Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 75 ... 200 201
Patriickjoo

Ik zie hier veel mensen wel Girmay nemen, en geen Groenewegen.
Maar gezien de etappes, zien jullie dan veel kansen waarin Girmay wel kan sprinten en Groenewegen niet?
In de etappes dat ze beide kunnen sprinten, eindigt Groenewegen naar mijn mening bijna altijd voor Girmay.
En etappe 1 + 2 zie ik Girmay bv. al niet overleven, dat lijkt me meer Alaphilippe + de klassementsmannen(En heel misschien MvdP en v. Aert)
Of denken jullie hier anders over?

ralfinho77

Waarom hoor ik op het forum allerlei discussies over WVA en matje, maar helemaal niet over Pogi. Natuurlijk een Pogi fit en in vorm is een garantie voor een x aantal punten. Alleen wat weten we eigenlijk hoe het ervoor staat? Je hebt bijvoorbeeld ook oud winnaar bernal die ook al wel wat aardige dingen te hebben laten zien dit jaar. En bernal is maar 2 miljoen. Ik bedoel meer misschien toch maar majka of yates nemen voor het geval met Pogi toch minder loopt als verwacht.

Vuel Gi Tour

Kijkend naar het team van UAE en überhaupt Pogi´s deelname, lijkt het mij vanzelfsprekend dat hij goed is.
Bernal heeft al jaren weinig/niks laten zien, natuurlijk zit er ergens diep van binnen een goede motor in, maar naast het feit dat hij niet 1e is in de stalorde, is er ook nog eens een gigantisch risico van pijntjes / simpelweg niet goed genoeg zijn.

Yates 3 miljoen lijkt me prima. Kan ook een eigen klassement rijden ´als pogi echt slecht is´ en als Pogi goed is gaat die zijn geld dubbel en dwars waard zijn. Majka kan ook meerdere andere dingen als Pogi slecht is --> Aanval / bergrui etc.

llsanchez
Laatst gewijzigd
Matsoe

Ik heb 30 plekken nodig joh, heel veel goede opties

Maarten Koning

Ik vind Girmay veiliger dan Groenewegen, niet alleen zozeer om de lastigere etappes maar ook omdat ik denk dat hij de groene trui in zijn achterhoofd heeft. Dan verwacht ik dat hij, in elk geval in het begin, meer dan Groenewegen voor ereplaatsen gaat sprinten.

Of dat zo gaat zijn valt natuurlijk te bezien maar dat is mijn overweging.
Ik heb ze overigens beide op het moment, maar Girmay was voor mij een directe click om die reden.

CRL

'@Geo_Dec - Mooi team (al zou ik voor Mohoric waarschijnlijk een vervanger zoeken).
Het valt me wel op dat je geen Gaudu en vooral geen Bardet hebt. Weet jij, als Fransman, meer dan wij?
OK, Gaudu lijkt niet heel veel te worden gekozen, maar Bardet wel. Waarom moeten we dat niet doen?

[Edit: Comme tu es français, je me demande pourquoi tu n'as pas sélectionné Bardet et Gaudu. Peut-être pourrions-nous apprendre de toi !]

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

'@Patriickjoo Girmay kan echt wel een heuveltje op. Hij gaat in meer etappes punten pakken dan een Groenewegen, en de sprints blijven toch altijd een beetje een loterij. Groenewegen is toch ook niet van die kwaliteit dat hij elke sprint top 5 gaat zijn.

NOAD1912

Door het te ruime budget hebben, zoals iemand anders al eerder opmerkte, de meer ervarene spelers voor 85% hetzelfde team. Dat is wel erg jammer. Wil volgens mij zeggen dat de dark horses nog meer dan normaal het verschil gaan maken. Nog eens extra jammer dat degenen die een maand geleden een prima dark horse waren en al in mijn kop zaten de laatste weken zo goed hebben gekoerst dat de pickrate ook met tientallen procenten gestegen zal zijn..

Met deze prijsstelling had het budget makkelijk 6 miljoen minder kunnen zijn.

HaagseHaas

Over dark horses, wat te denken van Lutsenko? Kost niets, weinig genoemd, maar wel 2 jaar achter elkaar in de top 10 gereden.

Hommeles

'@NOAD1912, dat herken ik ook wel. Maar misschien worden kopmankeuzes en juist voorspellen van wanneer de vluchters het redden, dan vooral de beslissende factor. In deze Tour zullen er niet meerdere renners zijn die belachelijk veel meer punten halen dan vooraf verwacht.

