Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 89 ... 200 201
Rije Rudy

Geen bron, ik vermoed gewoon dat Laporte ook wel eens zelf zijn kans krijgt/kan grijpen bij pech/rustdag Van Aert, of dat hij zelf top 10 rijdt bij het aantrekken van de sprint. Was misschien wat slecht verwoord en niet echt het punt van mijn antwoord, mijn excuses. Om het goed te maken een leuk stukje lectuur met Tiesj. Zeker niet mijn bedoeling om de WVA-discussie voor de zoveelste keer opnieuw te openen, ik denk dat er interessantere dingen te bespreken zijn zoals het bericht van Hommeles zonet, maar jullie doen er maar mee wat jullie willen ;) https://poggiomagazine.be/tiesj-benoot-vingegaard-zal-zeker-zo-goed-zijn-als-vorig-jaar/

Rije Rudy

'@Hommeles, ik heb Aranburu er voorlopig toch al ingeklikt, maar ik merk dat ik dan bij veel ritten toch weer twijfel of ik hem opstel of niet, dat maakt de kans op een 0-punter wel weer wat groter. Niettemin interessante naam volgens mij, hopelijk nog duidelijkheid omtrent sprinten op het vlakke deze week.

Trentin overweeg ik niet, lijkt me niet (consequent) te gaan meesprinten en dan heeft hij weinig meerwaarde tov een andere UAE knecht. Al weet je nooit natuurlijk, onlangs toch 2 mooie 2e plekken behaald in de Dauphiné...

Madouas wil ik er eigenlijk zeer graag nog in puzzelen, lijkt toch de stap gemaakt te hebben naar de (sub)top van het peloton, en haalde ook vorig jaar al een hoop punten en een mooie 10e plek in het AK binnen. Al heb ik ook hier wat het probleem dat ik niet goed weet wanneer hem wel en wanneer hem niet op te stellen. Zal denk ik de 1e 2 etappes toch nog vooral moeten focussen op Gaudu positioneren.

Eddix

'@Hommeles

1) Zeker interessante vragen. Ikzelf denk dat Aranburu een beetje vergelijkbaar is met Zingle. Wie je van die twee kiest is een kwestie van smaak, maar volgens mij stel je ze doorgaans in dezelfde etappes op. Het zou goed zijn om te weten wie wat meer meesprint op het vlakke. Zingle heeft daar wellicht Coquard nog voor zich, maar in praktijk sprinten ze ook wel eens beide mee, Aranburu zou er wel een paar mee kunnen pikken en heeft geen sprintkopman boven zich staan. Ik durf niet te zeggen of hij dat de laatste tijd nog vaak doet trouwens.

2) Ik denk ook dat Trentin minder interessant is voor 2mil dan hij zou zijn geweest voor 1,5mil. Ik denk dat hij best een of twee etappes gaat uitkiezen, maar het is dat best moeilijk te voorspellen welke. Zo koerst hij de laatste tijd wel vaker in grote rondes. Structureel mee sprinten, ik acht de kans klein. Als aanvaller.. te veel risico denk ik. Als je iets met teampunten wil inderdaad gewoon de goedkope UAE mannen pakken.

3) Madouas heeft mijn hart ook wel een beetje veroverd. Ik denk dat hij wel als darkhorse aangemerkt kan worden. Iedereen weet wel dat hij goed is, dus die definitie past niet op die manier bij hem, maar om hem te durven nemen in dit deelnemers veld, dat zullen er niet veel doen. Het is alleen eveneens een risico. Hij kan zich redelijk wegcijferen voor Gaudu, en dan zijn er vergelijkbare renners voor 1mil te vinden die minder risico met zich meebrengen. Ik noem er eentje: Powless.

Edit: @Rije Rudy, fijn dat we ongeveer hetzelfde constateren haha.

Laatst gewijzigd
KJP

Trentin gaat gewoon mee als zuivere knecht joh. Die hoeft echt niet de pretenties te hebben dat hij een rol van betekenis gaat spelen in sprints ofzo hoor.

KissMyAce2.0

Aanvallers selecteren is bankpunten scoren!

yallayalla

wat vinden jullie van volgende selectie:

Pogacar
Vingegaard
Carapaz
Gaudu
Bardet
O'Connor
Skjelmose
Meintjes

Kuss
Madouas

Philipssen
Jakobsen
Ewan
Bauhaus
Cavendish

Ciccone
MvP
Poels
Bjerg

KissMyAce2.0

Waardeloze selectie. Neem je ons in de maling? @yallayalla

Meintjes weg
Gaudu weg
Kuss weg
Madouas weg
Poels weg
Ewan weg
Bauhaus weg
Ciccone weg

Deze mannen inruilen voor Wout van Aert

Thomberg

Ik zou 3 keer van Aert nemen en de rest lekker enkeltje Balkan geven

Geo Dec

Wat is jouw mening over Pinot om 150 punten te verzamelen tijdens deze ronde? Volgens Madiot zal hij een rol hebben van sluipschutter die Gaudu desnoods een paar helpende handen zal moeten geven.
Zelf neem ik hem op in mijn team omdat ik denk dat hij een serieuze concurrent zal worden voor de bolletjestrui.

de Tour

'@Hommeles,
1. Ik zou Aranburu geen sprinter noemen. Die kan ook zomaar meedoen in de 2de etappe voor een top 10. Voor 750 wel een fijne prijs. Zou hem niet als sprinter zien.

