Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 61 ... 200 201
Punchen of verzuipen

Mijn probleem met Woods en de Tour is dat die eerste twee etappes zeer hectisch gaan worden met agressief positioneren. Precies waar Woods niet goed in is. Daarom zou ik hem persoonlijk niet meenemen met de verwachting dat hij die eerste twee etappes veel punten gaat pakken.

R. D.

Voor 750k wil ik het risico wel nemen dat Zingle meedoet met alle soorten sprints en wellicht nog 2 keer meespringt in een vlucht. Daarom tel ik hem ook niet echt mee als sprinter. Hetzelfde geldt eigenlijk voor van Poppel.

Dus naast die 2 wil ik nog wel 5 of 6 goede sprinters voor een miljoentje of 19. Wie dat dan worden ligt eraan hoe de puzzel gelegd wordt.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Het risico ? Ik veronderstel dat je hem dan in sprints inzet?
Vaak 0 punters zal dat worden.. ik denk dat meer verliest met hem dan wint.. al is hij maar 750k coquard zullen ze echt laten sprinten ( kan je ook vaak niet op rekenen, maar zijn prijs is wel mooi) en op het vlakke zie ik zingle echt niet sprinten..
Ik zou dan nog eerder waerenskjold pakken in de 750kals hij meedoet ( al is hij niet de sprinter. Is mooie backup moest er met kristoff wat gebeuren, en met leadout kan hij zoals poppel soms nog hoger eindigen of zijn kopman..heb hem wel nog niet in team.

Laatst gewijzigd
Hommeles

'@Jenzrscl en RD, dat is precies mijn probleem met alle drie de renners: je gaat ze opstellen in etappes waar ze vaker nul dan wél punten halen. Ik vind ze alle drie erg sterk maar ze zijn geen garantie op punten. Daar komt nog bij dat hun kopmannen zeer waarschijnlijk ook niets gaan winnen (Bennet, Coquard, Kristoff), dus ook geen kansen op teampunten.

Ik overweeg nu een breed team aan sprinters (7) aangevuld met truipunten. Dan zijn mijn 500k / 750k renners echt types die gaan aanvallen in overgangsetappes. Want in die etappes is 0 punten pakken niet zo erg, dat doen veel meer renners.

jenzrscl

Carapaz is toch plots zo hoofdbrekertje

Kan de thomas worden van de tour..
Lage pickrate waar je verschil mee kan maken..

Dreko

Voor wie de Oostenrijker nog overwoog, dit is zijn eigen mening na rit 5 TdS. Stond er bij mij als extraatje nog in, maar denk dat ik m maar ga vervangen. Keuze zat in deze prijscategorie.

"Gall maintains a second place in the overall classification, the 8 seconds back on Skjelmose do allow him to dream of another day in yellow with today's hilltop finish suiting his skills. “Races of a week are where my strength now lies, maybe also in one-day races. The high mountains are a new experience. I need to do more races like this to get to know my body better, but today was a step in the right direction," he concluded."

ZK

Waarom zou je Gall op basis van deze quotes niet selecteren? Hij is zich aan het ontdekken, prima. Z'n kracht ligt bij rondes van 1 week, prima. En zal in Tour logischerwijs niet voor AK gaan, ook prima. Lijkt mij nog steeds een hele geschikte Scorito renner.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Kwam dit tegen op letour.fr:

Bonus points will be located on passes or summits at strategic points along the route. The first three classified riders will be awarded bonuses of 8, 5 and 2 seconds, respectively (subject to approval by the International Cycling Union).

Zo te zien gaat het om de cols met een gele 'B' op het profielkaartje. Ik zie ze in etappe 1 (Pike), 2 (Jaizkibel), 5 (Marie Blanque), 12 (Croix Rosier), 14 (Joux Plane) en 17 (Loze). Iemand hier al iets over gehoord/gelezen? Fun fact: dit zou ervoor kunnen zorgen dat de winnaar van etappe 1 niet de gele trui pakt.

