Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 84 ... 200 201
RikLarssen

'@Daan hij maakt zijn keuzes niet op wie beste renner is, maar soms heeft hij over iets al eerder besloten. Bijvoorbeeld welke 3.5m renner hij het beste inschat. Daarom Hindley al wel. Of dit een slimme keuze was weten we pas later, maar dat zegt dus niks over dat hij benoot of costa meer punten ziet halen, enkel een knoop waar hij later pas over is gaan denken. Voor ons is dit lijstje dus wel vaak niet echt van waarde omdat vaak beweegreden missen. Behalve dat je nu dus weet day hij hoogstwaarschijnlijk een flipje en wva beter inschat dat een mvdp tov pidcock en een mas en carapaz beter dan Hindley, maar zelfs zoiets is al weer deels speculeren van mijn kant.

jenzrscl

Pedersen is zowat 1 van de weinigen die ik er nog niet heb uitgeklikt

Die gaat hier gewoon mee, die giro van 2 weken maar
En dab die maand rust

Hij is zogezegd vermoeid volgens veleb door giro
Maar zal het frist van iedereen aan start staan ;)

R. D.

Het is inderdaad zo dat ik binnen een prijsklasse afweeg wie ik wel en niet overweeg mee te nemen. Van Aert en Mas staan er bij mij nog wel in idd. Carapaz en Flip hebben de longlist niet eens gered.

ZK

Haha @jenzrscl en zn stokpaardje Pedersen. Heeft de fanclub al wat gehoord over doelstellingen van Pedersen? Hij zou in tour alleen voor etappes gaan en niet voor groene trui, zei hij voorafgaand aan de Giro is daarin iets veranderd? Als iemand het weet dan ben jij het wel.

Valvuillerdemoz

Tja, WvA gaat ook alleen voor etappes en niet voor groen en is nog een half miljoen duurder. Moeten we die dan ook maar niet nemen? Van Pedersen is de kans dat ie uitrijdt misschien nog wel groter. Beide zijn wel erg duur. Dus je kunt ze ook niet allebei nemen bijna zonder dat de rest van je sprintequipe shit wordt.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Ik zeg toch niet dat jij hem hoeft te nemen he @ZK azijn.

Laatst gewijzigd
Niballie

'@ZK Natuurlijk is daar iets aan veranderd, want hij reed de Giro namelijk niet uit. Laten we dus vooral zijn vernieuwde ambities even afwachten.

ralfinho77

Nu mijn team gemaakt zonder matje en WVA en volgens mij is het best een prima team, maar het voelt een beetje raar. Bij matje vraag ik mij af hoeveel etappes stel ik hem op( kopman). En over wout is al genoeg geschreven. Ik kom tot het volgende team:
Poog
Vinegaard
Carapaz
Hindley
Bardet
Rodriquez
S yates
M skeljmose
Martin
Philipsen
Jakobsen
Dylan
Girmay
Kristoff
Zingle
Pidcock
Flip
Cicone
Teuns
M van gils
Ik twijfel nog misschien heb ik een ak te weinig. Of toch nog matje erin en dan bijvoorbeeld ruimte maken door carapaz of Hindley eruit te halen en cicone. Wat denken jullie? Verwachten jullie nog wat van sagan? Met 1,5 mooi geprijsd en pakt toch altijd zijn punten.

arjenzvob

Wow jenszrscl... Niks azijn. Hij benoemt dat je het vaak over Pedersen hebt en stelt terecht een kritische vraag.

Geo Dec

Het niet nemen van Van Aert is dezelfde soort afwijking als het niet nemen van Pogi of Vinge. Hij is het soort hardloper dat je gemakkelijk honderden punten zal scoren.
Wat Pedersen betreft, we zagen wat het opleverde in de Giro, 4M is echt te duur voor hem. Ik zou het bij 3M overwogen hebben. Voor 4M heb je Groene + Sagan die elk rond de 150 pts wegen.

jenzrscl

Ja nee @arjen het meer gunfactor
Ik vind madss gewoon ook pak beter sprinten of vroeger
En is altijd vooraan te zien in sprints

En zoals ik al zei. Het kan niet anders of hij is gewoon super fris.
Heeft na die 2 weken nx gereden..
En in voorjaar zware klassiekers gereden en altijd gepresteerd
Maar is nu ook niet dat hij zoveel koersdagen reed.
Overal waar hij rijd is hij gewoon altijd erbij .

En zoals mollema zei krijgt pedersen zijn mannetjes mee, die gaan weer duidelijk 100% voor mads

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Ik zit (ook) in de fanclub van Pedersen. En de motivatie die jenzrscl geeft, volg ik.
Alleen is 4 miljoen net iets te gek om een plek in mijn team te krijgen.

Tifosi

Het is toch echt wel een heel tof parcours en dat gaat ook afstralen op de scorito teams. Zoveel mogelijkheden en met name de eerste 2 etappes gaan daarin cruciaal zijn.
Alleen van Aert kan je scorito al maken of breken.

