Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 88 ... 200 201
Eddix

'@Tobias Ja, je zet nu de "feiten" op een rij, maar nog niet je afweging. Waarom zou jij in jouw selectie Ciconne kunnen gebruiken? Heb je bijvoorbeeld slechts 2 aanvallers en zoek je een derde? Of Rodriguez, zoek je een darkhorse voor klassement omdat je hier graag wat extra in wil investeren.

Anders gezegd, deze of-of vragen zijn nooit makkelijk te beantwoorden zonder de rest van je team te kennen. Zelfs als je alleen maar wilt weten wie de meeste punten haalt is dit nog steeds volledig afhankelijk van wanneer je ze gaat opstellen en of dat wel kan met de andere renners in jouw selectie. Je kan er maar 9 per dag opstellen hè.

Maar ik zie dat je nieuw bent op dit forum, wees welkom. We vinden het fijn als mensen hun vragen en keuzes toelichten. Dus zet je gedachtes op papier, dan kunnen we je beter helpen. Jouw inzicht kan anderzijds ook anderen helpen. Het is een beetje geven en nemen zeg maar.

Pim Todcock

Daar gaat mijn plan om teampunten te melken met Novak en Laengen. Trentin zal wel een stapje duurder zijn en niets extra opleveren.

Arndt staar er nu, maar ik ben vooral benieuwd naar Trentin, Bauhaus en Aranburu om mijn sprintteam aan te dikken. Dat wordt even doorwerken voor Scorito.

Guido Maltempi

Bauhaus is toegevoegd voor 2M.

Sjaak Heg op te pikken voor een miljoentje.

Stuff

Trentin 2M
Aranburu 750k

Guido Maltempi

'@Tijn ik denk dat de kans op 5 sprints van Laporte erg klein is. Ik ga nu puur af op mijn eigen aannames, maar volgens mij moet je het zo zien: als Wout het volledig zelf voor het zeggen had, reed hij gewoon elke sprint. De enige reden om dat (wellicht!) niet te doen, is dat de ploeg het niet wil. Omdat het risico op valpartijen simpelweg niet opweegt tegen de kans om een vlakke massasprint te winnen van Philipsen, Jakobsen, Groenewegen, Ewan en Cavendish. Dat risico op valpartijen geldt natuurlijk niet alleen voor Wout zelf, maar ook voor de renner(s) die hem in de laatste 3km vooraan het peloton moeten afleveren.

Als dat inderdaad de overweging is om Wout niet te laten sprinten, waarom zou TJV dan wel Laporte datzelfde gedrang insturen? De enige reden die ik kan bedenken is dat ze hem meer kans op een ritzege geven dan Wout. Of dat ze denken, als Laporte onverhoopt uitvalt is dat minder erg, want die hebben we bergop toch niet nodig. Zou allebei kunnen, maar heel plausibel lijkt het mij niet.

Tijn Hoffman

Trentin en Bauhaus allebei 2mil. Wel aan de dure kant. Bauhaus had ik voor 1.5 miljoen genomen. Trentin natuurlijk ploeggenoot van Pogi, maar als die niet meesprint...

ZK

Na een vrije ochtend bij Scorito, hebben ze de verlate werkdag in Breda deze middag gelukkig wel gelijk gestart met prijzen. Trentin voor 2m te duur, zeker aangezien het onwaarschijnlijk is dat hij (structureel) gaat sprinten. Simmons 0,5 wel interessante opvuller, Mühlberger zou dat ook kunnen zijn. Bauhaus 2m, best interessant. Maar zo'n breed sprintveld maakt wel dat ze 4e maar ook 12e kunnen eindigen. Dus het gemiddelde puntenaantal zakt, omdat er veel aan elkaar gewaagd zullen zijn. Haig aanlokkelijk geprijsd, maar ja hoeveel vrijheid krijgt hij en hoe vertaald zich dat naar Scorito punten, lijkt mij dat dat tegenvalt. Aranburu 750k, maar in welke etappes speel je hem uit. Weinig punch finishes of in etappes waar je qua zwaarte van etappeprofiel ak al kan opstellen

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager

Bauhaus ook weer precies goed geprijsd. Voor 1.5M zou het m'n eerste sprint pick uit die prijscategorie zijn geweest en voor 2.5M zou ik hem niet eens overwogen hebben. Nu vergelijk je hem met Welsford en dan krijgt Bauhaus bij mij denk ik de voorkeur.

Titivoeckler

Ciccone gisteren toch ook niet heel geweldig, dure gok voor 2 miljoen als hij toch niet zo goed klimt

ZK

Team van INEOS, uitgebreide presentatie op website, maar veel wijzer worden we er niet van wat betreft doelstellingen. De vier kopmannen starten, maar worden niet zo benoemd. Niemand zegt expliciet voor AK te gaan. https://www.ineosgrenadiers.com/article/ineos-grenadiers-announce-exciting-2023-tour-de-france-line-up

Laatst gewijzigd
Tijn Hoffman

Bernal gaat iedereen verrassen deze tour. Mark my words!

zomaareens

Toch vind ik Trentin wel een fijne hoor.. soort halfje WVA, toch?

regikeulen

'@zomaareens
Die vrijheid krijgt hij echt niet.

Hoe denken jullie over het puntenaantal A.Yates/Majka
Ik wil graag een van de 2...
Ik heb nu A.Yates maar vraag me af of het puntentotaal zo ver uit elkaar ligt.

