat “makkelijker” te zijn ofzo?

BlingSagan

Ik vind het wel handig (en leuk) om de eerste dagen dat Scorito open staat even de duurste renners er in te klikken en te kijken waar het stopt qua budget. Daarna de duurste renners die ik niet hoef te vervangen door de goedkopere renners.
Ik heb me dan nog niet verdiept in het parcours. Dus ik hou dan een soort 9 AK, 8 sprinters, 3 overig aan.

Jasperdewaal11

Even aangaande Bahrain. Deze klote gebeurtenis met Gino kan toch alleen maar impact hebben, zoiets laat geen mens onberoerd en zeker geen ploeggenoot.

Je kan hier in mijn optiek op 2 manieren door beinvloed worden.
1) Je haalt er kracht uit om alles in naam van Gino Mäder te doen en stijgt boven jezelf uit.
2) Je bent dusdanig ontdaan (wat begrijpelijk is) dat je geen deuk in een pakje boter rijd.

Of misschien wisselen de 2 elkaar wel af. Hoe het ook zij lijkt mij dit wel relevant om mee te nemen in het al dan niet selecteren van renners van Bahrain. Eens?

1 2 ... 55 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.