Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

1 2 3 4 ... 11 12
mensFaber

team ingestuurd, ben benieuwd

Rabbiej

De deadline is gepasseerd maar we zitten nog niet helemaal vol en er zijn nog enkele plekken te vergeven. Voor degenen die vanavond nog zin hebben om een team in elkaar te puzzelen: sla je slag! Wie als eerste een team aanmeld kan alsnog meedoen aan de afvalkoers.

Ab Normaal

Ik heb het team van reserve LekkerManJK naar je toegestuurd. Van divisie 1 heb ik alle teams ontvangen.

BlingSagan

Oei. Deadline day was nu al.
Ik heb mijn team nu naar je gemaild.

Ab Normaal

Ha, ja, morgenavond was makkelijker geweest :)

Ecko

Hij is moeilijk! Morgen kan het al alle kanten op en lig je (ik) er met wat pech (en onkunde?) meteen uit. In het segment onder de pakweg 600 pt (en nog veel minder) is toch behoorlijk wat aan interessants te vinden, maar het blijft uiteraard lastig om uit de duurdere renners de de juiste keuze te maken. We gaan het zien. Veel plezier!

Rabbiej

We zitten vol dus toesturen van nieuwe teams heeft geen zin meer. Ik ben de administratie aan het bijwerken en zal zometeen de teams gaan plaatsen.

Rabbiej

Teams en CQ-scores staan op de 1e bladzijde. Mogelijk later nog wat statistieken.

Rabbiej

Gekozen renners:

Name # keer gekozen
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 37
BERNAL GOMEZ Egan Arley 33
ALAPHILIPPE Julian 31
WELSFORD Samuel 30
PHILIPSEN Jasper 28
HINDLEY Jai 25
PIDCOCK Thomas 23
CICCONE Giulio 19
MEEUS Jordi 19
JAKOBSEN Fabio 18
GALL Felix 17
GAUDU David 16
BAUHAUS Phil 15
GIRMAY HAILU Biniam 15
O'CONNOR Ben 15
SKJELMOSE JENSEN Mattias 13
BARDET Romain 12
GROENEWEGEN Dylan 12
POGACAR Tadej 9
SAGAN Peter 9
PEDERSEN Mads 8
YATES Simon 8
STRONG Corbin 7
WRIGHT Fred 7
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio 6
CAVENDISH Mark 6
VAN DER POEL Mathieu 5
VAN GILS Maxim 5
WAERENSKJOLD Søren 5
EWAN Caleb 4
YATES Adam 4
COQUARD Bryan 3
CORT NIELSEN Magnus 3
POWLESS Neilson 3
TRAEEN Torstein 3
WOODS Michael 3
ARANBURU DEBA Alexander 2
BOL Cees 2
CHAMPOUSSIN Clément 2
JORGENSON Matteo 2
KELDERMAN Wilco 2
KUSS Sepp 2
LANDA MEANA Mikel 2
VERMAERKE Kevin 2
ABRAHAMSEN Jonas 1
BERTHET Clément 1
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 1
BUCHMANN Emanuel 1
CAVAGNA Rémi 1
COSNEFROY Benoît 1
DINHAM Matthew 1
GROSSSCHARTNER Felix 1
GUARNIERI Jacopo 1
JOHANNESSEN Tobias Halland 1
MAS NICOLAU Enric 1
MEINTJES Louis 1
MØRKØV CHRISTENSEN Michael 1
MOZZATO Luca 1
MÜHLBERGER Gregor 1
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes 1
RODRIGUEZ CANO Carlos 1
SCHULTZ Nicholas 1
SIMMONS Quinn 1
STUYVEN Jasper 1
TEJADA CANACUE Harold Alfonso 1

Ab Normaal

Ik ga absoluut voor de winst. En je kunt alleen maar in de sprint winnen.
Daarom voor goede sprinters gegaan en bijvoorbeeld Welsford niet genomen omdat die de laatste sprint op de Champs Elysees op de TV ziet. Ik had wel verwacht dat die veel gekozen zou worden dus met een hele goed uitslag loop ik gevaar.

