Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 77 ... 200 201
Ben Nihilisty

'@Hommeles

Helder, thanks! Ben zelf nooit zo'n fan om bijvoorbeeld een Ionneke in m'n team te drukken, omdat hij (hoewel betrouwbaar op te stellen) toch wel een duidelijke bovengrens aan punten heeft. Tis toch altijd een heerlijk gevoel als je de absolute puntensprokkelaar uit de 500k categorie weet te vissen, dus ik ga nog even verder puzzelen daar. Scorito zal overigens ook iets minder snel zichzelf in de Mayrhofr voet schieten, wat het überhaupt al wat lastiger maakt om goed te hamsteren. MvG in de bonus laat ik toch ook links liggen, die komt er bij het WK Darts wel weer in.

@Sjasfriet

Met Wright noem je nou precies zo'n man die ik ook al mijd ;). Het zijn beiden fantastische renners, en behoorlijk allround. Maar daar zit het hem voor mij nou precies in: in hun piek (een punch, zou ik zeggen) zie ik heel veel betere namen, en voor de rest wordt 't gissen wanneer je ze een plekje kan gunnen (vooruit bij Wright iets minder onzekerheid, maar daar betaal je dan voor). Ik durf het niet aan, maar een oninteressante naam in de 500k categorie is het natuurlijk ook allesbehalve!

Laatst gewijzigd
ZK

Dit forum mist gewoon een moderator. Waar WF onder de nieuwsberichten wel heel actief is in niet gepaste reacties te handhaven, laten ze dit forum gewoon los. Zij kunnen de regels opstellen om de kwaliteit op het forum te verhogen. In het geval van Scorito dus bijvoorbeeld geen volledige teams plaatsen, geen of of vragen, alleen met onderbouwing. Iedereen die dat dan toch doet daarvan wordt het berichtje weggehaald en een bericht naar de gebruiker gestuurd hoe ze dit in het vervolg kunnen voorkomen.

Ecko

'@Sjasfriet: ik ben ook (redelijk) nieuw hier, maar mijn puntjes en het lobbyen voor Træen zijn niet onopgemerkt gebleven.
Soms zijn gewoon net niet die mensen aanwezig die graag op teams reageren. Zelf reageer ik ook niet snel op een team, simpelweg omdat ik ondanks een in de recente Vuelta veroverde beker gouden beker (met grote dank aan Vine en Soler en vrijwel zonder teampunten) de waarheid niet in pacht denk te hebben. Adam Yates/Bardet/WvA/MvdP/Pedersen/Carapaz/Landa etc; ik sta nog heel veel in dubio. Bovendien is het allemaal een beetje prematuur, er moeten nog zoveel renners bevestigd worden en dan kun je weer opnieuw beginnen. Maar Træen moet er in, dat zeker.

MightySosa

'@Yoeri ja er moet ergens een gulde middenweg zijn. Die last minute vragen zijn een stuk leuker. Daar kan je in ieder geval over de renners discussiëren en wat ze kunnen brengen in je team. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd weinig op het forum heb gezetten. Dus ik heb je vraag helaas gemist.

MightySosa

'@Sjasfriet en @Ecko Ik heb ze beiden zitten overwegen en vooral MvG al een aantal keer in mijn team gehad. MvG laat veel zin in de Dauphine en is het hele jaar al bijzonder sterk. Hij is een ideale opvullen voor je heuvel etappes en hij laat zien dat hij wil vechten voor een hoge notering (wat voor 500k ook wat waard is) Træen is is het hele jaar nog niet zo in het oog gesprongen, maar die laat ook in de Dauphine vorm zien. Wellicht dat hij er tijdens de tour zal staan en samen met Johannsen er in de bergen aan kan kleven of eventueel een etappe uitkiest.

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

'@yoeri
Ik begrijp je standpunt en wil hier graag een bijdrage leveren. Als ik m'n team nu plaats en daar wat feedback op vraag is dat puur omdat ik slechts voor de 2de keer scorito speel (na de giro) en nog onzeker ben. Een beetje feedback van de ervaren mannen vind ik dan wel leuk (daarom niet over de namen op zich, maar meer over de verdeling van het team en eventueel kritiek op slechte keuzes).
In de giro stond ik constant rond de 95-97% en ben de laatste speeldag (met die eindpunten) naar 87% gezakt, dus er was wel degelijk iets mis :p De koers volg ik uiteraard al langer en ik pluis al langer statistiekjes en uitslagen na omdat ik er ook over schrijf als hobby.

jaakiewit

Altijd moeite met balans....

