Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 6 ... 200 201
NOAD1912

Vooralsnog was de Giroploeg van INEOS sterker dan de Tourploeg.. welke 2 komen er nog bij?

INEOS Grenadiers
Egan Bernal, Carlos Rodriguez, Tom Pidcock, Daniel Felipe Martínez, Michal Kwiatkowski, Jonathan Castroviejo

KJP

Hoewel ik zelf echt wel een groot Skjelmose fan ben hadden zijn prestaties die giro echt heel weinig met knechten te maken. Skjelmose begon die ronde gewoon om een klassement te rijden en haalde nooit zijn verwachtte niveau.

KV

Yip klopt. Hij startte toen echt met GC ambities.

https://racing.trekbikes.com/stories/trek-segafredo-men/mattias-skjelmoses-giro-diary-an-everyday-challenge

Heeft natuurlijk dit jaar een serieuze stap gezet. Kan je niet naast kijken.

Laatst gewijzigd
nasibal

Hoewel ik zelf echt wel een groot Skjelmose fan ben hadden zijn prestaties die giro echt heel weinig met knechten te maken. Skjelmose begon die ronde gewoon om een klassement te rijden en haalde nooit zijn verwachtte niveau.

Hij startte inderdaad met GC ambities. Toen kreeg JuanPe het roze en moest er opeens voor hem geknecht worden. Daarmee kwam er heel snel een einde aan de GC ambities van Skjelmose. Daarnaast was hij in het begin van de ronde, zoals hierboven al gemeld, ook ziek.

De link die KV hierboven deelt geeft een mooi inkijkje

Laatst gewijzigd
Basementman

Skjelmose gaat exact dezelfde Tour rijden als Kamna afgelopen Giro.

nasibal

Die kans bestaat zeker

Eddix

'@Basementman maar dan voor minder geld...

Thomberg

Wat sws in het voordeel van Skjelter is, is zijn sprint en wil om voor ereplaatsen te vechten

KissMyAce2.0

Mijn ploeg gaat rond Louis M. gebouwd worden, ook al is ie 10.000.000

VincentK

Goed dat we nog een rondje in Frankrijk en Zwitserland hebben voordat er echt beslissingen moeten worden genomen. Ben wel heel benieuwd naar de prijzen van de verschillende renners. Gelukkig is het bijna 8 juni.

Interessant is wel hoe Vingegaard met druk omgaat nu hij de enige kopman is. Vorig jaar was dat gemakkelijker met Roglic aan zijn zijde en gedeelde verantwoordelijkheid.

Milanjacks

Het zou mij niets verbazen als we 7x gaan sprinten, mogelijk 8. Gegarandeerd 6.
Wat mij verder vooral opvalt is het feit dat de tweederangs AK mannen niet veel punten gaan halen. Echte AK dagen zijn op één hand te tellen. Je kan 10de worden in de tour door twee-drie keer top 20 te rijden waarschijnlijk.

RiesKos

Denk dat Wright ook wel eens de rol van Milan op zich kan nemen. Ze doen in ieder geval iets goed bij Bahrain. Of het wordt weer tijd voor een inval 😅

Ben ook benieuwd naar Thijssen en Teunissen. Weet niet of ze allebei mee gaan naar de Tour, maar zie zeker in Thijssen een mogelijke Milan.

Laatst gewijzigd
Mindless

Ik vermoed dat ik Vingegaard ga skippen deze TdF, soort van gegarandeerde nummer 2 , ten minste zo voelt hij voor mij, maar ik weet niet, 5,5 mil lijkt me wel zijn prijs en ik denk dat dat het niet waard gaat zijn… z’n punch is dan wel flink verbeterd, maar toch. Veel meer dan 300 punten gaat hij dan denk ik niet opleveren. Tsja waar ga je dan die punten vandaan trekken met ook nog eens meer plekken, goeie vraag, maar in theorie zou je dat mits je echt de goede mannen selecteert moeten kunnen doen.