ZK

Interessant @Guido dan is het voor mij nog de vraag, hoeveel bonificatie seconden krijgt de winnaar van de etappe?

Guido Maltempi

'@ZK

Time bonuses will be awarded at the finish of each stage and will amount to 10, 6 and 4 seconds, respectively, for the first three classified riders.

Qtjelegend10

'@Guido heb je een linkie naar waar je die quote hebt gevonden? Ik was in de veronderstelling dat er boni's op de top van de Jaizkibel lagen, maar op de Pike wist ik niets van. Die gele B in het etappeprofiel lijkt daar wel op te hinten idd..

Edit: oké dat was niet heel moeilijk. https://www.letour.fr/en/overall-route

(subject to approval by the International Cycling Union)

Vind dit stukje nog wel interessant.. Ben benieuwd wat we er nog over horen.

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Geïnspireerd door de kansberekening voor de weeën van Mevrouw van Aert heb ik er maar even een schema op los gelaten. Als we er voor het gemak vanuit gaan dat de eerste 3 renners in dezelfde tijd finishen:

• Was de ritwinnaar als 1ste of 2de boven op Pike, pakt hij hoe dan ook het geel.
• Was de ritwinnaar als 3de boven op Pike, dan moeten we kijken naar de renner die als eerste boven was. Wordt die renner 2de in de daguitslag, dan pakt hij het geel. Wordt hij derde in de daguitslag (8+4), dan staat hij exact gelijk met de ritwinnaar (2+10). Ik vermoed dat het geel in dat geval naar de ritwinnaar zal gaan (?).
• Was de ritwinnaar niet bij de eerste 3 boven op Pike, dan wordt hij naast de twee bovenstaande combo's (1ste>2de, 1ste>3de) ook nog voorbij gegaan door een renner die 2de op Pike en 2de in de daguitslag wordt.
• De combo '1ste Pike/3de daguitslag' (8+4=12) wint het van de combo '2de Pike/2de daguitslag' (5+6=11). Als dit daadwerkelijk gebeurt, zou de ritwinnaar dus op plek 3 in het AK belanden (tenzij hij zelf als 3de boven was).
• In etappe 2 herhaalt dit hele riedeltje zich op de top van de Jaizkibel. Al moet je daar dan wel weer de gepakte boni's uit rit 1 gaan meenemen in de kansberekening.

Laatst gewijzigd
kevinraar

had gister mij eerste 10 namen gepost heb er nu weer 6 erbij

philipssen
sagan
van poppel
hindley
s. yates
rodriquez

Laatst gewijzigd
Dimitrofiets

61 pagina's leesvoer ! Dank allen! ;-)

Mijn team vooralsnog. Wat vinden jullie?

Pogi
JV
Hindley
Bardet
O'Connor
Rodriguez
Yates S.
Bilbao
Skjelmose

Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Ewan
Sagan
Kristoff
Cavendish
v. Poppel

VDP
Flip
Cort

Boasson en Hagen

Een heel mooi team, het laat zien wat je kan doen als je Van Aert thuislaat.

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

'@Dimitro persoonlijk zou ik iets minder investeren in de sprintploeg. Philipsen, Jakobsen én Groenewegen is best zwaar geschut. Je kunt per etappe maar één als kopman selecteren. Ik heb 2 van de drie in m'n team. Met daarachter iets goedkopere namen. Bij de sprintetappes is het eerder te verwachten dat de iets goedkopere namen toch in de top 3-10 eindigen. Zo houd je iets meer geld over om ergens anders te steken.

Dimitrofiets

'@Ton Pelo wie adviseer je in te wisselen dan en voor wie?

@Boasson en Hagen Thanks!

WhereIsWout

De odds op Unibet staan momenteel op 1.35 dat Wout van Aert het puntenklassement wint hahah

Hommeles

'@Dimitrofiets,
Mooi team. Voor de overgangsetappes in de bergen, ga je denk ik weinig punten pakken. Alle aanvallers zullen het voornamelijk doen in de heuveletappes. Als je het zo kunt puzzelen dat je een type als Ciccone (of goedkoper, in het 500k segment zijn er ook een paar) mee kunt nemen, heb je in deze etappes ook nog een kansje op extra punten.

