Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 82 ... 200 201
Guido Maltempi

RE: gele 'B' en wel/geen boni's. The Inner Ring meldt het nu ook:

There are time bonuses of 10-6-4 seconds for the finish of each stage except the time trials. There are also 8-5-2 seconds at the bonus sprints marked “B” in yellow on the profiles above on Stages 1,2,5,12,14 and 17.

Ook bijzonder: volle bak groene punten aan de finish in etappe 2.

Flat stages (Stages 2,3,4,7,8,11,18,19,21) 50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3 and 2 points for the first 15 riders
Hilly finish / Medium mountain stages (Stages 1,9,10,12,13): 30-25-22-19-17-15-13-11-9-7-6-5-4-3-2 points
Mountain Stages + individual TT (Stages 5,6,14,15,16,17,20): 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points
Intermediate sprints: 20-17-15-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 points

Bron: https://inrng.com/tour/

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

81 pagina's aan nuttige informatie al. Ik heb mijn notitieblokje erbij gepakt en de belangrijkste opmerkingen voor jullie gebundeld.
- Wout van Aert gaat niet sprinten want zijn vriendin is zwanger
- Landa is goed in het hooggebergte van Baskenland
- Van der Poel gaat de rit naar Puy de Dome winnen voor zijn opa
- Ciccone wint de bergtrui want hij is pas getrouwd
- Rodriguez schijf je met een q
- Groenewegen OTL bij rit 6, dus beter thuislaten
- Pogacar en Vingegaard willen het geel nog niet in rit 1, dus die gaan dan lekker in de bus

Deze tips volgen, verder zo veel mogelijk dark horses met zo laag mogelijke pickrate (je wil uiteindelijk toch ergens het verschil maken) en het gouden bekertje is gegarandeerd.

Guido Maltempi

'@Boasson je bent de bergtrui van Wout nog vergeten!

yoeri

'@jommelb; Pedersen altijd doen. Gaat de groene trui winnen en gaat in iedere sprint + soms in de vlucht top 5 rijden. Enorme stappen gezet als sprinter en presteert eigenlijk altijd.

Derkus

'@yoeri: helemaal eens! Pedersen is alsmaar sterker geworden. Type Matthews maar dan twee versies beter

Qtjelegend10

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230623_93275425?utm_source=google

Hmm nog even afwachten of Strong ook op 't vlakke gaat sprinten.

llsanchez

'@yoeri @Derkus Pedersen inderdaad erg sterk. Toch denk ik dat je het geld relatief beter ergens anders uit kan geven. In mijn geval is het Pedersen + 1mil klimteam of Groenewegen en Sepp Kuss. Ik denk dat het gat in punten tussen Pedersen en Groenewegen minder groot zal zijn dan dat het gat tussen een klimmer/AK van 1 miljoen of van 2,5 miljoen (Kuss/Bardet/Landa).

Zutphen

Nu Nizzolo niet mee gaat, wie is nu de sprinter bij Israel ? Boivin of Sterke ? Welk niveau ?

Zutphen

Oh nee, Strong haha.

jenzrscl

'@zomaareens flip en pidcock die vandepoel lossen betwijfel ik
Maar als pogacar gaat dan wss wel..maar dan zie ik ook pidcock lossen :p

jenzrscl

En pedersen moet er gewoon in!:p

VincentK

'@Zutphen, leg uit, waarom “haha” bij Strong? 1mio is misschien teveel, maar ik neem aan dat hij bij Israël de sprinter van dienst is en niet Bolvin. Hij gaat wel wat punten bij elkaar rijden. Of denk jij er anders over?

Edit, niet goed (begrijpend) gelezen, je “haha” ging ws over je eigen opmerking erboven….

Laatst gewijzigd
Inspectah

Ik was laatst aan het denken over Gaudu. In de Dauphiné zou hij last gehad hebben van pollen. Ik had hem dan in mijn hoofd per direct naar de prullenbak verwezen. Maar is dat niet net goed dat hij daar een verklaring voor heeft? Het hooikoortsseizoen heeft nu zijn piek toch wel gehad. In de Tour minder last van dus doet die het gewoon goed.

