Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 76 ... 200 201
Peet24122

Ik heb hier en daar nog wat twijfels maar hierbij mijn voorlopige team. Ben benieuwd naar jullie mening.

Tadej POGAČAR
Jonas VINGEGAARD
Jai HINDLEY
Richard CARAPAZ
Enric MAS
Adam YATES
Romain BARDET
Carlos RODRÍGUEZ
Mattias SKJELMOSE
Jasper PHILIPSEN
Fabio JAKOBSEN
Biniam GIRMAY
Caleb EWAN
Axel ZINGLE
Danny VAN POPPEL
Felix GALL
Mathieu VAN DER POEL
Ion IZAGIRRE
Maxim VAN GILS
Dylan TEUNS

Laatst gewijzigd
MightySosa

https://www.cyclingstage.com/tour-de-france-2023-favourites/contenders-tdf-2023/

Dit is bijvoorbeeld een website die denkt dat S.Yates een kanshebber is. Interessant om te lezen en hopelijk biedt dit je meer kennis.

MightySosa

Zijn hier nog meer mensen die er niet tegen kunnen dat mensen hun team plaatsen en het enige wat ze vragen is een mening? Er is voor de rest 0,0 inbreng en er zit 99% niet eens een uitleg bij wat ze er zelf van vinden. Ik vind het best leuk om over teams te praten en er meer inhoudelijk op in te gaan. Hier kunnen mooie gesprekken uitvloeien. Maar als je hier alleen bent om te vragen of je team goed is, is toch wel enorm jammer (zacht uitgedrukt).

Derkus

Risico met WvA is me te groot en neem nu Laporte mee.

Derkus

Ik denk serieus dat Groenwegen etappe 6 niet gaat overleven (tijdslimiet) dus dan wordt het wel een dure aankoop

Niballie

Alleen Groenewegen niet?

Hommeles

'@MightySosa, helemaal mee eens. Ik vind het net zo goed lastig als mensen hun hele team neerzetten en bij meerdere renners heel veel vragen stellen. Domineert zo de discussie op het forum.

valowitz

Ja alleen Groenewegen 😂

MightySosa

'@Hommeles Inderdaad, de gulden middenweg is natuurlijk als ze geen vragen neerzetten en uitleggen waarom ze deze keuzes hebben gemaakt. Zodoende kan je daar op reageren als je het nodig acht en niet op alle 20 vragen die ze bij elke renner stellen.

Derkus

Groenewegen haakt namelijk bij eerste-de-beste heuveltje al af.....

berggie1987

Ik merk dat velen hier S.yates zien als een alles of niets renner.

Is het niet juist de ideale plan A plan B renner? (Net als bv carapaz)

Als hij goed is rijdt hij in de top van het klassement, zo niet dan wordt hij een van de betere vluchters.

Titivoeckler

Natuurlijk dikke onzin dat groenewegen etappe 6 buiten tijd gaat komen, vlakke stukken genoeg in deze rit en zo begin in de Tour gaat dat behoudens ziekte of valpartijen geen enkel probleem opleveren

Qtjelegend10

Etappe 6 lijkt me ook wat vroeg.. Mbt S. Yates lijkt me vooral even het nieuws in de gaten houden, was ziek afgelopen weken (maagproblemen) en reed daarom geen voorbereidingskoersen.

Hommeles

'@Berggie1987, bij S Yates is het ook nog eens zo dat hij uit kan vallen met 0 punten. Dat is toch anders als Carapaz.

Squender

Ik heb op dit moment Hindley en Rodriguez in mijn team (worldcyclingstats/wijnreder), beide 4 punten. Ik ben toch in dubio om Simon Yates nog te overwegen en 1 van eerder genoemde renners eruit te halen.

Wat is jullie verwachting van Rodriquez? Heeft tijdens de Vuelta van vorig jaar echt een berg punten bij elkaar gefietst, en was voor mij toen 1 van mijn juichrenners. Die hebben in het vervolg ook altijd een streepje voor bij mij. Maar gaat hij zich mengen voor een goed klassement?

