Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 56 ... 200 201
KV

Heb ik ook al over nagedacht Jasper maar hoe zal jij weten wat er in het hoofd van elke renner omgaat…

Ook los van Bahrain. Elke Ronde v Zwitserland renner is er wel serieus van aangedaan. Sommige ploegen (bv van Bini) vertrekken ook nu.

Laatst gewijzigd
nasibal

Het is misschien moeilijk te geloven, maar de Nasibal van Scorito vult ook altijd pas de laatste week voor de deadline zn team in. Precies om dezelfde reden.

Overigens is het ook een goede tip om op deadline day Scorito niet meer te openen.

Ben Nihilisty

'@Ecko daar noem je eigenlijk precies een punt dat zo'n startselectie hebben ook zo rot maakt: dat gehannes met het budget. 1 op 1 wissels als Flip versus Pidcock zijn alleen afhankelijk van je voorkeur, maar meestal is het niet zo'n feest en dan moet zoals je zegt eigenlijk je halve selectie over de kop. Wellicht dat ik het toch een keer ga proberen om pas richting het einde te gaan klikken. Zal overigens wel niet lukken.

En @ZK @nasibal als de gelouterde namen zich lang van het puzzelen afhouden. Tja, dan moet ik daar toch ook echt een keer aan geloven. Thanks voor de input!

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@KV
Haha dat is waar ook! Hannes. Jannes dat was die volkszanger.

Franky122

Het is een vreselijke gebeurtenis met een enorme impact op de ploeg en op de wielerwereld. De Tour begint echter over twee weken en men werkt al een hele poos toe naar deze Tour. Topsporters hebben een immense prestatiedrang. Ik denk dat het overlijden van Mader overwegend een positieve invloed zal hebben op de prestaties van Bahrain.

R. D.

Ik ben gisteren begonnen met het inkorten van mijn longlist, en toen vielen de eerste 5 slachtoffers:

afvallers vrijdag 16 juni: D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

Ik heb daarna echt de smaak te pakken gekregen ! Vandaag sneuvelen er maar liefst 16 renners, en niet de minste:

J.HINDLEY BORA
A.LUTSENKO Astana
G.CICCONE Lidl-Trek
D.TEUNS Israel
M.CAVENDISH Astana
B.O'CONNOR AG2R
J.FUGLSANG Israel
F.GALL AG2R
R.URÁN EF
I.IZAGIRRE Cofidis
T.TRAEN Uno-X Pro
A.BAGIOLI Quick Step
M.SOLER UAE Team
M.SOBRERO Jayco
A.LEKNESSUND Team DSM
M.VANSEVENANT Quick Step

Ook zijn er 4 renners aan de lijst toegevoegd:

N.POWLESS *EF
M.WOODS *Israel
Q.HERMANS *Alpecin
F.WRIGHT *Bahrain

We gaan verder met 48 man !

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@KV ja snap en dat is ook gissen en zelfs voor wielrenners buiten de ploeg.

Denk dat Franky hierboven ook grotendeels gelijkt heeft maar ieder persoon gaat er anders mee om, topsporter of niet. Zelfs in dat genre mens heb je de onverstoorbare en mentale gevalletjes (neem een Pinot bijvb).

Laatst gewijzigd
Kanarie

'@R.D. Ik vind Hindley de voornaamste kandidaat voor het derde podiumplekje en van Ciccone verwacht ik ook veel (punten).

R. D.

Ik zag laatst iemand een lijstje posten met 10 iandidaten voor plek 3 en daarvan heb ik er nog steeds 7 op mn lijst.

Alleen Hindley en Carapaz heb ik persoonlijk gewoon geen vertrouwen in, en O'Connor heb ik inmiddels ook gedropt.

jenzrscl

En op basis van wat schrap jij dan hindley en 16 man dan vandaag ;p

RikLarssen

'@R.D. Wij gaan dan in ieder geval redelijk afwijkende teams hebben zie ik al. Ben inderdaad ook wel benieuwd naar wat beweegredenen. Vooral als er nog 48 man over zijn waarom sommige dan nu al afvallen.

R. D.

Tsja het gaat dan ook om wat renners kosten. Ik denk niet dat iemand 4 vd 5 mannen van 3.5M gaat nemen en van die 5 heb ik Mas, Laporte en vd Poel er vrijwel constant in staan. Dan vallen Hindley en Carapaz dus automatisch af.

Hetzelfde geldt voor de andere prijscategorieën, waar ik soms zoveel goedkopere opties zie(bij de 1.5M bv)dat ik zeker weet dat ik geen renners ga kiezen van een bepaalde prijs(2M, OÇonnor/Ciccone).

Kannibalen van Ieper

Van waar Mas?

R. D.

Ik geloof dat dit de eerste keer wordt dat ik Mas selecteer in een grote ronde, ik ben normaal niet zo van de veilige keuzes. Maar deze keer neem ik hem juist omdat hij constant presteert. Ik zal vast nog genoeg risico in mn selectie opnemen.

Jasperdewaal11

Jij vind Mas aan de schijterij een veilige keuze ?

Qtjelegend10

Hoe denken jullie over wanneer de gele trui naar een type Leknessund/JP Lopez (zoals in de Giro) zal gaan? Etappe 5 en 6 liggen voor de hand, maar etappe 5 heeft een vlakke start, waardoor een sterke kopgroep lastiger te vormen is. Ik denk daarom zelf meer aan etappe 6. Vanaf daar kan ie behouden worden tot etappe 9 (Puy de Dôme). Voor die 3 etappes misschien Scorito-wise niet super interessant maar ben wel benieuwd.

