Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 65 ... 200 201
Ton Pelo

Als van Aert aangeeft niet allergisch te zijn voor groen vlakt hij het niet uit dat er een kans bestaat dat hij in het groen komt te rijden. Punten halen met tussensprints lijkt hij niet te gaan doen. De enige kans is dan om vlakke sprints te winnen. Mysterie opgelost?

Frits

'@CRL ik denk dat 22,5 miljoen voor 9 renners nog wel te doen is, mits je klassementsrenners zoals Jorgenson, Johannessen, Leknessund, Meintjes of Fuglsang meeneemt. Uiteraard zijn er hier nog meer van in die categorie (max. 1 miljoen). Hele hoge verwachtingen heb ik daar niet van, maar voor dat bedrag hoeft dat ook niet.

Titivoeckler

Ik zie mensen ook het verhaal omdraaien en vragen of wva gaat sprinten. Ik denk dat je hem beter kunt omdraaien: waarom zou hij niet mee sprinten? Wva sprint eigenlijk altijd mee, tenzij bijv ving valt of zoals vorig jaar omdat hij al zijn doelen heeft bereikt en laporte de kans biedt. Als wva niet voldoende voor eigen kansen mag rijden, was hij weg bij jumbo. Zeker met het aantal sprintkansen gaat hij bij mij daarom zo mee

IncliningTulip

Een reden om Van Aert niet mee te nemen is voor mij een hele andere. Hij kan op papier in iedere etappe meedoen voor de winst. Dat maakt dat ik ook iedere etappe zou overwegen om hem op te stellen, dus ook in de zwaarste bergetappes. Ik denk dat hij niet bij al die etappes ook daadwerkelijk top 20 gaat rijden. Dan stel ik liever in die etappes een goede klimmer op, waarvan je wel vrij zeker weet dat diegene zijn best gaat doen voor een zo hoog mogelijke klassering. In de sprintetappes zal Van Aert heus zijn punten wel pakken, maar dan zijn er ook wel weer alternatieven die ook wel top 5 kunnen rijden in massasprints én een heuvel over komen. Het maakt de dagkeuzes er voor mij makkelijker op.

Zo, mijn eerste post hier. Hallo allemaal.

dr klaas

'@ Hommeles, WvA gaat eerder in heuveletappes moeten knechten als in de vlakke sprints.

@ Frits ja leuke verdeling, er natuurlijk zijn meerdere wegen naar parijs.

@Het wielerorakel, leuk voor de leek. Kunnen wij in een uurtje ook bij elkaar forummen.

Vini Pogi Carapaz en Hindley is dat teveel van het goede ook rijden ze allemaal top 6 ?
Of moet je Car of Hind dan beter downgraden naar een Jorgenson / Rodriguez ?

Niballie

Wat als hij nou wel af en toe mee gaat sprinten, maar in heuveletappes Vingegaard moet helpen omdat Pogi ook altijd gaat? Neem bijvoorbeeld Landerneau en Mur-de-Bretagne in 2021 of Longwy vorig jaar. Dat is ook een scenario waar je over na kunt denken.

Edit: dr Klaas was me voor. Maar ik geeft nog wat voorbeelden.

Laatst gewijzigd
BigMig

'@IncliningTulip Welkom! Volgens mij zeg je in je eerste post wel iets tegenstrijdigs. Iemand als Van Aert maakt je dagkeuzes er juist makkelijker op. Als jij moeite hebt met hem in bergritten opstellen, zorg je gewoon dat je daar 9 andere mannen kunt neerzetten. Probleem opgelost. Kun je vervolgens Wout in praktisch elke vlakke en heuveletappe + tijdrit opstellen voor een relatief grote zekerheid op punten. Groter dan die alternatieven van jou in ieder geval. Maakt je dagkeuzes er weer makkelijker op :)

Thomberg

'@hommeles

Beetje zoals vroeger, dat we uit boosheid over het beleid van de strenge meester hadden besloten om als hele klas te gaan spijbelen en ik uiteindelijk de enige was die dat ook daadwerkelijk deed.

Heel herkenbaar dit. Ik spijbelde dan wel uiteraard. Op de basisschool hebben we ooit in groep 7 de grap uitgehaald dat we op 1 april de meester naar de kleuterklas zouden lokken en dan allemaal uit het raam gaan. Uiteraard deed de helft van de klas mee en zijn we twee uur weggebleven. Iedereen over de zeik (inclusief kleuterjuf die zich schuldig voelde, terwijl ze de rest van het plan niet kende). Was een van de mooiste dagen op de basisschool.

Terug naar WvA. Hij gaat gewoon sprinten. Er is absoluut geen reden dat hij niet zou sprinten. Is een matige inspanning voor de lange termijn. En hij heeft altijd kans op etappes. In de bergen gaat hij zich gewoon niet uit elkaar trekken. En tussensprints niet. Maar ook zonder tussensprints kan hij groen winnen. En eerlijk gezegd zie ik hem de laatste paar dagen als alles binnen is zelfs wel doen als hij dan toch groen meeneemt. De anti-WvA groep hier verzint in mijn ogen dingen die niet gezegd zijn om de keuze hem thuis te laten te verantwoorden zodat een extra Landa of Mas mee kan

Qtjelegend10

'@Eddix volgens mij bedoelt @nasibal dat niet.

Hommeles

Okee, okee, okee, misschien gaat vAert sprinten in de massasprints. Het is de persoonlijk anekdote van Thomberg over zijn kleuterklas die me overstag doet gaan, weggelaten dat dat wellicht weinig te maken heeft met de kansen dat vAert zou gaan sprinten.

