Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 68 ... 200 201
KV

'@ david

Ik weet zo nog niet dat je de eigen punten van Vdp laag inschat. Die 44 pten van 8 zou ik niet teveel op hopen aangezien dit een rit is die perfect binnen de mogelijkheden van Jasper ligt en aangezien dit bij uitstek een belangrijke rit kan zijn in de groene strijd met bv Jakobsen, zullen ze wel voor hem rijden volgens mij.

En als hij er dan nog wordt afgereden door ontketende AK mannen in rit 2 die willen proeven van geel, blijft er niet zoveel meer van over.

ditisdavid

Als Van der Poel geen punten pakt in de heuvelritten blijft er inderdaad weinig over...

KJP

Ik vind Adam Yates dit jaar wel constanter en meer indruk maken dan ooit. Doet het echt goed. Ik zie hem eigenlijk wel gewoon tussen plek 5-10 eindigen in het klassement dit jaar. Zelfs een Mcnulty eindigde vorig jaar nog top-20 AK naast Pogacar en ik zie dat Yates zeker beter doen.

Ik verwacht dat UAE eigenlijk ook weinig redenen heeft om het klassement van Yates op voorhand al te vergooien, en de kans dat Yates zich echt op moet offeren ergens acht ik niet super groot.

Ben Nihilisty

'@Thomberg wat betreft vd Poel helemaal met je eens. Maar je verhaal van Yates vind ik eerlijk gezegd met een tamelijk pessimistische insteek. Ten eerste omdat ik denk dat Pogacar in ieder geval de witte trui vrijwel de hele ronde heeft, en je mede om die reden toch graag een (zelfscorende) UAE man wil hebben. Maar ten tweede toch ook omdat ik, itt jou, echt wel wat van Yates verwacht hoor. Misschien is het wat te 'als als-erig' (bekt toch lekkerder dan hypothetisch hé?) Maar ik denk dat ze proberen Yates kort te houden, maar dit zoals altijd bij Yates niet zal lukken. Wat dan overblijft is een veel vrijere rol, maar in ieder geval veel vrijer fietsende Yates: zo nu en dan eens een aanvalletje om Jumbo bang te maken, zo nu en dan eens aanhaken en zo nu en dan simpelweg als eerste van de groep der favorieten de finishlijn passeren als meesterknecht. Ik kan het rustig verkeerd zien hoor, maar bij mij is het hesje al wel uitgedeeld eigenlijk

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

Als je Van Aert of een andere dure jongen (Philipsen) bijv thuislaat, zodat je dan twee of drie andere renners gaat kiezen is natuurlijk geen argument. Dan heb je twee of drie plekken ingevuld en de namen die genoemd worden zet je normaal vaker in andere type etappes in, met risico op bankpunten als gevolg. Daarbij komt dat je dan precies de renners moet kiezen die je anders niet zou kiezen én die het aanzienlijk goed gaan doen. Je kan wel zeggen dat je wva thuislaat voor carapaz, maar als je denkt dat carapaz die punten naar rato van wva of Philipsen gaat scoren zou je hem sowieso kunnen en moeten nemen.

Mad Max

Ik zat nog even de resultaten van de Giro te bekijken. Daar komen de duurdere renners wel boven drijven qua aantal punten. Kijk je naar het aantal punten per miljoen dan wordt het toch anders. Roglic komt uit op 107 punten per miljoen. Pinot daarintegen komt uit op 560 punten. Uiteraard wat ze voor mijn team hebben opgebracht. Uiteindelijk lijkt her mij dat het gaat om het aantal punten wat ze binnenbrengen en niet per miljoen. Het is natuurlijk wel mooi dat een goedkope renner veel punten binnen brengt. Zoals altijd draait het om een goede mix en in de juiste etappes opstellen. Cort deed bijvoorbeeld iedere keer het tegenovergestelde van wat hij moest doen. Heb nu 9 AK mannen, 7 sprinters en 4 overige. Hoop dat die balans in ieder geval goed is.

Harderijder

Voor mijn gevoel moet je als je WvA niet meeneemt MvdP eigenlijk er wel in klikken. Of zijn er ook mensen die zonder allebei de strijd aandurven?
En daarnaast voelt WvA + MvdP + Alaphilippe ook wat teveel van het goede.

Laatst gewijzigd
floda

Lees weinig over kelderman, ben ik nu de enige op dit forum die hem serieus overweegt? Je wil toch een meeklimmende jv man die zelf in de bergetappes ook nog wat punten pakt. Normaal altijd kuss, maar met giro al in de benen en tour die qua parcours past bij kelderman, fietst hij voor 2 mio incluis de teampunten waarschijnlijk meer bij elkaar dan andere 2 mio mannen.

Drostje

'@floda Ja je bent de enige.

