Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 59 ... 200 201
KV

'@ZK

Milan presteerde niet in de voorjaarsklassiekers. Das nog iets anders dan een rondje met enkele hapklare sprints in.

arjenzvob

Ik snap jouw hele afvallersverhaal niet @R.D. Er zijn nog zo veel factoren die invloed zullen hebben. Interviews, blessures, selecties. Maar goed, leef je uit haha! Ieder z'n eigen benadering.

Laatst gewijzigd
ronvisser

'@R.D. Leuk om meegenomen te worden in de afvalrace binnen jouw team. Maar volgens mij waardevoller als je je keuzes ook onderbouwt. Het feit dat je Jungels in dit deelnemersveld überhaupt overweegt (en waarom hij toch is afgevallen), vind ik bijvoorbeeld ook interessant.

R. D.

Laten we zeggen dat ik nu pas mn shortlist compleet heb. Met 44 heb ik nog meer dan genoeg opties, en we gaan nu niet zo snel meer renners afschrijven. Wellicht zorgen de selecties en blessures al voor een kleine schifting maar er kunnen ook nog renners bijkomen die interessant zijn. Ik ben van nature ook niet zo geïnteresseerd in wielrennen deze afvalrace houdt me ook een beetje betrokken.

Ben Heal Nie

Guys (and girls)... dit is al 100 keer besproken, maar ik wil het onderwerp nog één keer aansnijden... we need to talk about Wout.

Gezien zijn prestaties afgelopen jaar en in acht nemend dat het nooit zo'n goed jaar voor hem kan worden als vorig jaar (wat betreft de tour), begint mij het gevoel te bekruipen dat het zomaar een net niet jaar voor hem kan worden. Voor één wout heb je praktisch Mathieu en Jakobsen (welliswaar geen teampunten), maar toch. Is Wout niet té allround aan het worden? Ga je hem uberhaupt in een rit kopman maken als je mathieu hebt en bijvoorbeeld philipsen (en dan hebben we het nog niet eens over de aanstaande bevalling).

Ik heb hem er nu nog instaan... maar het begint stiekem te jeuken om Wout eruit te clicken en Jakobsen en mathieu te pakken en Wilco (ik weet dat dit qua kosten niet één op één is maar hierdoor kan ik er een goedkoop sprintertje eruit halen voor de team punten en Laporte.

Wat denken jullie

El Peruano

Ik zit te dubben welke aanvallertjes van 500k en 750k ik erin zal klikken als opvulling. Nu kan je op PCS van elke renner mooi zien of hij een etappe in de vlucht heeft gezeten. Als iemand dat in voorgaande edities van grote rondes veel gedaan heeft vind ik dat een plus. Echter, ik zat bv bij zo’n Ion Izaguirre te kijken. Die zit redelijk vaak in de vlucht. Maar als ik vervolgens kijk hoeveelste hij finished in een rit waarin hij in de vlucht heeft gezeten valt dat vaak tegen, zo plek 10-20. Teuns idem, hoewel statistieken voor hem wel beter zijn. Maar zo’n Cort, als hij in de vlucht zit, dan eindigt ie vaak ook hoog (plek 1-3, behalve vorig jaar in de Deense etappes waar hij het volgens mij elke dag probeerde om zo de bollentrui even aan te kunnen hebben en zich daarna terug te laten zakken) omdat hij goed kan aankomen.

Ik had hem in bijna alle voorgaande rondes maar omdat je nooit weet ik wat voor rit hij gaat vind ik hem toch te moeilijk om te kiezen.

VincentK

Volgens mij betaal je voor Wout ook op basis van behaalde resultaten in het verleden. Het is een geweldige renner (en ik hoop dat hij volgend jaar een van de kasseienklassiekers wint, op die erelijst hoort hij thuis), maar zo goed als vorig jaar kan het niet elk jaar zijn. Hij is stevig aan de prijs en er gebeurt veel privé. Voor mij ws een reden om hem eruit te laten. Van de andere kant scoorde hij de afgelopen week een vijfde, twee derde en een tweede plaats. Als iemand dat over 7 ritten doet, mag hij wat bij Scorito wat kosten.

pisscock

Wie denken jullie dat deze tour de 500k koopjes worden en waarom? Ik zit zelf te denken aan champoussin als aanvaller, izagirre, rickaert als lead out, kung als aanvaller misschien eens een 4e plaats, en clarke en latour. Benieuwd wie jullie interessant vinden

zomaareens

What about uran en powless?

HaagseHaas

'@pisscock Voor mij wordt dat Traeen

R. D.

Kung, van Gils

Ragnar Lolbroek

Hier zijn het voorlopig Champoussin en Træen. Maar het kunnen even goed nog Van Gils of Godon worden.

Ben Heal Nie

Ik træen, Maxim van Gils en Rickaart. Ik ga van Gils zeker in etappe 1 wel opstellen. En træn in 5 wellicht. Rickaart wordt afhankelijk van prestaties van Philipsen en met namen Mathieu in de eerste twee dagen.

