Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 71 ... 200 201
Ben Nihilisty

'@Scoritop Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Ik las het alszijnde 'kies obscuurdere picks, want die betalen zich pas écht uit'. Maar in dit geval volledig eens, Pogi en Vingegaard, aangevuld met de namen die jij opsomt, zullen het verschil niet voor je gaan maken. De juiste naam uit de lijst B garnituur daarentegen wel. Of je dan ook Landa boven Bardet moet verkiezen, dat laat ik dan even in het midden ;)

Cerebral36

'@HmmDRTY Dit soort vragen zijn eigenlijk niet te beantwoorden zonder de rest van je team te weten. Hindley is mogelijk top 3 dus als je MvdP haalt wie haal je daar dan voor terug? Zelfde als MvdP, welke aanvallers heb je al en is hij echt wel nodig dan.

Squender

.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Squender Dat is wordcyclingstats.com (ook wel wijnredermedia.com). Daar is een topic over op deze site. Even zoeken.

Inhoudelijk: S Yates voor 4 punten zou ik bijvoorbeeld nooit doen.

Squender

'@arjenzvob

Wijnreder, dat klopt inderdaad.

Simon Yates gaat meteen de prullenbak in

GoldenWallie

Zou iemand deze stille lezer kunnen zeggen in hoeveel etappes MVP opgesteld zou kunnen worden? Met 3.5m vind ik hem aardig prijzig, maar nu nog teveel last van FOMO ..

Kip

Alles behalve bergritten

Dannyco

'@Squender
Aardige verdeling maar onder die sterke sprinters schaar ik ook zeker Girmay.

Videntium

Ik zie af en toe berichten dat mensen terugkijken/verwijzen naar de behaalde punten van renners tijdens de Giro. Is het toevallig nog mogelijk om ergens de lijst van totaal behaalde punten per renner (dus alle giro renners) te vinden nu het spel gesloten is? Ik zou die zelf graag ook nog een keertje bekijken.

GoldenWallie

'@Kip en dan bedoel ik alleen de etappes voor eigen punten :)

kevinraar

gaudu en kelderman of mas en bilbao

albert n

Op PCS staat Meeus ook nog voor de tour! Nog ff wachten op teamselectie?

ladislaw

Gaudu en Kelderman

GoldenWallie

Gaudu en Bilbao + 500k upgrade ergens anders :)

ladislaw

Kan iemand mij een goede reden geven waarom ik Alaphilippe niet mee zou nemen? Heeft altijd heel veel punten gehaald in de tour, is goedkoper dan ooit, en liet in de dauphine zien prima in vorm te zijn.

RVB112

Wat vinden jullie van dit team:
Pogacar
Vingegard
Hindley
Bardet
Rodriquez
S. Yates
Bilbao
Skjelmose
Martin
Van aert
Philpsen
Groenewegen
Girmay
Sagan
Cavendish
Vd poel
Powles
Teuns
Majka
Stuyven

Thomberg

Ik denk dus dat als je de top 5 klimmers wilde nemen in giro je wel op Rev, Rog, Hart, Thomas en Almeida was uitgekomen. De enige reden waarom ik Thomas niet nam was omdat ik dan te weinig in het middensegment kon stoppen. En raad eens… precies dat middensegment leverde niet. Lessons learned

Pim Todcock

'@Videntium
Ik had toevallig een screenshot:
Almeida 665 /3,5
Roglic 554 /5,5
Milan 520 /2
Thomas 506/3,5
Gee 450/0,5
Pinot 446/0,75
Caruso 440/1,5
Leknessund 347/0,75
Arensman 328/2
Buitrago 306/1
Ackermann 300/2,5
Matthews 293/3
Evenepoel 290/6,5
Rubio 263/0,75

yoeri

Ik ga hier even uitgebreid in op een aantal renners die mee lijken te gaan doen deze tour. Let wel dit is mijn mening en dit zijn mijn interpretaties. Ik zeg niet, bij iedereen, wie ik hiervan selecteer. Ik wil slechts een beeld schetsen waarom ik twijfel heb bij bepaalde renners.

Pogacar; Geen uitleg nodig. Afwachten hoe hij hersteld is van zijn polsbreuk. Maar staat normaal samen met Vingegaard boven de rest.

Vingegaard; Zie boven. Grootste kanshebber op de eindzege (goede voorbereiding en geen blessures).