Ric

Ik ben vooral benieuwd wat Kelderman doet als hij tot op de 3 km van de top in de groep zit en ziet dat Pogacar en Vingegaard ten aanval trekken.
Hij heeft vaak benoemd niet voor een eigen klassement te rijden. Als hij denkt dat z’n werk erop zit en rustig uitbolt naar de streep dan zal hij wellicht op weinig scorito punten in de daguitslag komen.
Gaat hij z’n tijdrit vlammen of met de rem erop rijden. Dat zijn mijn twijfels/dilemma’s over het wel/niet meenemen van Kelderman.

Valvuillerdemoz

'@Harderijder: ik vind het juist wel lekker om zowel WvA als MvdP als Alaphillipe te hebben. Krijg dan alleen net geen tof bergteam of een te mager sprintteam bij elkaar.

Ben Heal Nie

'@Ric om precies die reden die omschrijft staat hij er bij mij in en kuss niet; heb naast hem ook al Laporte van JV (geen van Aert om eerder omschrijven redenen).

@FC Xavi ik heb ook een grote bias tov deze renners, maar je hebt ze zeker niet alle drie nodig.

Geel truitje

ZK
yep 249.000😂

Thomberg

'@titivoeckler zegt het mooi. Je hebt de top 5 (in jouw ogen) altijd al. Er is echt zat budget ik deze Tour. Stel je hebt van Aert.

Dan kan je AK:
Ving
Pogi
2 van de 3.5 mannen
Nog 2.5 man er bij
2 miljoen man

Dan heb je met deze mannen al 6 goede klimmers. Laat je dan dus echt van Aert thuis om jouw 7de keuze mee te nemen? Als het namelijk niet jouw 7de keuze was had je hemt al meegenomen.

Alsnog kan je makkelijk qua sprint dan ook van Aert, Philipsen en Groenewegen /Jakobsen meenemen en dan nog 4 sprinters van >1.5 miljoen. Meer dan 7 sprinters is niet nodig.

Met van Aert kan je dus 6 top ak mannen, 7 echte sprinters en dan nog een pak extra klimmers /aanvallers van 1-1.5 miljoen + nog paar 500-750 k mannen.

+ Alaphilipe.

Waarom zou je dan ooit van Aert thuislaten?

Als je nu denkt dat Gaudu 300 punten haalt neem je hem toch sowieso in je selectie? Als je hem voor de zekerheid mee wil nemen terwijl je geen 300 punten verwacht, dan snap je het spel niet en hoop je op een wonder. Nu zeg ik niet dat als je van Aert niet neemt, het spel niet snapt. Wel dat je als je hem niet neemt per definitie teveel nutteloze dure renners hebt die je niet nodig hebt omdat je al veel dure toppers mee kan nemen. Als het goed is verwacht je jouw top 5 ak mannen hoog. Ze zullen nooit de dag top 5 zijn. Dus jouw 6de man zal altijd maximaal 11de worden. Daar laat je van Aert voor thuis, niet voor Gaudu die 300 punten haalt. Dat is dan al je top 5 keuze.

Mbt yates. Prima als mensen een scenario kunnen voorrekenen dat realistisch is van meer punten. Ik laat me graag verrassen. Daarbij wel rekening houden dat de etappes waar je hem voor 11 (mogelijke!) teampunten je al iemand voor 8 zekere punten op kon stellen (Philipsen/van Aert). Dus die etappes levert yates maar 3 echte punten op. Want als opvuller heb je hem niet nodig. Hij is dan niet alleen duur, maar neemt ook een extra duur plekje in.

BarryE1

Maar die 11 zou dan zijn ondergrens zijn en die 8 zo goed als de bovengrens

Thomberg

Voor Philipsen wel, voor van Aert niet. En dan heb ik het alleen over de bergritten! Daar neemt yates dus ook een extra plek in je teamselectie in terwijl je andere teampunten renners toch al hebt.

In de sprintritten stel je de net genoemde namen sws op en heb je yates niet nodig. Er vanuitgaande dat je 7 sprinters hebt, kan je ook al met Pogi zelf en ving opvullen. Dus heb je dan elke sprintrit 11 bankpunten

Guido Maltempi

Yates gaat nooit meer dan 200 punten halen tijdens de Tour. Is geen scenario voor.

Je stelt Pogi + Yates samen 13x op (1-2-5-6-9-10-12-13-14-15-16-17-20). In 9 van die etappes draagt Pogi geel + wit en in 5 etappes ook nog de bergtrui. Verder wint hij 2 etappes. Samen 99 + 30 + 20 = 149 gratis punten voor Yates. Met de eindafrekening erbij (24 + 18 + 9 = 51) kom ik dan op... oh wauw, precies 200 punten.

Is dit een relatief gunstig scenario? Ja dat is het zeker. Is het onrealistisch? Nee dat is het zeker niet. Maar de echte vraag is natuurlijk, 'hoeveel eigen punten gaat A.Yates scoren t.o.v. een random 1M UAE knecht'. Als je vindt dat dit er ook 200 moeten zijn om het prijsverschil te verantwoorden, dan wordt dat wellicht een lastig verhaal. Daar wil ik wel in meegaan. Maar ik vind persoonlijk dat 120-150 eigen punten ook dikke prima is, zolang Pogi daar wat teampunten bovenop gooit. Daar moet Yates dan 5 of 6x top 10 voor rijden en dat zie ik hem in dit veld eigenlijk wel doen.

