Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 60 ... 200 201
KissMyAce2.0

Geen zin?

Zadelpen

Ik voelde net een keiharde wee aankomen. En pardoes floepte Van Aert er uit. Nu een tripe A ak + een triple A vlaksprint staan.

Niet ontevreden daarover gezien het parkoers. Deze blauwdruk zou wel eens de golden status kunnen halen. Maar het duurt nog zo lang voor de start... Lastig om dit nivo vast te houden lijkt me.

ZK

Er wordt weer geZadelpend, mooi zo! Die verdeling kan zeker heel mooi uitpakken.

Qtjelegend10

Ik vind dat er erg negatief wordt gedacht over de vorm van onze Pidders. Een 14e en 18e stek in 2 vrij zware bergetappes in Zwitserland + een 18e in de TT is toch niet per se slecht voor hem? In etappe 7 zit ie ook gewoon bij de beste 10, oké van een sterk uitgedund peloton, over dat heuveltje. Verwachten mensen opeens een GC van hem deze Tour? Dan heeft ie idd niet goed gepresteerd.

Papa Bart

In plaats van Van BuitenAerts, Poel, Pidcock, Flip, de AK toppers, en andere must haves graag vanaf nu graag een pareltjes plan!

steefje9

Gaat schelling eigenlijk mee voor bora? Kan toch ook aardig aankomen dus lijken er wel wat etappes die hij aan zou moeten kunnen deze ronde..

arjenzvob

'@nasibal Te makelijk ;)

Ide Schelling, Aranburu. Ja, namen die ik ook zeker overweeg als ze meedoen. Maar goed, wat gaat Schelling doen met van Poppel en Bennett naast zich? Bennett vlak, van Poppel wellicht iets gereduceerd en Schelling zou vanuit de vlucht kunnen. Maar ja...

Aranburu ben ik altijd fan van. Maar levert ook zo vaak niet! De tour staat vooralsnog niet op zijn programma. Ivan Garcia overigens ook niet....

jenzrscl

Wat met sobrero?

Kan ook ideale aanvaller zijn en kan toch goed bergop , toch redelijk sprintje bergop, in tijdrit kan je hem zeker opstellen

Met alleen simon yates(als hij al meedoet)
Heeft hij toch alle ruimte. Kvind die 750 tmoeilijkste, toch paar mooie tussen..

Laatst gewijzigd
zomaareens

op dn onderbuik zit vd poel er elke keer bij, bij mij. Maar als je gaan tellen.. en dan moet je goed gokken steeds... tjsa

R. D.

de 750k categorie zit idd vol met leuke renners, ik heb er ook nog 7 op het oog, waarvan er 2 eigenlijk constant in staan.

Sobrero zit niet meer bij die 7.

Laatst gewijzigd
ZK

Ayuso naar de Tour zou menig Scorito-selectie overhoop gooien. Zie het nog wel gebeuren, lijkt prima in vorm. Dan kunnen ze met 2 super meesterknechten veel druk zetten op Vingegaard, zoals Jumbo vorig jaar deed. Maar of ze de oorspronkelijke planning overhoop gooien bij UAE, is de vraag. In ieder geval nog een reden om nog niet teveel in het puzzelen te verzanden..

Laatst gewijzigd
Bouhla

Ik twijfel om mvdp of een extra klassement renner erin te doen. Dat gaat tussen carapaz, yates, bardet of rodriquez
Wat denken jullie?

KJP

Uae gaat normaal heel verantwoordelijk met hun renners om. Ayuso heeft tot eind April niet kunnen koersen door knieproblemen, dus de kans dat hij nu de Tour gaat doen lijkt me heel klein. Denk dat hij vol mag inzetten op een Vueltawinst. Dat druk zetten zullen ze proberen door Adam Yates heel hoog in het klassement te houden denk ik.

ZK

Ayuso in ondersteunende rol, zonder klassementsambities naar Tour is niet perse onverantwoord toch? Dan kan hij het hele Tour-circus in de schaduw van Pogacar zonder enige druk meemaken.

KJP

Dat is wat mij betreft onverantwoord door de zeer beperkte aantal wedstrijddagen die hij heeft gehad dit jaar. Knieproblemen zijn echt rampzalig voor een wielrenner, dus daar moet je heel voorzichtig mee zijn. Ik zie UAE gewoon echt niet zijn programma omgooien op basis van een goed resultaat in Zwitserland, waar hij ook naartoe probeerde te pieken.

Philippo Ganna

Het puzzelen zo lang mogelijk uitstellen blijkt wederom toch moeilijker dan gedacht... Emotie verliest het andermaal van de ratio en inmiddels zijn er al 10 varianten geknutseld op de samenstelling van de Philippo Ganni. In zekere zin is de gemiddelde scoritospeler sterk te vergelijken met Danny van Poppel toen hij nog (vlakke) sprintaspiraties had. Altijd te vroeg vertrekken en je sprint zelden winnend weten af te sluiten. Her- en der met een goud bekertje als gevolg, maar toch in 9 van de 10 gevallen eindigend met een 85%-90% en vooral akelig lege handen.
Helaas is het voor ons niet eenvoudig om dan maar van je zwakte je kracht te maken en (arguably) 's-werelds beste leadout te worden... Voor mij vormt het wel de reden om me maar weer eens te melden op mijn favoriete Scorum (Scorito Forum). Ik omarm mijn menselijk falen en blijf tot frustrerends toe puzzelen. Een van de eerste Ravensburgerstukjes dat op zijn plek leek te vallen voor de tour was die van de groot geschapen, vriendelijke Eritreeër. Echter, tot mijn spijt zag ik een DNS staan in de ronde van Zwitserland. Iemand enig idee wat hem dwars zat? Ik kreeg het niet gemakkelijk zelf gevonden....

Wicked Wout

Volgens mij heeft heel zijn team zich teruggetrokken na het ongeluk van Mader

KV

Intermarché besloot niet meer te starten die dag om begrijpelijke redenen...

llsanchez
Laatst gewijzigd
R. D.

4 sprinters lijkt me erg weinig. Ik zit meestal op 5 of 6 en dan tel ik v Poppel en Zingle niet eens mee.

Pirata

Wat verwacht jij precies van Zingle? @R.D.

Philippo Ganna

'@wickedwout @KV dat verklaart en is te begrijpen inderdaad. Merci, mijn onderzoek was niet heel grondig, zoals blijkt.

zomaareens

Ik verwacht van Zingle eigenlijk dat ie elke sprint gaat rijden, naast de cokker

Hommeles

'@Zomaareens, hoe kom je daarbij? Als ik klik op zijn korte uitslagen dit jaar, zijn dat altijd wat moeilijkere ritten. Heb jij voorbeelden van echte massasprints die hij heeft gereden of bronmateriaal waaruit blijkt dat hij dit gaat doen?

Tim

Teuns of Woods?

Woods iets meer afmaker, maar wil misschien nog te krampachtig vasthouden aan klassement en daardoor niet meedoen om de etappes.
Teuns te onvoorspelbaar wanneer je hem kan inzetten, maar zal wel regelmatig aanvallen.

Gevoel is dat Woods een iets meer zekere keuze is. Plus denk dat die de eerste twee etappes ook wel mee kan doen?

Wat denken jullie?

1 2 ... 60 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.