Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 7 ... 200 201
Thomberg

'@RVH ik denk idd dat de winnaar van geel ook bollen wint. Echter zal die niet het grootste deel van de koers in de bollen rijden. Wie wel is voor mij een loterij.

Ik zat nog na te denken over Ving niet nemen. Stel ze maken de toppers 3 keer zo duur dan laag er onder. Dus Pog en Ving 9 en dan Landa en co 3. Dan loont het om zo iemand niet te nemen. Zou interessant zijn om de toppers een keer echt veel duurder te maken. Dan moet je ze aanvullen met alleen maar Meintjes-achtige renners, of dus een hele brede ploeg zonder de toppers als alternatief

Ketjap Manis

'@Thomberg Amen. Daarom is die 1 miljoen per 100 punten regel ook niet van toepassing op de toppers.

RVH

'@Thomberg Ik hoop een strijd te zien voor de bollen tussen een aantal echt goede klimmers. Ik vind het zelf toch altijd een mooie prijs. O'Connor vs Uran vs Meintjes vs Kruiswijk dat hoop ik.

In principe hangt elke keuze af van de prijs van de renner tov andere renners en het budget dat we krijgen.

RVH

'@oroboro
Inderdaad een stuk of 7. In ieder geval hoeven het er geen 9 te zijn wat met een tour die begint met 3 sprints wel eens handig is. Als de sprints komen zal je waarschijnlijk altijd wel een opvuller hebben die hoog staat in een klassement.

Pim Todcock

Voor de Giro waren Pinot (750k), Buitrago (1m), Healy (1m) en Rubio (750k) behoorlijk makkelijke picks voor blauw. Ik denk niet dat dat met de tour ook zo een feest zou zijn. Wat zou de rol van Bernal zijn?

Overigens heb ik Vingegaard 93% zeker ook gewoon in mijn team, aangezien hij waarschijnlijk meer teampunten en etappepunten haalt dan Roglic in de Giro en het budget groot genoeg zal zijn.

Die verdeling zoals Thomberg vertelt lijkt me wel wat inderdaad. Dat je echt moet kiezen om een topper te skippen of een aantal pareltjes voor 500k te vinden.

Thomberg

Bernal is een leuke. Verwacht ik eerlijk gezegd zo rond 1-1.5. Afhankelijk wat het persbericht is. Zou leuke voor bollen en 3 etappes zijn als hij tijd verliest

Landaluze

WVA nu al een stressfactor. Gaat de sprints toch verdelen met Laporte waardoor je hem vaak niet in de punten zult rijden. Toont vandaag ook dat hij in vorm is en zal goedkoper zijn dan Wout.

Nijmos

Wat is de bron dat laporte en wout sprints gaan verdelen? Je duim of jumbo visma?

M@thijs

Ik wil nog wel een naam opgooien waarvan ik niet weet wat te verwachten.
Ik zou hem voor 1 mil misschien thuislaten maar ook voor 3 mil meenemen afhankelijk van het nieuws / resultaten.
wat verwachten we van Bernal?

Valvuillerdemoz

Bernal kan top 5 eindigen, maar hij kan ook na een week naar huis zijn. Que si , que no.

TheBest

Ik gok dat Bernal en Alaphilipe de grootste breinbrekers zullen worden. (Afhankelijk van hun prijs natuurlijk).

Ik denk dat Bernal zelf ook niet echt een idee heeft hoe hij 3 weken tour verteerd.. Hij laat de laatste tijd wel weer wat positieve dingen zien met o.a. die 8ste plekken in Romandie en Hongarije. Maarja dat zijn nou ook nog geen uitslagen waarvan je denkt die gaat ff meestrijden om de podium plekken in de tour..

Ja ja ja Thomas reed ook geen deuk in een pakkie boter voorafgaand aan de Giro, maar ik schat de situatie van Bernal iets anders in na zijn zware ongeluk + bijgekomen blessures.

Alaphilipe vind ik ook lastig inschatten. Heb zo'n gevoel dat die zijn 'oude' niveau niet echt meer gaat halen, maar voor hetzelfde geld staat ie er ineens in de tour.. het openingsweekend zou hem normaal gesproken goed moeten liggen toch?..

rbc1912

Ik zie de naam van Alaphilippe hier erg vaak voorbijkomen. Nu heb ik hem in het Klassiekerspel echt geen seconde overwogen (wat uitstekend is bevallen) en ook nu laat ik hem hoogstwaarschijnlijk links liggen. Ik weet dat de meningen over hem verdeeld zijn, maar op de 1 of andere manier heb ik gewoon geen fiducie meer in hem. Een grootheid als Sagan was ook ineens flink weggedeemsterd

Aerts

Sagan lijdt aan de Oost-Europa-complex. Na succes je lichaam kapot zuipen.

Flipje heeft veel valpartijen gehad en is net vader geworden. Dat vaderschap vindt hij erg belangrijk. Dus ik verwacht dat hij er in de tour zijn topniveau haalt. Dan een leuk contract binnensleept en weer van 'op zijn Frans' van het leven gaat genieten.

jenzrscl

Flip gaat hier gewoon mee.

Vrije rol en geen remco die hij moet ondersteunen.

R. D.

Ik verwacht eigenlijk wel dat Flip een 'offer you cant refuse' wordt met een zeer aantrekkelijke prijs.

Eddix

Flip als vrijbuiter is altijd leuk, maar toch heel erg afhankelijk van de prijs, ik denk namelijk dat hij voor een of twee etappes gaat en voor de rest onzichtbaar is, in tegenstelling tot een tijdje terug, waarin hij zich bijna dagelijks liet zien (met veel succes). Een beetje Gee in de Giro.

