Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 64 ... 200 201
koenzwet

'@Hommeles, grappig dat jij denkt dat van Aert in de tweede rit van de Ronde van Zwitserland wel gaat sprinten, maar in een seizoen waarin hij nog maar 1 keer heeft gewonnen denkt: nou laat die rit in de Tour de France maar zitten.

Jasperdewaal11

'@Eddix Zeker WvA zit bij mij nog op de WIP maar ik ga geen beslissingen maken totdat de teams iets meer duidelijkheid gaan geven en hun selecties presenteren.

Pim Todcock

'@Zutphen, dat rijtje subtoppers laat ik voorlopig achterwege. Ze zullen niet vaak voor de grote twee eindigen en ook geen uitschieters kunnen hebben zoals de talentjes. Als Bernal nummer 21 krijgt verander ik misschien van mening, want als kopman voor 2M is hij dan wel weer interessant.

ProScoritoManager

To Wout or not to Wout (of Laporte)... Dat is nog tot daar aan toe, sowieso wacht ik op meer info vanuit het team of de renners zelf.

Ik vraag me meer af hoe men aankijkt tegen Jumbo/UAE teamgenoten? Normaal gesproken ben ik niet vies van wat makkelijk op te pikken teampuntjes, maar in mijn optiek is het op voorhand totaal niet te voorspellen wie van de twee topfavorieten de overhand gaat hebben. Dus wil je zeker zijn van die overheerlijke teampuntentiet, zul je van beide ploegen 1-2 goedkope mannen mee moeten nemen, maar dit is mij te gortig. Op dit moment heb ik een mooi team staan zonder ploeggenoten van beide heren (waarbij Wout/Laporte dus een discussie op zich is, de eventuele teampunten zijn voor hen van ondergeschikt belang imo), maar of dit qua puntenplafond nou echt het beste team is vraag ik mij dus af.

PS: Ik weet dat er genoeg forumleden zijn die teampunten vervloeken, maar dat is niet de discussie die ik met deze post wil aanslingeren.

Frits

Credits naar @SorareBRO op Twitter. Hieronder volgt de ideale opbouw voor je team. Doe ermee wat je wilt. Hier kan je namelijk ook naar kijken, voordat je je complete team al deelt op het forum.
En ja, het budget is verdeeld over het aantal etappes dus dat komt niet overeen met je wat je kunt kopen in Scorito.

Vlucht (heuvel) - 5.8 miljoen - 2 renners
Vlucht (klim) - 5.1 miljoen - 2 renners
Sprint - 14.8 miljoen - 6 renners
Sterkere sprinters - 2.6 miljoen - 1 renner
Tijdrijder - 242 duizend - geen renner
Klassement - 22.3 miljoen - 9 renners

BigMig

Die hele Wout van Aert-discussie vind ik redelijk zinloos. Ja je kunt je helemaal het leplazerus speculeren over mogelijke ploegentactieken die eventueel in een uitzonderlijk scenario zouden voorkomen en op basis daarvan honderd verschillende potentieel winnende teams in elkaar knutselen, waarbij jij juist zo slim was om die ene dure topper eruit te laten. Maar Wout staat er normaal gesproken gewoon in. Mocht er bericht komen uit de ploeg dat Wout niet meer voor eigen succes gaat, maar alleen gaat knechten, of dat ze met Laporte voor groen gaan, dan verandert het misschien iets. Die berichten zijn er echter nog niet, dus blijft Wout er gewoon in staan. Stapt hij in etappe 16 af om de hand van zijn vrouw vast te gaan houden, prima. Heeft hij toch zeker al 10 etappes lekker punten voor je binnengeharkt.

Pedro321

Graag jullie ongezouten mening over onderstaand team:

Pogi
Vingegaard
Gaudu
Bardet
Martinez
Bernal
Skjel mose
Martin
Kuss
Barguil
Philipsen
Bennet
Welshford
Ewan
Cavendish
Coquard
Van der Poel
Allaphilipe
Mohoric
Ciccone

Team zonder wout had hem er eerst wel in maar wou allaphilipe er wel in en kon ik met die overige 2.5 k andere mooie dingen doen

Sprint is allicht aan de magere kant maar ik verwacht dat wel op te kunnen vangen.

KV

2 heuvelvluchters voor 6m is stevig, tenzij je hiervoor natuurlijk VDP en Ala meeneemt.

Maar globaal komt dit inderdaad wel overeen met team dat ik momenteel staan heb.