Arne Riis

Ik weet niet hoe rot die mossel in Mas’ zijn paella was, maar als hij er na een maand nog steeds last van heeft, dan denk ik niet dat hij start.

Laatst gewijzigd
TheTank

Grote nadeel van nu al je aan je team puzzelen is dat je tijdens/na de ronde altijd een paar baalmomenten hebt: kak, die hád ik in m'n team😅. Maar ja, het puzzelen is toch ook weer te leuk om het niet te doen. Laatste dag noet meer kijken is wel een goede tip van nasibal. Zo heb ik goud op RG verspeeld door uur van tevoren Djoko te wisselen voor Medvedev😓. Gewoon niet doen dus haha

Jumbo stalorders zijn toch mijn grootste breinbreker. Kan Sarah niet gewoon volgende week al bevallen en dat Wout zegt dat ie dan thuis blijft? Dan klik ik nu Laporte erin en ben ik klaar

ManWithBeard

Ik had vanaf het begin O'Connor erin staan. Mede vanwege aardige resultaten dit jaar. Echter ben ik eens naar z'n punten afgelopen rondes gaan kijken en dat valt eigenlijk vies tegen. Plafond van 250 (en dan mats ik m al denk ik). En ook in die jaren reed hij redelijke resultaten daarvoor. Hoe kijkt de rest hier tegenaan? Dan neem ik liever Rodriguez die al bewezen heeft veel punten binnen te kunnen halen, ondanks dat hij nu misschien minder is. Ik zou ze uiteraard allebei kunnen nemen, maar dat past eigenlijk niet in mijn AK team. Ik betrap me er zelf steeds meer op dat ik moet kijken naar resultaten in grote rondes (behalve bij jonge talenten uiteraard).

nasibal

Hoe denken jullie over wanneer de gele trui naar een type Leknessund/JP Lopez (zoals in de Giro) zal gaan

Niet. Dikke kans dat het geel met het parcours van etappe 1 en 2 naar een jongen gaat die relatief goed bergop kan rijden. Gezien het aantal kanshebbers zou het heel goed kunnen dat dat niet Pog of Vinnie is en dus waarschijnlijk per definitie iemand die hem nog wel even wil verdedigen. Als het in 5 en 6 zo hard gaat dat het geel moet lossen is het waarschijnlijker dat de trui daar naar een klimtopper uit het peloton overgaat, dan naar een vlucht die er minuten voor rijdt.

Als Vinnie of Poggie in 1 voor de etappe strijden (en strijden zullen ze dan echt wel meoten) dan is dat juist omdat ze het geel willen pakken, niet omdat ze gefocussed zijn op etappewinst. Als ze hem zo graag willen gaan ook zij hem niet zomaar weer weggeven. Dan hadden ze hem net zo goed niet kunnen pakken.

Een weggeefscenario waarin een vluchter hem pakt heeft daarom in mijn ogen een hele kleine kans deze Tour.

Laatst gewijzigd
KV

'@ Qtje

Persoonlijk denk ik dat de renner die geel pakt in 1 en/of 2 hem zal willen/proberen houden tot 9, tenzij dit Pog of Ving (of evt Wva) zou zijn (maar die kans lijkt me klein)

Edit: de Nasibal van Scorito was me net voor

Laatst gewijzigd
ZK

'@ManWithBeard Rodriguez reed wel in Vuelta he, daar was een minder startveld in de breedte, dus 7e daar worden achter paar toppers heeft wel wat minder waarde. Daarnaast heeft Vuelta heel ander parcours waardoor hij ook meer punten kon halen dan in tour mogelijk is. Je ziet sowieso dat al renners in Vuelta veel hogere punten behalen dan in tour.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

Je kan Rodriguez en o Connor prima vergelijken. Reden allebei de Vuelta. 7e en 8e. Rodriguez 13 keer top 20 en o'connor maar 8 keer. Hier heb je je punten al. Bij dit soort talenten moet je je altijd afvragen waar zijn plafond ligt. Kan zomaar in de tour top 5 rijden als het meezit. Maar kan ook afzakken naar top 12. Rodriguez zit natuurlijk wel bij een wat meer sterkere ploeg.

Pim Todcock

Voor O'Connor met een goede vorm en een piek al boven de 100/M is het dan toch geen slechte deal? Een etappezege zal nu wat lastiger worden, maar nu als serieuzere klassementsrenner zal hij weer wat meer top20 plaatsen moeten halen.

Je kan als Pogacar zijnde best geel halen en weggeven als je daarmee de concurrentie (Vingegaard) even achter je laat. De seconden in de eerste rit tellen gewoon mee voor het eindklassement.

Imbatido

@ManWithBeard O'Connor heeft eigenlijk pas drie rondes gereden als klassementsrenner. Tour 2021 (4e), Tour 2022 (geblesseerd uitgevallen), Vuelta 2022 (8e zonder optimale voorbereiding, niet slecht).

Maar het puntenplafond van een renner hangt ook volledig af van het parcours. De Tour van 2021 waarin O'Connor 4e werd had maar 3 aankomsten bergop (die ritten werd hij 1-5-8). Dat was een beetje een kutparcours. De Tour dit jaar leent zich veel meer voor klimmers en minder voor vluchters.

Als O'Connor dit jaar opnieuw 4e wordt in het klassement gaat hij op dit parcours absoluut door het plafond dat jij hem toedicht.

1 2 ... 56 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.