Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 78 ... 200 201
Yuri2222

'@sjasfriet, dat dacht ik in eerste instantie ook. Tot ik het artikel verder las. Pogi was namelijk 1,5 minuten sneller dan in 2020 op exact hetzelfde parcours. In 2020 won hij bijna fluitend de tour. Dus nee de namen zeggen niks, maar de prestatie zeker wel

Benzardi

We zijn erover uit we nemen Pogi en Ving mee.

Staafmixer

Helemaal mee eens MightySosa, ZK en Eddix. Complete teams (zonder enige onderbouwing) neerplempen vóór de start van een koers is niet wenselijk en zou goed zijn als men hier mee kapt.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Zet Van Aert er ook maar gewoon bij, gewoon te weinig rust genomen voor Zwitserland. Kan de theorie dat Laporte gaat sprinten ook weer de prullenbak in.

Harderijder

Mollema niet naar de Tour. Ze gooien alles op Skjelmose?

chip 010

Net het artikel van indeleiderstrui even gelezen over de favorieten voor eindzege. Altijd wel interessant om te lezen wat zulke sites zeggen over kanshebbers op eindzege. Zeker met het oog op mensen die iets minder wielrennen volgen en zulke sites blind volgen.
Normaal ben ik het alleen wel meer eens met de 10 namen in de lijst.

A.Yates verwacht ik niet in top 10 en zeker niet als kanshebber eindzege met Pogi voor zich.
Skjelmose leuke renner maar kanshebber eindzege toch niet, O’Conner en MAS eigenlijk hetzelfde.

Had hier nog eerder Bernal verwacht die ondanks alle twijfels met vorm na zo’n blessure toch een grotere kanshebber is naar mijn idee.(zie ik uiteraard ook niet winnen maar als hij toch topniveau haalt kan het) Ditzelfde geldt dan ook voor Hindley en S Yates (hebben eerder een grote ronde gewonnen)
Ook een Rodriquez zie ik als een grotere kanshebber dan eerder genoemde namen. (Voornamelijk omdat hij bij Ineos rijdt en wel potentieel liet zien vorig jaar)

Dit zegt overigens niets over het punten potentieel binnen Scorito want A.Yates en Skjelmose zie ik wel veel punten halen en Bernal bijvoorbeeld minder.

Hoe kijken anderen hier naar? Hier het artikel
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/favorieten-gele-trui-tour-de-france-2023-deen-sloveen-of-een-derde-hond-met-het-been

Valvuillerdemoz

'@chip010: ik miste de Ineos-mannen ook wel in het lijstje, maar eigenlijk zijn er maar twee kanshebbers. Wie je verder in de de top 10 zet maakt niet zo heel veel uit. Hun kans op winst is ongeveer gelijk; close to zero.

Dreko

Behalve dat in die top 10 geen Gaudu (en misschien Landa) voorkomen, zou ik niet weten wie je dan wel in dat rijtje zou moeten verwachten. Wel een beetje de te verwachten namen, met een zeer verrassende Simon er tussen. Misschien houden ze daar ook van een gokje :)

Valvuillerdemoz

IDL heeft bronnen die bevestigen dat Yates goed heeft kunnen trainen als voorbereiding op de Tour. Als die idd ok is, zie ik hem best wel hoge ogen gooien. De benodigde 'wedstrijdhardheid' heeft ie zo weer terug lijkt mij.

Dreko

Ik geloof best in zn goede voorbereiding en wedstrijdhardheid, ik geloof er alleen niks van dat ie m dit keer wel uit gaat rijden, gezien zn resultaten van de afgelopen grote rondes. Maar dat is een mening en eigen gedachte. Rijdt hij net als in het voorjaar dan kan ie zomaar eens de beste keuze zijn, zeker als weinig mensen hem kiezen (hoewel dat aantal door die top 10 bij IDL nu mogelijk al weer stijgt).

