Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 57 ... 200 201
jenzrscl

Wat is mathieu toch heerlijke renner

Ik vraag me btw af waerenskjold zou die sprinten tour?
Of gaan ze toch alle ballen op kristoff. Want de snelheid is er mss th meer bij in waerenskjold

RikLarssen

Er staat mij vaag iets van bij dat een tijd geleden kristoff had gemeld dat waerenskjold de voornaamste sprinter werd want hij werd te oud. Echter is hij daarna wel weer eens gaan winnen en paar keer degelijk gaan sprinten waardoor het mij niet zou verbazen als kristoff gewoon de sprinter wordt.

Qtjelegend10

'@nasibal @KV Okeoke ja daar zit zeker wat in. Dan gaat het voor mij wel ook over de vraag of etappe 1 en 2 haalbaar zijn voor types Matje en WvA, ik denk zelf dat 't net over 't randje is (dus niet haalbaar), wat jullie? Mochten ze het wel halen, zie ik ze echt niet het geel tot etappe 9 houden, puur even op wat ze kunnen. 5 en 6 zijn mi echt te serieuze klimetappes voor die jongens. Flip en Pidders zouden het misschien net aankunnen.

Mochten ze het niet halen, hebben jullie zeker een punt dat de ploeg van de winnaar (hoogstwaarschijnlijk idd iemand die een aardig potje klimt) zal rijden voor het geel in 5 en 6, daar had ik nog niet bij stilgestaan.

jenzrscl

Naja moest vdpoel het geel hebben in rit 5/6 gaat hij gewoon de ontsnapping in.

Gaat zoieso dan eervol zijn trui verdedigen en afgeven :p

Ze zullen allemaal wel nog relatief dicht bij elkaar staan de klimmers aan rit 1, dus dat eender wie geel houd tot rit 9 vind ik zeker twijfelachtig :p

KV

Het zal wel niet eender wie zijn die geel heeft na 2.

Ben Nihilisty

Van der Poel no pick. Dat heeft mijn 4e Westmalle Tripel net aan me verteld. Dus dat is gewoon een gratis tip vanuit mij, doe er je voordeel mee

Benzardi

'@Ben
Je had beter naar je 3de Westmille Tripel moeten luisteren, die wel zei neem v/der Poel :)

Pim Todcock

Vd Poel verloor wel flink wat tijd op de laatste klim. Maar of dat iets zegt is maar de vraag. Als ie zo de tour wint is het ook prima ;).

Thomberg

Mathieu is een heerlijke renner om niet te nemen zodat ke goud kan halen. Ik hoop dat iedereen hem selecteert

Ben Nihilisty

'@Benzardi Het slotakkoord in de vorm van nummer 5 zal straks vast uitsluitsel geven. Je hoort nog van me

de Tour

Rodríguez is in de Vuelta ook nog hard op zn plaat gegaan. Wat mij bereft niet vergelijkbaar met O'conner. Rodríguez heeft een veel hoger plafond.

Alleen de rolverdeling binnen Ineos even afwachten.

ManWithBeard

'@Imbatido, je hebt zeker een punt dat hij nog weinig grote rondes als AK heeft gereden en parcours zal dit keer meer opleveren voor AK mannen. Maar als je idd al kijkt naar Vuelta vorig jaar scoorde Rodriguez echt veel meer punten (jongere uiteraard). Dat is prima te vergelijken. Ik verwacht deze Tour 6 a 7 keer AK echt vooraan etappe. Stel dat hij gemiddeld tussen plek 5 en 10 rijdt in die etappes(27 punten), plus hij wordt 6de uiteindelijk (36 punten). Bovendien rijdt hij nog 3 keer tussen plek 15 en 20 achter een groep vluchters (7 punten). Dan kom ik op ong 230 punten. Dat is gewoon goed, maar is naar mijn mening ook wel zijn max ongeveer. Ik ben misschien te gierig dat ik meer wil ;). En misschien heeft deze berekening mensen wel overtuigd om hem wel te nemen haha

zitvlees

Mogelijk mijn laatste (irritante) oproep:

We hebben nog maar 1 iemand nodig voor de subleague competitie! We staan op 9 toppers tot nu toe, dus we zoeken nog 1 absolute topper om het team compleet te maken.

Ben jij een topspeler met een top wielerindex en wil jij een keer alles 100% transparant bespreken én strijden tegen andere top subleagues? Stuur dan een DM.

Imbatido

@ManWithBeard Ik weet niet of je de prestaties wel zo goed kan vergelijken. De ene kwam geblesseerd uit de Tour de France, de ander kende een optimale voorbereiding via Burgos richting zijn hoofddoel van het seizoen. O'Connor kwam er de laatste week wat door maar leek toch geen moment in zijn beste doen in de Vuelta.