Dimitrofiets

'@hommeles ik hoor je

hindley OUT gaudu IN
bilbao OUT ciccone IN

zoiets?

Qtjelegend10

'@kevinraar goed bezig! Hou er rekening mee dat van Poppel slechts leadout is voor Bennett en dat Rodriguez nog niet top was in de Dauphiné. Ook S. Yates is nog erg onzeker!

Ton Pelo

'@Dimitro

Nu ik de sprintkandidaten er bij haal zie ik dat je dan uitkomt op bv. Coquard of Nizzolo. Misschien ook niet echt de mannen waar je met de volle zekerheid een redelijk aantal punten van mag verwachten. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een sprinter minder mee te nemen om wat meer gewicht in de vluchtetappes te krijgen zoals hierboven wordt aangegeven. Maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk. Er staan geen prutsers in, ik zou alleen iets minder geld in mijn sprintteam stoppen. Misschien dat anderen daar weer heel anders over denken natuurlijk. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, ondanks alle mooie onderbouwde adviezen in dit topic. Wie weet heb je het winnende team al wel staan ;)

ralfinho77

Nu ook een poule zonder WVA gemaakt. Ook heb ik laporte niet meegenomen. Het is mij niet duidelijk wie de sprint gaat en mag rijden. Plus de zwangerschap van de vrouw van WVA. Ik ben tot het volgende gekomen.
Vinegaard
Pogi
Carapaz
A yates
Bardet
Landa
Rodriquez
Bilbao
Meintjes
Martin
Johannessen
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Kristoff
Zingle
Matje
Flip
Champoussin

Ik twijfel nog misschien een sprinter te weinig. Wat denken jullie? En ik vraag mij af naar de Bahrein renners? Hoe zij met de situatie van het verlies van Gino omgaan? Het kan het hele team een boost geven.

Geel truitje

Vraag 1 waarom zou je mas nemen ?
Nog nooit wat gepresteerd in de tour begint er zelfs op
Te kijken dat ie t gebruikt als voorbereiding op vuelta wat voor de ploeg schijnbaar ook belangrijker is

Na zal dagen puzzelen zit t hem denk ik in vd poel
Aert Philipsen waar je het verschil maakt in combinatie met dan de goede klassementsman kiezen

Voor mij blijft een goede aert onmisbaar maar is hij dat ook
Ikzelf neig ernaar philipsen en aert wel te nemen en vd poel niet
Maar dat ok dit kan verkeerd uitpakken als hij zo sterk is dat hij na rit 2 het geel heeft

Maar heb in die categorie veel opties en m’n kopman word hij in rit 2 niet
Verder in de tour is hij voor mij een te dure aanvaller al is hij als Philipsen het goed doet in de sprints ook niet onaardig

Moeilijk !!!!!! 😂😂😂

Hommeles

'@Dimitrofiets, zeker. Als je fan bent van Hindley, kun je ook andere aanpassingen doen en alleen een hele goedkope aanvaller meenemen. Wat je wilt. Ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om tenminste iemand te hebben voor die paar etappes met een kansje op veel punten.

@Geel truitje. Mas heeft de afgelopen vier jaar 142, 192, 276 en 303 punten gescoord. De conclusie dat ie nooit wat presteert in de Tour is daarmee misschien wat overtrokken. Ik ben het wel met je eens dat ik hem wel twijfelachtig vind voor 3.5mln. Maar... welke renners in het B-segment ben jij meer zeker van? Ook bij Gaudu, Carapaz, Bardet, Landa, DFM, SYates, Bernal, kun je allemaal vraagtekens bij zetten. Alleen Hindley oogt wel betrouwbaar van de kopmannen die een treedje lager staan dan Pogi en Vingegaard.

1 2 ... 61 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.