Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 87 ... 200 201
Yuri2222

'@niballie, vooral bijzonder dat hij zichzelf/de ploeg tegenspreekt. Ik wist niet van deze podcast, excuus. Wel de vraag of het hem nu interessanter maakt of juist niet.

Niballie

'@Yuri

Dit verhaal van Bilbao zelf was wel eerder. Kan natuurlijk veranderd zijn na goede Tour de Suisse.

Yuri2222

'@Niballie, eens. Het begint bij mij wel weer te kriebelen om hem of Landa te nemen. Ondanks dat ik Landa al afgeschreven had. Hij is natuurlijk wel heel ervaren en kan net als de meeste ervaren renners goed naar een ronde toewerken, wat weer zou verklaren waarom hij zo matig was in de Dauphine. Ik ga er nog even een ei over leggen.

Sjasfriet

Ik wil die hele Bahrain ploeg (behalve arndt) in mn team.
Helaas...

Even iets over mohoric: vorig seizoen en dit seizoen maakt hij heel veel klaar in het klassieke seizoen, maar in de heuvelklassiekers komt hij toch al 2 jaar op rij te kort. Vorig jaar in de tour reed hij ook anoniem rond. Zijn er mensen die hem overwegen of zal hij tekort komen?

llsanchez

Net het promofilmpje van TJV gezien waarin WvA naast Jonas bovenaan prijkt. Duidt dit op medekopmanschap? Of is dit puur op basis van populariteit? Zou Jumbo toch weer voor geel en groen gaan en was het toch allemaal een rookgordijn?

zomaareens

wat zou bauhaus kosten?

Mensen een idee of alle sprintkansen voor kristoff zijn in deze tour? of moet hij ze delen?

R. D.

Landa, Bilbao en Mohoric staan alle 3 nog op mn lijst.

Firebeee

Heb 'm er ook in zitten.. Hoop ook niet dat er wat mis is.

DKrikk

'@llsanchez
Op TJV site staan Vingegaard, Roglic en WVA (en Vos) ook vooraan en de rest op alfabetische volgorde. Kwestie van populariteit en maximaal gebruik van maken lijkt mij

Tijn Hoffman

Ik hoop idd op wat meer info vanuit kamp jumbo Visma. En dan vooral wat de rol van laporte wordt. Hij sprintte goed in de voorbereiding, en als wva zich niet wil mengen in de sprints dan is Laporte ook wel een leuke pick.

Guido Maltempi

Ik wil toch even een balletje opgooien over 'sprinter' WvA. Als hij niet voor groen gaat, lijkt de Tour van vorig jaar mij geen goede graadmeter. Op basis van de interviews die hij tot nu toe heeft gegeven, lijkt zijn doelstelling voor dit jaar veel meer overeen te komen met de doelstellingen die hij had in de Tour van 2020 en 2021. Namelijk: ritzeges, maar geen groene ambities.

Als je dan specifiek kijkt naar zijn resultaten in de sprintetappes van '20 en '21 valt mij iets op. Ik tel in totaal 5 gereduceerde sprints (50-85 man) en daarin doet hij 5x mee (waarvan 4x top3). Daarnaast zijn er ook 7 massasprints, en daarin doet hij maar 3x mee. Waarvan 2x op de Champs Elysees. M.a.w. van de 5 reguliere massasprints skipt hij er 4. Verder waren er ook nog 2 pelotonsprints om de ereplaatsen, die hij beiden skipt.

Kun je die lijn 1 op 1 doortrekken naar deze Tour? Geen idee joh, ik ben zijn ploegleider niet. Maar op basis van de huidige info zou ik er niet blind op varen dat je met Wout een steady top 5 sprinter aan je selectie toevoegt.

(Meteen een tegenargument: in '20 en '21 was de ploeg veel meer ingericht op ondersteuning in de bergen. Het huidige blok met vHooydonck-Benoot-vBaarle-Laporte is véél geschikter als sprinttrein.)

Tijn Hoffman

Dat is idd de grootste twijfel. Als wva niet of weinig mee sprint heb ik de neiging om op hem te besparen en hem thuis te laten. Vandaar ook het berichtje over Laporte. Stel hij mag alle sprints doen zie ik hem wel elke keer top 5 rijden.

Smittert

Hi mede forum genoten,

Als aandachtig lezer probeer ik steeds meer te leren, nu blijft een vraag mij maar bezig houden wellicht dat iemand daar wat meer over kan zeggen. Skjelmose doet het ontzettend goed en op basis van deze resultaten is het een no brainer voor een tour selectie voor mij. Echter qua trainingsvoorbereiding kan je na een ronde van Zwitserland winnen zo lang goed blijven dat je de vorm ook nog 3 weken doortrekt in de tour? Meestal wil je naar een goede vorm toewerken toch en deze pas in week 2/3 tonen of zie ik dat verkeerd?

Antonini

Trentin naar de Tour, voor 1.5M vermoed ik. Als hij sprint een must, maar zo niet een bust.

Eddix

'@Smittert dat ligt heel erg aan het type renner. De laatste tijd blijkt dat met name de wat jongere renners hun vorm vrij lang kunnen vasthouden. Het perfecte voorbeeld daarin zijn een Pogacar en Vingegaard. Voor de wat oudere renners wordt het steeds belangrijker om toe te werken naar een vormpiek op het juiste moment. Daarin zijn de bekende voorbeelden Thomas (in de Giro) en nu vermoedelijk een Carapaz en Landa.

Voor Skjelmose zou het goed kunnen dat hij een zeer goede tour gaat rijden. Maar het zou ook kunnen dat hij na zo'n intensief voorseizoen wellicht moeite gaat krijgen om zijn huidige energie over 3 weken goed te spreiden.

Laatst gewijzigd
ZK

Ik vrees dat ze bij Scorito vandaag een teamuitje hebben, waar blijven de prijzen van gepresenteerde teams! 😄

maeshaes

Help. Voor 2 mio:
Rodrigues of Ciconne

ZK

Help help! Twee hele andere renners, met andere doelstellingen. Dus niet te vergelijken. En daarnaast ook wel leuker als jezelf aangeeft waarom je de ene zou willen en waarom de andere.

Laatst gewijzigd
Derkus

'@Tobias Maes: Ciccone, kans op de bollen-trui

Boasson en Hagen

'@Tobias Maes: Rodriguez, kans op de witte trui

zomaareens

hoe komen we erachter of trentin gaat sprinten?

BarryE1

Allebei, kans op witte trui en kans op bollentrui

Valvuillerdemoz

Etappe 3 en 4 afwachten. Maar verwacht er niet teveel van. Trentin is al van een tijdje geleden af een soort Degenkolb geworden.

Laatst gewijzigd
maeshaes

Ciconne als aanvaller, berg trui en evt back up klassementsman. Je weet het nooit met hem.
Rodriguez verwacht ik als beste Ineos renner en gaat nog voor de 2e plek van de witte trui

ZK

'@Tobias Maes beide prima keuzes, het hangt dus vooral af wat jouw team nodig heeft. Zoek je een ak man, dan Rodriguez en zoek je een aanvaller, dan Ciccone.

1 2 ... 87 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.