Valvuillerdemoz

Cavagna, Jungels. Izagirre, Kung, Goossens, en Teunissen vind ik toch allemaal wel vrij luxe opvullers.

Laatst gewijzigd
dr klaas

Budget ruim klopt budget krap klopt.. met beide invalshoeken eens.

@ZK het winnende team heeft bijna altijd 1 vd positieveuitschieters. En of dat nu een 2 miljoen of een 1,5 miljoen sprinter is.. je gaat ze normaliter geen kopman maken in deze tour. Ik laat ze beide thuis momenteel.

Kip

BHN: wout is gewoon te duur en vdp ook, een luxe knecht en een luxe lead out.
Maar ze pakken wel een paar honderd publiek en kosten je maar 1 plek. Ik denk dat je zonder beide kunt maar heb nu 1/2.

BigMig

'@Ben Nihilisty ik denk dat de vergelijking tussen Wright en Cort die je maakt best een goeie is. Wat Wright dan aantrekkelijk maakt, is datgene wat @El_Andino noemt over Cort, namelijk dat als hij in de vlucht zit, hij ook een grote kans heeft om hoog te eindigen. Echter is Wright volgens mij in tegenstelling tot Cort niet zozeer een renner die zijn etappes uitkiest om te pieken, maar die juist die fijne eigenschap bezit om zich veelvuldig in de vlucht van de dag te begeven. Het is dus een renner die je voor dat plekje in je selectie relatief veel zekerheid biedt op punten uit de vlucht. Daar betaal je dan ook meer voor dan de goedkopere, maar minder zekere alternatieven. Wright heeft echter als bijkomend voordeel dat hij nog extra punten kan scoren in selectieve sprintetappes en de tijdrit. Het kan dus een grote puntenpakker worden, maar veel hangt denk ik af van zijn vorm. Daarnaast zal hij in de tour waarschijnlijk wat minder zijn ding kunnen doen dan in afgelopen vuelta, omdat er minder etappes voor de aanvallers zijn en meer concurrentie is in de (gereduceerde) sprints. Ook speelt natuurlijk mee of hij van plan is zich in (gereduceerde) sprints te gaan begeven, of dat hij zich alleen richt op proberen te winnen vanuit de vlucht. Er zijn dus meerdere factoren die hem een hele goede of juist minder goede pick kunnen maken. Aan ieder voor zichzelf om dan af te wegen of hij een plekje in de selectie waard is, maar ik denk dat het daarvoor ook wel handig is om nog wat interviews af te wachten.

Ben Heal Nie

Ik heb alleen Mathieu nu; en gezien zijn performance recentelijk en überhaupt dit jaar vind ik dat te verantwoorden.

Thomberg

Wright is Cort maar dan 2 keer zo duur. Sprint wss wel mee maar plek 15 zou bij zijn snelheid passen in dit veld

VincentK

Volgens mij is Wright vooral een goede renner in poules waarin het risico op bankpunten klein is. Hij gaat punten opleveren, maar je weet niet wanneer. Dat is het nadeel van renners die teveel kunnen.
Ook vind ik Bahrein (naast Wright ook Bilbao) momenteel een ploeg waar ik mij ongemakkelijk bij voel. Het is onzin en iedereen in de ploeg zal anders omgaan met het verlies van een collega, maar ze herinneren mij op dit moment elke keer weer aan iemand die in hetzelfde shirt reed.

floda

Ik ben eigenlijk benieuwd of ze aranburu er nog in stoppen voor 1 miljoen of zo. Zou met dit parcours ook nog wel leuke kandidaat zijn.

heintje

De verassingen: Skelmose, Jorgenson, Johannesson.
Of toch niet?

Ben Nihilisty

'@BigMig eens dat je Wright misschien met iets minder ongemak opstelt in potentiële vluchtetappes dan Cort (en inderdaad, dat legitimeert zn dubbele prijskaartje dan wat). Alleen ik vrees wel dat daar in het gunstigste scenario heel wat plek 15-20 klasseringen inzitten in sprintritten (en met gunstig bedoel ik eigenlijk: ik verwacht 'm gewoon niet in de top 20). Net als in het verleden bij Cort ga je dan toch iedere keer weer overwegen om de beste man een plekje te gunnen, want je wil 'm er toch in hebben als die ineens onverhoopt naar plek 7 sprint. Bovendien zijn vluchtetappes echt bij uitstek etappes waar je top 20 renners kan missen, totdat Wright echt dat pareltje blijkt te zijn die er letterlijk iedere keer bijzit. Tja, voor mij is het voor die 1.5m gewoon een no-go zoals je begrijpt, maar ieder z'n eigen afweging inderdaad.

nasibal

De verassingen

@Arjen, kom er maar in!

Franky122

Coquard DNS. Weet iemand waarom?

1 2 ... 59 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.