Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

1 2 ... 9 10 11 12
Rabbiej

Ook vandaag zou het doek gaan vallen voor 2 teams in de afvalkoers. De bergen zijn geweest en Vingegaard kon vandaag even rustig mee peddelen in het peloton. Zou het een etappe voor de vluchters worden of gingen de sprinters (lees: Philipsen) er mee aan de haal. Het leek er al snel op dat het voor de sprinters zou gaan worden. Campenaerts, Asgreen en Abrahamsen gingen met zijn 3en op pad en dat zou toch niet genoeg zijn. Ze kregen ook amper een voorsprong van het peloton, meer dan 1,5 minuut zat er niet in.

Toen veranderde het speelbeeld, want het peloton kwam zo dichtbij dat Eenkhoorn dacht: Laat ik die vluchters eens een handje gaan helpen. Monsieur Philipsen was er niet zo blij mee maar uiteindelijk had die niet veel te willen. Hij dacht ook wel: die pakken we toch wel terug. Maar de 4 bleken een gouden kwartet want wat ze ook probeerden in het peloton, het gat ging maar niet dicht. Met sprintaantrekker Campenaerts moest Eenkhoorn het wel gaan afmaken maar dat lukte hem helaas net niet, we zagen Asgreen zegevieren amper 50 meter voordat Philipsen afgetekend de sprint van het afgematte peloton won. Leuke etappe!

Bij ons niet zo heel veel vuurwerk maar toch moeten we weer afscheid nemen van 2 teams. We hebben ondertussen wel een favoriet voor de eindzege want na de afgelopen 2 etappes te winnen won Bonorrie vandaag voor de 3e keer op rij de etappe. Wie gaat hem nog afhouden van de winst in Parijs? Gelukkig gaat het niet om etappeoverwinningen dus iedereen maakt nog evenveel kans maar Bonorrie zal zich vast goed voelen! Wie zich minder goed zullen voelen zijn LekkerManJK en Wielervolger. Hun sprinters eindigden niet ver genoeg van voren en dat was het dan. Knappe prestatie mannen maar we moeten met nog 3 etappes te gaan afscheid van jullie nemen. De laatste 7 gaan door naar het laatste drieluik.

Uitslag:
1 Bonorrie 801
2 Bode80 601
3 Niels22 571
4 Ab Normaal 550
5 erveedeee 521
6 SvenVDB 521
7 BigApple 441
8 LekkerManJK 401
9 Wielervolger 331

Afvallers:

LekkerManJK
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Adam
GROENEWEGEN Dylan
CAVENDISH Mark
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
SAGAN Peter
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Wielervolger
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
O'CONNOR Ben
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
ALAPHILIPPE Julian
JOHANNESSEN Tobias Halland
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Rabbiej

De 3 overgebleven teams exclusief afvallers en de door hen allen gekozen renners Vingegaard, Philipsen, Welsford, Gall en Bernal:

Bode80 - 9281
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GROENEWEGEN Dylan
MEEUS Jordi
SAGAN Peter
KELDERMAN Wilco

erveedeee - 9480
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi

BigApple - 9975
POGACAR Tadej
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
STRONG Corbin
SAGAN Peter
VAN GILS Maxim
WRIGHT Fred

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Als ik eerlijk ben denk ik dat alleen de teams met Groenewegen Bonorrie nog van de titel kunnen houden. Maar die moeten eerst de finale nog maar zien te halen.

Vandaag zie ik alleen mogelijk Pedersen, Alaphilippe, Sagan, Strong, Oliveira, Dinham, Wright en Van Gils de vlucht halen van de renners die wij gekozen hebben.
Kan dus nog alle kanten op.

Niels22

Ik wil jouw Pidcock op voorhand ook niet kansloos achten Ab!

Wielervolger

Jammer om op dit moment af te vallen maar een plaats in de top 10 is niet slecht. Het is ook meer dan terecht want mijn overgebleven klimmersteam en zeker mijn sprintersteam was te zwak.

Succes nog aan de overgebleven ploegen. Ik zet mijn geld op een overwinning van Bode80 in een finale tegen Bonorrie en Ab Normaal.

Laatst gewijzigd
BigApple

Verhip. Ik zit er nog in ! Dat had ik niet verwacht.
Nu effe hopen op de juiste vluchters! Parijs lonkt.

Ab Normaal

Erveedeeee, Bonorrie en BogApple zullen blij zijn met deze groep.

Niels22

Ok nu met 36 koplopers, dit was mijn Afvalkoers!

Op naar de Vuelta

erveedeeee

Wordt nog spannend genoeg zo. Strong en Wright tegen Meeus. Of Alaphillipe tegen Waerenskjold.

Niels22

Of allemaal buiten de top-20 en CQ dat gaat beslissen

BigApple

Niels en Sven denk ik. Ervedee redt het op CQ.

SvenVDB

Jammer, maar helaas!

Ab Normaal

Ai. Dan moet Bode80 morgen sneuvelen. Anders geen kans voor mij in Parijs.
Maar vrees eigenlijk dat ik dan met hem mee ga.
Had eigenlijk morgen op Pidcock gehoopt.