Sjasfriet

'@mightysosa
"Zijn hier nog meer mensen die er niet tegen kunnen dat mensen hun team plaatsen en het enige wat ze vragen is een mening? Er is voor de rest 0,0 inbreng en er zit 99% niet eens een uitleg bij wat ze er zelf van vinden. Ik vind het best leuk om over teams te praten en er meer inhoudelijk op in te gaan. Hier kunnen mooie gesprekken uitvloeien. Maar als je hier alleen bent om te vragen of je team goed is, is toch wel enorm jammer (zacht uitgedrukt)"

Ik heb in het begin enkele namen geopperd met een hele hoop uitleg bij en kreeg geen enkele reactie. Ik post nu mn team met wat uitleg waarom en dan krijg je weer dit.
Dit is nu de tweede keer dat ik enkele uren na het posten van n team zon reactie lees. (Dus ik neem het persoonlijk ja ) Ik heb de indruk dat als je hier nieuw bent door 90% straal genegeerd wordt of kritiek krijgt. Voel je je zo elitair mss?

Laatst gewijzigd
dr klaas

S. Yates als goedkope versie van Carapaz die ga ik onthouden.

Ben Nihilisty

Even een discussiepuntje: de invulling van 500k renner(s).

Over het te nemen aantal valt uiteraard te twisten, is ook al vaak gebeurd hier, maar ik zit op het moment vooral in m'n maag met wat voor type renner knal je daar eigenlijk graag neer. Toegegeven, de verwachting van je 500k mannen ligt uiteraard sowieso laag. Alleen merk ik dat, nadat hij vanaf m'n eerste conceptteam al een hesje heeft bemachtigd, ik (het type renner) Van Gils ineens niet zo interessant meer vind.

Toen ik zijn prijskaartje zag heb ik (net als velen, zo te zien) de beste man gelijk in m'n team geklikt, want zo'n koopje mag je toch niet aan je voorbij laten gaan. Echter bij het in elkaar flanselen van dagopstellingen, heb ik geen flauw idee waar ik 'm op moet stellen. Die eerste dagen liggen hem aardig, maar daar zijn er tal van (en in mijn ogen: tal beteren). Daarna kan je hem vast een keertje in een vlucht opstellen (maar wanneer dan? Hoeveel ouderwetse 0-punters zet ie voor je op papier? Is die in week 2 en 3 nog fris genoeg?).

Hierdoor kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk liever een man als Træen heb (of een soortgelijk type, namelijk een soort klassementsman van de 8e trede). In principe zal ik de beste kerel nooit opstellen, maar bij uitvallen van (vele) klassementsmannen en/of bij enorm vertoon van vorm (toegegeven, dit geldt voor de Van Gilsen van deze wereld ook) kan die toch eventueel nog waardevol blijken als 19e of 20e man in de selectie. Gevoelsmatig moet er bij Van Gils veel meer gebeuren wil die in de rangorde dusdanig interessant worden dat hij relevante punten voor je gaat rapen.

Veel te lang verhaal kort: voor mijn gevoel heeft een klassementsachtig type a la Træen een hogere upside in de 500k categorie dan quasi puncheurs zoals Van Gils. Hoor graag hoe anderen dit zien :)

Ab Normaal

Pogacar gaat nog last van zijn pols hebben en in het begin veel tijd verliezen. Wout laat ik ook thuis vanwege het mogelijke werpen van zijn vrouw.
Vingegaard gaat zijn tweede Tour winnen, Matje rijkt beresterk en gaat meerdere etappes winnen en een tijdje in het geel rijden.
Verder kan ik iedereen meenemen die ik wil door Pogey en Wout thuis te laten.