Maar..;
Dit is een ploeg in balans in mijn ogen, altijd genoeg klassement / klimmmers bij de echte bergetappes (9)
Sprinters ook (8) -> voeg hier de gele trui drager aan toe en je team is ook compleet
Verder in mijn ogen goede kanshebbers voor ontsnappingen en dus aanvalsetappes mee, die ook voor de bolletjes kunnen gaan (ongeveer 5), als in Skjelmose, Jorgenson, Ciccone, Cort.

Wat zou je anders doen in balans, rekening houdende met budgetten

Pogacar Klim / klas 6.5
Vingegaard Klim / klas 5.5
Gaudu Klim / klas 3.0
Bardet Klim / klas 2.5
O´Connor Klim / klas 2.0
Rodriguez Klim / klas 2.0
Skjelmose Klim / klas 1.5
Jorgenson Klim / klas 1.0
Landa Klim / klas 2.5
Philipsen Sprint / heuv 4.5
Jakobsen Sprint 3.0
Wright Sprint / heuv 1.5
Laporte Sprint / heuv 3.5
Girmay Sprint / heuv 2.5
Kristoff Sprint 1.5
Cavendish Sprint 1.5
van Poppel Sprint 750
Alaphilippe Heuvel 2.5
Ciccone Heuvel / klim 2.0
Powless Heuvel / klim 1.0

2 kanonnen niet er bij... waarom?:

Wout gaat naar mijn gevoel niet de sprints doen, maar Laporte. Wout heeft denk ik een hele andere en dienende taak dit jaar. Zeker gezien het risico bestaat dat zijn vrouw bevalt onder de tour. De geen trui aspiraties snap ik hiermee volledig. Voor zijn prijskaartje een groot risico.

Mathieu.... Moeilijke keuze om hem thuis te laten, maar als hij etappe 1 niet in het geel weet te komen, zie ik de roi op Mathieu ook eigenlijk niet in?! Het is denk ik meer een gevoelsmatige kwestie om hem mee te nemen als NL'er of fan, zeker na zijn voorjaar. Ik denk dat de ballen veel meer op Philipsen gaan. Voorjaar + WK hebben focus bij MVDP denk ik.

@mightysosa, goede onderbouwing toch? Maar valt dit onder 'balans in je scorito team' volgens de kenners?

hansking

Bij deze zal ik mijn voorlopige team delen zoals ik heb nu heb staan. Ik ga voor een 16 + 4 tacktiek en heb vooral twijfels over de sterkte in de heuvels.

POGI - spreekt voor zich
VINGEGAARD - spreekt voor zich
HINDLEY - maakt een erg sterke indruk en is in mijn ogen topfavoriet voor plek 3. Meer zekerheid dan een Mas en Cara
Yates - ook erg sterke vorm en teampunten pogi. Kan er nog uit vliegen als er meer duidelijk wordt over zijn rol.
Bardet- tjaa ik twijfel, maar vorig jaar toch erg sterk in de tour en voor dit budget erg interessant.
Landa - Top in spanje, slecht in de dauphine. Ook nog steeds twijfel over de ploeg na Gino, maar in vorm natuurlijk een echte topper voor dit geld.
2 MIL - op deze plek heb ik nog geen keuze gemaakt. Het wordt of wat meer 'zekerheid' met rodriguez of o'conner. een andere optie is yates of zelfs Bernal die beide een erg hoog plafond hebben, maar ook binnen een week thuis kunnen zitten.
SKJEL- Super in Zwitserland, hoge verwachtingen van voor miss plekje 8-10 en/of dag succes. kan ook erg sterk aankomen en tijdrijden.
Martin- jaaaa juichrenner kan ik niet laten liggen voor t geld en gaat zn punten zeker opbrengen.
Gall - eingelijk na Zwitserland er direct ingeklikt maar ga me steeds meer afvragen wat ik er eigenlijk mee moet.

