Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 74 ... 200 201
Niballie

Meeus is terug voor 1,5m

Valvuillerdemoz

Welsford vertrekt bij DSM. Wat betekent dat voor zijn deelname aan de Tour en ook voor zijn scherpte? Kunnen we dan niet beter Meeus meenemen. Als overtuigt die ook allerminst tot nu toe.

DesproatMichiel

Na tijden meegelezen te hebben meng ik mij er ook maar eens in. Mbt Bennet/Meeus, zou het niet beter zijn als Bora van Poppel laat sprinten en dan Meeus leadout maakt of dit in ieder geval afwisselt? Meeus zijn topsnelheid ligt toch wel een stukje lager dan die van Bennett. Van Poppel heeft laten zien het ook prima te kunnen. Niet voor de overwinning, maar die zie ik Meeus in dit veld ook niet behalen. Voor 1.5 MIL zal iedereen hem wel pakken. Voor 2 MIL dan weer niet.

Laatst gewijzigd
DesproatMichiel

'@Valvuillerdemoz

Dit is een goed punt. Met een vertrekkende renner moet je altijd maar zien hoe het loopt. De sprint equipes gaan zo natuurlijk nog meer op elkaar lijken. Tegelijkertijd, voor 2 MIL zou je van Welsford kunnen switchen naar Ewan. Is dat echt beter? Naar Meeus is ook nog maar de vraag. Normaliter rijdt Welsford toch wel een aantal keer p5-10 zou je zeggen, ongeacht zijn vertrek.

Laatst gewijzigd
Antonini

Welshford die vertrekt bij DSM en in Belgie zwaar verzaakte. Ik hoop daar op goedkoop sprinter pareltje nr. 1.

ZK

Meeus 1,5m met beste leadout ter wereld, nobrainer! Klik! 2m zou voor iets meer variatie in teams zorgen, maar goed hopelijk kijken Henk en Ingrid over Meeus heen

Yuri2222

'@leonstar, inderdaad altijd leuk om over na te denken. Ik verwacht wel dat je bij bijna alle renners te hoog inschat. Er rijden zoveel goede renners mee in alle categorieën dat ik eerder het volgende denk:

90%+
Pogacar
Vingegard
Philipsen

80-90%
Hindley

70-80%
Skjelmose

60-70%
V.d Poel
Van Aert
Alaphilippe
O'connor
Bardet

50-60%
Gaudu
Ciconne
Jakobsen

+-50 %
Pidcock
Girmay

Lager dan 50%
Alle anderen

Met name je inschatting voor Jakobsen en v/d Poel lijkt mij heel nationalistisch;). Ik heb ze op dit moment beiden niet en over Vdp lees ik op dit forum dat heel veel mensen hem niet nemen. Jakobsen vind ik ook prijzig voor iemand die heel slecht een heuvel/berg overgaat. Hij zal vast zijn punten pakken, maar 80-90% pickrate is absurt hoog.

Antonini

van Poppel en Meeus in dezelfde ritten. Meestal eindigd van Poppel voor Meeus en nog nooit heeft hij de lead-out voor hem gedaan. Dus heel goed ingespeeld op elkaar is het niet.

https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/jordi-meeus/danny-van-poppel/same-race-results

Hommeles

'@Antonini, dat vind ik ook interessant. Het is eigenlijk best een beetje vreemd dat je van tevoren helemaal vaststelt dat v Poppel de leadout is van Meeus. Het is alleen dat van Poppel zichzelf graag ziet als leadout man. Maar hij zou echt wel zelf kunnen proberen.

esims

maar goed hopelijk kijken Henk en Ingrid over Meeus heen

Scorito publiek. Het lijken soms net Radiohead fans.

bonsai7

Kan iemand mij uitleggen waarom ik zo weinig hoor over Powles, Higuita van 1m en Cort en Mohoric voor 750k in de lijsten van menig wielerfanaten, ondanks hun prestaties in voorgaande jaren?

R. D.

Omdat iedereen denkt dat het zo hun kleine geheimpje blijft en 75% hem dalijk heeft ?

Geo Dec

Hé jongens, ik zou graag willen kijken naar de 500k-lopers die een paar etappes naar beneden glijden.
Ik dacht aan het volgende:
Ik heb geprobeerd ze op profiel te classificeren.

Ik heb een ster gegeven aan degenen die mij bijzonder goede deals lijken te zijn.

Klimmer :

Fuglsang
Izagirre*
Latour
Champoussin
Geschke
Schultz
Craddock
De la Cruz
Dombrowski
Peters
Poels*
Traeen*

Ponsen :

Clarke
Honoré
Van Gils*
Perez
Zimmermann*
Gallopin
Vuillermoz
Battistella
Godon*
Kwiatkowski
Pacher
Charmig
Vliegen

4X4 Wielers :

Thomas
Kung
Campanaerts
Jungels*
Politt
Cavagna*
Fedorov
Louvel
Tiller*
Turgis
Van Avermaet

Sprinters :

Bol
Teunissen*

Valvuillerdemoz

Geraint Thomas doet mee voor Ineos in de Ronde van spanje: Kklik!