MightySosa

'@Sjasfriet Ik heb het niet over jou :) Maar helemaal bovenaan deze pagina staat een team, waarvan het 0 toegevoegde waarde heeft. Daarnaast is dit ook zijn allereerste post ooit, dus hij wil waarschijnlijk alleen maar bevestiging of die het goed doet. Ik zie bij jou dat je tenminste nog dingen plaatst en probeert bij te dragen. Tevens heb ik jouw team nog niet gezien ;) En nee ik voel mij alles behalve elitair, ook wel gek om zo te voelen op een forum (en ik ben er net iets te weinig actief op, druk leven momenteel). Maar ik vind het wel jammer dat dan mensen zoals Peet24122 komen die echt niks anders komen doen dan meevaren op andermans kennis/succes.

R. D.

Hij is wel de eerste die ik zie met alle 3 de 3.5M AK-mannen. 😄

Hommeles

'@Ben Nihilisty,
Ik heb twee 500k renners die ik kan opstellen in etappes waar de vlucht een goede kans maakt. Een renner valt vaak aan op heuvelachtige etappes en eentje juist op de bergetappes. Dikke kans dat ik 0 punten pak, maar in de etappes waar ik ze opstel (beide drie keer ofzo) zullen veel deelnemers weinig punten pakken. Met MvG liep ik tegen hetzelfde probleem aan. Die wilde ik dan opstellen in de eerste week, maar er zijn dan gewoon te veel goede alternatieven.

Sjasfriet

'@mightysosa
Ok bedankt voor je antwoord. Het was gewoon heel toevallig dat er zo'n reactie kwam net weer na het posten van mn team. Mijn excuses dus dat ik me zo heb uitgedrukt!

@bennihilisty
Ik vind van Gils wel aardig rijden en ik denk voor 500k wel een risicotje waard. Hij is mijn 20ste man, maar toch stel ik hem op in de etappes die wss voor een vlucht zijn (geen hooggebergte) en in het openingsweekend. Kan zoals je zegt een volledige nulpunter zijn, maar kan evengoed 75-100 punten halen in totaal. Hij eindigde in de laatste wedstrijden ook telkens voor Wright (wat wel iets zegt aangezien ik die 2 qua type voor deze tour een beetje vergelijk) en toonde in de ardennen klassiekers ook mooie uitslagen. Kortom: goeie pick toch? ;)

yoeri

'@MightySosa. Ik vind dat ook jammer. Ik stel last-minute ook weleens vragen over een eventuele aanpassing van mijn team. Groepje A inwisselen voor groepje B. Meestal word je er niet wijzer van, maar toch. Soms zit je vast omdat je renners 'te leuk' vindt om afscheid van te nemen.

Maar ik vind het slechts delen van je team en vragen om advies ook wat makkelijk. Uiteindelijk blijft het een spel die je individueel tegen elkaar speelt en niet met elkaar. Advies geven en discussiëren over bepaalde koersverlopen en potentie van renners en de koers dat maakt het leuk. En af en toe iemand helpen een keuze maken is ook helemaal net erg. Maar het wordt wel vervelend als dit de boventoon gaat voeren en de werkelijke discussie en inhoudelijke bijdragen hierdoor erg snel naar de achtergrond verdrijven. Ik heb bijvoorbeeld een paar pagina's terug over een renner of 35(?) mijn mening gegeven omdat ik het leuk vond om hierover te kunnen discussiëren, hierop heb ik 1 reactie gekregen (niet erg), maar wellicht mede omdat het forum zo wordt omgegooid met lukrake teamplaatsingen. Dat is wel wat jammer.

yoeri

'@sjasfriet; leuke optie inderdaad. Staat bij velen op het lijstje. We moeten alleen wel zorgen dat we met onze teams nog enigzins onderscheidend zijn ;)

Hoewel ik niet denk dat van Gils per se het grote verschil gaat maken.

@Derkus, naar mijn idee is Groenewegen echt niet per definitie de slechtste sprinter bergop van het hele pak. En rit 6 is veel te vroeg, dan zal er ziekte in het spel zijn.

1 2 ... 76 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.