Discussies worden hier slechts gevoerd over mannen waarover we twijfelen niet waar.

Mad Max

VincentK, ik kan het mis hebben maar volgens mij was hij vorig jaar al de kopman en dat jet Roglic 2 jaar geleden. Toen werd hij ook prima 2e.

Thomberg

'@Honger Klop, Girmay is sprintkopman bij IWG. En Wright kan nooit de Milan worden. Mist veel snelheid tov de toesprinters. Kan wel leuke pick zijn maar verwacht geen Milan taferelen

Zeker met onduidelijke fitheid Pogi moet je Ving altijd hebben

WvA ook. Gaat wel degelijk voor groen alleen niet alles uit de kast halen voor groen. In laatste 4 dagen liggen er 3 sprints met volle punten. Daar gaat hij wel vrijheid krijgen. Hij noemt voor etappe 1 trouwens Pogi als grote favoriet en streepje voor op hem en VdP (bron pro cycling fysiek magazine)

Pim Todcock

Ik denk ook dat het niveau te hoog is om ruimte voor een verrassing te laten. De odd dat Cav zijn record zet is al 3.
Of zouden ze Meeus eindsprinter laten worden met een zeer luxe leadout? Zou Zingle de voorkeur krijgen boven Coquard?

Girmay is denk te matig in vorm dit jaar, net als de hele ploeg. Louis de zestiende GT staat desondanks ook op mijn verlanglijstje.

Maurimaler

Waarom zeggen(is nog helemaal iets anders dan gaan) sommigen onder jullie Vingegaard niet te nemen??
Hij heeft vorig jaar tegen een fitte Pogacar gewonnen, die nu misschien niet helemaal fit is dus de kans is er zeker dat hij gewoon de Tour nog eens gaat winnen(hoewel ik ook wel denk dat Poga gaat winnen).
In zijn voorbereidings koersen is hij dit jaar niet zo dominant als Pogacar, maar ik vind ze zelfs beter dan vorig jaar.

RiesKos

'@Thomberg
Je noemt - terecht - Girmay. Zou hij dan de Milan van deze Tour worden? Ik zie in hem echter nog steeds meer een machtsprinter en puncheur dan pure sprinter. Maar aan de andere kant waren de sprints die Milan won ook geen echte pure sprints. Op etappe 8 na zijn de meeste sprints in de Tour echter toch wel pure sprints, waar ik Girmay niet verwacht.

Misschien krijgen we in de Tour geen verrassing als Milan. Hier wordt toch echt door alle toppers naar toegewerkt. Al met al denk ik dat net als vorig jaar de Tour het meest voorspelbare zal zijn van de 3 GT’s en dat je met gemak minimaal 80% à 90% moet kunnen halen. Voor de winst zal exact de juiste verhouding tussen AK een sprinters belangrijk zijn in combinatie met net de juiste renners voor teampunten.

Pim Todcock

Als hij echt keiduur (6M+) is, en je niet verwacht dat hij de magische grens gaat halen, kun je hem ook niet kopen. Roglic haalde het maar nipt in de Giro, ondanks dat Evenepoel uitviel. Pogacar is jonger dan Vingegaard en met Yates erbij en Roglic waarschijnlijk niet zijn de teams ook minder in het voordeel van TJV. Vorig jaar was er ook hier en daar wat overmoed bij Pogacar en veel gesmijt met energie. Pogacar gaat echt wel fit zijn.

Titivoeckler

6 miljoen zal wel in de buurt komen, vergeet niet dat ving vorige Tour 1000 punten heeft gehaald, pogi zelfs bijna 1400. Vorig jaar was natuurlijk wel de ultieme Tour voor jumbo, maar voor 5 mil gaan ze hem er niet opzetten. Ving 6-6,5. Pogi 7

Mindless

Hm ja ik vergeet wel voor het gemak even dat hij (o.a.) Wout van Aert in z’n team heeft zitten en er dus zoveel potentiële teampunten aan hem kleven. Theorie zonder Vingegaard kan weer de kliko in, bedankt voor het meedenken . Je moet toch ergens wat budget vinden.