Pedro321

Thanks.
Ik wacht de berichtgeving rondom wva nog even af mocht ik m wel nemen gaat dit ten koste van philipsen en valt skjelmose buiten de boot om budget te maken.

Hommeles

'@Eddix, zou me ook doodlachen als er hier een overduidelijke meerderheid ontstaat om geen WvA mee te nemen en ik dadelijk in Scorito zie dat WvA een pickrate heeft van 99%. Beetje zoals vroeger, dat we uit boosheid over het beleid van de strenge meester hadden besloten om als hele klas te gaan spijbelen en ik uiteindelijk de enige was die dat ook daadwerkelijk deed.

Frits

'@KV ben ik het zeker mee eens, ik heb zelf ook geen 11 miljoen aan vluchters in mijn team.
Daarnaast heb ik 5 'sterke' sprinters + Wright en Van Poppel. De twee laatst genoemde tel ik niet als sprinter.
Focus iets meer op het klassement, maar heb dan ook geen VDP en Pidcock momenteel.
Kan eventueel nog schuiven met C. Rodriguez voor een extra sprinter of vluchter.

landmeister

Iedereen lijkt moeite te hebben om WVA erin te fietsen, ik heb nu 9 mannen die voor het klassement gaan, 7 man die meedoet in de sprint en 4 potentiele rittenkapers... Terwijl WVA, VDP, Philipsen en Jakobsen, Hindley, Pogi en Vingegaard er gewoon instaan....

R. D.

Als wij hier met zn 50-en(gokje)Wout thuis laten en de rest vd deelnemers neemt hem dan heeft hij een pickrate van 100%.

nasibal

Ik ben zo benieuwd wat alle mensen die 'De Jumbo berichtgeving nog even afwachten' vinden van de 'jumbo berichtgeving' die tot nu toe naar buiten is gekomen. Die lijkt me toch altijd vrij duidelijk geformuleerd, consistent en rechtlijnig:

Ploeg: Vingegaard is onze absolute kopman, geel is het enige doel.

Wout: Ik ben niet allergisch voor groen, maar ik ga me niet meer uit elkaar trekken in tussensprints. Dat gaat ten koste van overwinningen. Vingegaard is onze kopman en ons doel. Misschien wordt mijn kind geboren tijdens de Tour en stap ik af

Laporte: Groen? Ja geen idee eigenlijk, mijn kansen hangen een beetje af van hoe we tijdens de wedstrijd met Wout om willen gaan. Vingegaard is het absolute doel en Wout staat nog boven bij in de pickorde.

Voor zover het gaat om communicatie vooraf lijkt me bovenstaande geen Spaans: Vingegaard gaat voor geel met de hele ploeg in dienst. Wout wil overwinningen boeken en gaat naast het reguliere helpen van Vingegaard geen extra inspanningen leveren die die overwinningen tegen kunnen werken. Laporte zou het leuk vinden, maar rekent niet op eigen kansen. Dat moet dan ter plekke zo lopen.

Al het andere wat we tussen de regels denken te lezen, in onze gedachten verdraaien naar eens scenario dat ons uitkomt, ontkennen omdat het níet past bij een scenario dat ons uitkomt of 'nog meer duidelijkheid over willen' is volgens mij gewoon een gevolg van onze scorito-gekte. Niet zozeer van het uitblijven van communicatie.

Het enige waar ik me nog in zou kunnen vinden is dat zolang de Tour nog niet gestart de situatie altijd nog kan veranderen adh van berichtgeving die naar buiten komt. Maar als de Tour over een uur start heb je volgens mij meer dan voldoende duidelijkheid.

Iedereen lijkt moeite te hebben om WVA erin te fietsen,

Nee hoor, geen enkele moeite ;)

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Die 7 staan ook in mijn team.
WVA en VDP kosten wel wat. Maar leveren eigenlijk ook altijd. En dat is met goedkopere alternatieven afwachten.
Kans is groot dat die in mijn team blijven.
Philipsen staat ook vast. Hij is wel 1,5 miljoen duurder dan Jakobsen en 2 miljoen dan Groenewegen. Maar hij lijkt me een stabielere kopman, met overall duidelijk betere resultaten.

Eddix

'@Hommeles hahaha! Nou je bent dan in dit geval niet de enige hoor! Maar jouw metafoor beschrijft het gevoel wel heel goed. Het zou niet de eerste keer zijn dat we met z'n alle op dit forum in een niche duiken waar we nog maar moeilijk uit kunnen klimmen en/of nog voor rede vatbaar zijn.