DesproatMichiel

'@Kris bonsee

Daarvoor kunnen verschillende redenen zijn:
- Cort en Higuita: de eerste heeft reeds de giro gereden dus dat doet wat met een mens. Tegelijkertijd zal hij misschien meer vrijheid hebben gezien Powless beter kan ondersteunen in de bergen. Higuita is niet zo in vorm lijkt het.
- Powles, deze is in principe zeker interessant, mits hij Carapaz niet hoeft te ondersteunen. Als hij slechts één keer in de aanval mag is het een no-go voor mij. Kan natuurlijk als een budget puncher/klimmer worden gezien voor de etappes in de heuvels/lichte bergen die naar de aanvallers gaan. Tegelijkertijd heb je in de 1 MIL categorie nog wat potentiële namen (Martin, Jorgenson, Meintjes als ook evt. knechten bij Jumbo en UAE van 1 MIL. Dus het hangt er ook vanaf hoe je budget samenvalt. Als je daarnaast bijv. reeds Skjelmose, Wout, Girmay + Pidcock/Flip en nog een van Gils/Mohoric hebt geef je dat miljoentje dan wellicht liever uit aan een AK man van 1 MIL.
- Mohoric: deze is net als Powless erg interessant, afhankelijk van stalorders. Wel puur voor de heuvel etappes. Tegelijkertijd heb je bij Bahrain ook een Wright die in dezelfde etappes kan opduiken en Bilbao als het net wat zwaarder wordt. Poels die daar dan weer tussenin zit. Dus veel zal ook weer afhangen van teamorders en wie Landa moet ondersteunen.

Zo lijken Powless en Mohoric prima picks die nooit heel ver onder hun prijs zullen scoren. Denk zelf aan respectievelijk 60 en 50 punten als ondergrens. Zie ze beiden wel 2-3x in de top 10 rijden. Alleen kun je je afvragen of een man als Van Gils niet meer vrijheid krijgt.

Holla

Welk koersverloop verwachten jullie in etappe 1?

Naar mijn mening is er een reële kans dat er een kopgroep ontstaat van circa 30 man met daarin vele heuvelrenners, o.a. Wva, Flip, Mvdp, etc. zonder klassementsrenners. Waarbij de kopgroep uit gaat maken wie de eerste gele truidrager wordt en de klassementsmannen hun kruit droog houden of op geruime achterstand een kleine speldenprik op de côte de pike.

HaagseHaas

Meeus is toch een heel beperkte sprinter? Bananenman is even duur en gaat vaker top 10 rijden.

Maestro Mello

'@bonsai7

Omdat het parcours zich niet leent voor veel heuvelaanvallers in je team. Er zijn echt maar heel weinig ritten waarin je ze zou opstellen, en dan moet je ook nog het geluk hebben dat ze in die rit meezitten. Er is al genoeg gezegd over de balans in je team en het lijkt deze Tour meer te gaan richting een sterk AK/Klimmers team en een 7/8 tal sprinters. Er zijn minimaal 6 sprintetappes, 4 etappes finishen bergop en ook in de overige bergetappes ga je die helden niet zien. Etappe 1 en 2 gaan we een strijd zien tussen de puncheurs en AK kleppers.

De mannen waar jij naar refereert zullen dus hooguit 2/3 kansen krijgen. Mijn inziens ga je in deze etappes zo goed mogelijk opvullen en is het dus niet echt een discussie waard om het te hebben over renners waarvan je weet dat het om het even zal zijn hoeveel punten ze gaan halen.

bonsai7

'@DesproatMichiel
en
@Maestro Mello

dankje voor je advies!
wat vind je van m'n opstelling ? dit is de eerste keer dat ik mee doe
anderen voel je vrij om opinies te geven met redenering zodat ik er iets van opsteek

pogi 6,5
vingegaard5,5
hindly3,5
bardet2,5
oconnor2
bilbao1,5
skjelmose1,5
madouas1
woods0,75
WVA5
phillpsen4,5
laporte3,5
MVP3,5
pidcock2,5
ciccone2
powles1
cort0,75
mohoric0,75
W.kelderman als de nieuwe rogli 2
Traeen van unox0,5

Laatst gewijzigd
Volgerrr

'@Bonsai7 Wie ga je precies opstellen in de sprintetappes? Je balans lijkt me niet helemaal niet orde.

landmeister

'@bonsai7 Je hebt nu 1 iemand waarvan je zeker weet dat die mee sprint, dat is Philipsen, verder heb je nog WVA en MVP die de sprint etappes ook punten gaan halen/meesprinten. Ik weet niet met wie je de sprint etappes dan punten wil halen?

Geo Dec

Voici mon équipe provisoire :

Pogacar
Vingegaard
Carapaz
Hindley
A. Yates
Landa
Skjelmose
Meintjes
Jorgenson
Martin

Madouas
Mohoric

Van Aert
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Sagan
Van Poppel
Teunissen

dr klaas

Izagirre... potverdikkeme 3e in baskenland, ik vroeg me al af waarom hij interesant zou moeten zijn.

bonsai7

'@volgerrr
Ik zie nu in dat mijn vorige bericht niet goed is ingedeeld. Als er 4 tot 5 sprintetappes zijn (etappe 3, 4, 7, 8 en mogelijk 11 als de minder goede klimmende sprinters zoals Jakobsen het tot daar halen), wil ik voornamelijk inzetten op het algemeen klassement (AK) en de vluchters. Ik twijfel echter of dit een goede tactiek is, omdat ik merk dat veel mensen een groot deel van hun budget besteden aan renners die in de top 10 van het AK kunnen eindigen. Ik begrijp niet goed hoe ik mijn budget beter kan herverdelen.

Is het verstandig om renners zoals Kelderman, Mohoric, Powless, Laporte, Woods en Bilbao uit mijn team te halen? Hoewel zij de goedkoopste opties zijn, vraag ik me af hoe ik mijn budget efficiënter kan gebruiken.

Smarty

Ter info: Sam Bennett doet niet mee met de Tour dit jaar!

1 2 ... 74 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.