WVA - ondank zn vrouwtje verwacht ik sprints en punch dus gaat hij mee
Philipsen - spreekt voor zich
Jakobsen - Sterk in Belgie en een persoonlijke bekende dus die gaat altijd mee
Girmay - waarom weet ik eigenlijk ook niet zo goed, maar liet het toch weer zien in zwitserland
Sagan- gaat zich overal weer tussen gooien voor plekje 5-8. verwacht er meer van dan een meeus of coquard
cavendish - Die moet en zal een etappe winnen en zie sagan
Van Poppel - Nu bennet niet mee gaat alleen maar zekerder sprint meeus gwn uit t wiel.

Alaphilippe - sterke vorm en verwacht ik veel van in etappe 1/2
MVG - Leuke renner is een long shot maar waarom ook niet
Traeen - de klassements man van Uno-x waarvan ik hoop dat hij lekker aan kan haken.

En dat waren de namen alweer. Wat vinden de kenners ervan?

yoeri

'@Sjasfriet,

Ik heb het niet over jou hoor. Maar meer de algemene tendens van dit topic. Zo ik kan zien wil je ook een bijdrage leveren en doe je dat ook. Weet niet of er echt iets mis geweest is met je selectie. Het is een goede score en door pech van uitvallers kun je ook minder eindpunten scoren, maar in de etappes toch goed gescoord hebben.

Keshi

'@Ben Nihilisti
Het komt denk vrij vaak voor dat je je 20e man nergens opstelt, anders zou het je 20e man niet zijn, toch? Als je dat doet, dan ligt de toegevoegde waarde van die renner niet in zijn upside, maar in de punten die hij kan halen in de categorie waar de grootste kans is dat je hem toch nodig hebt. Als vervanger voor een tegen- of uitvaller dus.

Pim Todcock

Is MvG echt zo'n goede koop? Hij is maar 500k, maar neemt wel een plekje in. Hij werd dan twee keer vijfde in de Dauphiné en reed hem niet uit en hij had wat mooie resultaten in de heuvelklassiekers. Heb je dan niet normaal gesproken 9 betere renners om op te stellen totdat je uitval hebt. Maar juist MvG zou kunnen uitvallen.

Sjasfriet

'@Pim Todcock

Sowieso is MVG een renner die mijns inziens een topper is in de 500k categorie (correct me if im wrong - ik ben Belg, dus dat ligt er wel aan wss ;) )
Als ik dan bijvoorbeeld de eerste 2 ritten bekijk dan stel ik hem stelselmatig op samen met de 2 toppers , mvdp , skjelmose , alaphil , Wright en nog 2 klassementsmannen.
Het zijn ritten die hem erg goed moeten liggen, maar het kan natuurlijk ook mis gaan. Aan de andere kant: sprinters hoef ik daar niet op te stellen en ik vraag me af of Hindley, Yates, oconner of Martin (de bank in deze etappe) meer punten gaan halen? Op deze manier heb ik een goedkope renner, die enerzijds budget vrij maakt voor andere toppers en anderzijds toch in bepaalde etappes inzetbaar is. Vanuit lotto komt ook de melding dat hij een volledig vrije rol krijgt, dus zal zich wel willen tonen.

Laatst gewijzigd
Yuri2222

als tijdrijden een indicatie van vorm geeft dan heeft Hocuspogi zojuist laten weten dat hij opzich wel in vorm is. En Woutje ook 😮‍💨

Eddix

'@MightySosa dankjewel voor het aandurven om er wat van te zeggen! Ik ben het he-le-maal met je eens en heb zelf een bloedhekel aan de teampjesposters zonder vedere uitleg, en al helemaal als eerste post. Ze willen vaak hun vriendenpoultje winnen en zijn straks net zo snel weer verdwenen. O man ik had toenstraks eenzelfde bericht getypt om er wat van te zeggen maar dan minder lief. Ik had mijn vinder boven de verzendknop en heb me ingehouden, gelukkig maar, ik kom hier vooral voor de pret dus die wil ik niet bederven.

