Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 86 ... 200 201
Niballie

Zonnesteek bij Alaphilippe de reden dat hij uitstapte.

JasperMollema

Klopt, Gaudu viel alles behalve tegen! Bauhuis die kan toch een redelijk heuveltje over of niet?

RikLarssen

Flipje dus ziek afgestapt. Mogelijk nog wel gevolgen voor de tour zo kort van te voren?

NOAD1912

Vanaf het begin twijfel ik al over Mike Teunissen.. hij is natuurlijk (1e?) lead out voor Girmay, maar het is wel degelijk een renner met capaciteiten die goede benen lijkt te hebben. Als goedkope opvulling in geval van nodigheid i.v.m. budget. Wie overweegt of overwoog hem nog meer? Ben op zoek naar inzichten

Kip

Niet doen Mike t ;)

Titivoeckler

Vdp te duur en niet kapot van pidcock. Had Flip er vrij zeker in staan. Met Flip die met z’n gezondheid aan het kwakkelen is toch weer naar de tekentafel

Thomberg

'@noad1912, luister dd podcast met hem van DRL maar

De Tourminator

Vandaag weer een paar mooie tegenvallers waar ik toch wel een idee mee had voor in mijn team. De teams beginnen duidelijk te worden, dus vanaf morgen maar eens gaan kijken en lezen wie er definitief kans maakt op een plaatsje.

floda

Wel jammer dat MvP vandaag geen kampioen wordt, dan hadden nog meer mensen hem genomen en daarmee budget verspilt. Zelfde geldt voor ala

Sjasfriet

'@floda
Ben ik even blij dat alla zo slecht was. Was al een twijfelgevalletje, maar wou hem toch meenemen. Extra budget voor een klassementsman of sprinter. Weer puzzelen dus ;)
VDP blijft er in en Philipsen wordt een twijfelgeval, want die zakte er ook "onjaspers" door. Nog even een verklaring afwachten.
Moest Buchmann 2m minder kosten werd hij ook interessant ;)

VincentK

'@Noad1912

Ben op zoek naar inzichten

Hij raadt zelf af hem mee te nemen in je Tourteam. 100% voor Girmay. Lijkt mij wel een belangrijk inzicht.

Pim Todcock

Als Flip een zonnesteek had zal dat wel meevallen voor volgende week denk. Hoewel ik uit betrouwbare bron hoor dat in Spanje altijd de zon schijnt.

MvdP was net als in België (waar ie wel won) niet heel overtuigend. Dat hij niet wint kan, maar het was vooral schrikken dat hij op de momenten dat hij zelf moest rijden nauwelijks sterker was dan de normale stervelingen. Van Baarle is natuurlijk wel een toprenner, maar de rest moet je er toch wel af kunnen rijden op de klimmetjes.

Pogacar wint de dubbel. Die tijdrit sloeg nergens op, maar de wedstrijd vandaag was redelijk bezet. Roglic er niet bij scheelt uiteraard wel veel. Ik ga denk gewoon laf met 4 van UAE.

Cerebral36

Flip heeft een slechte dag door een zonnesteek en hij wordt uit teams geklikt omdat hij vandaag zo tegenviel :) Niet veel nodig hier om persona non grata te worden in het Scorito spel.

mitchel_91

Ik kan me heugen dat ik bij Scorito gratis 1 vriend kon uitnodigen voor het tourspel. Nu kan ik dat niet meer terugvinden, weet iemand hoe en of dit nog mogelijk is om ergens terug te vinden?

ronvisser

'@Mitchel. Als het goed is heb je hierover een mail ontvangen van Scorito. Gaat om nieuwe deelnemer/nieuw account. Als je Scorito vervolgens het e-mailadres van je vriend mailt ([email protected]), dan maken zij het in orde.

jenzrscl

Ik ga vrees ik mathieu uit mijn team laten..
Hij moet geel halen om zijn punten waard te zijn, beperkte kansen.. en niemand gaat hem zomaar laten rijden.. brr

Door dat er wss 2 extra ritten bergop aankomst zullen zijn , wil ik extra investeren in klassementsteam..

Flip blijft hier wel in..

Laatst gewijzigd
Fabio Sénéchal

Ha!

Na jarenlang trouw iedere Grote Ronde het forum met veel plezier te hebben gelezen, maar eens een account aangemaakt.

De naam komt natuurlijk van Fabio Jakobsen en Florian Sénéchal na wat zij samen in 2020 in Polen en vorig jaar op Peyragudes hebben meegemaakt. Die eerste gaat er dit jaar minstens twee pakken, waarvan een op de Champs Elysees. Zoals hij zelf altijd zegt: Ben je in staat om één te winnen, dan kun je ook twee of drie keer winnen.

Veel puzzelplezier allemaal!

NOAD1912

De aanvallers zorgen meer dan ooit voor kopzorgen deze Tour. Niemand is een zekerheidje, tegelijkertijd kan iedereen van de grote namen zich ook tot onmisbaar ontpoppen.
Wout zou ik ondanks de zwangerschapsverhalen, het WK en zijn uitgesproken 'niet voor groen gaan'-voorspelling 99% zeker selecteren, maar zijn winnaarsvorm ontbreekt volledig lijkt het wel en toch heb ik hem nog niet er uit geklikt.