Als er nou een overvloed was aan geschikte subtoppers-in-vorm in de 2.5-3.5M range, dan was het een ander verhaal. Maar ik zie er precies één, en daar past A.Yates dan makkelijk naast. Dan kun je er wel allemaal goocheltrucs tegenaan gooien 'omdat je ook Philipsen in de bergen kunt opstellen voor 8 punten', maar dáár ga je dus vrijwel gegarandeerd dit spel niet mee winnen. Dat argument kun je loslaten op Domen Novak of Vaegaerd Staekae Laengaen, maar niet op een renner als Yates die echt een meer dan prima kans heeft op 100+ eigen punten.

Laatst gewijzigd
Wanderson89

Er wordt hier wel heel vaak vanuit gegaan dat de Tour van tevoren te voorspellen is. Het kan zomaar zijn dat jouw zesde of zevende ak-man, achter Pogacar en Vingegaard gewoon derde wordt. Ik zou denk ik van geen enkele renner - naast de twee hiervoor genoemde - 25% of meer kans geven op een podiumplek.

ManWithBeard

'@Thomberg, als je Mathieu plus Flip wil, dan laat je WvA thuis. Jij neemt Mathieu niet neem ik aan. Een gebalanceerd team vraagt om maximaal 2 van MvdP, Flip, WvA naar mijn idee. Anders lever je elders teveel in. Eens?

Ted de la course

'@Thomberg als Pogi het geel heeft dan is het niet gezegd dat Vingegaard meer dan 8 punten opleverd in een sprintetappe.
En je zult niet elke sprintetappe 7 sprinters hebben door uitvallers of afvallers.
Dan zijn er ook nog een aantal vluchtersetappes waar teampunten erg goed van pas komen. En ik verwacht genoeg etappes waar Yates zelf een goede uitslag gast rijden. Dan zijn die eventuele teampunten een lekkere bonus.
Als yates gewoon z'n eigen tour rijdt en zich niet helemaal weg cijfert voor Pogajar dan zie ik m zeker 7 of 8 top 20 plekken halen. Maar daarin verschillen we dus blijkbaar van mening 😉

Forever Blowing Bubbles

Wellicht is het al eerder besproken, maar even over iemand die velen op de zwarte lijst hebben staan...Ion Izagirre. Als het een keer kan lukken, dan is het nu wel. In zijn eigen Baskenland, richting eind van zijn carrière en ideaal parcours de eerste 2 etappes. Geldt grotendeels ook voor de man die start in zijn naam. Ik heb beide erin.

Kip

Er zijn meer etappes dan die in Baskenland hè

PogaMobiel

Mijn team

Warren Barguil
Oliver Naesen
Uran
Tadej Pogacar

Valentin Madouas
Adam Yates
Niks Politt

Alexey Lutsenko
Egan Bernal
Rafa Majka
Thibaut Pinot

Rest nog aan te vullen

Zadelpen

Ik heb geen flip, geen mvdp en geen wva. Denk dat er gewoon te weinig ritten voor hun zijn, met name voor vdp. Daarbij opgeteld de vorm van flip en wout die volgens mij niet goed genoeg is voor de zware heuveletappes. Denk dat die naar vluchters of ak gaan. Ze kunnen in de vlucht zitten. Maar doen ze dat niet, dan rijden de akers weg van hun op een lastig stuk,

Flip overweeg ik niet. Vdp eigenlijk ook niet. En ik denk toch echt dat Wout niet mee gaat sprinten iedere vlakke sprint. Daar waar ik hem toch nooit als kopman zou inzetten.

Eigenlijk heb ik ze niet nodig, omdat ik denk dat het parkoers te weinig kansen biedt voor dergelijke renners.

Zadelpen

Misschien fair even erbij te vermelden waarom ik denk dat die niet alles mee sprint. En mijn grootste punt is dat ik denk dat die het te gevaarlijk gaat vinden. Hij wordt weer vader, Gino nog vers in je geheugen. Ik denk dat dit mee gaat spelen.

Hij gaat niet uit van groen. Hij wil eigenlijk alleen etappes winnen. Stel hij zit prima gepositioneerd voor de sprint, dan gaat die er wel voor. In alle andere gevallen, dus chaos, slechte positie, te ver van achter etc... dan denk ik dat die niet mee gaat doen voor een lagere plaats dan winnen. Waarom zou die ook? Hij heeft helemaal niks aan een 2de plaats meer. Alleen winnen telt nog.

Ik zie hem zo een massasprint winnen, maar zie hem er ook 4 niet mee doen wegens omstandigheden. En als dat zo is, gaat die het aantal punten wat ik scoor met zijn vervangers, in die hele rits met vlakke sprints, nooit meer inhalen lijkt me.

Ps. Kan zelf natuurlijk nog tot inkeer komen, maar zo denk ik er momenteel over.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 68 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.