Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 83 ... 200 201
floda

Die 2 afdalingen en de etappes in spanje maakten voor mij juist de zekere plek voor pello. Als die eruit gaan, dan hij misschien ook wel.

ditisdavid

Geen van beide afdalingen is loeisteil, de meeste valpartijen gebeuren niet in afdalingen maar op het vlakke (en dan liggen er ook gelijk meer mensen bij wat juist funest is voor Scorito), en of een afdaling in de laatste 3 kilometer eindigt of niet (wat het punt is waarover gediscussieerd wordt, in Morzine kan er een korte lus gelegd worden dus die etappe wordt zeker geen aankomst bergop) heeft weinig effect op het gevaar - Casartelli en Weylandt verongelukten bijvoorbeeld ver van de finish.

ZK

'@Luke Rhinefield waarom zou een sprintkoppel interessant zijn als 1 van beide niet topfavoriet is voor etappeszeges? Leuk dat je de leadout van de nummer 5-10 sprinter dan hebt, levert geen bonuspunten op als z'n maat niet wint. En die leadout-renner zal in dit grote en sterke deelnemersveld ook niet al teveel eigen punten kunnen sprokkelen

Laatst gewijzigd
floda

Zag net het statement voorbij komen dat mvp er zeker bij zou zitten als ala en pidock er nog bij zitten. Die 2 heren wegen 12/14 kilo minder, dat betekent dat mvp gedurende zo’n beklimming in etappe 1 (zowel de laatste maar vooral de langere ervoor) 72 tot 100 watt meer moet trappen voor zelfde snelheid. Hij heeft wel een veel hogere piek gedurende korte periode (ik denk zelfs de hoogste van de niet sprinters) maar gedurende een langere of hele steile klim is dat gewoonweg niet vol te houden. Zelfs niet voor mvp. Dus etappe 1 gaan wva en mvp echt niet meedoen voor de winst. Die beide andere zou wel kunnen.

R. D.

'@LUKE RHINEFIELD

Ik ga denk ik wel voor Meeus/van Poppel

Kristoff en Zingle neem ik los.

jm dvg

Gezien het volume lees ik tegenwoordig enkel de even blz heb weer genoten. Alles is 50% kans dus mss zit ik wel goed. Hopelijk daal ik niet verder af.

Geo Dec

Wie de Pike Hill te zwaar vindt voor Matje, check het profiel. De eerste kilometer is ongeveer 5/6% gemiddeld (niets onoverkomelijks voor hem), en het is de 2e kilometer die erg zwaar is (13% gemiddeld). Een mVdP in topvorm zal deze loodzware kilometer passeren.
De eindfinish is perfect voor hem (1km aan 5%).
Ik zie Matje komende zondag in het geel.

Zutphen

Zal Yates, Yates helpen, of zal Yates, Yates terug halen na een demarrage ?

nasibal

'@Geo Dec

Niet lullig bedoeld, maar fiets je zelf? Een kilometer(!) aan 13 procent nadat je er al een kilometer aan 5/6 op hebt zitten is echt heel wat anders dan de vlaamse rn Limburgse heuveltjes. Die zijn korter en hebben hooguit uitschieters van een (paar) 100 meter naar die percentages.

Laatst gewijzigd
KJP

'@nasibal

Maar de kans dat de echte toppers al iets gaan proberen op het stuk van 6% is nihil. Daar zullen de knechten gewoon proberen om hun kopmannen goed te positioneren, dus met Mathieu zijn power hoeft hij daar echt niet in het rood te gaan al. Het zal alsnog wel voornamelijk de laatste kilometer waar hij diep in het rood zal moeten, en dan zijn er niet heel veel renners die daar een gigantisch verschil gaan maken ten opzichte van van der Poel.

Silent Hill

Als Matje 1km aan 13% kan rijden, doet hij mee voor winst in de Waalse Pijl. Misschien moet je eens Check the profile van die klim doen, Geo.

zomaareens

Normaal lijkt me het te zwaar voor vdp als er klimmers doortrekken/voor de winst gaan. Echter de specifieke inspanning van die col is al zo lang bekend, dat vd poel specifiek kan trainen voor dat ding. En dan is en blijft het vdpoel.. of het genoeg is zullen we za pas zien..

KJP

Ook niet vergeten dat een Mathieu in vorm al een behoorlijke indruk maakte in Lombardije in 2020, waar hij het meer dan behoorlijk deed op de Sormano. Een klim die nog veel zwaarder is dan deze Pike, en waar ook een vele zwaardere kilometers aan vooraf gaan.

Als de finish op de Pike was geweest dan was meedoen voor top-5/top-10 het maximale geweest denk ik voor Mathieu, maar daar ligt de finish niet. Het zal vanaf die top nergens stil mogen vallen, want anders zit van der Poel er denk ik gewoon weer bij.

berggie1987

Ik denk dat vdp in rit 1 de schade tot een minimum moet beperken om in rit 2 geel te kunnen pakken.