Ouleh

Hallo allemaal,
Ik speel al zo’n 3 jaar scorito spellen waarvan wielrennen met afstand m’n slechtste sport is. Vind de sport echter steeds interessanter worden en vind het ondertussen erg leuk om de Grand Tours te volgen.
Ben vorig jaar achter dit forum gekomen en heeft me af en toe geholpen met keuzes maken. Nou zou ik ook in deze sport erg graag m’n eerste gouden beker willen halen. Überhaupt een beker zou al een primeur zijn 🥹. Zou hulp/sparren erg tof vinden, liefst in PB vorm :).

jenzrscl

Iemand woods in team?

R. D.

Nee, niet in de mijne. Sterker nog, hij vliegt morgen van mn shortlist af !

PowerPiet

Meeuws/van poppel & coqaert/van poppel. De onduidelijkheid maakt dit voor mij een mindere keuze. Dat gaat ook voor arkea sprinters gelden. Maar er <1501 sprinters die wel steeds wat punten zouden opleven? Van Cav wordt hier beweerd dat hij laat schieten als m niet gaat winnen, maar lijkt me nog steeds de beste keuze, niet?

PowerPiet

*Coq/zingle

jenzrscl

En waarom R.D? :p

KJP

De lijst van IDL is sowieso gebaseerd op wie je als meeste favoriet ziet om te winnen, dus niet of je iemand top-10 ziet rijden. Je geeft daar als (oud)redacteur een top-10 op van meest waarschijnlijke kanshebbers.

Gezien de Uber favorieten rol van Pogacar en Vingegaard is dat al lastig. Dan moet je dus eigenlijk al gaan denken aan een situatie waarin beide tegen of uitvallen. Dan kom je na Carapaz en Hindley wat mij betreft dus al vrij snel op boven zichzelf uitstijgende Yatessen terecht.

Thomberg

En staat O’Connor dus ook hoog in die lijst terwijl de kans dat hij wint toch echt nihil is.

PowerPiet

inderdaad KJP, dat heb je met al de sites die favorieten geven. Ook met the betting odds. Gaat vooral over winstkans (en populariteti). Niet zozeer over renner voor top 10 in klassement of rit. Geeft voor mij een indicatie, maar meer ook niet.

MightySosa

'@Jaak Wit! Dit is precies wat ik bedoel. Dit geeft in ieder geval aan dat je er zelf goed over na hebt zitten denken. Tevens is in mijn optiek 8 sprinters wel iets te veel van het goede. Ik neem er zelf 5/6 + Van Poppel mee, althans voor nu. Vind je team voor de rest er prima uitzien! Al moet ik wel zeggen dat ik er elk team momenteel goed uit vind zien, want ik heb zelf geen idee meer waar ik mee bezig ben haha

PowerPiet

'@tomberg. 95% dat het Vin of Pog wordt. Maar als die en Hindley/Mas/Carapaz uitvallen zou jij Ben dan ook niet als kanshebber voor winst zien ? Dat houdt favorieten voor winst in he. Inderdaad kans nihil, maar dat geldt voor zo goed als iedereen buiten bovenstaande 5 volgens mij. zoals ik schreef, zo'n nfo geeft slechts indicatie voor mij.

PS: K probeer wat input te geven ipv gewoon van jullie ervaring te profiteren he ;-) For what it's worth

MightySosa

'@Eddix Graag gedaan! Ik moet zeggen ik speel ook alleen maar voor mijn vriendenpoule. Uitsluitend mijn vriendenpoule want als je wint kan je het tenminste recht in hun gezicht zeggen dat je de beste bent. Maar ik hou er ook wel van om af en toe een mening te geven en ik haal hier ook info vandaan.

En aan alle nieuwkomers. Wees vooral niet bang om je mening te geven en dingen te vragen! Het is alleen maar leuk oom een gesprek aan te gaan :)

MightySosa

Ik blijf de keuzes onder de sprinters toch het meest lastige vinden. Ik merk dat ik daar het minste budget aan uit wil geven, want bijna iedereen heeft wel ze mankementen.

