Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 79 ... 200 201
Sjasfriet

Als het even oversprinters gaat:
1.
Wat denken jullie over Teunissen als goedkope sprintteamopvuller? Ik veronderstel dat hier hoofdzakelijk Nederlanders zitten en dus ook meer info hebben over landgenoten via de pers?
Hij heeft dit jaar enkele ereplaats en gesprokkeld en voor een top 10 (en met die prijs) wil ik hem wel in mn team fietsen. Wanty is ook gewoon een leuke ploeg die attractief wil koersen, dus er speelt wel een gunfactor mee ...
2.
Meeus: ik had die (samen met Milan) in mn sporzateam dit voorjaar en ik vervloek ze nog altijd alletwee voor het barslechte presteren, maar als ik dan zie wat Milan doet in de giro (werd ik nog nijdiger op hem, want natuurlijk wil je die niet meer in je team) heb ik een soort van fomo bij Meeus voor de tour. Het deelnemersveld is natuurlijk anders en ik heb eerlijk gezegd wel meer geloof in den Danny, maar toch ...

Ps: hoe maak je zo'n quote kadertje? *noob*

Daan Brakenhoff

'@ecko
Het winnen van d’ occitanie en redelijk ‘goeie’ resultaten in die twee Belgische klassiekers deed Woods vorig jaar ook toch? Vindt hem dit jaar echt niet veel anders rijden dan vorig jaar. Lijkt ook in de echte punchetappes zeker zo’n 10 mannen voor zich moeten laten. Ik verwacht er niet veel van eerlijk gezegd, een beetje als de Tour van vorig jaar zou ik niet gek vinden.

@sjasfriet
Teunissen gaat normaal gesproken niet sprinten neem ik aan. Zal wel alle ballen op Bini worden. Meeus is geen verkeerde pick als ze de kansen niet gaan verdelen en DvP keurig zijn lead-outs gaat doen. Al blijft sprinten altijd toch een soort van loterij, zeker met de +/- 18 sprinters aan t vertrek in de tour.

DerbertHijkstra

'@Niballie, dat is gewoon zijn mening, hij uit hem in zeer nette verwoording. Niks mis mee.

gratemans

Natuurlijk is het heel normaal iemand een "walgelijke vent" te noemen als je hem compleet niet kent en je baseert op wat er op de (social) media aan meningen wordt uitgebraakt. Ja hoor, bijzonder netjes verwoord ook...

Ik ben alles behalve fan van Groenewegen, maar iemand "walgelijk" noemen als persoon vind ik er best ver over.

Jommelb

'@MightySosa
Pedersen, niet doen. Te duur voor wat je krijgt. Alle sprints zijn bijna helemaal vlakke etappes waar iedereen bij zit. Dan kan je net zo goed een goedkopere en (denk ik ) iets snellere man op het vlakke nemen zoals Jakobsen.
Girmay vind ik eigenlijk ook te duur, maar kan je in de heuveletappes ook nog prima opstellen denk ik. Dat is wel een voordeel, dan hoef je daar geen extra renner voor mee te nemen. Ik twijfel nog.

Makke 53

Beste, ik ben een echte wielerfanaat, en woon in België, niet ver van Wout Van Aert. Gisteren is de podcast "De Kopman" gelanceerd voor de tour 23 met Hannes Tahon die steeds bij het duo José en Karl zit voor de Tv uitzending in België. Die zegt dat je het best 9AK zet en zeker 6 sprinters in het spel tourmanager.sporza.be. Ter verduidelijking 16renners voor 100 miljoen 12 in het team en 4 in de bus. En Ciconne is een must have, geen Giro door Corona en vader geworden en Thorsten Traeen van Uno-x. Wat denken jullie hiervan? Geef jullie mening, ik lees al jaren de berichten en ze zijn steeds direct to the point.

Makke 53

En denkt eraan om Wout niet te nemen wegens te duur 9 miljoen is zijn bedrag en de geboorte van zijn 2de kind.

floda

Naar mate tijd vordert, steeds meer twijfel over het niet meenemen van carapaz. Maar ja de enige wijze waarop ik die nu in mijn team krijg zonder geheel het geheel te verbouwen is ciccone/bardet te wisselen voor carapaz/martin. En dat voelt ook weer niet top.
En die s yates vind ik ook heel vervelend, ik durf hem niet mee te nemen maar echt niet meenemen is ook lastig.