Kijk @Nasibal komt dan weer als de redder in nood, om ons weer even wakker te schudden met de werkelijkheid. We staren ons soms echt blind op de ja maar! en wat nou als? of zou Jumbo niet... Een beetje als vaderfiguur zeg maar. Het is niet dat hij je weerhoud om te spijbelen, maar de consequenties zijn voor jezelf!

Laatst gewijzigd
Frits

https://www.cyclingoracle.com/nl/blog/tour-de-france-2023-scorito-tips

Doe ermee wat je wilt, het kan je gevoel bevestigen of nog meer aan het twijfelen maken.

landmeister

Wat hanteren jullie als tactiek in de eerste dagen, de GC mannen opstellen (Pogi, Ving, Hindley, Bardet, Gaudu) of dan juist de rittenkapers en de wat mindere klassements renners opstellen? (Martin, Ciccone, Bilbao, Uran)

CRL

'@Frits leuke verdeling, maar 9 AK-renners voor 22,5 miljoen (heb het tijdrijdersgeld er even bij gedaan)?
Pogacar en Vingegaard kosten samen al 12 miljoen - ik ga ervan uit dat je er dan nog in ieder geval twee voor samen zo'n 6 miljoen meeneemt en dan zou je er nog 5 moeten vinden voor 4,5 miljoen? Succes ermee.
Ik ben bang dat de vluchters en sprinters wat miljoentjes zullen moeten inleveren.

R. D.

Mijn klimteam zit echt wel rond de 30M

Hommeles

'@Nasibal,
Die berichtgeving is inderdaad helder, maar ik vermoed dat ik obv deze berichtgeving andere conclusies trek. Je zegt over Wva "Wout: Ik ben niet allergisch voor groen, maar ik ga me niet meer uit elkaar trekken in tussensprints. Dat gaat ten koste van overwinningen. Vingegaard is onze kopman en ons doel. Misschien wordt mijn kind geboren tijdens de Tour en stap ik af".

Dan blijft mijn vraag wel: gaat hij sprinten in de echte vlakke etappes? In deze etappes is hij namelijk niet een topfavoriet en loopt hij risico's in het gedrang. Op basis van de huidige berichtgeving vind ik het dus niet duidelijk of WvA gaat knallen in etappes 3, 4, 7, 8 en 21. En als hij dat niet zou doen, dan vind ik het een te dure grap voor 5mln voor een paar heuveletappes.

BigMig

'@Hommeles maar waarom zou hij niet sprinten in vlakke etappes? Welke berichtgeving wijst daarop? Omdat er wordt gezegd dat hij zicht niet uit elkaar gaat trekken voor tussensprints, interpreteer jij dat hij, omdat hij volgens jou geen topfavoriet is, en hij 'risico's loopt in het gedrang' dus misschien ook wel niet op het vlakke gaat sprinten? Dat is toch invullen van wat je zelf wilt horen? Wout kan keigoed sprinten, een beetje 'gedrang' hoort daar nou eenmaal bij. Elke sprint maakt hij gewoon een reële kan op winst, dus ik zou niet weten waarom hij niet zou sprinten.

koenzwet

'@Nasibal, mensen verwachten dat Jumbo/van Aert letterlijk gaat zeggen: de sprints in etappe 3 en 4 sla ik over want ik wil geen risico lopen. Terwijl de enige communicatie die er gaat volgen waarschijnlijk is: we gaan zien hoe de koers loopt en als er kansen zijn zullen we die grijpen.

Eddix

'@Hommeles héeehéehée, als je iets aan het orakel vraagt moet je kwartje betalen! Wat Nasibal natuurlijk bedoeld is dat dit de informatie is die je hebt en daarmee kún je die vraag nu gewoon nog niet beantwoorden, dus probeer dat ook niet te doen met een interpretatie van die woorden lijkt me. (correct me if I am wrong nasi)=)

Zutphen

Ongeacht de prijsklasse zit ik wel met de volgende 5.
Wat te verwachten van Mas, Gaudu, Bernal, Landa en Carapaz.
Jullie zitten vast met dezelfde vraag.
Enige onderbouwing graag.

Bedankt voor jullie reacties.
Kunnen jullie ook een volgorde aangeven voor deze 5 in AK ?

1 2 ... 64 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.