Ik denk trouwens dat, net als in de giro, de sprinters cruciaal gaan zijn. Wie gaat de Milan van de tour worden?

Sagan trekt een mooi rook gordijn op en daarom heb ik hem net erin geklikt, ik verwacht 5 top 5 noteringen.

arjenzvob

'@Brucht Wat is jouw definitie van een rookgordijn? Hij is vrij duidelijk toch in het interview?

Sagan, Cavendish. Twee oude rakkers. Kunnen ze nog leveren in de tour? Ik twijfel, maar alternatieven zijn er ook niet in overvloed.

Laatst gewijzigd
RikLarssen

'@Brucht

https://www.wielerflits.nl/nieuws/peter-sagan-maakt-zich-op-voor-laatste-tour-achtste-groene-trui-is-niet-onmogelijk/

De wind kwam opzetten en het rookgordijn was weg! Maar mogelijk polsen voor een groene trui. Na tien ritten kijken of het haalbaar is. Dit klinkt als hij gaat de eerste massasprints iig door voor elke plek en na tien dagen zal dat wss minder worden (ik acht mensen als philipsen, wva, girmay kansrijker voor groen). Maar miss toch interessant voor je geld

ZK

'@jenzrscl ik bedoelde er niets verkeerd mee, het stukje ironie wat fanclub betreft valt verkeerd bij je helaas. Het is wat Arjenzvob zegt inderdaad dat je vaak over Pedersen begint, terwijl er volgens mij de afgelopen weken geen nieuwe informatie over hem is gekomen. Zelfs op feltet niets over te vinden helaas. Het kan best zijn dat hij nu alsnog een poging wil wagen voor groene trui, in dat geval wordt hij zeker het overwegen waard. Maar de laatste informatie is alleen etappeszeges, met het wk in zijn achterhoofd. Dan is hij in mijn ogen wel echt te duur. Mijn punt is dus, laten we wachten tot doelstellingen bekend zijn. Dan kunnen we met elkaar of ieder voor zichzelf bepalen of hij die 4mil waard is.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Nouja ik kan best tegen grapje, maar als ik nu fan ben van pedersen mijn goed recht toch :p giro was hij niet optimaal had ik het gevoel door elke dag slecht weer (enja hij rijd graag in slecht weer) maar 1 dag is iets anders of 14 dagen rotweer..

Mijn punt is ook vorig jaar reed hij ook tour en dan erna een fantastische vuelta( in mooi weer )
Ik zie het zo weer gebeuren
Kab natuurlijk ook gwn nx worden, we zien wel.

Thomberg

“Mijn goed recht” impliceert nog steeds dat je je aangevallen voelt. Volgens mij valt niemand je aan. Maar goed ik hoop dat iedereen hier Pedersen neemt en VdP trouwens, nog een extra O’Connor er bij en je zit gebakken

Jasperdewaal11

Die 2 oude sprintgoeroe's gaan bij mij gewoon mee. Laatste keer dat ik het kan dus beetje nostalgie.... 😅 en ik verwacht ze afwisselend wel dicht tegen of op een plek of 4,5,6.

En het zou wat zijn als cav er eentje pakt.

Deentje

Ben net bij met lezen Thnx voor alle info. Ben een heel eind met de puzzel voor mijn team.
Maar stuit op een dilemma,moet WvA meenemen of Laporte samen met Jacobs ?

arjenzvob

'@Richard Dat dilemma ben je tijdens het lezen vast een paar keer tegen gekomen en nu mag je voor jezelf beslissen of je hem mee gaat nemen of niet :)

R. D.

'@YURI2222

In principe ga ik niet terugkomen op mijn beslissingen, maar ik moet toegeven dat er 1 renner die ik eerder al had gelost, z'n plekje weer heeft terug gewonnen. Ik verwacht overigens niet dat dit gaat gebeuren met de renners van 2M+

yoeri

'@Mads Pedersen;

Nog even een keer lofzang over deze jongeman. Kan voortaan in de sprints de topsprinters erop leggen, kan verschrikkelijk goed op verschillende terreinen overweg. Kan goed punchen en ook nog eens goed tijdrijden. Nog één keer voor alle stille lezers of mensen op zoek naar tips; een koopje voor maar 4 miljoentjes, de Milan van de Tour de France🤫

Maestro Mello

'@jenzrscl dat je enthousiast bent over Pedersen was mij inderdaad al opgevallen en je geeft mooie motivatie over waarom jij voelt dat hij het goed gaat doen in de tour.

Ik zou je eens willen uitdagen om een berekening te maken over de hoeveelheid punten die hij gaat scoren in jouw ogen. Dan kunnen we samen bepalen of hij 4 miljoen waard gaat zijn. Want of hij fris is, een mooie Vuelta reed of dat zijn ploeg 100% voor hem gaat zegt nog niets over of hij voor scorito interessant gaat zijn…

MvdL

Een veronderstelling die zeker weten gaat uitkomen.
Pogacar of Vingegaard wint de Tour.

Hoeveel knechten / teamgenoten nemen jullie mee van de winnende ploeg?

1 2 ... 84 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.