Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 72 ... 200 201
Harderijder

Ik lees trouwens veel 'Welsford duur voor zijn eerste Tour'
Gold zoiets ook niet voor Milan in de Giro?

TheTank

Heel fijn dat je mijn gedachten even letterlijk voor me samenvat Youri!! Je lijkt grotendeels ook dezelfde conclusies te trekken als ik. Nu nog definitieve teams en interviews afwachten, maar de basis is iig gelegd.

Laatst gewijzigd
PowerPiet

'@Yoeri, leuke en relevante uiteenzetting ! Komt grotendeels overeen met mijn indruk. Blijkt dat er voor de klassements kandidaten voor plek 3-7 veel bedenkingen zijn. Geen idee hoe hiermee om te gaan. Andere jaren had ik dat veel minder. Weinig 'quasi' zekerheden, desondanks de kost. @Allen, wat zijn jullie voorspellingen voor top 10, los van de ploeg ?

yoeri

'@arjenvzob; dat is uiteraard altijd welkom. Ben benieuwd naar je invalshoeken.

@Fietseties; ik doelde voornamelijk op zijn rittenkoersen en klims die hij daarin gereden heeft dit voorjaar.

yoeri

'@harderijder; klopt, maar dat was wel in een heel ander deelnemersveld. Schat dat Welsfort een Tour rijdt als de Giro van Milan op zo'n 0,01% kans.

Betekent niet dat hij geen goede uitslagen kan rijden overigens.

@TheTank, @Pieter Janssens; haha geen dank. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.

Mats17

'@Pieter Ik heb zon gevoel dat Carapaz zijn mannetje gaat staan. Dus:

1. Vingegaard
2. Pogacar
3. Carapaz
4. Hindley
5. O'Connor
6. Gaudu
7. Mas
8. Skjelmose
9. Bardet
10. Landa

A. Yates en Kelderman laten het klassement op een gegeven moment lopen vanwege hun kopmannen. S. Yates gaat voor etappes denk ik. Bernal en Martinez zakken er doorheen. Voor Rodriguez, Meintjes, G. Martin, Traeen en Bilbao is er net geen plek in de top 10.

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Kevinraar vind je dat niet te spelen op een uitvaller als poga

In geen enkele andere situatie zie ik er t nut van hem niet te nemen

Of je moet denken dat ie ook ineens z’n vorm compleet kwijt is
Op 95% kan hij zelfs de tour winnen van vinge en met 90% van de overige mannen in t klassement

Gokken met zo’n renner vind t bijna bewonderenswaardig!

Tristan0112

Ik heb nog 500k en hoop dat er nog een Arkea sprinter van 1 miljoen word toegevoegd om Morkov voor in te ruilen. Anders kan ik ook nog bijvoorbeeld Soler erin wisselen voor Martin, of Traen en Morkov voor van Poppel/Zingle en Woods/Gall

Laatst gewijzigd
Kip

Mooie verdeling en good to go!

valowitz

Het podium in etappe 1 wordt:
1. MvdP
2. Flip
3. Pid🐓
MvdP blijft dan in het geel tot aan de Pyreneen

yoeri

'@valowitz; buiten de nummer 3 lijkt het me vrij aannemelijk. Zie eerder van Aert of Pogacar in de top 3 dan Pidcock. Ik heb namelijk het gevoel dat Pidcock een tour gaat rijden als zijn Vuelta 2021. Kan het natuurlijk compleet mis hebben. Dan zal zijn volgende ronde wel weer top zijn, dat dan weer wel!

Laatst gewijzigd
wielerfan80

'@scoritop
Renners met een lage pickrate die het erg goed doen in je team hebben is natuurlijk erg fijn, maar niet noodzakelijk. De winnaar van de afgelopen Giro-Scorito had bijvoorbeeld Milan niet eens in z'n team, terwijl dat uiteindelijk wel de beste sprinter was.

Westland95

Ik weet dat van der Poel vaak verrast, maar eerst 4.3km 7% en vervolgens 2km 10% zie ik hem echt niet overleven op dag 1. En dat maakt hem dan een stuk minder interessant. Dan liever Pidcock, bespaar je ook nog een miljoen en zie ik wel winnen op dag 1.