Philipsen: Is voor mij een must have. Rijdt een super sterk seizoen, krijgt de juiste mensen mee en de grootste kanshebber op groen

WvA: Momenteel blijft hij erin bij mij. Na het kijken van de Tour docu en Jumbo docu is het nog duidelijker geworden hoe insane goede minste Wout heeft. Gepaard met het talent wat hij heeft, kan ik mij niet voorstellen dat hij zoveel mogelijk wil winnen. Ja, ook in de sprints. Maar ja ook hier begint de twijfel over afstappen langzaam op te komen.

Pedersen: Natuurlijk al de Giro gereden, normaal neem ik zo iemand niet mee. Maar ja in dit deelnemersveld is hij in mijn ogen ook een grote kanshebber op groen. Maar ik durf het toch niet aan voor die 4 miljoen. Prijzig en de kans dat hij onder gaat presteren is groot, maar als hij er wel gewoon staat dan ga ik toch flink balen. Hopelijk kan iemand mij daar nog inzichten geven over Pedersen.

Jakobsen: Met Morkøv voor zich blijft hij toch altijd gevaarlijk. Hierdoor overweeg ik hem toch wel weer mee te nemen. Maar ik zie in hem ook wel de eerste sprinter die af moet stappen omdat hij niet oprijd binnenkomt.

Groenewegen: Ik denk dat hij wel 250 punten gaat opleveren. Maar ik vind het echt een walgelijke vent, die totaal geen verantwoordelijkheid toonde na het duwen van Jakobsen. Daarom is het eerder een no-go. Iemand die nog iets positiefs over Groenewegen kan zeggen?

Ewan: Tja mooie prijs, maar stond al lang op de zwarte lijst. De ene dag laat hij lopen of hij pakt veel punten voor je, maar voor plek 5/6 doet hij niks. Daarnaast kust die ook regelmatig het asfalt.

Girmay: slecht voorjaar, lijkt nu wel weer in vorm te komen. Gaat die het waarmaken deze Tour? Ik denk van wel. Ik vind het ook een outsider voor het groen. Daarnaast vind ik het ook een prachtmens en staat die daarom in mijn team.

Welsford: Te weinig zien koersen om er echt wat van te vinden. Daarom is het ook een lastige keuze voor mij. Je zou zeggen door het verleden op de baan een van de snelste sprinters. Alleen buiten de Scheldeprijs nog nooit eerder tegen een diep deelnemers veld gereden. Ik denk als ik hem thuislaat dat ik baal omdat hij dan goed gaat presteren, maar als ik hem meeneem dat hij niks klaar speelt.

De 1,5 hebben ook allemaal hun ding en wil er niet te veel over kwijt. Maar Coquard gaat de sprints verdelen met Zingle? Of hoe zit dat? Cav, ik zou het hem willen zien doen. Maar de Giro is toch wat anders dan tussen al deze giganten. Kristoff is hetzelfde als Coquard. Heeft iemand daar toevallig nieuws over? Sagan is interessant, kan zich goed positioneren, maar de echte glorie en snelheid is wel vanaf. Sprint in tegenstelling tot Ewan wel voor plek 5/6. Nizzolo en Meeus heb ik momenteel niks over te zeggen. Verwacht er niet zoveel van.

Ecko

Ja Jenz..., ik heb Woods (althans, nu nog). Kan in de eerste twee etappes al hoog eindigen en gaat ook prima mee in het middengebergte (al dan niet in een vlucht). Hij lijkt in de vorm van z'n leven en is al een tijd niet gevallen. Maar dat moment komt steeds dichterbij, vandaar toch enige twijfel.

Niballie

Groenewegen: Ik denk dat hij wel 250 punten gaat opleveren. Maar ik vind het echt een walgelijke vent, die totaal geen verantwoordelijkheid toonde na het duwen van Jakobsen. Daarom is het eerder een no-go. Iemand die nog iets positiefs over Groenewegen kan zeggen?

Doe even normaal zeg...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 78 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.