Geo Dec

Wat Gaudu betreft, hij lijkt mij geen veilige gok, in tegenstelling tot Carapaz en Hindley.
Bij Groupama-FDJ kozen we voor een minder berggeoriënteerd team (door Storer niet te nemen), en meer heuvelachtige etappes. In tegenstelling tot vorig jaar lijkt het team rond Gaudu naar mijn mening minder efficiënt, we plannen een plan B (ritzeges) voor het geval Gaudu's slechte vorm wordt bevestigd.

Wat betreft Bardet heb ik de keuze gemaakt om Landa te nemen omdat laatstgenoemde mij dit jaar sterker lijkt in het hooggebergte getuige zijn resultaten op met name de ronde van Baskenland.

Antonini

Ja inderdaad het hooggebergte in de ronde van Baskenland. Je kunt hier toch beter ook gewoon niet meer meelezen.

zomaareens

Lutsenko gaat op zn hoogst voor etappes, was ziek in zwitserland. Wil WK goed zijn. ik weet niet of ie meer punten gaat halen dan:)

Sjasfriet

Ik ben op dit moment tevreden van mijn team en kan in iedere etappe 9 renners opstellen zonder het gevoel iets te missen of bankpunten te hebben (uiteraard heb je die altijd wel, maar ik heb een selectie proberen maken om deze zoveel mogelijk te vermijden). Ik denk dat deze verdeling ook goed kan uitdraaien.

Wat vinden jullie hiervan? Maken of kraken mag ;)

8 klassementsmannen + aanvaller/groene trui
7 sprinters + gele trui + wss meestal vdp of aanvaller
5 vrijbuiters die op veel plekjes inzetbaar zijn

Pogi
Vinni
Hindley
Ayatesi
Bardeti
Rondrigui
O'conni
Martini

Philipsen
Jakobsen
Groenewegensen
Girmaysen
Cavendishen
Zinglesen
Vanpoppelsen

Vanderpoel
Van Gils
Vanlafilip
Vanwright
Vanskjelmoseseni

Laatst gewijzigd
ZK

Ik zou van Poppel en zingle vervangen voor 2 echte sprinters en daar Allaphilippe of vdp voor opofferen

Octopus Paul

'@antonini Bardet heeft het altijd zwaar als ze in het Baskenland weer eens boven de 800 meter komen ;)

Antonini

Ik neem ook geen Philipsen mee, die reed echt een rampzalige Tour of the Alps

Geo Dec

relax jongens! Ik wilde even zeggen dat Landa mij dit jaar sterker leek en dat hij op Bardet het verschil zal maken tijdens de moeilijke bergetappes. Vergeet niet dat Landa als enige Vingaard kon volgen op sommige etappes van de Ronde van Baskenland, zeker geen hoge bergen maar moeilijke passen met flinke percentages.

llsanchez
Laatst gewijzigd
DylanNeymarSantos

Ik heb een vraagje betreft Simon Yates. Waarom zouden O'connor, Rodriguez etc... allemaal beter zijn dan Simon. Yates weet wat het is om een grote ronde te winnen. De eerste twee etappes moeten hem goed liggen en houdt er ook nog eens van om in Frankrijk te koersen. Is eigenlijk altijd goed in P-N. Voor mij lijkt Yates een grote kanshebber op een top 5 plek. Ik denk namelijk dat alleen pogacar en vingegaard beter bergop gaan. Maar tussen Landa,Hindley,Gauda,Carapaz en Yates verwacht ik weinig verschil. Of mis ik hier echt iets?

jenzrscl

Meeus 1.5m ik overweeg hem nu hard

HaagseHaas

'@DylanNeymarSantos Hij valt nogal vaak uit, dus is een risico. Maar ik neem hem ook mee.

Hommeles

'@DylanNeymarSantos, het is denk ik ook een beetje een kwestie van stijl. Hoeveel risico wil je nemen? Als je veel risico wil nemen (en dus ook een kans op een hele hoge klassering) moet je vooral Bernal en S Yates pakken. Als die hun piekniveau weten te bereiken, eindigen ze beide top 5. Maar de kans is ook reëel dat ze beide uitvallen en nauwelijks punten voor je pakken.

MightySosa

'@DylanNeymarSantos Je moet Yates zien als een renner meet een hoog plafond, maar ook een lage vloer. Oftewel je hebt goed gegokt en hij pakt (bijv.) 500 punten. Dat is het hoge plafond. De lage vloer daarentegen is dat hij zoals Yates dat vaker heeft laten zien. Een enorme ondergrens bereikt. Hierdoor kan het zijn dat hij maar 100 punten gaat halen. In ieder geval heb ik hem wel op mijn lijstje staan, want het is ook gewoon een toffe renner om naar te kijken.

1 2 ... 75 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.