Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 73 ... 200 201
floda

Even een tip mbt carapaz. Hij doet het altujd goed is ik hem niet opstel en een stuk minder dan verwacht/gehoopt als ik hem wel opstel (op 1 of 2 uitzonderingen na). Ik heb hem nu niet, dus het lijkt verstandig voor de rest van de deelnemers om hem wel te nemen. Ik meld me wel weer zodra hij in mijn team verschijnt, zodat jullie hem dan kunnen verwijderen.

leonstar

Mijn verwachting voor de pickrates:
Het is gokken natuurlijk maar omdat dat leuk is:

90%+

Pogacar
Vingegard
Skjelmose
Philipsen

80-90%
Jakobsen
Hindley
O connor

70-80%
Vd poel
V aert

60-70%
Alaphilippe
Pidcock

50-60%
Groenewegen
Gaudu

+-50 %
Carapaz
Girmay
Kristoff
Ewan
Ciccone

Rest lager oa:
Pedersen (te duur)
Mas (keuzes maken)
Landa
Bennett
Rest vd ineos mannen
Rest vd jumbo mannen
Nizzolo
Bardet (te onzeker)
Welsford (verwacht wel 40%)
S yates (verwacht wel 40%)
Sagan (leuk gokje….)
A yates (topper maar onzeker wat hij mag)

TheTank

Ik schat O'Connor, Jakobsen en Skjelmose een trede lager en WvA, A Yates, Bardet, Mas en Carapaz een trede hoger

O'Connor dankzij Nasibal en de rest omdat lang niet iedereen zich zo goed inleest als de mensen hier

Ecko

(Had ik mijn punt van ergernis maar niet genoemd.....)

@Leon:
Skjelmose zal geen 90% halen. Hij is goed en goedkoop, zal in de Wielerflitssubleague richting de 100% gaan, maar kent mevrouw Van Zetten uit Tiel hem? Zij zal zorgen voor een hogere pickrate voor Van de Poel en Groenewegen dan jij aangeeft. En Bardet verwacht ik vaker verkozen dan Girmay. Maar mogelijk onderschat ik mevrouw Van Zetten.......

Landaluze

Carapaz is de Locomotief van Carchi

ralfinho77

Wat denken jullie van het idee om zowel matje als WVA thuis te laten. Hiervoor kan ik dan 2 pidock en Flip nemen. Ik heb nog eens na die eerste etappe gekeken en vraag mij af of dit niet te zwaar voor matje is. Daarnaast denk ik dat het een en ander ook moet verdelen met Jasper. Ik denk namelijk dat Philipsen wel voor groen gaat rijden.

Daarnaast nog een andere twijfel waar ik nog niet uit ben. Ik wil naast pogacar nog iemand meeneem voor het geval poog toch minder fit is en nog last heeft van zijn blessure. Kies je dan voor de duurdere optie yates 3 miljoen. Of ga ik voor majka 1,5 miljoen. Als poog een goede Tour rijdt is 3 miljoen wel wat veel voor een luxe knecht. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de teampunten. Ik ben wel benieuwd hoe jullie daar naar kijken.

HaagseHaas

Ik zit nu op:
AK/Bergen: Pogi, Vin,Carapaz, Bardet, Rodrigues, S.Yates, Gall, Ciccone, Traeen
Heuvels: Wright,Van der Poel, Alaphillipe, Teuns, Van Gils
Sprint: Philipsen, Laporte, Jakobsen, Girmay, Welsford, en Bananenman.

Lijkt me wel een redelijk gebalanceerd team met een aantal AK gokjes met een iets mindere pickrate.

Landaluze

Yates gaat goed in de punten rijden, maar denk niet dat hij zijn 3 miljoen volledig waard gaat zijn ALS Pogy de Tour niet wint. Daar zal je keuze vanaf hangen.

Squender

'@Floda
Wil je hem aub uit je team houden in dat geval?

R. D.

Na de bijltjesdag van zaterdag en nog een paar afvallers op zondag hebben we het even rustig aan gedaan. Wel lekker door gepuzzeld met de 44 overgebleven renners natuurlijk, er is nog zoveel mogelijk. We hebben nog 15 renners die ik zou bestempelen als AK/klim, nog 15 sprintachtigen en 14 overige renners met zowel knechten als aanvallers(berg en heuvel). Van die laatste groep heb je er natuurlijk het minste nodig, zelfs als je kiest om er 3 of 4 te nemen. Zelf neig ik meer naar 0 en max 2. Dan is de vraag nog of je 2 renners van 500k erbij neemt of flinke miljoenen neertelt voor de mannen als vd Poel/Pidcock/Flip. Daarom moet deze groep iig uitgedund worden:

afvallers donderdag 22 juni:
Q.HERMANS Alpecin
F.WRIGHT Bahrain

afvallers zondag 18 juni:
R.TILLER Uno-X
B.JUNGELS BORA
R.GUERREIRO Movistar
V.MADOUAS FDJ

afvallers zaterdag 17 juni:
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/G.CICCONE/D.TEUNS
M.CAVENDISH/B.O'CONNOR/J.FUGLSANG/F.GALL
R.URÁN/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/A.BAGIOLI
M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/M.VANSEVENANT

afvallers vrijdag 16 juni:
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

We gaan verder met 42 !

koenzwet

Geen Bam Sennett, maar Jordi Meeus. Toch wel een interessante optie met van Poppel als leadout, maar hij is niet constant genoeg om heel enthousiast van te worden.

