Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 58 ... 200 201
jm dvg

Mijn analyse voor etappe 1 en 2

1 jumbo zal met hele ploeg rijden om te zien hoe fit pogy is hierbij zal wva als als één na laatste man aan het werk moeten. Blijven wout en vd poel erbij krijgen ze de kans anders wordt het een klimmer vini of pogy of skjelmose bilbao flip types.

2 heuvelklassieker waarbij vd poel op min 50 km wil gaan aanvallen krijgt die een kopgroep met wva en andere niet klassementsmannen mogen ze ook de trui overnemen. Met max 2 a 3 min. Voor jp zal het te zwaar zijn maar wanneer die nog in peleton zit is ie kanshebber.

Andere lezingen zijn welkom.

Pim Todcock

De vraag is wat WvA allemaal mag in zo'n etappe, van zijn eigen team en van de concurrentie voor de groene trui. Zo aan het begin van de Tour met alle kaarten nog in de hand zal toch niemand risico willen nemen. Gaat MvdP rijden met WvA als JPh groen moet winnen?

Edit: JPh zelf is ook aardig taai in dergelijke ritten dit seizoen. Als die mee is kan WvA natuurlijk wel profiteren.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik heb nu de helft van me team staan heb nog geen pogacar heb nu dit

Viningaard
Mas
Yates
Skjelmose
Gall
Jakobsen
Ewan
Girmay
Welsford
Van der poel

heb nog 23.25 miljoen over

twijfel erg over pogacar vindt hrm wel erg duur

Niballie

Niet twijfelen, gewoon klikken.

JonasVinegar

'@kevinraar Het doel van het spel is om zoveel mogelijk punten te scoren.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

zou die 23 miljoen lekker in de zak houden :p

KV

En misschien ook nog overwegen om Philipsen erin te klikken Kevin

kevinraar

die overweeg ik zeker nog me team is nog lang niet klaar

als pogacar neem word wel lastig met het budget zonder pogacar word wel wat makkelijker

Laatst gewijzigd
Niballie

Als je Vingegaard ook niet neemt, wordt het nog makkelijker!

valowitz

De vraag is nu: neem je WvA mee of niet? 5mio is best veel voor iemand die na een dag of 2-3 al naar huis moet voor een bevalling.

Arne Riis

Als je erover gaat nadenken is Wout drie dingen: sprinter, heuvelman en ploeggenoot van potentiële gele trui. Wil je hem een op een vervangen, dan heb je dus alle drie deze kenmerken nodig. In ogenschouw nemende dat Wout ook nog eens heel duur is.

Ik kom uit op de volgende keuze:

Girmay (2.5m, heuvel, sprint), Van Baarle (1m, ploeggenoot), Mas (3.5m duur klassement)

Of:

Wout (5m), Meintjes (1m, goedkoop klassement) en Powless (1m, heb je nu plek voor doordat Wout 3-in-1 is).

Of een variant op dit thema natuurlijk.

Ter overweging:
- Hoe veel beter gaat Wout het doen dan zijn Girmay?
- Hoe veel beter gaat Mas het doen dan Meintjes?
- Hoe vaak ga je plek hebben voor een extra Junbo-man?
- En, de crux, hoe veel vertrouwen heb je er in dat Wout de Tour uitrijdt? (Dat is overigens minder dan die 65 procent die eerder werd uitgerekend. Ook Wout kan tegen een covid aanlooen of tegen een hek aanrijden).

Maarja, eerst het nieuws van Jumbo-Visma over doelen en rolverdeling maar eens afwachten….

Yuri2222

Ik vind Wout gewoon erg duur voor iemand die je bank punten kan opleveren. Van al die etappes die hem liggen, ligt het grootste deel Laporte ook en die zal ook 1 of 2x voor eigen kansen willen/mogen gaan. Neem daarnaast Vingegaard die etappe 1 of 2 wellicht ondersteuning nodig heeft. Dat gezegd hebbende in Wout natuurlijk wel een klasbak en gaat hij waarschijnlijk veel punten pakken. Alleen het feit dat je niet met zekerheid kan zeggen wanneer hij Laporte een keer wat gunt, maakt dat ik hem voorlopig niet neem.

Kanarie

Het budget is veel te ruim als je het mij vraagt, of er zijn te veel dure renners waar ik geen vertrouwen in heb. Vooral zijn er veel geprijsde renners waar ik een veel goedkoper alternatief voor zie.

Valvuillerdemoz

Het budget veel te ruim? Als ik iedereen zou kiezen die ik mee wil.hebben kom ik toch steeds zo"n € 9 miljoen tekort. Die goedkopere alternatieven zijn er vast, maar die gaan heus niet zoveel opleveren als de hooggeprijsde toppers. Je zult echt wel keuzes moeten maken. Dus nee, budget te ruim, zoals dat altijd heel stoer wordt geroepen is zeker in deze Tour, onzin.

Kanarie

Helemaal geen onzin, ik durf een carapaz en landa niet aan voor hun prijs in hun huidige vorm. In plaats van sam bennett kan ik net zo goed van poppel nemen. En in de 1mln, 750K en 500K categorie zitten genoeg interessante namen.

jenzrscl

Ik twijfel tussen teuns of gall

pirazzi

Heeft Skjelmose een tatoeage op zijn linker borst?

ditisdavid

Van Aert wederom matig vandaag... we hebben nog een BK af te wachten maar zijn vorm, persoonlijke ambitie en uitrijden zijn op dit moment alle drie op zijn minst vraagtekens.

Pim Todcock

Ja, een beertje.

KJP

Iemand die Bol durft te nemen in de hoop dat Cav afhaakt? ;)

Sjasfriet

Ewan doet waar hij voor gekend staat: laten lopen als hij niet kan winnen. Absolute no-go dus.

Philipsen en Jakobsen bevestigen lekker m'n keuze voor deze 2 topsprinters (Al kan je twijfelen over het deelnemersveld?)

Van Aert zou toch beter moeten kunnen in die tijdrit? Hij bevestigd m'n keuze hem niet mee te nemen.

Skjelmose blijft het goed doen. Ook al heb ik twijfels over z'n klassementsmogelijkheden in de tour?

ditisdavid

Welsford en Ewan trouwens ook allebei een waardeloze week gehad, misschien is het juiste antwoord op de 'welke sprinter van 2 miljoen?'-vraag toch om niemand te nemen.

VincentK

Als je geen sprinter van 2mio kunt vinden, zou ik eens bij de 1,5Mio kijken. Sagan bijvoorbeeld laat zelden lopen.

ZK

Milan presteerde voorafgaand aan Giro ook niet. Kans groot dat van welsford of ewan in ieder geval één een koopje blijkt en dat het winnende team de juiste gekozen heeft.

R. D.

De afvalrace gaat verder. Na de bijltjesdag van gisteren vandaag wederom 4 slachtoffers, we gaan verder met 44.

afvallers zondag 18 juni:
R.TILLER Uno-X
B.JUNGELS BORA
R.GUERREIRO Movistar
V.MADOUAS FDJ

afvallers zaterdag 17 juni:
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/G.CICCONE/D.TEUNS
M.CAVENDISH/B.O'CONNOR/J.FUGLSANG/F.GALL
R.URÁN/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/A.BAGIOLI
M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/M.VANSEVENANT

afvallers vrijdag 16 juni:
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

1 2 ... 58 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.