Mas; Geen goede voorbereiding, vaak niet geweldig in de tour. Ook om de één of andere reden mijn anti-renner. Hoewel hij mij de laatste Vuelta wel heeft gepoogd te vermaken. 3,5 miljoen waard? Ik ben er bang voor. Kan net zo goed 8e worden als 3e. Denk dat hij er doorheen zakt.

Hindley; (ik overdrijf) heeft nog nooit een goede grote ronde gereden. Ja, dit gaat zorgen voor reacties. Ik vind Hindley best een leuke renner en zou hem graag toevoegen. Maar in een goed deelnemersveld zie ik Hindley niet snel top 5 rijden. Ware het niet dat vrijwel alle échte concurrenten ook geen geweldige voorbereiding gehad hebben of waarvan niet bekend is of zij ook écht in vorm aan de start staan. Giro vorig jaar gewonnen en in 2020 2e. 2020 was de zwakste grote ronde ooit qua bezetting. Met Konrad en Masnada binnen de 10 minuten, Pernsteiner op de 10e plek. Hart die de ronde won, zonder noemenswaardige resultaten hiervoor. Ja Hart was dit jaar erg goed in vorm, maar dat jaar was anders. Vorig jaar Giro een aantal renners uitgevallen door Covid en weer geen geweldig deelnemersveld. Begrijp me niet verkeerd, Hindley kan het best goed gaan doen. Maar hier wordt vaak gesproken alsof het een gegeven is dat Hindley op of rondom plek 3 eindigt. Dit is het zeker niet. Hindley kan zomaar 6e of minder eindigen, wat ook prima is. Maar daarvoor wel aan de prijs. Verder geen veelwinnaar, maar wel een redelijk goede voorbereiding gehad. Kortom best een kanshebber op de 3e plek, maar niet de onbetwiste favoriet.

Carapaz; Goede renner, die goed kan veranderen van tactiek. Doet vrijwel altijd mee om de prijzen. Geen goede voorbereiding gehad, er een tijdje uit geweest en pas net weer terug in koers. Een grote gok voor dit bedrag. Met Uran een wieltjesplakker als belangrijkste knecht. Moet dus waarschijnlijk niet teveel hulp verwachten. Die overigens wel prima in vorm lijkt.

A. Yates; Steengoede renner die goed in vorm is. Vaak te wisselvallig (of houdt het niet vol) voor de grote rondes. Nu als meesterknecht in dienst van Pogacar. Zal zeker zijn eigen punten pakken, maar moet vooral hopen op veel punten van Pogacar. Kan als hij ingezet wordt om Vingegaard aan te vallen goud waard zijn. Dure pick, maar kan een hoge ROI hebben.

Gaudu; Slecht in vorm (vermoedelijk door hooikoorts), Goed voorjaar gehad. Best wel indruk gemaakt met zijn klimcapaciteiten. Toch blijf ik het vooral een Puncheur vinden die nog wat beter kan klimmen. Ik denk persoonlijk dat vorig jaar veel mee zat en dat een 7e plaats dit jaar een erg mooi resultaat is voor Gaudu. Kan natuurlijk wel óók in de eerste ritten goed aankomen en punten sprokkelen.

Landa; Ook een goed voorjaar gereden. Blijft toch een renner die in de grote rondes de laatste jaren een type Uran is. Dat terwijl hij vroeger aanvalslustig was en een goede versnelling bergop had. De huidige Landa (in de grote rondes) kan veel punten pakken, maar waarschijnlijk met weinig uitschieters. Vorig jaar 3e geworden in de Giro met maar 5 top-10 noteringen en maar 1 top-5 notering. Een slechte Dauphiné gereden, maar dat kan door de hoogtestage komen. Toch voelt het niet heel zeker zulk soort jongens te selecteren ook al leek hij dit jaar weer meer de oude.

Bardet; Ik blijf fan, leuke renner die het ook niet schroomt aan te vallen. Niet voldoende kwaliteit voor de échte top. Maar door zijn aanvalslustigheid wel aantrekkelijk om voor te juichen. Hoewel diezelfde aanvalslustigheid ook vaak weer zijn teloorgang betekent qua klassementsambities. Enough said.