R. D.

Oh echt ? Dan neem ik ze alle twee 110%

Bouhla

Twijfel tussen laporte of bernal. Wat denken jullie?

zomaareens

Ralphino: ik heb momenteel ook zonder wva en mvp staan.. voel me er wel goed bij. Voor vd poel juich ik toch wel;)
Ik kan me niet voorstellen dat de beter klimmers(lichtere mannetjes) niet vd poel en co lossen in etappe 1?

KJP

Het jammere van het niet meegaan van renners als Demare en Bennett is dat de selecties qua sprinters nog meer op elkaar gaan lijken.

R. D.

Ik denk idd ook dat er dalijk mannetjes van 500k en 750k lachend vd Poel en v Aert uit het wiel rijden.

Laatst gewijzigd
Mats17

Meeus stond er in als 1.500.000. Daar zal die wel voor terugkomen?

TheTank

Twijfel inmiddels enorm tussen Bergkamp en van der Sar. Kan iemand a.u.b. onderbouwen wie er beter is in tennis?

ZK

Meeus mee, interessante optie als zijn prijsje dat ook is. Zo blijkt elk jaar weer dat te vroeg puzzelen evt tijdverspilling is. Die paar wijzigingen tov verwachte namen kunnen een grote impact hebben op je selectie. Jammer dat ze hem er vorige week uit gehaald hebben voor 1,5. Zal nu wel 0,5 duurder zijn, nu hij duidelijk als sprinter van de ploeg wordt uitgespeeld.

Edit:
Meeus krijgt wel een machtige trein zeg...jungels > Polit > Haller > Van Poppel

Laatst gewijzigd
Eddix

Ik denk dat ze Meeuws misschien wel 2,5mil gaan maken eigenlijk. Juist om wat je zegt @ZK, hij is nu de aangewezen sprint kopman en heeft goede vorm laten zien dit jaar. 2mil zou betekenen dat bijna iedereen hem neemt denk ik.

koenzwet

'@KJP, ik overweeg Meeus voor 1.5M veel meer dan Bennett voor 3M.

koenzwet

'@Eddix, Meeus werd in Noorwegen nog wel voorbij gefietst door Teunissen en Kristoff, en in Zwitersland door Sagan. Toegegeven zonder goed lead-out, maar zn concurrenten hebben ook een leuke leadout mee.

Björn Again

Ik worstel dit jaar meer dan ooit met de verhouding tussen renners voor klassement, sprinten en overig. Met name ook door de 1e twee etappes. Zullen Pogacar en Vingegaard hier volle bak gaan en is het voor de klassementsrenners? Of kunnen van Aert, Matje, Flip en Pidcock ook mee. Ik twijfel heel sterk. En welke van die 3 (van Aert hele andere discussie, maar die is al genoeg gevoerd) moet ik meenemen? Als 1 van die drie beide etappes overleeft en geel houd in de 1e week dan zijn dat een hoop punten.

Mijn andere punt is dat ik me afvraag of die 3,5 miljoen klassementrenners hun prijs waard zijn. Gaudu was vorig jaar 4e en scoorde "maar" 305 punten en Bardet 7e en 222 punten. Dus relatief weinig. Zeker gezien hun hoge prijs. En dan moet je ook nog de goede kiezen. Dus voor mijn gevoel kun je beter voor dure sprinters gaan. Die bieden relatief meer zekerheid op punten. En bijvoorbeeld een Ewan kan ook 300 punten halen (Of 50) maar dan is dan een goedkopere gok

Hommeles

Meeus 2.5mln maken zou idioot zijn. Ik denk 1.5 mln. In sprints met wat toppers erbij eindigt hij net in de top 10 (zie Tirreno Adriatico). Ik vind Cavendish nog een betere optie.

ralfinho77

En mijn dilemma rond a yates. Ik heb daar nog veel twijfels over. Wat als poog toch uitvalt, de vorm er niet is. Het blijft toch nog gissen. Dan kan hij het kopmanschap overnemen. Wat als poog wel een geweldige Tour rijdt dan is het een dure knecht. Zal hij dan voldoende top 10 plekken rijden???

1 2 ... 73 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.