Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 62 ... 200 201
KV

2 en 3 jaar geleden werd Mas 6de en 5de in de Tour. "Nooit wat gepresteerd" zou ik dit dan ook niet noemen.

Qtjelegend10

Naar aanleiding van de statistiek van @Bitburgerr ben ik zelf ook even in wat bevallingstheorie gedoken: vrouwen die vroegtijdig (vóór 37 weken) bevallen van hun eerste kind, hebben een grotere kans om ook bij het tweede kind vroegtijdig te bevallen. Dit zijn dus relatief extreme gevallen, maar als je dit patroon doortrekt (altijd gevaarlijk) is de kans dat een tweede kind voor de uitgerekende datum komt groter als het eerste kind ook voor de uitgerekende datum is gekomen.

In dit artikel van IDL is te zien dat Wout op zondag aangeeft dat hun 1e kind 'ergens deze periode' uitgerekend was om te bevallen, en een dag later werd Georges al geboren. Dat klinkt voor mij als eerder dan de uitgerekende datum.

Leuk onderzoekje, hoop aannames. 5 mil is veel geld.

nasibal

Een heel mooi team, het laat zien wat je kan doen als je Van Aert thuislaat

Haha zo te zien is dat vooral overinvesteren in sprinters + aanvallers die je niet of nauwelijks kan opstellen zonder bankpunten te genereren ;)

Pim Todcock

'@Dimitrofiets Die odd van WvA zegt niets, want je kan alleen op "ja" inzetten. Er is nog geen lijstje. Dat duurt overigens nogal lang dit jaar.

Bitburgerr

'@QTJELEGEND10 mooi gevonden! Zou je inderdaad nog een extra correctie voor kunnen doen, verlaagt dus de kans dat WvA uitrijdt.

Bitburgerr

'@Pim Todcock ik denk dat zij ook de bevalkansen nog even door hun modelletje aan het verwerken zijn ;)

Geel truitje

Of je 6e 5e 3e in de tour word is leuk voor hem zelf maar dat komt door z’n constante niveau

Scorito technische in tour een k…. Renner

Meintjes en Martin leveren evenveel of meer op

Natuurlijk kan hij een goede troef zijn maar 3,5 mil voor niet meer als gem 220 puntjes laatste jaren is in zijn categorie mager
En een reden dat ik m in de tour nooit zou nemen
Maar dit geld voor velen naast vin en pog

Het ziet er altijd wat minder fraai uit in je team met 5/6 mindere klimmers maar of ze nu 5e of 9e 12e worden maakt niks uit of je moet m vaak kopman maken maar die zie ik niet

Hommeles

'@Geel truitje. ik vind je argumenten wel interessant dat Mas inderdaad duur is en dat een 4e of 9e plek weinig verschil maakt in punten.

Maar ik ben wel benieuwd naar jouw alternatieven. Want Meintjes en Martin neem ik niet zo serieus. Wellicht als aanvallers voor erbij, maar niet als klassementsmannenkern. Welke B-klassementsmannen neem jij wél mee? Bij mij blijft Mas een beetje 'over' omdat ik de rest meer afkeur. Wat denk je dan van Caparaz, Gaudu, Bardet, Landa, DFM, etc...?

foqu1ta

Ik reageer nooit eigenlijk maar ik wil @Guido toch even helpen.
Jij hebt het over bonus points alsof het seconde zijn, maar volgens mij zijn dit bonuspunten voor het bergklassement. Ze hebben namelijk daarvoor specifiek over time bonuses. 2 verschillende dingen.

- Time bonuses will be awarded at the finish of each stage and will amount to 10, 6 and 4 seconds, respectively, for the first three classified riders.
- Bonus points will be located on passes or summits at strategic points along the route. The first three classified riders will be awarded bonuses of 8, 5 and 2 seconds, respectively (subject to approval by the International Cycling Union). These bonus points will not count towards the points classification.

Dus alleen echt de winnaar pakt de gele trui ;)

berggie1987

Iemand informatie over Arkea? Nemen die nog een sprintertje mee?