Wie kan me hierbij zijn of haar mening over geven.
Alvast bedankt

kevinraar

wat vinden jullie van mij team bij het ad

Pogacar
Viningaard
Mas
Hindley
Carapaz
gaudu
Skjelmose
gall
Phlipssen
Jakobsen
Groenewegen
Pedersen
Van aert
Van der poel
Girmay

Maestro Mello

Toch vind ik Trentin wel een fijne hoor.. soort halfje WVA, toch?

Vragen die bij mij opkomen:
- Is de vrouw van Matteo pas 18 weken zwanger?
- Kunnen we Trentin verwachten op de Tourmalet?
- Welke helft van Wout?
- Witbrood Van Ambachtelijke bakker?

Dannyco

Iemand een tip?
Denk dat ik ga voor drie van Bahrain Phil, Pello, Mikel

//- Welsford OUT Bauhaus IN
//- Hindley OUT Landa & Mas IN
//- Bilbao stond er al in
//- 750k over V.Poppel / Aranbaru / Zingle ?
Neig naar Aranbaru ook omdat ik Mas nu heb.

goldeagle31

hey mensen ik doe mee aan online spel van tour de france manager bij Scorito.com maar ik heb beetje twijfels over mijn 20 renner die ik gekocht hebben of ik wel een beetje goede keuze hebt gemaakt ik zou graag wat tips willen hebben over de renners die ik gekocht heb en of het wel redelijke keuze en goede keuze zijn hier zijn mijn 20 renners die ik gekocht heb hoop graag van jullie krijg te horen of het wel goed keuzes heb gemaakt met mijn renners hier de 20 renners die ik gekocht heb

Pogacar-Klassementsrenner

Vingegaard-Klassementsrenner

Carapaz-Klassementsrenner

Hindley-Klassementsrenner

Bardet-Klassementsrenner

Landa-Klassementsrenner

Rodriguez-Klassementsrenner

LutsenkoKlassenmentsrenner

Meintjes-Klassementsrenner

Vansevenant-Klimmer

Van Aert-Sprinter

Laporte-Sprinter

Groenewegen-Sprinter

M.Cavendish-Sprinter

Van der Poel-Aanvaller

Pidcock-Aanvaller

Wright-Aanvaller

Konrad-Knecht

Lampaert-Knecht

Cavagna-Knecht

ZK

'@John Henraath goed begin is het halve werk. Ik zou iets meer sprinters nemen, stuk of 7. Laporte thuislaten en ook 🐑🐎 en Cavagna niet meenemen. Daar ontstaan dan mooi plekjes voor extra sprinters

Murat

Team bijna compleet.
Nog keuze maken tussen:
Bardet - Gaudu - A. Yates
Yates heft mn voorkeur maar die moet misschien te veel knechten voor Pogi. Bardet en Gaudu om het even, beide erg wisselend in vorm...

en

J. Lopez, Bilbao of Pinot
Zoek iemand die nog in de aanval een etappe kan winnen. Maar twijfel bij alle drie of ze niet te veel knecht werk moeten verrichten voor hun kopman.

Iemand tips?

Laatst gewijzigd
Eddix

'@John Henraath Als je zelf eens een beetje tijd investeert in het lezen van de rest van de posts kom je al een heel eind. Maar je bent nieuw, en zoals we zo vaak zeggen tegen nieuwelingen: vermeld ook even je eigen gedachtes erbij. Wat zijn jouw afwegingen. Wij stellen dat op prijs, vooral het stukje dat je wat meer tijd en energie hebt gestoken in het lezen van de posts van waar wij zelf al veel tijd en energie in hebben gestoken.

Nu kom je hier, zo lijkt het, alleen maar om (gratis) advies te krijgen zodat je je vriendenpoultje kan winnen... Beetje onbeleefd vind je zelf ook niet?:P

Edit: @Murat hetzelfde geldt voor jou...

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Ziet er een leuk spel uit John! Mooi team, maar je hebt volgens mij wat te weinig sprinters. Van Aert en Laporte zullen de sprints verdelen, Groenewegen en Cavendish kunnen wel goede keuzes zijn. Maar ik zou wat budget proberen vrijmaken voor nog een sprinter of 3/4 extra. Succes!

KissMyAce2.0

Zo is het Eddix, pak ze aan

Eddix

'@KissMyAce2.0 kon je weer niet slapen;P

BigMig

'@Rije Rudy
"Van Aert en Laporte zullen de sprints verdelen"

Heb je hier een bron voor of heb je dat zelf bedacht?

Hommeles

Paar vragen:
1) Is 750k voor Aranburu niet heel interessant? Kan niet zo goed redeneren of hij ook beetje mee gaat sprinten op het vlakke (die ritten rijdt hij niet zoveel). Maar alsnog voor 750k toch behoorlijke renner voor de wat lastigere etappes?

2) Het lijkt me, ook op basis van in het verleden gereden koersen, vrij ondenkbaar dat Trentin ineens gaat sprinten met zijn huidige stalorders. Volgens mij is hij gewoon 2mln voor een reeks teampunten en niets meer. Eens?

3) Wat vinden jullie van Madouas? Wordt niet zo heel veel genoemd hier, zou prima mee moeten kunnen in de eerste twee etappes (oa 5e in LBL en Frans kampioen geworden) en vergeet het niet: vorig jaar als knecht gewoon 10e geworden in het eindklassement. Volgens Wielerflits is Madouas een 3e kopman. Kan zomaar zo zijn dat als hij de heuvels beter verteerd dan Gaudu (die toch een beetje moeizame vorm laat zien), hij het speerpunt wordt van de opportunistische Madiot. Voor maar 1 miljoen???

1 2 ... 88 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.