2. Trentin ook niet als sprinter zien. Gewoon een teamgenoot van Pogi.

3. Madouas veel potentie in mijn beleving. Rit 1 en 2 opstellen de rest is bonus.

Eddix

De deadline nadert en het aantal personen met hun eerste post neemt toe. Snel even bevestiging zoeken om zo een vriendenpoultje te winnen. Als ze toch eens de rest van de posts zouden lezen...

jenzrscl

Aranburu brr dit maakt het plots weer lastig
Is hij ook geen bask? Openingsweekend moet toch wel iets voor hem zijn dan.

Maarja ik zie strong als zelfde type als aranburu en meer vrijheid, dus beter op safe strong spelen die ook klimmetjes aan kan.

Laatst gewijzigd
Sies

'@Eddix Als je nu nog alle posts moet gaan teruglezen is de tour al begonnen eer je klaar bent....

Fins Els Collons

@KissMyAce2.0
Aanvallers selecteren is bankpunten scoren!

Juist.

Hommeles

Thx voor de antwoorden. Met name Madouas houdt me nog wel bezig. Het verbaasde me enigszins dat hij als 3de kopman werd aangekondigd bij Wielerflits. Ik heb met veel interesse de documentaire op Netflix gezien en ik kan dit wel zeggen: Gaudu is geen leider maar een heel verlegen jongetje en Madiot is een zeer nationalistische opportunist. Tel daar nog bij op dat Gaudu last heeft van hooikoorts en juli is het hooikoortsseizoen (bron: https://www.avogel.nl/informatie/hooikoorts/zomer.php#:~:text=In%20juni%20en%20juli%20staan,dan%20de%20meeste%20klachten%20hebben.) en je hebt voor 1 miljoen een interessante kopman. :-)

HZ57

Zou MVDP als Lead Out voor JP voldoende punten scoren om zijn prijs te rechtvaardigen. Weet eigenlijk niet of je als lead out kort genoeg eindigt om voldoende punten te scoren. Dit zou dan het missen van gele truipunten moeten goedmaken. Om hem alleen te nemen voor de vlucht vindt ik hem weer te duur.

Hommeles

'@HZ57, ik zie geen uitslagen op behoorlijk niveau waarin MvdP als leadout nog uitbolt en op p15-20 eindigt. En volgens mij is MvdP niet per se een 100% vaste leadout man. Ook een Rickaert heeft hier ervaring mee. Dat is een relevant verschil met bijvoorbeeld v Poppel, die wel een vaste leadout is en nog wel eens hoog eindigt. Ook Morkov doet dit wel eens.

Eddix

'@Sies, al lezen ze de laatste tien pagina's. Nu kun je duidelijk zien dat ze helemaal niks lezen.

Luke Rhinefield

Hahaha, het aantal mensen dat op zijn teentjes is getrapt door nieuwkomelingen hier op het forum is bedroevend...

Laat deze mensen lekker. Als je ze niet wilt helpen: reageer gewoon niet. Wees blij dat ze naar dit forum komen voor hun tips, dat laat alleen maar zien dat hier de kennis ligt. Ook dat elke keer de les lezen; ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

Ik heb gelezen: 'Nu kom je hier, zo lijkt het, alleen maar om (gratis) advies te krijgen zodat je je vriendenpoultje kan winnen….'. Wat een narigheid om zo met nieuwe mensen om te gaan op een forum. Het is echt lachwekkend dat er verontwaardigd wordt gedaan om "gratis" advies op een open forum. Neem een voorbeeld aan enkele anderen die deze mensen wel willen helpen. En als jij je daar aan ergert, doe je het niet.

Ook niet heel uitnodigend om als nieuwkomer deel te nemen aan het gesprek tussen de 'kenners' als iedereen gelijk zo afgeblaft wordt en ze voor onbeleefd uitgemaakt worden.

Pim Todcock

In de Tireno werd MvdP 13e toen Philipsen won, maar 10+16 schiet ook niet veel op voor dat geld.

jenzrscl

Mozzato de sprinter van arkea. Blijf ik lekker vanaf.. mclay voor een 750k had ik liever gehzf

Wicked Wout

Ik zat inderdaad net zijn resultaten te bekijken @jenzrscl. Noet echt iets om enthousiast van te worden. Jammer!

ladislaw

'@ Pim Todcock tel daar nog de bonuspunten bij op voor elke etappe die Philipsen wint en in de groene trui rijdt en dan schiet het toch wel redelijk op!

Ben Nihilisty

'@Hommeles Aranburu kan wat mij betreft rustig in het rijtje met Trentin, Cort, Wright en consorten. Op een blauwe maandag, of in hun jongere jaren, wel eens een spurtje eruit geperst, maar die zullen zich niet (meer) in toursprints mengen. Voor sprintopvulling kun je m.i. altijd beter voor een uitgesproken leadout man als Van Poppel of voor de sprintkopman van de kleinere ploegen gaan (Mozzato, zie ik net voorbij komen).

Scorito zal eerstgenoemde namen overigens wel weer een sterretje of 2 toebedelen voor hun sprintcapaciteiten, wat me doet denken aan mijn eerste Tour deelname op scorito: de hele ronde tegen beter weten in Navardauskas opgesteld. Daar zijn Scorito en Navardauskas mij nog wel een keer een biertje voor verschuldigd.

Murat

'@eddix

En jij geeft alle nieuwelingen een warm welkom hè ;).
Zo zullen we niet terug komen.

Ben zelf al lange tijd aan het meelezen maar om nou 90 pagina's terug te lezen dan ben je bezig tot kerst.

Iig bedankt voor je warme onthaal en advies.

1 2 ... 89 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.