Thomberg

(quote) Roglic haalde het maar nipt in de Giro, ondanks dat Evenepoel uitviel. (/quote)

Wat hier vergeten wordt is wat je dan vooraf met dat budget had gedaan dat achteraf beter had uitgepakt. Roglic scoorde substantieel meer punten dan andere klimmers muv Thomas. Thomas had je echter ook al kunnen nemen naast Roglic waar het grootste deel simpelweg geen heil in zag. Maar behalve Thomas (die vooral dus niet werd gekozen omdat mensen aan z’n vorm twijfelden) hadden 2 andere klassementsmannen het altijd slechter gedaan. Dan was je wss voor een extra Vlasov of Kamna gegaan. Dus puur naar Roglic zijn punten kijken is veel te kortzichtig.

Dit zelfde geldt eigenlijk voor Vingegaard. Het is (zolang hij geen pech heeft) een zekerheid dat hij altijd bij de top3 klimmers zal zitten in elke bergetappe. Afhankelijk van of er nog vluchters voor zitten natuurlijk. Dit is een zekerheid. Hij is naast Pogacar dé kanshebber. Stel je neemt hem niet om op die manier een 2 extra mensen uit de categorie Yates, Carapaz, Landa te kiezen ipv Ving+1 miljoen renner (bijvoorbeeld Skjellmose of Jorgensen). De kans dat dit beter uitpakt is gewoon heel klein. De in jouw ogen beste (of beste 2) uit die categorie heb je namelijk al gekozen als het goed is. Dus ruil je 1 van jouw 2 absolute toppers in voor jouw 3e en 4e keuze in het b-garnituur. Dit zal als je er goed over nadenkt dus altijd een slechte keuze zijn. Nogmaals, de twee die jij het hoogste inschat in die b-categorie zal je altijd al in je team ingepast hebben. Die 3e en 4e keuze schat je dus hooguit elke bergetappe op plek 5-10 en dat dus 5-6 keer met waarschijnlijk weinig kans op klassementspunten.

Stel Ving wordt 2de (of 1ste) en is 6 miljoen en haalde “maar” 500 punten. Dan is de kans zeker dat jouw 3e en 4e man samen nog minder gehad hebben. Net zoals dat bij de Giro ook zo was met Roglic. Alleen als je Roglic dan had ingeruild voor Thomas en Almeida, maar die zal je altijd al in je selectie vooraf gehad hebben of vooraf al dusdanig weinig vertrouwen in hebben gehad dat je die keuze alleen achteraf goed gaat praten

RVH

'@Thomberg dit is precies wat ik dus ook altijd denk. Probeer maar eens met andere renners zoveel punten te halen. De top 5 van het AK wil je eigenlijk altijd wel in je team hebben. Hierbij nog 5 goedkope AK mannen/bergaanvallers. Aangevuld met de beste vlakke ritten sprinter en beste lastigere ritten sprinter. 3 constant goede sprinters en 2 sprintopvullers. Nog 2 overgangsetappe renners en 1 juichrenner en je team is af. Wel vind ik dat, zeker sinds het bergklassement is opgewaardeerd vorig jaar, je dus ook de bergtrui winnaar moet hebben. Wie geven jullie hiervoor de meeste kans? Ik zou Pinot in zijn laatste tour wel leuk vinden en het is een mogelijkheid. Of gaat deze weer (saai) naar een Pogacar of Vingegaard?

Nijmos

Zelfs met 150 punten minder had roglic het beste team gehaald in de giro

oborobo

Hoeveel sprinters heb je nodig?
Zat aan 6 of 7 tedenken.

1 2 ... 6 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.