D.F. Martinez; op één zwak bezette Giro als geweldige meesterknecht na nog nooit laten zien bij de top te horen als het om de echte klimritten gaat. Te duur voor een tijdrijder+ als je het mij vraagt. Zou wel mooi zijn mocht hij eindelijk tonen wat men van hem verwacht.

O'Connor; Met geluk een keer 4e geworden in de Tour (na een dijk van een ontsnapping). Toch vorig jaar een goede voorbereiding en dit in de kasseienrit moeten bekopen met een val en uiteindelijk een teleurstellende Tour en Vuelta. Dit jaar weer een prima voorbereiding gereden. Ging hij hier niet té diep voor een goed resultaat? Wellicht. Maar ik vind het persoonlijk een leuke renner die ook nog eens vorm getoond heeft. Voor mij om de een of andere reden een renner met de gunfactor. Hopelijk komt hij dit jaar niets tegen en kunnen we zien waar hij daadwerkelijk staat in vergelijking met de rest. Lijkt ook redelijk goed gewerkt te hebben aan zijn tijdrit. Dit kan eventueel doorslaggevend zijn (kijkend naar bijvoorbeeld Gaudu, die overigens dan weer een meer dan prima eindschot heeft). 7e zou een goed resultaat zijn, alles beter is meegenomen voor O'Connor.

Kelderman; Kan teampunten pakken, lijkt een goede vorm te pakken te hebben en zal vermoedelijk nog niet op zijn top zitten qua vorm omdat hij pas net teruggekeerd is vanuit zijn blessure. Mocht hij beter zijn dan verwacht en vaak erg lang meezitten dan kan hij zelf ook nog punten binnenharken. Ik ben benieuwd.

bernal; Op de weg terug van zijn horrorval. Lijkt me niet voldoende te kunnen voor nu, mocht hij toch verrassen dan is dat misschien je gouden beker.

Rodriguez; Vorig jaar een goede Vuelta (eerste grote ronde) gereden. Daarin gevallen, met best wat erg (stonde 3e of 4e daarvoor dacht ik) en toch nog zijn klassement redelijk verdedigd daarna. Klasse, een harde werker. Zal niet snel opgeven. Deelt wel het kopmanschap met vermoedelijk D.F. Martinez, Bernal en Pidcock.

S. Yates; Mijn juchrenner. Wat een geweldige renner, jammer dat hij vaak ineens compleet is uitgeblust. Maar dat maakt het ergens ook weer mooi. Kan punchen, klimmen en tijdrijden. Dus multi-inzetbaar. Maar doet hij wel mee? Waar is hij? Wat is zijn vorm? Waar is zijn fiets? Zoveel vragen.

Ciccone; Veel geld. Maar steengoede coureur die gaat voor het bergklassement. Wellicht ergens één of meerdere etappes en bijkomend een top-15 plaats in het algemeen klassement? Veel is mogelijk, maar veel ook twijfelachtig. Liet wel een goede vorm zien in de Dauphiné.

Bilbao; Tsja, renners van Bahrain. Lastig in te schatten wat die gaan doen. Prima in vorm. Kan goed aankomen, kan niet tijdrijden en kan zomaar kopman zijn als Landa zijn slechte vorm voortzet.

Meintjes; Wieltjesplakker die sinds vorig jaar Vuelta kan aanvallen. Interessantere renner geworden, neem jij hem mee?

G. Martin; Aanvallender ingesteld dan Meintjes normaliter. Rijdt 100 meter voor de favorietengroep uit om vervolgens 100 meter voor de nummer 11 in de daguitslag over de meet te kunnen rollen. Gegarandeerd wat puntjes, kan ook voor de bergtrui gaan als het klassement niet lukt.

Higuita; Multi inzetbaar, sterke puncheur, aanvaller, klimmer. Maar niet goed in vorm zo lijkt het. Daarnaast Hindley als kopman. Niet duur.

Uran; Oude rot, heeft weleens vaker ineens weer een goed klassement gereden. Carapaz als kopman, maar net terug. Wie zijn wiel plakt het best? En op welke plek eindigt deze renner?

Van de Poel; Steengoede renner en steengoed in vorm zo lijkt het. Maar niet veelzijdig genoeg wellicht? Beste in zijn soort, maar niet voldoende goede klimmer en heeft een sprinter als kopman (Philipsen). Zal hierin dus niet zijn gang (mogen) gaan. Dat maakt zijn winstkansen kleiner. Zal wel teampunten pakken en de vluchtetappes proberen van voren te zitten.