Je kunt niet alle disciplines coveren, ik heb het overal zo minimaal mogelijk gedaan. Simon Yates, normaal op mijn zwarte lijst, moet me in de ITT redden. Aanvallers heb ik helemaal niet geselecteerd, daarvoor gok ik op een lage CQ.
Ga er vanuit in de bergetappes wel safe te zitten.
Maar mijn grootste gok is de punch ritten, al zijn daar er maar weinig van. En vooral morgen.
Geen renners voor morgen meegenomen en gok er puur op dat ik er nog wel twee achter me laat. Maar zou zeker al direct einde verhaal voor me kunnen zijn.

Wel veel hele dure teams zeg.

Rabbiej bedankt voor je tijd en succes allemaal!

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Aantal opvallende constateringen:

- Pirazzi heeft niet alleen het duurste team (9995 punten) maar heeft in zijn 12 renners maar liefst 4 renners die alleen door hem zijn gekozen: Jonas Abrahamsen, Benoit Cosnefroy, Felix Grosschartner en Jacopo Guarnieri.
- Het goedkoopste team, gemaakt door Kievit, was met 8225 punten bijna 700 punten goedkoper dan het 1e goedkoopste team van JapieJapo. Het was maar liefst 1770 punten goedkoper dan het team van Pirazzi. Wilde je budget bewaren voor de Vuelta kievit?
- De gemiddelde CQ-waarde bedraagt 9584, in vergelijking met de andere divisie besteden we hier graag iets meer. De gemiddelde CQ-waarde daar bedraagt 9375.
- Vingegaard is door slechts 6 teams niet gekozen.
- De combinatie Pogacar/Vingegaard is door 5 deelnemers gekozen.
- In totaal hebben er 65 renners onze teams gemaakt waarvan 21 renners slechts 1 keer.
- Niemand hoeft zich in dit spel zorgen te maken of Wout van Aert goed presteert, hij is geen 1 keer gekozen.

Rabbiej

Nog 1 laatste statistiek (de jefgodfather-statistiek wordt die geloof ik ook wel genoemd).

Dit overzichtje geeft weer hoeveel jouw gekozen renners in totaal zijn gekozen: hoe hoger = hoe meer veiliger en voorspelbaar je hebt geselecteerd. Hoe lager wil zeggen dat je renners hebt gekozen die niet zoveel keer zijn gekozen en die het verschil kunnen maken voor je of net waardoor je in de problemen kan komen:

Team # Keuzes
Christian 288
Zwiebeln 285
Meijers 271
Sjonge Jonge 264
erveedeee 263
Vunky 260
vernis 258
coolietje 255
JapieJapo 255
Arjenzvob 254
LekkerManJK 251
mensfaber 251
ivo001 247
SvenVDB 243
Nick Vermeulen 241
Wielervolger 241
zeewolde 240
bastaix 238
Dekenner01 238
Jappe666 233
Mithrandir 233
BigApple 232
Bode80 229
kievit 228
ZwiebeLD 227
Ab Normaal 219
kokkie1975 218
Malathion 215
Xander24 213
Fins Els Collons 207
oli4g 206
VincentK 205
HeldS 204
Thomberg 202
Odin 199
Bonorrie 197
Ecko 196
Franco Bitossi 194
Pier tol 188
Niels22 187
Carbonros 180
BlingSagan 134
pirazzi 100

Bovenstaande aantallen zijn daarmee een stuk lager dan die in de Giro. Dit betekent dat er dus een stuk meer variëteit is tussen de teams.

Laatst gewijzigd
HeldS

Erg leuk die overzichten. Complimenten aan de organisatie! Als ik de andere teams meteen zie vrees ik meteen al voor elke dag die komen gaat.
Succes iedereen!

JapieJapo

De eerste vraag voor mij was natuurlijk wel of niet Alaphilippe. Zoals de meeste weten had ik bijna het tweede deel gehaald van de voorjaar afvalkoers met dan als enige Pogacar in het team, maar ik was ook de enige zonder Alaphillipe. Ik verwacht wederom niet heel veel van hem, maar ik verwachtte wel dat hij vaak gekozen zou worden EN we starten op zijn terrein dus Alaflip toch maar als eerste in het team opgenomen.