Hoe staat het met Dylan Teuns? Kan ook een leuke renner zijn, mits hij over zijn liefdesverdriet heen is. In het klassiekerspel echt een misser en dat toen ik hem zelfs als wissel ingezet had. Gaat hij deze tour meer laten zien? En voor welk bedrag? 1,5-2-2,5mil?

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

Als Flip wordt geprijsd voor de renner die hij is in plaats van de renner die hij was, dan is hij zeker het overwegen waard met dit parcours

Boasson en Hagen

Alaphilippe moet wel echt belachelijk laag geprijsd worden voor ik hem serieus ga overwegen. Bernal, Teuns, Sagan zelfde verhaal.

R. D.

Ik verwacht 1,5-2.0M

Hommeles

Ik denk niet dat ze het aandurven hem héél scherp te prijzen. Vast nog wel 2.5 mln. Scorito gaat pas iemand afprijzen als die echt jarenlang niets meer presteert. Als ik me niet vergis was Sagan dit jaar ook nog gewoon 2 mln voor klassiekerspel.

dr klaas

'@Toppodcick, Achteraf, de goede scores even noemen vh bergklassement vd Giro en dan te stellen dat die vooraf! makkelijk te kiezen waren. Als je er 20 opnoemt zitten die er wel bij ja, dat is het hele probleem vh bergklassement. Veel gegadigden, al is het in de tour laatste jaren voor de klassementsmannen.

Hoorde dat iemand heeft Gee had gekozen omdat hij "G" zou moeten pakken in de Giro.

Sagan reed vorig jaar 5x top 6 ? Kan zomaar 8x zijn dit jaar, dan is 2 miljoen te billijken.

Flip strafbankje bij mij, dan zal hij wel straf gaan uithalen in de 1e week.

Landaluze

Hoeveel europuntenverschil moet er zijn tussen Laporte en Wuva'tje om de keuze voor de eerste te vergemakkelijken?

Ik gok dat Laporte 3.5 en Van Aert 5 miljoen zal kosten. Ik neig er dan toch naar om Laporte te kiezen want die gaat toch niet wegkapitein moeten spelen voor Jeuwnas in de etappes die hij zelf kan pakken.

Van Aert hebben we dit jaar nog in één massasprint gezien. Hij werd 6de. Na Moschetti en Consonni.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Landaluze, zonder punten WvA pakt Laporte ook geen punten. Die 2 puntenaantallen zijn wel redelijk gecorreleerd. Als WvA de sprints niet doet, gaat Laporte die ook niet doen. Hooguit een etappe die hem gegund wordt zoals vorig jaar, maar ook dat is alleen als WvA al veel binnen heeft. Laporte rijdt puur ter ondersteuning van WvA (en Ving). Het feit dat WvA zegt dat hij niet vol voor groen gaat, betekent niet dat hij een kleurloze Tour gaat rijden. Zijn doel is nog steeds meerdere etappezeges. De laatste week zijn er 3 pure vlakke etappes. Daar zijn heel veel punten voor groen. We kunnen er vanuit gaan dat dan al enkele sprinters naar huis zijn. Als WvA zich daar kansen toerekent (wat normaal zo is), zal hij ze zelf meesprinten. Zowel voor groen als kans op dagpunten. Daar "verspilt" hij niet zoveel energie mee dat het zijn WK in de weg kan staan. Overal de hele dag punten pakken wel.

Laporte naast van Aert zou prima kunnen overigens. Hij eindigt vaak ook hoog bij het sprintaantrekken. Maar als WvA dus niet sprint, zal Laporte dat ook niet doen. Alleen de eerste etappe is een mooi voorbeeld waar je Laporte echt niet in top 20 hoeft te verwachten. Dan rijden ze vol voor Wout, maar ook Ving (om geen tijd op Pogi te verliezen die de etappe gaat winnen).

Landaluze

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik kan me er wel in vinden, behalve in de redenering dat Laporte niet zal sprinten als Wout dat ook niet doet. Wout gaat niet consequent meedoen (zoals de sprintkopmannen) en gaat er ritjes uitkiezen en krachten sparen, zoals ik het begrepen heb. Dat blijven er toch voldoende kruimels/kansen over voor Laporte?

nasibal

@Toppodcick, Achteraf, de goede scores even noemen vh bergklassement vd Giro en dan te stellen dat die vooraf! makkelijk te kiezen waren. Als je er 20 opnoemt zitten die er wel bij ja, dat is het hele probleem vh bergklassement.

Nah, dit is te kort door de bocht. Natuurlijk weet je op de naam af van tevoren niet wie er met de trui naar huis gaat, dat klopt. Ook zijn er jongens die heel hard roepen vooraf voor die trui te gaan en er dan niet aan te pas komen. Maar, het BK gaat altijd naar:

- OF een AK renner
- Of een sterke jongen die consequent in de vlucht zit in enkele bergetappes

In die 2e groep zitten natuurlijk altijd 2 of 3 jongens die je vooraf niet direct zou noemen (denk Gee) of jongens die wel relatief voorspelbaar zijn, maar scoritotechnisch gewoon niet interessant genoeg om de gok mee te wagen omdat het teveel alles of niets is (denk Bais). De rest van de jongens uit die groep zijn er vaak maar een handvol en wel degelijk vooraf te spotten. De Rubio'tjes, Pinotjes en Buitragotjes kondigen zich altijd redelijk obvious aan. Niet voor niets hebben ze altijd een relatief hoge pickrate terwijl je weet dat ze voor het AK (normaalgesproken) niet bijster interessant gaan zijn. Dit kan je niet zomaar afdoen als 'achter-af geleuter' of 'met hagel schieten'.

1 2 ... 7 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.