Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 81 ... 200 201
Maestro Mello

'@ladislaw in principe in elke bergetappe, maar de meeste kansen liggen voor ze in de etappe's die eindigen met een afdaling. In die etappe's zien de AK kleppers over het algemeen minder kans op etappewinst omdat je met een groepje aan de meet kunt komen. Betekent niet dat de klassementsrenners hier niet hoog gaan eindigen, maar er is in deze etappes kans op een aantal vluchters die er voor blijven en Woods kan er daar één van zijn.

Wat wel belangrijk is bij aanvallers is dat je ze structureel blijft opstellen in de etappe's die je op voorhand aangestipt hebt voor de aanval. Stel je hebt 4 etappes voor de aanval en hij zit er in de eerste 2 etappes niet in de vlucht, betekent dit niet dat hij die andere twee etappes geen kans meer maakt. Aanvallers moet je dus niet afrekenen op 1 of 2 etappes waarin je ze niet hebt gezien, tenzij ze echt aan hebben getoond niet meer mee te gaan doen. Denk aan valpartijen, ziekte of verandering in de koers waardoor ze bijvoorbeeld moeten gaan knechten.

Sjasfriet

Wat ik me afvraag:
Teuns en woods zijn bijvoorbeeld alletwee prima renners en je kiest ze inderdaad voor de aanval, maar stel je hebt 8 klassementsmannen en bijvoorbeeld een type als skjelmose (die ik voorlopig nog niet als klassementsman zie). Wanneer stel je die aanvallende klimmers dan op?

In heuveletappes kan je ze er misschien bijzetten, maar ze kunnen evengoed in een bergetappe in de ontsnapping zitten en winnen. Daar sta je dan met de etappewinnaar op je bank ... Ik heb zo een beetje altijd datzelfde gevoel bij die aanvallers. Er was hier onlangs ook iemand die dat zei over cort en dat vind ik een beetje dezelfde kwestie. Je stelt ze gewoon op als t niet hoeft en ze zitten op je bank als ze de aanval ingaan.

Is het dan niet gewoon beter dat je voor "zekerheden" gaat?

Enlighten me ;)

Laatst gewijzigd
TheTank

Wederom iemand die mijn breinbrekers perfect weet uit te schrijven @PSM. Heel erg bedankt daarvoor! Ik droom ervan dat Laporte niet bij Jumbo zat. In dat geval was het qua sprinters snel opgelost: WvA naar t kraambed en Laporte erin en wellicht nog wel voor een zachter prijsje ook. Matje was dan ook niet nodig geweest als opvuller voor de sprintploeg:

Jaspie
Fabie
Dyllie
Bini
Chrisoffie
Markie
Corbie
Dannie
Alexie

Mooi sprintteampie dacht ik zo

Papa Bart

Het viel me op dat bij het zoeken van sub leagues om daar ook aan mee te doen, dat bij de wielerflits league zich ‘maar’ 640 medespelers hadden ingeschreven. Gelet op de nu alweer meer dan 2000 Posts op dit forum, is dat niet wat weinig?

LuckyLuuk

Meeus coquard sagan of kristoff voor anderhalf miljoen moet nog 1 plekje vullen

ladislaw

'@luckyluuk ik heb van die namen verreweg het meeste vertrouwen in Kristoff. Daarnaast is cav voor die prijs ook nog interessant

LuckyLuuk

'@ladislaw. Cav heb ik inderdaad ook al.

WilliamS23

'@Arjenzvob Tja, kan er ook niets aan doen dat het gezegde zo is ;)

Verder heb ik zeker vertrouwen in Teuns. Reed laatste jaren alles uit (Woods stape laatste driemaal af) en scoorde altijd 100+ en in Zwitserland zag het er best ok uit. Voor 750K een prima keus.

LuckyLuuk

Wat vinden jullie hiervan ?

AK

Pocagar
Vingegaard
Carapaz
Hindley
Yates
Bardet
Rodriguez
Skelmose
Martin

Sprint

Philipsen
Jakobsen
Girmay
Groenewegen
Kristoff
Cav
Van Poppel

Aanval

Alaphilip
Ciccone
Woods

Opvuller:
Traen

Doet wel pijn aan mijn hart zonder WvA en MVDP

BlingSagan

'@Sjasfriet
Afhankelijk van de kans op een vlucht die het haalt, stel je meer of minder vluchters op. Als je verwacht dat een aantal vluchters voorop blijft, heeft je 8e AK kans op heel weinig punten.
En dan is 2 of zelfs nog een derde vluchter een prima optie.