Maestro Mello

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat het lijkt alsof iedereen Der Patser zo makkelijk links laat liggen. Het enige argument wat ik voorbij heb zien komen is dat hij uit vorm is gezien zijn resultaten in de Dauphiné.

Hij had een operatie aan het begin van het jaar waardoor zijn voorjaar bijgesteld moest worden en dus pas later naar zijn piek toen kon werken. Zijn hoofddoel is de Tour en zijn trackrecord liegt er ook niet om. Hij rijdt ‘m altijd uit en met zijn aanvalsdrift een vrij ‘risicoloze’ pick. In tegenstelling tot wat sommigen pretenderen: Een gok voor dat bedrag.

Met de vele aankomsten bergop, weinige tijdritkilometers én het schaakspel tussen Pogi en Vingy, kan hij wel eens als konijn uit de hoge hoed komen en voor een échte verrassing zorgen. Ik zie hem namelijk sowieso top 3 rijden met eerder een plek 2 dan een plek 7.

Ja ik ben ook zeer positief over Hindley en had ‘m vorig jaar in de Giro mee (klein schouderklopje, oeps), maar die heeft het nog niet getoond in de Tour. En wat Yoeri al zei; de afgelopen Giro’s kenden echt wel een minder hoog klassementsniveau.

Desondanks zie ik vanwege een ruim budget geen obstakels en neem ik ze gewoon allebei mee, inclusief de grote twee en daarmee al een ‘zeker’ podium in mijn teamselectie te hebben.

Ecko

'@TheTank: 'Oh ja, nog een kleine opmerking/ergernis: ‘willen’ is een onregelmatig werkwoord….', schrijf je. Mijn ergernis is de reeks puntjes aan het eind van je zin. Sinds Céline ze heeft uitgevonden zie je ... (of zelfs dus ....) te pas en vooral te onpas worden gebruikt. Moet het interessantigheid uitbeelden, of iets van 'denk daar maar eens over na want ik heb gelijk hoor'? Is één punt niet voldoende, meer to the point? (Eén uitroepteken is trouwens ook meer dan genoeg!!)

Ik heb m'n punt gemaakt, nu over naar je team. Ziet er prima uit want het lijkt erg op het mijne ;)

TheTank

'@Ecko daar heb jij weer een punt!😅

Jaap Jansen

Mijn voorlopige team (zonder WvA):

Pogacar
Vingegaard
Hindley
D. Martinez
M. Landa
B. O'Connor
S. Yates
Lutsenko (pak ik altijd, zwak)
Skjelmose
G. Martin
F. GAll

Philipsen
Groenewegen
Girmay
Welsford
Zingle
MvDP
Alaflip
Ciccone
D. Teuns

750k over.
Gedachten bij jullie hierover? Denk dat het allemaal nog gewijzigd wordt, maar ben voorlopig tevreden

jm dvg

'@the tank waar haal jij extra budget vandaan?

jm dvg

Oke geen wva. Dacht dat mvdp wva en flip meenam.

TheTank

Klopt, ik dacht al😅

Squender

'@MaestroMello
Wie moet ik verstaan onder Der Patser?

ZK

Der Patser = Carapaz

Thomberg

'@Jaap zonder vervelend te doen heb ik zelden zo’n gek team gezien op dit forum deze Tour. Je laat WvA thuis om Landa, S Yates en DFM mee te nemen en vervolgens ook naar 4 sprinters. Ik weet niet waar ik moet beginnen.,…………,,,……,/,,..,|<\ (extra veel puntjes en overige tekens voor @ecko)

M@thijs

'@pieter @tristan, ik heb hier toch een ander idee over.
1 pogi
2 vingegaard
3 mas met rond de 200 scoritopunten
4 hindley
5 bardet
6 Martin
7 skjellmose
8 carapaz
9 uran
10 gaudu

* met mogelijk bernal die ik 80% kans geef uit te vallen of laag te eindigen en 20% om echt plek 4-6 te eindigen.

ditisdavid

Mas is geen puntenkanon in de Tour, maar 200 punten voor de nummer 3 van het AK is nog nooit vertoond. De best of the rest gaat gewoon een juiste pick zijn, of het Mas is of iemand anders.

1 2 ... 72 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.