In rit 2 geloof ik namelijk wel dat hij om de winst mee kan doen

jenzrscl

Matje gaat gewoon al voor die klim aangaan, voorsprong pakken en dan proberen met beteren boven te komen

Laatst gewijzigd
Rad

Zou een Powless de grote kleppers kunnen volgen op dag 1? Dan kan ik hem misschien beter pakken dan een Ciccone (die dat wel kan) en 1 miljoen ergens anders aan uitgeven.

RvhC74

Eigenlijk heb ik mijn team al een tijdje “definitief “ klaar

9 klass
6 sprint
2 klim
2 aanv
1 knecht

Oa wel vdp, Aert, flip, pogi, vineg, flipsen

Geo Dec

Qua inspanningsduur was de slotklim van de eerste etappe van de Giro 2022 bijna gelijk aan de Snoekheuvel. Dus ik denk dat Matje erin zal slagen om de nodige watts te produceren om in ieder geval over te schakelen naar een groep achtervolgers na de besten (Pogacar, Vingaard). Trouwens, zullen de besten om de beurt de 5 km naar de slotklim afleggen?
Om Silent Hill te beantwoorden, zegt niets dat de Waalse pijl niet gewonnen kon worden
door Matje als hij er speciaal voor getraind heeft. Ik denk dat hij in ieder geval een top 10 zou kunnen pakken (en als je de openingen bovenaan de muur van Hoei ziet, is dat erg klein, er zit maximaal 10 seconden tussen de winnaar en de 10e.

Tot slot om Nasibal te antwoorden, op 5/6% is het fenomeen van aspiratie in een peloton voldoende belangrijk om zijn energie te sparen.

nasibal

Maar de kans dat de echte toppers al iets gaan proberen op het stuk van 6% is nihil.

Eens, maar dat is niet het enige scenario waarin van Poppel gelost kan worden. Andere scenario's zijn:

* Een jumbo, sky of QS die met Wout, Pidcock of Flip in een zeer uitgedunde sprint voor geel willen gaan en het tempo hier heel strak houden.

* Een Bilbao, Landa, S Yates, G Martin, Skjelmose, OConnor of andere B-AK renner die hier weg wil rijden en waar sowieso op gereageerd gaat worden in deze fase van de Tour.

De echte toppers hoeven dus niet eens uit hun kot te komen om een harde koers te krijgen op die klimmetjes.

R. D.

Vandaag 2 grote knopen doorgehakt:

afvallers zaterdag 24 juni:
M.V.GILS/R.COSTA/T.PIDCOCK/M.V.D.POEL

afvallers vrijdag 23 juni:
M.WOODS/S.KRAGH/T.BENOOT

afvallers donderdag 22 juni:
Q.HERMANS/F.WRIGHT

afvallers zondag 18 juni:
R.TILLER/B.JUNGELS/R.GUERREIRO/V.MADOUAS

afvallers zaterdag 17 juni:
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/D.TEUNS/M.CAVENDISH/B.O'CONNOR
J.FUGLSANG/F.GALL/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/M.VANSEVENANT
A.BAGIOLI/M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/R.URÁN

afvallers vrijdag 16 juni:
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

Toch ook weer eentje toegevoegd, dus we gaan met 37 man de laatste week in.

Ruubschen

Wat ik niet goed begrijp is dat heel veel mensen Pedersen niet in staat achten het goed te doen omdat hij al vroeg in vorm was en de Giro heeft gereden. De Giro heeft hij niet uitgereden waardoor hij én minder energie heeft verspeeld én meer heeft kunnen rusten. Hierdoor denk ik dat hij juist wel gaat vlammen en voor de groene trui gaat.

Ook Philipsen was al vroeg in vorm. Het lijkt dat Philipsen 1 van de hoogste pickrates gaat krijgen. Wat is de reden dat niemand het tegenargument "hij was al heel erg vroeg in vorm" alleen bij Pedersen en niet bij Philipsen gebruikt?

Laatst gewijzigd
KJP

Dat kan inderdaad, maar ik betwijfel of een Martin, O’Connor, en dergelijke echt het vermogen hebben om van der Poel er op een relatief korte klim dik af te rijden. Mathieu heeft ook gewoon het vermogen tot een gigantisch wattage te produceren op een klim die zo lang duurt als de Pike denk ik.

Yuri2222

'@R.D. Hebben we garanties dat je er niet meer op terugkomt mbt tot de al afgevallen renners? ;) kan me voorstellen dat ook jij de berichtgeving en teampresentaties afwacht?

Daan Brakenhoff

Sorry dat ik het zeg maar een shortlist waarbij o.a. Hindley afvalt een week voor mannen als Benoot en Costa… Ik denk dat je dan nog lang niet klaar bent met puzzelen óf gewoon zand aan t strooien bent.

Ruubschen

Vind ik niet heel Raar hoor Daan. Misschien dat hij in de categorie 3,5MLN renners kiest voor een ander i.p.v. Hindley en dus streept op voorkeurrenners in bepaalde prijs.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 83 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.