Laatst gewijzigd
Smarty

'@Luckyluuk : MvdP pakt in de eerste etappe het geel. Krijg je dus heul veel spijt van hem niet in je team te kiezen.

ZK

'@smarty aan het dagdromen? mvdp pakt geen geel in etappe 1, de klimmers gaan daar all-in. Etappe 2 kan hij wel overleven, daar hoort hij bij de 3 grote favorieten voor de dagzege.

KJP

Ik denk dat Mathieu wel een prima kans heeft om er daar bij te blijven tenzij Pogacar en Vingegaard echt verschil maken op elkaar daar.

ZK

Naast die 2 toppers zijn er toch nog een berg aan andere klimmers die er alles aan gaan doen om vdp te lossen? En er zijn er erg veel die beter bergop gaan dan vdp.

KJP

Dat betwijfel ik, het is de eerste etappe in een grote ronde, de meeste renners die geen Pogacar en Vingegaard zijn zullen bang zijn om op een counter te lopen als ze vroeg gaan. Misschien dat een Carapaz of een Bilbao het durven, maar Mathieu is ook gewoon een hele goede puncheur die echt niet meer dan 10-15 seconde gaat verliezen op zulke namen op de Pike.

ZK

Hele dag op en af, ik zou het profiel nog eens nauw bekijken. Ook buiten de officiële beklimmingen om. Hij twijfelde zelf al openlijk of dit niet te zwaar voor hem zou zijn. En terecht, is knap zwaar en waar in België geen noemenswaardige klimmers waren, zijn er nu erg veel.

llsanchez

Ik denk ook niet dat MvdP geel gaat pakken maar ik durf hem ook niet op de bank te zetten. Ik sla mezelf echt voor mijn kop als hij het wel overleeft. Zelfde reden dat Bini en WvA bij mij ook meegaan etappe 1. Verder klassementsmannen.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Ik heb nu een sprintteam dat mogelijk wat overkill is. Wat denken jullie?
Wout Van Aert
Jasper Philipsen
Fabio Jakobsen
Biniam Girmay
Alexandre Kristoff
Mark Cavendish
Peter Sagan
Corbyn String

Titivoeckler

Lijkt me op zich geen gekke keuze ragnar, vraag me alleen wel af of je niet 1 sprinter teveel hebt. Zou overwegen om er 1 minder te kiezen of bijv jakobsen te downgraden, tenzij je tevreden bent over je verdeling en de rest van je team natuurlijk

jenzrscl

Las dat mathieu ook er alles aan ging doen in rit 9.. omwille van polidor..

Stevige rit..
Lijkt me echt dat vandepoel flink vooruit is gegaan bergop als hij daar al poging wil wagen..

sprintgeit

'@KJP. Het zou kunnen, het zou ook niet kunnen. WvA en MvdP hebben beiden in Luik ook al wel eens top 10 gereden. Wout zelfs podium. Toch een koers met 1000hm meer, en waar je ook in de finale de Roche au Faucon (1.2km a 10.6%) op moet. In die koersen eindigen ze in de groep achter een ontkende favorietengroep (roglic, 2020 hirschi, pogacar, 2020 ala) / solist (REV).

Ik sluit niet uit dat we hier eenzelfde scenario gaan zien met Vingegaard, Pog en wellicht nog 1 of 2 klassementstoppers in goede doen in de rol van "de ontketenden" met Matje/Wout dan daarachter sprintend voor plek 4 of 5.

Derkus

eerste etappe is beetje à la De Waalse Pijl, waarbij die Côte de Pike goed te vergelijken is met Muur van Huy

zomaareens

Pidcock en flipje lossen vdpoel en van aert daar toch?

Nijmos

Gaat Strong echt meesprinten op het vlakke? Ik zie hem hier in sprintteams maar is toch geen sprinter

Laatst gewijzigd
LuckyLuuk

'@smarty. Ik denk dat eerste etappe gewoon voor Pogacar is die gaat gelijk even testen hoe iedereen is maar ook zeker hoe hij zichzelf voelt.

1 2 ... 81 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.