Mocht van Aert toch niet sprinten in de vlakke etappes, dan wil ik jullie (eddix, Nasibal, Thomberg, BigMig, dr Klaas en ik zal terzijnertijd nog wel even de 65 pagina's doorscrollen om het lijstje compleet te maken) er wel aan herinneren dat ik het kleinzerige type ben die op dit forum zijn gram komt halen. Ik heb pagina 65 opgeschreven in mijn persoonlijke-wraak-momenten-boekje. Dat jullie het even weten.

IncliningTulip

'@bigmig ik snap je punt, maar het is ook weer waarschijnlijker dat ik een mindere 9e bergklepper heb als ik Van Aert ook meeneem, dan wanneer ik hem niet mee neem. Maar misschien dat ik vooral voor mezelf aan het verantwoorden ben waarom ik hem thuis wil laten.

ZK

Hahaha persoonlijke-wraak-momenten-boekje, geniaal 🤣🤣🤣

BigMig

'@IncliningTulip je 9e man in de bergen is normaal gesproken toch geen 'dure klepper'. Met een Martin of Meintjes heb je hier prima gasten voor, of desnoods een Teuns of Fuglsang ofzo als je weinig geld over hebt. En: vergeet niet dat je eventueel zelfs Wout gewoon zou kunnen opstellen voor teampunten gele trui. Ik denk inderdaad dat je iets voor jezelf probeert te verantwoorden wat helemaal niet zoveel extra voordeel oplevert. Zoals al zo vaak genoemd is hier: heel tof dat je een groter aantal mindere goden kunt opstellen als je een topper weglaat, maar dit levert gek genoeg vaak minder punten op, o.a. omdat je maar een beperkt aantal plaatsen in je selectie hebt en er genoeg goedkopere opties zijn om je laatste plekjes op te vullen. Tenzij de topper natuurlijk echt niet levert. Maar ik zie nog geen redenen dat bij Wout te verwachten.

koenzwet

Wærenskjold kan als goedkope sprint optie worden doorgestreept. Wel sterk team Uno-X, voor een nieuwkomer.

lo squalo dello Stretto

Waarom kan die worden doorgestreept? Waerenskjold doet toch mee?

dr klaas

'@ Hommeles, dat mag hoor.... ik heb in de giro gesteld dat Healy concurrentie had in die 1e kopgroep van hem... half uur later reed ie ze alle 10 op 2 minuten, harder in mijn kanis ga ik ze niet meer krijgen.

Plasbas

Ook ik heb de stap eindelijk gemaakt en een account aangemaakt op het "Forum der Forums".
Al een aantal grote ronde vermaak ik me prima, met het lezen van de berichten hier, de goede adviezen en uiteraard het eeuwige zand in de ogen gooien.
Zelf helaas erg wisselvallend geweest afgelopen jaren, met gemiddeld 93,5% over 3 grote rondes in 2021, een prima scorito jaar! was het in 2022 gemiddeld nog geen 60% met helaas veel uitvallers en te weinig presterende sprinters..
De afgelopen Giro verpest met veel uitvallers (Zoals vele hier), nu extra benieuwd naar de Tour.

Gezien mijn struggles elk jaar weer met het kiezen van de juiste sprinters:
Wie (van de 2.0 en >1.5 Mil sprinters) gaan zich steevast mengen voor plek 4-12 in de massaspurts en zo hun inkoop prima waard zijn?
Voor de lastigere aankomsten heb ik mijn sprintkanonnen redelijk in beeld.

Pim Todcock

Kristoff is daarmee wel weer een interessante C-sprinter, zij het wat duur voor die rol.

BigApple

'@Hommeles : dat doe je niet goed! Niet je opstelling aanpassen aan andermans overtuigingen. Liever zelf bedacht E lachend ten onder dan ontdekken dat je eigen plan briljant was en dat je gezwicht bent

BigApple

Bovendien: dat van Aert gaat sprinten wil niet zeggen dat je hem nodig hebt. Stel : 7 sprints en elke sprint derde : geeft 280 punten. Dat is geen vetpot hoor. Nou vooruit : twee heuvelritjes. Keertje 1e en keertje 5e. Geeft totaal 360. Nog steeds geen vetpot.
Met bv Pedersen en Woods haal je dat ook wel. Stick to the Plan!

Laatst gewijzigd
Hommeles

Tjaaa, plus...als hij geen deuk in een pakje boter rijdt...kan ik nog even iedereen hier PB's sturen en ze vragen of ze nog zo blij zijn met vAert, zo ben ik ook wel weer...Je brengt me aan het twijfelen Grote Appel.

Laatst gewijzigd
R. D.

Ik merk ook wel dat in teams die ik zonder van Aert bij elkaar klik ik wel steeds bij Pedersen uitkom, dus eigenlijk bespaar je maar 1M en of je daar nu potten mee breekt ?

BigMig

Prachtig deze satire! Van Aert die geen deuk in een pakje boter gaat rijden... Het 'zeer uitzonderlijke alternatieve scenario's bedenken zodat ik mijn onlogische keuze kan onderbouwen' neemt steeds gekkere vormen aan.

BigApple

Er wordt te populistisch gereageerd. De nuchtere zakelijke kant is dat een renner 100 punten per miljoen moet pakken gemiddeld gezien. Als Pogi beter is dan Ving en van Aert geen groen rijdt (allebei realistisch), moet van Aert zijn 500 punten pakken in ritten. Dus bv 10 etappes winnen 🥳

BigApple

Nou vooruit. Hij zal wel derde staan in het puntenklassement dus 10 keer opstellen is 40 punten daar.

1 2 ... 65 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.