Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 63 ... 200 201
Geel truitje

Maar ben ook geen helderziende tis allemaal koffiedik kijken !!!!

tinus-dordt

Goedenavond iedereen,

Ik ondervind, zeer regelmatig, problemen met het versturen van een PB.
Meestal vanaf telefoon, op zowel WiFi als 5G.
Iemand een/de oplossing?!

Alvast bedankt!!!

Gr. Martijn

KV

Ook al is Vinnigaard beter, dan nog is Pog hors categorie de 2de beste en beste jongere. Denk dat je die dan wel in je team wil.

rbc1912

Viningaard en Skeljome klinken wel erg interessant trouwens

Guido Maltempi

'@focu1ta
Het is nogal verwarrend opgeschreven, ze spreken 2x over ‘points’ en 1x over ‘seconds’. Maar ook in jouw quote staat toch echt ‘The first three classified riders will be awarded bonuses of 8, 5 and 2 seconds.’

Dit zou natuurlijk een ordinaire typo kunnen zijn. De Franstalige site geeft helaas ook geen uitsluitsel, daar spreken ze ook afwisselend over points en secondes. Blijkbaar moet de UCI nog goedkeuring geven, hopelijk hebben ze daar wel een samenhangend verhaal aangeleverd want anders heeft de profielkaartjesmaker voor de kat z’n viool al die gele B’s erin zitten shoppen.

foqu1ta

Goed punt Guido, er moet ergens een fout zitten want het tegelijkertijd over 2 dingen hebben gaat niet. Lijkt mij dat ze niet in rit 1 al een tussensprint doen voor boni's toch?

yoeri

'@Brabrandar: Altijd geweldig die berichten van Kevinweird

rbc1912

Haha ja. Een heuse legende hier. 'Everpoel' vond ik nog wel zijn mooiste

Geel truitje

Kv beide zijn ze onmisbaar als ze op hun fiets blijven zitten !!!

Aberastuuurrriii

Heb nu voor het eerst een team bij elkaar geklikt zonder WvA waar ik eigenlijk heel tevreden mee ben. Ik denk dat ik voor de eerste 2 etappes prima Flip mee kan nemen (of MvdP als je een miljoentje extra heb liggen).
Verder is er maar 1 tijdrit waar behoorlijk in geklommen wordt. Daarnaast verwacht ik hem ook niet zo vaak ik vlakke sprints dit jaar en is het groen geen hoofddoel.

Maar iemand buiten je team laten die vorig jaar ruim 900 punten gehaald heeft, is nooit makkelijk

jenzrscl

Ik vraag me eignlijk af of dat van aert effectief zal afstappen als kleine er is, stel hij heeft groen in rit 17 , kindje wil eruit tijdens cole de la loze..

Zou toch ook kunnen dat hij dan gwn laatste ritten toch nog doet.

Laatst gewijzigd
floda

Wat ik wel mooi vind aan iedereen die onderbouwd waarom WvA misschien te duur is, helemaal niemand in dezelfde adem ook JP noemt. Wout sprint ook zeer goed mee, heeft tijdrit en aantal punchetappe’s waarmee hij meer kan scoren en kans op veel teampunten van viningaard. En dat maar voor 0,5 meer.

snoek1974

'@ Kevin

Heb ze allebei , want naar mijn gevoel steken deze 2 er behoorlijk bovenuit en Pogacar heeft ook nog jongeren punten .

Van Aert is afwachten en je kan idd genoeg andere dingen maar iemand niet pakken die verleden jaar 900 punten opleverde .

ProScoritoManager

In navolging op de kansberekening van de geboorte van Wout Jr, kan iemand ook uitrekenen hoe groot de kans is dat Gaudu bevangen wordt door hitte en/of pollen?
Zou vorig jaar voor mij het missende puzzelstukje zijn geweest voor goud, dus was vooraf vastbesloten dat hij mee ging. Maar zijn Dauphine was zo matig dat ik daar nu toch wat anders over denk. Als ik die keuze dan ook nog wetenschappelijk kan onderbouwen met zo'n kansberekening slaap ik toch wat lekkerder.

Zutphen

Ongeacht de prijsklasse zit ik wel met de volgende 5.
Wat te verwachten van Mas, Gaudu, Bernal, Landa en Carapaz.
Jullie zitten vast met dezelfde vraag.
Enige onderbouwing graag.

Georgeske

Deze 20 namen heb ik nu:
Pogacar
Vingegaard
Hindley
Gaudu
O'connor
Skjelmose
Leknessund
Fuglsang
Van Aert
Philipsen
Pedersen
Laporte
Jakobsen
Van der Poel
Higuita
Cort
Teuns
Konrad
Rickaert
Traen

Wat is jullie mening hierover?

Arne Riis

'@Floda:Ik durf, zoals het er nu voorstaat, Philipsen blind te cappen in de sprint. Wout (nog) niet, nog niet duidelijk of Laporte (ook) sprint. Je koopt een stukje zekerheid. Nog los van of Wout uitrijdt.

Laatst gewijzigd
Ben Heal Nie

'@georgeske 6 klassementsrenners vind ik een beetje mager en dat komt omdat je sprint / etappe clubje enorm groot en duur is.

Jasperdewaal11

Weet niet of het clubje echt enorm groot is maar duur zeker

Georgeske

Wie zouden jullie van de sprinters/etappeclub eventueel weglaten?

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

In mijn optiek kies je tussen Philipsen of Pedersen en WvA of Laporte, maar dat ben ik.

Ted de la course

'@zutphen ik verwacht ze allemaal tussen de 200 en 300 punten. Wat verwacht je zelf?

koenzwet

Wat het met van Aert is, hij kan op 3 manieren punten pakken: in de sprint, punch en teampunten. Je kunt hem daardoor met vertrouwen voor zo'n 12-14 ritten opstellen en daarmee maak je veel ruimte vrij voor andere gokjes. Zo kun je een aantal renners meenemen (bijvoorbeeld Gall / Johannessen) waarvan het niet zeker is of ze gaan presteren, maar wel een breakout kunnen hebben (bv Leknessund, Dunbar, Rubio in de Giro). Presteren deze kan kun je ze opstellen en zo niet heb je met Wout een mooi alternatief. Vindt maar een andere renner die je die luxe geeft.

Tuurlijk hij zal wellicht een keer een sprint aan Laporte laten, maar 3 van de 4 keer zal hij er wel bij zitten. Ook andere sprinters zullen een keer ingesloten komen zitten. Je kunt hem dan wel vervangen door 3 mindere goden, maar dan ben je wel op 12-14 van de ritten aan het downgraden.

Laatst gewijzigd
Hommeles

'@Anton, dit is toch wel de WF discussie dit jaar voor de Tour de France. Mijn vraag: in etappe 3 en 4, gaat Jumbo Visma dan sprinten met v Aert en/of Laporte? Ik weet het oprecht niet. En eerlijk gezegd denk ik van niet.

Eddix

'@jasperdewaal11 eindelijk, zo zie ik het zelf ook. En daar gewoon de goede van kiezen kan wel eens belangrijk zijn.

Wat ik grappig vind is dat ineens heel veel mensen het potentieel zien van een team zonder WvA. Ik hanteer deze tactiek al vanaf het begin, maar zoveel verschil ga ik er op deze manier niet mee maken haha. Wat nog grappiger zou zijn is dat normaliter de mensen op dit forum zeer degelijk scoren bij scorito en vriendenpoultjes, maar als we straks allemaal WvA uit elkaars team hebben gepraat en hij haalt weer 900 punten kan dat wel eens heel anders gaan zijn haha.

1 2 ... 63 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.