Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

« 1 2 3 4 ... 11 12
Rabbiej

Ja hoor, daar is ie, daar is ie!
De Afvalkoers grote rondes. Editie Tour 2023 Divisie 2

Een uniek spel waar het niet de bedoeling is om 1ste te zijn, maar waar het enkel gaat om niet laatste te zijn.

LEES GOED OP WELKE WIJZE JE JE TEAM MOET INSTUREN.

Hoe gaat het in zijn werk ?
Een beetje te vergelijken met de Afvalkoers in het baanwielrennen, waarbij na elke sprint de laatste renner afvalt. Of omgezet naar dit spel: na elke rit, moeten 2 spelers het spel verlaten.
Het concept kennen de meesten intussen: je krijgt punten van de CQ ranking 2022, en hiermee maak je een team aan van maximaal 12 renners (in de aankomende Vuelta gaan we experimenteren met het aantal renners). Na elke rit krijgen de eerste 20 renners punten. Sta je na de rit laatste in de daguitslag ? Dan stopt je deelname aan het spel.
De volgende etappe begint iedereen weer op 0.

Puntenverdeling:
De eerste 20 renners verdienen punten, als volgt verdeeld:
Top 20: 600 – 500 – 400 – 320 – 280 – 240 – 200 – 160 – 140 – 120 – 100 – 80 – 70 – 60 – 50 – 40 – 30 – 20 – 10 – 1
De puntentelling is dus iets gewijzigd!
Geen punten voor een leiderstrui, geen punten voor de strijdlust of andere nevenklassementen, alsook geen punten in een eventuele TTT.

Algemeenheden:
– we starten met 43 deelnemers
– enkel de daguitslag per dag telt
– er is geen Algemeen Klassement, elke dag starten de overgebleven teams terug van nul
– ex aequo op de laatste plaats ? het team met het hoogst gespendeerde CQ-bedrag, ligt er uit
– toch nog ex aequo ? het eerst ingezonden DEFINITIEVE team gaat door
– haal je de Top 3 deze Tour? Dan is deelname aan de Vuelta 2023 verzekerd
– het budget is deze Tour verhoogd naar 10.000 punten

Meespelen ?
Je deelname bevestig je hieronder in het topic.
Je team vervolgens effectief doorgeven, kan enkel via een mail en dit voor vrijdag 30 juni 22.00 uur. Enkel de eerste 43 aangemelde teams kunnen meespelen, maar enkele reserveteams kunnen toch handig zijn. Bij eerdere edities hebben de reserves ook mee kunnen spelen.

Teams aanmelden uitsluitend per e-mail: [email protected]

Je renner de notatie meegeven zoals op de CQ ranking en ordenen volgens waarde, scheelt me heel wat werk.
Vb: POGACAR Tadej

Graag geen waardes er bij. Die mag je voor jezelf er bij zetten maar bij het versturen graag enkele de notatie zoals hierboven aangegeven en wel gesorteerd op CQ waarde van hoog naar laag (alleen dus zonder waarde sturen).
Dus bovenaan je duurste renner en onderaan de goedkoopste.
Dit scheelt mij heel veel werk en aangezien de dag daarna al de eerste etappe begint heb ik veel teams te verwerken.

Zorg dat je de juiste CQ ranking neemt. Sorteer op 2022 en dan krijg je de lijst met Pogacar 3398, Evenepoel 3154 en Van Aert 2810. Anders is je team ongeldig.

Erelijst (Divisie 1):
Vuelta 2017: Niels22
Giro 2018: WCEendT
Tour 2018: Rahimns
Vuelta 2018: Rahimns
Giro 2019: Ezequiel
Tour 2019: Silent Hill
Vuelta 2019: Ab Normaal
Tour 2020: Bazing
Giro 2020: JapieJapo
Vuelta 2020: Kannibaal van Schepdaal
Giro 2021: JapieJapo
Tour 2021: Sjonge Jonge
Vuelta 2021: Dekenner01
Giro 2022: Sjonge Jonge (div. 1) en Wielervolger (div. 2)
Tour 2022: Rawolf
Vuelta 2022: Ludi
Giro 2023: Ludi

Veel plezier alvast, en veel geluk natuurlijk !

Gezien de populariteit van het spel hebben we besloten om deze Tour een tweede divisie te openen. Ab Normaal organiseert de eerste divisie en herstelt de ware aard van het spel door dit met 22 deelnemers uit te voeren. Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven om deel te nemen aan dit fantastische spel zullen we in deze tweede divisie de strijd aangaan met 43 teams waardoor er dus 2 teams per etappe zullen afvallen. Er is verder geen onderscheid tussen de 2 divisies en het is ook niet zo dat 1 van de 2 divisies meer aanzien heeft. Ik zal zelf meespelen in de divisie die door Ab Normaal wordt georganiseerd en hij zal dan weer meespelen in deze divisie.