Kanarie

'@Mitchel_91: je hebt hier wel een scorito unlimited account voor nodig.

HaagseHaas

'@NOAD1912 Ik vind het risico dat Wout en VdP onmisbaar worden niet zo hoog. Ze zijn minder sterk, concurrentie is sterker en breder dan eerder, en hun tactieken zijn veranderd. Ik geloof nooit dat ze allebei net zoveel punten halen als de vorige keer. Ik neem daarom uiteindelijk denk ik vnl heuvelaanvallers mee die ook in de bergen soms top 20 kunnen halen en een extra sterke sprinter, omdat de uitslagen in de etappes waar Wout en VdP kans maken gewoon heel divers zullen zijn. Ze zullen er vast wel vaak bijzitten en er eentje winnen, maar Pidcock, Alaphillipe, Powless, Teuns, Wright, Bilbao, en nog een rijtje anderen ook.

Jasperdewaal11

Ik zat even te kijken naar de teams die een belang hebben in etappes die kunnen uitmonden in een (gereduceerde) sprint, en dus zouden kunnen of willen meehelpen met het controleren van een vlucht dan wel het bij elkaar houden van het pack t/m de finale. Ik neem alleen de teams mee met:

1) een sprinter die in aanmerking komt voor een plek bij zeg de eerste 5, dan wel kans op winst
2) ongeveer de helft van de selectie die kunnen/mogen helpen bij het achtervolgen/controleren

Ik kom daarbij voorlopig op de volgende blokken:
- Alpecin (Philipsen)
- Soudal Quickstep (Jakobsen)
- Jayco (Groenewegen)
- Lotto DSTNY (Ewan)
- Intermarche (Grmay)
- Astana (Cavendish, zal toch wel?)
- Team DSM (Welshford ?)
- Trek (Pedersen)
- Uno-X (Kristoff/Waerenskjold, zij hebben in het seizoen al laten zien het werk niet te schuwen maar kunnen uiteraard ook gewoon meevaren in hun tourdebut)

Dat zijn in mijn optiek best veel blokken, toch ? Of zal het een staar wedstrijd worden met "wij gaan pas wat doen als jullie ook wat doen" ?

Yuri2222

https://bahraincyclingteam.com/mikel-landa-leads-bahrain-victorious-lineup-to-tour-de-france/

Kort samengevat:

Wright en Mohoric --> Gaan in de 4 heuveletappes voor de etappe
Haig en Poels --> Ondersteunen Landa
Landa --> Kopman
Bilboa --> Schaduwkopman.
Bauhaus --> Sprinten
Arndt --> lead-out Bauhaus

Vooral bijzonder dat een aantal hier al zeker wisten dat Bilboa alleen voor etappes zou gaan, maar daar denken ze zelf dus anders over. Bij mij is hij in ieder geval weer terug in de selectie.

"Pello Bilbao will also keep his eye on the GC and riding home roads for the Grand Depart; he will be highly motivated to aim for another place in the top ten as he did back in 2021"

R. D.

Is er iemand die heeft gehoord of gezien wat er nou met Zingle aan de hand was gisteren ? Ik had hem toch wel standaard erin staan maar als er echt iets mis is(ziek?)dan ga ik toch twijfelen.

Boasson en Hagen

Bij mij gooit het de selectie weer redelijk over de kop. Ik had Wright voor de vlucht, daarnaast als opvulsprinter. Heeft dit jaar echt een stap gezet en smeet zich wel in de massasprints in de Vuelta en recent de Dauphiné. Met Bauhaus erbij zie ik dit helaas niet gebeuren.

Voor alleen een vlucht vind ik hem te duur, hier heeft pak 'm beet Cavagna, Van Gils, Politt of Tiller net zo veel kans. Maar dan moet ik ook nog het sprintteam aanvullen in de breedte. Net als je dacht dat alle puzzelstukjes lekker lagen...

Niballie

'@Yuri

Zijn ploeg denkt er inderdaad anders over. Bilbao zelf zei eerder dit nog:

Pello Bilbao heeft zich voor andere doelen in de Tour de France gesteld. In het verleden had hij vooral klassementsambities.

In het verleden eindigde Pello Bilbao al 2 keer 5e en een keer 6e in de Giro. In de Tour was zijn beste notering een 9e plaats. Dit jaar wil hij niet meer voor een klassement gaan.

"Voor een klassement in de Tour gaan, heb ik al eens gedaan", vertelde Bilbao in de podcast Escapa. "Ik ga deze keer voor ritzeges gaan, maar een keer de gele trui dragen, zou ook mooi zijn."

Toen Bilbao in 2021 9e eindigde in de Tour kon hij niet op de volledige steun van de ploeg rekenen: "We hadden meerdere doelstellingen. Ook vind ik dat je pas een halve ploeg kan opofferen als je effectief het podium ambieert en niet gewoon een plaats in de top 5."

Zo bijzonder was dat dus niet...

Ook jammer voor Pello zelf dat zijn ploeg hem toch weer in dit keurslijf duwt, aangezien hij in het hooggebergte toch altijd net te kort komt. Zou voor hem toch veel mooier zijn als zoals in de Giro van 2019 meerdere etappes kan meepakken? Het profiel heeft hij daar wel voor.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 86 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.