Vinniesmittie

Zag op IDL dat etappes 14 en 17 misschien nog worden aangepast ivm veiligheid. Beide nog afdaling vlak voor finish. Zou mij niet verbazen als er voor gekozen wordt om beide op laatste col te laten finishen. Dan dus meer inzetten op klassementsrenners ipv vluchters in mijn ogen. Ff berichtgeving in de gaten houden. Wordt Mas ook weer wat interessanter door natuurlijk

Laatst gewijzigd
MitchelitoTheWizard

Hoe denken jullie erover om geen mvdp èn v aert mee te nemen. Verwacht zelf niet al te veel zeker punten van mathieu. En etappe 1.. is die net niet te zwaar voor hem. Voor van aert het welbekende dilemma.. vrouw gaat bevallen.. haalt hij daarvoor een sloot aan punten op of niet.. ik vind het lastig.

Maar ook de ak mannen. Landa?! Ja wellicht wel. Maar carapaz en mas.. ik weet het niet. Geen vorm getoond net als Gaudu.

steefje9

Volgens mij zijn deze dillema's al veelbesproken geweest. Wacht gewoon op de plannen van de Teams en aan de hand daarvan kan het selecteren beginnen!!

Ik vind het sowieso nog moeilijk in te schatten aangezien nog niet elke ploeg/renner zijn doelen heeft bekendgemaakt.

Ik wacht nog even met selecteren tot ik meer zekerheid heb.

Verdeling lijkt me met dit parcours wel al duidelijk!

ladislaw

Een dilemma wat nog niet is besproken (al is het wellicht alleen voor mij een dilemma, en bovendien is het onmogelijk om efficiënt naar eerder besproken onderwerpen te zoeken in dit forum): Egan Bernal! Eigenlijk de enige renner die van hetzelfde niveau is als Pogi en Vingi, ware het niet dat hij een jaar geleden nog bijna dood was. Maar ja, voor 2 miljoen misschien wel weer het risico waard? Al zou hij zijn oude niveau niet halen, wat natuurlijk zeer waarschijnlijk is, dan is hij alsnog stukken beter dan de meeste renners binnen zijn prijscategorie. Ook nog eens 12de geworden in de Dauphine, ver boven Gaudu, Landa en Carapaz, namen die ik hier toch veel voorbij zie komen. En je gaat mij niet wijsmaken dat hij daar de longen uit zijn lijf heeft gereden.

Niballie

Zag op IDL dat etappes 14 en 17 misschien nog worden aangepast ivm veiligheid. Beide nog afdaling vlak voor finish. Zou mij niet verbazen als er voor gekozen wordt om beide op laatste col te laten finishen. Dan dus meer inzetten op klassementsrenners ipv vluchters in mijn ogen. Ff berichtgeving in de gaten houden. Wordt Mas ook weer wat interessanter door natuurlijk

Ligt er aan welke categorie vluchters je bedoelt natuurlijk.

Vinniesmittie

Bijvoorbeeld ciccone wordt dan minder interessant voor bergtrui ivm dan dubbele punten bij eindcol. Dan kans veel groter dat pogacar of vingegaard die trui meepakken

KJP

Ik denk dat het per definitie een misvatting is dat Bernal ooit van het niveau Pogacar/Vingegaard is geweest. Hij was een supertalent op het moment dat de echte supertalenten nog op moesten staan. Maar de Bernal van voor zijn eigen ongeluk was denk ik ook dik kansloos geweest tegen Pogacar en Vingegaard en was hier de meeste waarschijnlijke nummer drie geweest.

Benzardi

Bij pagina 78 hebben we al een tipje van de sluier vrij gegeven.
Nu de andere 2 toppers die we meenemen , namelijk dhr Philipsen en Jakobsen. :)

jenzrscl

Zou indd veel beter zijn, niemand zit te wachten op aankomsten bergaf..

ditisdavid

Ik zit juist wel te wachten op beide aankomsten bergaf. Etappe 17 eindigt na de afdaling op een loeisteile landingsbaan (denk Peyragudes maar dan nog wat zwaarder) en etappe 14 is de enige echte kans voor de technisch begaafde dalers om het verschil te maken. Biedt voor Scorito ook wat variatie.

jenzrscl

Jij zit te wachten op een oersteile afdaling? Ik niet

Scorito gewijs heb je er ook niet veel aan. Helft van je team op de grond telkens

En na wat er in zwitserland gebeurde..

Geef mij maar lekker wielrennen met aankomst bergop.

Luke Rhinefield

Voor de sprinters lijkt het me een mooie kwestie om het perfecte sprinterskoppel te kiezen. Voor mij springen er drie echt uit, en het is echt 33/33/33 om te besluiten waar ik voor moet gaan. Ik leg het hier enkel neer voor discussie…

Kristoff/Wærenskjold
Meeus/van Poppel
Coquard/Zingle

Alledrie de opties zijn €2.250.000. Het is voor mij nog één grote puzzel welke het gaat worden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 82 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.