Divisie 1 was binnen 1,5 uur vol en we hebben zelfs al een aantal inschrijvingen voor deze divisie. Dus wacht niet te lang want de afvalkoers is begonnen!

Rabbiej

Uitslag 8 LekkerManJK 9 Wielervolger 10 Dekenner01 11 Meijers 12 Sjonge Jonge 13 Mithrandir 14 Xander24 15 Zwiebeln 16 Christian 17 mensfaber 18 Ivo001 19 Pier tol 20 coolietje 21 vernis 22 Carbonros 23 zeewolde 24 Nick Vermeulen 25 kokkie1975 26 Thomberg 27 JapieJapo 28 HeldS 29 Fins Els Collons 30 oli4g 31 Odin 32 BlingSagan 33 kievit 34 ZwiebeLD 35 Vunky 36 Malathion 37 Franco Bitossi 38 Jappe666 39 pirazzi 40 Ecko 41 VincentK 42 arjenzvob 43 bastaix Teams: Ab Normaal - 9254 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PHILIPSEN Jasper HINDLEY Jai JAKOBSEN Fabio YATES Simon GROENEWEGEN Dylan GAUDU David PIDCOCK Thomas MEEUS Jordi BERNAL GOMEZ Egan Arley Bode80 - 9281 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PHILIPSEN Jasper HINDLEY Jai YATES Adam SKJELMOSE JENSEN Mattias GROENEWEGEN Dylan MEEUS Jordi SAGAN Peter KELDERMAN Wilco GALL Felix WELSFORD Samuel BERNAL GOMEZ Egan Arley erveedeee - 9480 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PHILIPSEN Jasper HINDLEY Jai SKJELMOSE JENSEN Mattias JAKOBSEN Fabio YATES Simon EWAN Caleb ALAPHILIPPE Julian MEEUS Jordi GALL Felix WELSFORD Samuel BERNAL GOMEZ Egan Arley Bonorrie - 9595 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PEDERSEN Mads PHILIPSEN Jasper BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello RODRIGUEZ CANO Carlos GAUDU David MEEUS Jordi KUSS Sepp GALL Felix WELSFORD Samuel WAERENSKJOLD Søren BERNAL GOMEZ Egan Arley Niels22 - 9852 POGACAR Tadej VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PHILIPSEN Jasper GIRMAY HAILU Biniam SKJELMOSE JENSEN Mattias GALL Felix WELSFORD Samuel OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes TEJADA CANACUE Harold Alfonso DINHAM Matthew BOL Cees BERNAL GOMEZ Egan Arley SvenVDB - 9694 VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PHILIPSEN Jasper HINDLEY Jai YATES Adam SKJELMOSE JENSEN Mattias JAKOBSEN Fabio GAUDU David MEEUS Jordi BAUHAUS Phil WELSFORD Samuel WAERENSKJOLD Søren BERNAL GOMEZ Egan Arley BigApple - 9975 POGACAR Tadej VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas PHILIPSEN Jasper CICCONE Giulio ALAPHILIPPE Julian STRONG Corbin SAGAN Peter VAN GILS Maxim WRIGHT Fred GALL Felix WELSFORD Samuel BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
coolietje

...

Laatst gewijzigd
Rabbiej

CQ Ranking:
15 BigApple 9.975
14 Niels22 9.852
13 Dekenner01 9.817
12 Sjonge Jonge 9.696
11 SvenVDB 9.694
10 Zwiebeln 9.654
9 Xander24 9.636
8 Bonorrie 9.595
7 erveedeee 9.480
6 Wielervolger 9.451
5 Bode80 9.281
4 Ab Normaal 9.254
3 Meijers 9.233
2 LekkerManJK 9.073
1 Mithrandir 9.027

Laatst gewijzigd
Bonorrie

Wil graag meedoen

Niels22

Terecht gedegradeerd naar divisie 2, maar we geven niet op!!

Meld mij graag aan!

Odin

Ik doe ook graag mee!

mensFaber

Graag!

Pier Tol

Ik doe ook graag mee. Top dat je het wil organiseren Rabbiej!

ivo001

Divisie 2 dan maar!

SvenVDB

Ik doe ook graag mee!

Merci Rabbiej en succes met organiseren!

Rico.

Ik ben er graag bij.

Sjonge Jonge

Ik doe ook graag mee

VincentK

Ik doe graag mee.

Zwiebeln

Ik doe graag mee

BlingSagan

Doe graag mee.

Franco Bitossi

Leuk, ik stap in.

Nick Vermeulen

Doe graag weer mee

Meijers

Ik ben er graag bij!

Vunky

Geen idee wat hierin goed gaat zijn, maar wil het graag proberen.

arjenzvob

Ik doe graag mee.

Rawolf

Succes gasten. (Edit, ik had blijkbaar al een plek in div 1. Zal niet in 2 spellen meedoen :p

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Ik doe graag weer mee

kokkie1975

Ben er graag bij.

pirazzi

Doe graag mee in deze divisie, was te laat voor de eerste.

« 1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.