Voor alle nieuwelingen, wees welkom. Iedereen hier wil helpen, maar stel jezelf even voor ofzo, zeg wat je interessant vind aan wielrennen of gewoon eerlijk dat je alleen maar je vrienden wil inmaken. Soms lezen we over berichten heen als de discussie ergens anders over gaat, voel je vooral niet genegeerd maar probeer het op een ander moment nog een keer.

En voor de rest laten we gewoon met zn alle niet reageren op enkel een post met een team, anders houden we dat gedrag zelf in stand hè.

berggie1987

Overweegt iemand Cavagna?

Je stelt hem in ieder geval op in de tijdrit ( al is dat bergje wellicht niet in zijn voordeel). Daarnaast evt nog een plekje door teampunten voor flip of jakobsen.

Ergens denk je dat hij etappe 10 en 12 ook zou moeten kunnen al heeft hij volgens mij zelden punten gereden in zulk soort etappes.

Door mijn samenstelling kom ik uit op 3 renners van 500k. De eerste twee staan wel vast voor me, maar ik zoek nog een leuke derde.

berggie1987

Al zie ik nu dat kung ook 500 k is. Wellicht in zelfde categorie en voor dezelfde etappes een betere pick,al vallen de evt teampunten wel weg.

floda

Ik heb MvG nu ook, om dezelfde reden als @sjasfriet aangeeft. Echter twijfel zelf nog wel een beetje. Voor 0,5 meer heb je mannen als madous en powless die ook dat soort etappes uitstekend aankunnen en daarnaast nog in bergetappes mee kunnen zitten. Hebben beide waarschijnlijk een veel hoger puntenplafond. Zoals al eerder aangegeven vind ik normaal de beste tactiek 16+4 (dit jaar al weer 2x zilver mee behaald) maar doordat hier de 2e garde klassementsmannen van 3/3,5 net zo onzeker zijn als die van 2/2,5 kun je de plekken die je normaal aan 500/750 geeft hier ook invullen met dit soort goede 1 mio mannen als madouas/powless/martin/meintjes/jorgenson geven. Kortom ben er nog niet uit.

KV

Met als verschil dat Madouas en Powless een kopman hebben die in theorie nog beter kan punchen en normaliter wel zal moeten beschermd worden.

Sjasfriet

'@yuri2222
Wva had het geluk dat Remco de gracht indook en had nu niet meteen tijdritkanonnen tegenover zich. Hij gaf wel aan zich beter te voelen dan in Zwitserland.
Als ik de namen zie die pogi klopt: nog nooit van gehoord :p
Zegt dus eigenlijk helemaal niets. Je kan zowel kwiatkowski overwegen :p

Laatst gewijzigd
Pim Todcock

De 17-jarige jeugdkampioen van Slovenië is bijna net zo snel als de nummer twee van de elite.

Kwiat klopt met Bodnar wel een grote naam.

berggie1987

Als de analyse van Sjasfriet klopt dan heb je aan mvg inderdaad een goede.

Ik geef de ak mannen in rit 1 en 2 echter een goede kans.

Ik denk dat mvg in mijn team nu bankzitter zou zijn in rit 1 en 2

Malathion

Kan iemand die er heilig van overtuigd is dat CL gaat sprinten, mij vertellen wanneer Laporte is uitgespeeld als kopman in een massasprint? En vooral: waarom Jumbo daar nu, in de grootste wedstrijd van het jaar, mee zou beginnen?

Laatst gewijzigd
Ecko

Berggie, Cavagna is best een optie. Rit 10 inderdaad. Hij is een echte man van de streek, zo leerde ik uit een vorige week ter plekke gescoord Frans wielerblad. Het parcours gaat over de wegen waar hij vaak traint en hij is tot op het bot gemotiveerd om daar een mooi resultaat neer te zetten. De elfde etappe kan ook, als de vluchtgroep de sprintploegen te slim af is. Maar, zo zegt hij ook, 'je devrais me sacrifier pour le leader de l'equipe'. Mogelijk moet hij zich dus aan de stalorders houden.

berggie1987

Dank Ecko, dit is informatie waarvoor je naar zon forum komt!

Franky122

Is Michael van Gerwen gaan fietsen?

1 2 ... 77 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.