Verder had ik wel verwacht dat Vingegaard in bijna alle teams zou zitten en Pogacar weinig gekozen zou zijn. Het verschil in CQ tussen hen is gewoon te groot. Verder eens met Ab dat als je voor de winst gaat, veel goede sprinters dient te hebben voor de Champs. Daarom Philipsen, Jakobsen en Groenewegen meegenomen. Ook eens met dat Welsford Parijs never nooit gaat halen maar hij is intrinsiek wel een van de snelsten en zeer goedkoop en vaak gekozen. Een Bauhaus of Meeuws zie ik ook niet direct Parijs halen.

Mijn achilleshiel is denk ik te weinig klimmers aangezien ik van Gils en Gall beide heb meegenomen. We gaan het zien om daat beter een O'Connor ofzo had moeten staan. Ik heb de veelgekozen Hindley en Pidcock niet.

Als laatste zeer verrast door de op 1 na laagste CQ waarde met 8923 puntjes, wel heel fijn natuurlijk. Veel succes allemaal!

Laatst gewijzigd
Vunky

Bauhaus en Meeus verwacht je beide niet in Parijs. Die kunnen toch wel een bergje over, ik vind dan juist een Jakobsen gevaarlijker of die het wel/niet haalt.

VincentK

Leuke statistieken! Mooi bedenksel ook de JGF-statistiek :-).

SvenVDB

Hier teveel sprinters gekozen, voornamelijk voor de laatste week, maar daar zal ik wellicht nooit geraken 😛

arjenzvob

Gelijke score aan LEGEND Ab Normaal. Grappig. En dan tijd van inzending die doorslaggevend is. Wat leuk :)

Ik ben bewust gegaan voor een wat lagere CQ-score. Daar ben ik al vaker op uitgevallen, dus dat wilde ik voorkomen.

VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas Voorkeur boven te dure Pogacar
PEDERSEN Mads Zal er vaak tussen zitten, dure sprinter maar gaat zich terugbetalen
PHILIPSEN Jasper No-brainer
BARDET Romain Mooi parcours voor hem. Zal mooie uitslagen rijden.
O’CONNOR Ben Zie Bardet.
PIDCOCK Thomas Voor die cq-waarde een koopje.
CICCONE Giulio Berggeit, ook prima cq-waarde.
ALAPHILIPPE Julian Zie Pidcock
BAUHAUS Phil Sprinter met lage cq
TRAEEN Torstein Kan in de bergen aansluiten voor een prima cq waarde
WELSFORD Samuel Goedkope sprinter
BERNAL GOMEZ Egan Arley HET koopje, voor 5 puntjes kun je geen buil vallen.

De balans is oké lijkt me. Misschien op dagen dat er gevlucht wordt, is het lastig. Maar dan heb ik Ciccone, Flipje, Pidcock? Of een lage cq-waarde.

Succes allemaal!

Christian

Veiligste team gekozen zo te zien, ik zal het maar als een goed teken zien, dan vonden anderen mijn keuzes ook goede keuzes blijkbaar. Ik wil in deze eerste deelname vooral lang overleven, blijft dit ook leuker om te volgen.

1 iemand met Mas en 7 man met Carapaz hebben een pijnlijke eerste etappe. Succes iedereen en dank aan de organisatie.

Bode80

Met A. Yates een goede start gemaakt! :-)

ivo001

Corbin sterk

pirazzi

3 renners met punten, waarschijnlijk net genoeg om de eerste etappe te overleven.

Vunky

Wie gaat er mee met Arjenzvob?

En gaat Rabbiej emotioneel wel in staat zijn de uitslag te verwerken...?

Wat een vragen zo begin van de avond

Laatst gewijzigd
pirazzi

Wie gaat er mee met Arjenzvob?

Mensfaber misschien?

zeewolde

Bastaix is ook niet gerust met alleen Vingegaard. Mensfaber heeft nog Landa in de top 20

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.