R. D.

'@JENZRSCL

Sorry dat ik er niet elke keer bij zet waarom een renner bij mij af valt, maar dit is eigenlijk elke keer dezelfde reden Omdat het een afvalrace is valt iemand eigenlijk tot nu toe af omdat ik betere opties heb op mn shortlist. Vandaag weer 3 afvallers maar ook een toevoeging(dat gaan we nu ook krijgen natuurlijk);

afvallers vrijdag 23 juni:
M.WOODS Israel
S.KRAGH Alpecin
T.BENOOT Jumbo-Visma

afvallers donderdag 22 juni:
Q.HERMANS Alpecin
F.WRIGHT Bahrain

afvallers zondag 18 juni:
R.TILLER Uno-X
B.JUNGELS BORA
R.GUERREIRO Movistar
V.MADOUAS FDJ

afvallers zaterdag 17 juni:
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/G.CICCONE/D.TEUNS
M.CAVENDISH/B.O'CONNOR/J.FUGLSANG/F.GALL
R.URÁN/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/A.BAGIOLI
M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/M.VANSEVENANT

afvallers vrijdag 16 juni:
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

We gaan verder met 40.

BlingSagan

'@Floda
Die wissel Ciccone en Bardet eruit voor Carapaz en Martin heb ik gisteren gedaan. Een aanvaller van 2 miljoen is best duur. En Bardet komt vaak wat tegen.

Philipsen staat als zekerheid in mijn team. Maar is hij het prijsverschil met Jakobsen en Groenewegen wel waard?
Uitgaand van 2 van de 3. Is Jakobsen en Groenewegen dan een reële optie?

zomaareens

pelle bilbao en ewan of ciccone en cav..

Wat gaat Pelle doen?

Niballie

Pello heeft eerder aangegeven voor etappes te willen gaan.

MightySosa

'@niballie misschien is walgelijk te overdreven. Ik had beter niet sympathiek kunnen opschrijven.

@gratemans zoals ik hierboven zeg is het misschien overdreven gezegd. Maar dat gezegd hebbende. De beeldvorming moet ergens vandaan komen.

zomaareens

Thanks Niballie! En Ciccone ook zie ik:) of zou hij stiekem nog een klassement eraan wille plakken?

TheTank

FOMO voor Carapaz wordt steeds groter. En twijfel of Matje dikke punten kan pakken ook. Kan ze 1 op 1 ruilen qua geld, maar dan heb ik vd 4 grote puncheurs alleen Flipje nog. Denk toch dat etappe 1 'gewoon' klassementsmannen gaat worden, dus denk dat ik de wissel ga doorvoeren. Iemand hier andere ideeën over?

ZK

Simon Yates zit gewoon bij tourselectie van zijn ploeg, dus dan ook in mijn Scorito selectie!

Jasperdewaal11

Net toch maar even DvP een berichtje gestuurd wat dit nou moet worden met de sprints

WilliamS23

'@Jenzrscl

Geen Woods, wel Teuns. Kunnen dit allebei, zijn beiden even duur/goedkoop. Maar mogen ze ook allebei?

@TheTank,

ik snap je probleem. Hier zit ik nu met Pidcock en Alaphilippe. De andere twee zijn me te duur en te onzeker. Maar ik vermoed dat iedereen wel in de knoop zit met de grote 3 of 4.

Daarom zit ik nu in de maag met de keuze Landa/Skjelmose of Pidcock/Bilbao. Maar de laatste keus is daarbij afhankelijk of Pello eveneens voor het klassement gaat, dus ik neig zeker naar de eerste combi.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

'@MachtigeSosa: Kan me in veel van jouw sprintermeningen vinden. Op dit moment zijn er een paar waar ik vrij zeker van ben:
Philipsen: behoeft geen uitleg
Jakobsen: toont op het juiste moment vorm en in die vorm toch een van de allerrapsten van allemaal
Groenewegen: toont eigenlijk het hele seizoen al snelheid en klimt sinds vorig jaar ook beter. Op WF wordt daar nog altijd lacherig over gedaan, maar hij geeft al sinds vorig jaar voor de Tour aan zijn voorbereiding daarop aangepast te hebben en wmb is dat ook terug te zien. Verder zijn wij het zo te zien niet helemaal eens over zijn aandeel, schuld en spijt mbt de crash van Jakobsen, maar dat mag en is verder geen Scorito relevante discussie.
Girmay: sprint altijd mee en krijgt in meer etappes dan Jakobsen/Groenewegen kansen. Daardoor ook nog kans op wat groene punten. Moet wel zeggen dat ik hem er pas in heb geklikt na die zege in Zwitserland, want tot die tijd was het natuurlijk helemaal niks dit seizoen. Diep van binnen ben ik bang voor een scenario waarin dat zijn enige hoogtepuntje van het seizoen zal worden, dan is dit gewoon een dure misser.

Dan de enige die ik eigenlijk echt niet overweeg, dat is Pedersen. Ik vind hem gewoonweg te duur met nergens ritten die hem echt op het lijf geschreven zijn. Daarnaast is de concurrentie denk ik te groot om echt consistent top5 te rijden in zowel de vlakke als de selectievere sprints, terwijl hij daar wel naar geprijsd is.
Daar vlak achter staat Ewan om dezelfde redenen die jij al noemt. Welsford weet ik ook nog niet, exact jouw redenen. Voor de 1,5M heb ik afwisselend 1-2 plekjes in mijn team. Cavendish heeft mijn grootste voorkeur en daarna heb ik voor alle anderen evenveel voor- als tegenargumenten.