GoldenWallie

'@Hommeles in welk opzicht zie jij Mas meer punten halen dan Carapaz? Ben wel benieuwd. Carapaz kan altijd nog voor een etappeoverwinning en/of bergtrui gaan. Dat zie ik Mas niet doen 🙂

jm dvg

'@Dimitrofiets laat je niet omlullen. Mooi team heb je. Wanneer jij het zonder wout denkt te kunnen moet he t doen. Ciconne vs bilbao of hindly vs gaudu zal wanneer ze allen in vorm zijn om het even zijn.

Hommeles

'@Goldenwallie, Dat klopt, Carapaz is veel explosiever. Maar hij was wel zeer moeizaam in de Dauphine. Acht bij hem een scenario aanwezig dat hij er überhaupt niet aan te pas komt.

Geel truitje

Ik zou Martin maar serieus nemen op
Dit parcours en ik ga voor bardet en hindley verder twijfel ik eigenlijk over al de klassements mannen dus zullen er bij mij weinig in de top meegaan ja poga vin hindley bardet Martin
En gok word gaudu carapaz maar heb zelf een beetje hekel aan deze 2 ploegen waar ze voor rijden vind t daar niet echt dat renners veel beter worden een carapaz bij ineos of jumbo had ik er al in geklikt

Maarten Koning

Mas is superbetrouwbaar in 240 punten halen, de hele tour niet zichtbaar zijn, en toch 5e worden.

Maar toch, in de Vuelta laat hij dan toch vaak zien dat hij zichzelf wel degelijk af en toe kiest in zijn tourpoule. Wellicht stelt hij zichzelf dit jaar dan ook eindelijk op, hij kan het namelijk wel.

Zijn logische tegenhanger carapaz stelt zichzelf daarentegen altijd op.

En hindley is dan ook nog een optie maar gezien hij de enige van de 3 is die daadwerkelijk vorm heeft laten zien tel ik hem niet mee in de driestrijd, hij heeft wat mij betreft namelijk echt eerste keus op basis van vorm en potentie tussen die drie.

Ton Pelo

In de Radio Scorito podcast kwam voorbij dat degenen met Scorito Unlimited een gratis deelname aan één vriend (of vage kennis) cadeau konden doen. Iemand die weet hoe dat in z'n werk gaat?

yoeri

Heb je een mail van gehad en is alleen voor mensen zonder account.

kevinraar

ik heb nu dit team
viningaard
mas
yates
yates
hindley
bardet
martin
skeljome
rodriquez
bilbao
philpsen
pedersen
jakobsen
groenewegen
girmay
welsford
sagan
van poppel
van der poel
gall

ik twijfel nog wel tussen 2 opties

kelderman en laporte of
pedersen en bilbao

Laatst gewijzigd
hansie pansie

Ben benieuwd naar Powless. Zou de beste man moeten knechten voor Carapaz of zou die voor eigen succes mogen rijden?

hansie pansie

Ben benieuwd naar Powless. Zou de beste man moeten knechten voor Carapaz of zou die voor eigen succes mogen rijden?

KV

Ik zou over nog wat andere dingen twijfelen Kevin

snoek1974

Zo Kevin een team zonder van Aert en Pogacar .

Gewaagd maar er zit in beide een risico, heb ze nu wel , de vraag is ook , gaat van Aert wel naar huis als z’n kind wordt geboren , want als dat risico er is zou het dan een optie zijn dat die de Tour helemaal niet gaat rijden

Deentje

Powless of Higuita als aanvaller, ik twijfel vooral over welke beter in vorm is momenteel

Geel truitje

Een team zonder poga of vingegaerd is kansloos of je moet er op gokken dat 1 van de 2 uitvalt maar ja dan neem je hele grote gok maar voor een gouden bekertje kan dit zeker goed uitpakken

kevinraar

van aert grote kans dat hij afstapt en pogacar vindt wel erg duur heb het gevoel dat viningaard beter is dan pogacar

1 2 ... 62 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.