Alaphillipe: Na zijn val vorig jaar wat uit vorm, maar lijkt nu weer terug te komen. Redelijk goede Dauphiné gereden. Ik ben benieuwd wat hij in de tour kan laten zien.

Pidcock; Wil veel, kan veel, maar niet alles. Niet goed in vorm en bij Pidcock is het vaak alles of niets. Wat wordt het dit jaar? En wat gaat hij bergop doen, vorig jaar toch 'gewoon' 12e(?) geëindigd in de Tour... Hier kun je dus erg veel kanten mee op!

Skjelmose; Groot talent, hooggebergte lastig. Tijdrit een dikke +. Kan aankomen op heuvels en kan aanvallend koersen. Klassement kan teveel gevraagd zijn, maar kan daarin ook meedoen voor een top-10 notering.

Jorgenson; Wellicht goud bij een tegenvallende Mas. In de Dauphiné gevallen, verder een goed jaar gereden. Kan redelijk goed tijdrijden. Leuke renner, maar voldoende voor veel punten? Wie weet.

Woods; Niet duur, wel oud. Desalniettemin nog niet heel lang in het profpeleton actief. Wellicht spreekt dit voor hem. Dit zou je trouwens aan het aantal valpartijen dat hij meegemaakt heeft niet aflezen... Kan prima punchen en een klimrit winnen in de aanval (wellicht meedoen voor de bergtrui?)

Teuns; Liet goede vorm zien in Zwitserland. Kan redelijk klimmen, goede afmaker in een vlucht en een redelijk goede puncheur.

Gall; Kan een leuke pick zijn als hij voor eigen kans mag rijden. Kan ook 0 punten scoren.

Johannessen; Zie Gall. Gaat voor de punchetappe. Kan wellicht enkele keren top-10 rijden. Met de nadruk op wellicht.

Zingle; Afhankelijk van teamorders en van Coquard. Betere puncheur dan Coquard.

Van Poppel; Met dit sprintersgilde als lead-out lastig top-10 te rijden. Mocht Bennet flink tegenvallen dan kan het een heel goede pick zijn.

Cort; Het is een kunst Cort in te zetten in de juiste ritten.

Waerenskjold; Leuke jonge renner uit een leuke ploeg. In de sprint Kristoff als kopman. Mocht Kristoff er niet meer bijzitten dan kan hij vermoedelijk sprinten. Heeft daarnaast een goede tijdrit en is een aanvallend ingesteld renner.

Tiller; Goed in vorm en valt graag aan. Goed eindschot.

Sobrero; Redelijk goede tijdrijder. Moet ook goed heuvelachtig kunnen rijden. Kan een leuke pick zijn achteraf.

Traeen; Kan zomaar de verrassing zijn van deze tour. Met wellicht een 10e plek in het eindklassement. Maar dat zal wel zijn best mogelijke resultaat zijn. Kan dus zeker voor 500k een leuke opvuller zijn. Maar wanneer zet je hem echt in en heb je liever niet een betere op die positie. Eentje met meer zekerheid?

Van Gils; Kan redelijk punchen, redelijk aankomen, goed heuvelachtig, redelijk klimmen. Bijzonder interessante renner, maar dat maakt het ook gelijk lastig. In welke etappe kun je hem verwachten en staat hij er dan (in dit deelnemersveld) ook echt?

Rickaert; Leuke opvullen voor teampunten en als laatste lead-out(?) wellicht handig voor een enkele lagere notering in de top 20. Als 500k opvuller kan het leuk zijn. Verder niet echt in te zetten, maar is ook niet nodig.

Van Aert/Laporte; Al heel veel over gezegd. Zal niet op veel terreinen de absolute favoriet zijn (zeker nu zijn vorm iets minder lijkt dit seizoen). Maar is wel letterlijk van alle markten thuis. Een enorm puntenpotentieel, maar in de huidige vorm en met de zwangerschap van zijn vrouw kan het ook weleens veel punten kosten. Laporte lijkt als pure sprinter beter in vorm, maar Wout op het tweede plan functioneren in de sprint lijkt niet echt te gaan gebeuren met zo'n groot renner. Aan de andere kant lijkt dit wel de meeste kans op succes in de vlakke massaprints te geven in dit deelnemersveld. Je hebt vaak anderen die je in zijn ritten kopman maakt, wat ervoor kan zorgen dat je wellicht voor MvdP wil gaan en zo 1,5 miljoen elders wil spenderen om iemand anders te upgraden. Qua kopmanskeuze kun je er op vooruit gaan, maar qua algemeen behaalde punten ook?