Ik heb de punten even opgeteld van ritten + GC. O'Connor 200, Rodriguez 244. Dat is zonder de ploegentijdrit, jongerenpunten elke dag (ook als je hem niet zou opstellen), en jongeren GC. In de Tour is er sowieso meer concurrentie voor de jongerentrui met Pogacar en Skjelmose.

Naast de bergritten kan je O'Connor ook opstellen in de tijdrit en in de Dauphiné was hij zelfs goed in de sprintjes (2e van de klassementsrenners in rit 6), dus in het openingsweekend kan je hem ook meenemen.

Laatst gewijzigd
RikLarssen

Voor de hele O'connor en Rodriguez discussie. Hoe zien jullie Simon Yates hierin, minder dan de twee genoemde? Vind het lastig inschatten hoe zijn vorm is, en altijd risico of hij het einde haalt van een grote ronde. Maar in principe veel puntenpotentie als die in goede doen is.

VincentK

O Conner en Rodriquez heb ik er vooralsnog gewoon allebei in staan. Bijt elkaar niet. Simon Yates wil ik wel graag toevoegen, maar ik heb mij voorgenomen alleen rijders te nemen die vorm hebben getoond.
Simon Yates is 2 maanden geleden met maagklachten in Romandië afgestapt en heeft daarna niets meer gereden. 2mio kan spotgoedkoop zijn, maar voor het zelfde geld wordt het niets. Als er over een dag of 10 positieve info is, denk ik er nog eens over na.

KV

Denk dat Simon gewoon niet zal meedoen.

nasibal

Denk dat Simon gewoon niet zal meedoen.

En dit zou wel eens rete interessant kunnen zijn voor Scorito

R. D.

Van mij mag er nog wel een pak uiteindelijk niet gaan, dan hoef ik zelf die keuzes niet te maken.

VincentK

“ En dit zou wel eens rete interessant kunnen zijn voor Scorito”

Klik jij hem er blind in als hij start @Nasibal? Misschien dat hij volgend weekend nog rijdt (zal best een sterk deelnemersveld in de UK zijn.

En vraag twee twee, hoe quote je hier, gaat dat via.

test
?

Ah, laatste vraag zelf al beantwoord :)

Laatst gewijzigd
pisscock

wat ik nu heb staan:

pogy
Ving
Hindley
Yates
Bardet
Rodriguez
Skjelmose
Jorgenson
Johannessen

Van aert
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Zingle
Wright
Rickaert

MVDP
Latour (of andere 500k aanvaller)
Izagirre (idem dito)

Twijfelgevallen:
Ik houd wel van renners die twee (of meer) kanten op kunnen zoals Wright (als aanvaller en als sprinter in zware etappes), Skjelmose en Jorgenson (zie ik eigenlijk meer als klimmers maar zouden evt ook een klassement kunnen rijden?) Maar misschien moet ik juist voor meer duidelijke renners kiezen: bv oconnor ipv jorgenson en dan cavendish ipv girmay (ook onzeker). En ik speel nog steeds met de gedachte van aert thuis te laten voor laporte en met dat geld jorgenson te upgraden naar Landa bv. Wat denken jullie er van?

Ben Nihilisty

'@Pisscock Ik zie die gedachte over Wright hier vaker - dat hij multi-inzetbaar is met het oog op eventuele (moeilijke sprints), maar is hij niet - zeker in deze Tour met beperkte zware sprintetappes - een soort Cort? Zelfs in (nogmaals een gelimiteerd aantaal aan) gereduceerde massasprints zie ik 'm eerlijk gezegd niet meedoen. Voor mij is Wright om die reden eigenlijk zelfs helemaal geen interessante optie. Zie ik iets over het hoofd hier?

arjenzvob

MvdP thuislaten wordt het moeilijkst, en al zeker op deadline day. Maar als ik het rationeel benader is hij gewoon niet 'nodig'. Nu nog proberen te juichen voor hem als hij 1 of 2 etappes iedereen naar huis rijdt :)

Pim96

'@Nasibal ik ben wel benieuwd waarom je het niet meedoen van Yates rete interessant vindt. De andere Jayco mannen (op Dylan na) zie ik dan niet in dat gat springen. Of klik je dan gewoon makkelijker een 2 miljoen alternatief erin?

Kitos Cycling Team

Hallo allemaal,

Ik speel ondertussen 2 jaar Scorito. Sinds de giro ben ik dit forum beginnen volgen, en bedankt om jullie inzichten hier te delen. Ik zal dit vanaf nu ook proberen doen.

Ps voor mij is multi inzetbaar ook niet meteen een voordeel, wanneer stel je Wright dan effectief op? Voor zijn prijs zijn er zowel qua sprinters als vluchters betere opties.

1 2 ... 57 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.