En dan als laatste het vraagstuk van Aert... Ik heb eerder op dit forum laten doorschemeren dat ik sterk overweeg om hem niet mee te nemen, maar iedere selectie die ik maak zonder hem eindig ik met te weinig sprinters waar ik genoeg vertrouwen in heb qua top5 consistentie. Daartoe behoren eigenlijk alleen JP, Jakobsen, in iets mindere mate Groenewegen en dus van Aert. In eerste instantie leek het me heel mooi om door weglaten van Aert budget vrij te maken om op meerdere plekken mijn team te upgraden. Maar het probleem is dus niet budgettechnisch van aard (haha..), maar vooral rennertechnisch. Alle namen die ik op sprintgebied waardige vervangers voor van Aert vindt heb ik namelijk al in mijn team mét van Aert! Daar komt bij dat als ik van Aert niet meeneem, ik vind dat ik vdP wel mee móét nemen, maar bij invullen van de etappes kom ik dan tot de conclusie dat ik maar heel weinig echt grote kansen zie voor vdP. Overigens een kleine sidestep in dit verhaal, maar sinds gister zit ik opeens met een enorme drang om Carapaz mijn team in te knutselen en de makkelijkste manier om dat budgettair rond te krijgen ligt bij van Aert. Er ligt dus nog genoeg werk aan de tekentafel!

Delric

"Voor een klassement in de Tour gaan, heb ik al eens gedaan", vertelde Bilbao in de podcast Escapa. "Ik ga deze keer voor ritzeges, maar een keer de gele trui dragen, zou ook mooi zijn."

Als ik voor geel gaat zal ie toch wel "even" hoog in het klassement moeten staan. Etappe 2 zou wel een etappe voor hem zijn om hem eventueel te pakken. Maar ja, laten ze Bilboa mee in een eventuele vlucht.
In zijn huidige vorm acht ik dit wel iemand die in een eventuele vlucht vooruit zou kunnen blijven (en winnen). Wellicht bolletjes trui. Hier staat ie vooralsnog erin. Ik zie in de 1,5 mln categorie niemand die meer punten pakt?!

Thomberg

'@pieter, als iedereen die normaal top 10 rijdt uitvalt, kan Ben inderdaad winnen.

@sjasfriet. Teunissen zelf zegt in ieder geval dat je geen punten van hem hoeft te verwachten

Ben Nihilisty

Voorzichtjes aan zie ik de naam Girmay hier weer opduiken, en ook bij mij begint het te jeuken moet ik zeggen. Bij het bekend worden van de prijzen echt geen seconde overwogen om hem mee te nemen, maar een paar goede sprints en plots ziet de wereld er heel anders uit. Tja, is dat dan gevaarlijke recency bias, of is het een terechte vormkeuze als je een plekje aan hem toevertrouwt? Of is het bij dit soort keuzes vooral achteraf mooi wonen?

MightySosa

'@ProScoritoManager Ik kan mij enorm in je uiteenzetting vinden. Pedersen is hier momenteel niet aanwezig in het team om die reden, anderzijds kan dat toch zomaar veranderen. Om WvA te vervangen voor Pedersen. Wel een downgrade, maar het is wel binnen de sprinters degene die het meeste op hem lijkt (als je WvA wil vervangen voor een sprinter met hetzelfde profiel). Tevens neem ik het liefste MvdP wel mee, omdat ik hem toch wel veel kans zie maken in het eerste weekend. Hij is in bloedvorm en ik denk dat hij stiekem het eerste weekend heel grondig heeft getest om te kijken waar zijn kansen liggen.

Hoezo overweeg je Carapaz opeens dan zo sterk? Ik denk er momenteel over na om maar 1 renner van 3,5 miljoen te nemen en ik denk dat Hindley Scorito technisch de meeste punten gaat pakken.

BigMig

'@floda waarom niet gewoon ciccone, bardet, carapaz én martin?

@Delric heb je al gezien dat er in die 1,5m categorie ook ene Skjelmose te vinden is?

Yuri2222

https://www.greenedgecycling.com/2023/06/23/team-jayco-alula-confirms-its-2023-tour-de-france-squad-with-groenewegen-yates-spearheading-ambitions/

Interessant om te lezen wat Jayco Alula zelf zegt. Yates is er in ieder geval bij en zijn doel is: The mountains (zoals zijn team het zelf zegt). Nu had ik toch liever gehad dat ze uitspraken dat het klassement een doel was. De bergen kan ook ritzeges of de bollentrui betekenen. Voor mij is de twijfel er niet minder op geworden, dus voorlopig verkies ik O'conner boven Yates.

@Delric, bedankt voor de scherpe informatie. Ik had Pello voor het klassement, maar dan streep ik hem bij deze weg. De vlucht op dag 2 met bijvoorbeeld een Vdp of Alaphilippe in het geel gaat het mijns inziens niet redden.

1 2 ... 79 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.