Girmay; Lijkt weer wat te tonen van zijn goede vorm van verleden jaar. Op het juiste moment. Kan daarnaast op verschillende wijzen punten scoren.

Jakobsen/Groenewegen; Beide in vorm op het juiste moment. Best wat sprintkansen als ze heel blijven.

Philipsen; Goed, beter, best.

Ewan; Intrinsiek erg snel, maar alsjeblieft. Ligt er altijd bij, vorige week weer. En laat altijd lopen, vorige week weer x3(?). Kan je veel kosten en veel opleveren.

Welsford; Redelijk goed seizoen, maar duur voor een eerste grote ronde.

Sagan; Laatste tour, wat doet hij? Doet wel graag mee.

Cavendish; 1 rit winnen, dat is het doel! Laat wellicht lopen als dit er niet in zit? Biedt dit kansen voor:

Bol; Ik denk het niet, als dit wel kansen biedt, dan zal het voor rond plek 8-14 zijn.

Kristoff; beste is er wel af, maar rijdt toch redelijk goed nu bij Uno-X. Goede laatste weken. Wie weet?

Coquard; Rijdt geen slecht seizoen. Verwacht niet te veel van hem, maar kan best aan zijn punten per miljoen komen als hij niets tegenkomt. Kan ook redelijk heuvelop.

Bennet; Toch vaak erg goed in de grote rondes. Wint dan opeens weer etappe op etappe. Maar voor 3 miljoen wel duur tegen de huidige vorm. Begon het jaar overigens alles behalve slecht.

Pedersen; Goed heuvelop, goede punch, redelijke tijdrit (deze niet denk ik) en een redelijk goede sprinter. Lijkt steeds sterker te worden als pure sprinter, maar let wel op: Tegen wie? Zal knap moeten rijden om prijs waard te zijn, maar wie niet waagt wie niet wint. Hij kan het zeker, maar twee grand tours op rij (half)?

Ik kan nog over een hoop meer renners mijn vraagstukken spuien, maar hier laat ik het voor nu even bij. Hopelijk vinden jullie het leuk hierover te lezen/te discussiëren.

arjenzvob

Altijd interessant om te lezen Yoeri. Met sommige dingen ben ik het eens, en sommige ook niet. Te veel om hier inhoudelijk op te reageren :) Ik wil best met je sparren via DM als je dat wilt hoor :)

ralfinho77

Ik volg de discussie over WVA en in mindere mate over matje ook. Ik heb ze nu beide niet en gekozen voor de iets goedkopere Flip en pidock. Deze zijn beide 2,5. Ik vraag mij af hoeveel Wout gaat meesprinten? Daarnaast de kans dat hij eerder naar huis gaat? En bij matje heb ik hoeveel etappes zijn er die hem goed passen dit afgezet tegen de 3,5 miljoen. Ook met in het achterhoofd een Philipsen die veel kansen gaat pakken en misschien ook wel voor groen wil gaan.

kevinraar

ik heb nog geen 1 andere renner van jumbo naast viningaard wie is de laaste man voor viningaard kuss of kelderman

mag bilbao voor klassement gaan of moet hij landa helpen?

Laatst gewijzigd
nasibal

Heb je Pogacar er al in Kevin? En had je nog van die vriend van je gewonnen in de Giro?

Ik denk dat in de 3e week Kuss de laatste man gaat zijn voor VIngegard, maar dat in de eerste week Kelderman betere resultaten gaat rijden dan Kuss.

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb geen pogacar

ik kan kelderman en bilbao er allebei in doen gaude erin voor mas kan kelderman erbij en martin eruit en welsfort wissel voor 1.5 miljoen sprinter kan bilbao er ook in

welke 1.5 miljoen sprinter verwachten jullie het meeste van heb sagan al in me team

Fietseties

Yoeri, ik weet niet of jij de voorjaarsklassiekers hebt gevolgd? Maar gaudu was juist RAMPZALIG! Ik had hem als gouden wissel maar kostte me bijna een gouden beker. Dus daar blijf ik deze tour zeker van af!

1 2 ... 71 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.