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Het was weer jagen tot ze niet meer konden voor de renners vandaag. Het halve peloton wilde mee in de ontsnapping en toen we op een gegeven moment een groep van 9 vooruit hadden dachten we dat de vlucht van de dag gevlogen was. Uno-X en EF waren het er niet mee eens en hielden het gat beperkt. Politt had te maken met veel pech en viel weg en toen was daar de move van Alpecin. Na de tussensprint ging Philipssen door en zo ontstond er ineens een kopgroep van 37 man. Niet het halve peloton maar het scheelde niet veel.

Het was wachten op een nieuwe demarrage en die kwam er rond de laatste echte heuvel van de dag. Alweer Asgreen, O'Connor en Mohoric reden weg en wat ze ook probeerden daarachter ze kwamen er niet meer bij. Uiteindelijk moest er een fotofinish aan de slag komen om de winnaar te bepalen. Asgreen leek het lang te gaan redden om zijn 2e etappe op rij te gaan winnen maar het was uiteindelijk Mohoric die zijn fiets net voor die van Asgreen over de lijn wist te gooien.

Kon Bonorrie er 4 op rij van maken? Ja, dat kan hij. Opnieuw wint hij de etappe en daarmee zijn 5e etappezege deze tour waarvan allemaal in de laatste 6 ritten. Dankzij Pedersen won hij vandaag en met Pedersen in zijn ploeg maakt hij ook zondag grote kans op de overwinning. Of weten de anderen hem morgen nog te verrassen? Achter Bonorrie was het Ab Normaal die met Pidcock ook een prima prestatie neerzette en 2e werd.

Achterin kwam het aan op CQ-punten. Want erveedeee, SvenVDB en Niels22 hadden naast Philipsen niemand in de top 20 dus moest het aankomen op de tiebreaker. Niels22 wist vooraf al dat deze etappe lastig voor hem zou worden en dankzij de hoogste CQ-score van zijn team eindigt hier dan ook zijn sprookje. SvenVDB had van mij nog 2 sterren gekregen op de rustdag maar ook hij overleeft deze dag niet, erveedeee blijft er nog net in!

Uitslag:
1 Bonorrie 600
2 Ab Normaal 500
3 Bode80 380
4 BigApple 370
5 erveedeee 320
6 SvenVDB 320
7 Niels22 320

Afvallers:

Niels22
POGACAR Tadej
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GALL Felix
WELSFORD Samuel
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes
TEJADA CANACUE Harold Alfonso
DINHAM Matthew
BOL Cees
BERNAL GOMEZ Egan Arley

SvenVDB
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
JAKOBSEN Fabio
GAUDU David
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
WAERENSKJOLD Søren
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Skjelmose moet morgen maar lekker al zijn energie verspillen voor de bollen van Giulio. Als Gaudu dan voor Gall eindigt dan ga ik het overleven.

Niels22

'@Rabbiej dank voor de organisatie! Het was helaas al duidelijk toen de 36 voorop kwamen en er niet één van mn unieke renners mee was. Vooral de punten verspild aan Girmay deden pijn, want wat viel die tegen in deze Tour.

Op naar de Vuelta en kijken hoe we daar het maximale kunnen behalen.

Succes aan de rest, Bonorrie piekt behoorlijk in week 3, trekt ie dat nog twee dagen door?

Rabbiej

We zijn aanbeland in het slotweekend van de Tour. 3 weken geleden stonden we in Bilbao aan de start van het grootste wielerspektakel van dit jaar. En ik moet zeggen: de Tour stelde dit jaar niet teleur. Elke etappe had zo zijn eigen verhaal en al bij al is de Tour een boeiende ronde geweest. Een leuk duel tussen Pogacar en Vingegaard, een paar spannende overgang etappes met mooie winnaars en bijna elke sprint had wel een verhaal om over na te praten.

In de afvalkoers zagen we ons veld afnemen van 43 deelnemers in Bilbao tot de 5 meest uitgebalanceerde teams die vandaag in de Vogezen gaan uitmaken wie de rit naar Parijs mogen rijden. De laatste week heeft laten zien dat we wel een uitgesproken favoriet hebben voor de overwinning op de Champs Elysees maar er kan nog genoeg gebeuren vandaag en morgen om Bonorrie van zijn troon te stoten. Laten we eens kijken naar de laatste 5 teams en hun kansen voor vandaag:

Ab Normaal rekent vandaag op Hindley, Simon Yates, Gaudu en Pidcock. Daarmee heeft hij 4 strijders die hem naar de finale kunnen brengen. Wel moet hij hopen dat Felix Gall zijn beste benen al heeft laten zien, alle andere teams hebben Felix namelijk in hun team dus dat zou direct een ticket terug naar huis betekenen.

Bode80 heeft met Hindley, Adam Yates, Skjelmose, Kelderman en Gall 5 renners in zijn team die goed kunnen klimmen. Daar zitten alleen ook wat renners bij die mogelijk moeten knechten en renners die de laatste tijd wat steekjes hebben laten vallen. Maar wel genoeg paardjes om op te kunnen wedden. Gaat dat genoeg zijn?

erveedeee rekent op Hindley, Skjelmose, Simon Yates en Gall en lijkt daarmee geen topfavoriet voor de zege vandaag maar dat hoeft ook niet.

Bonorrie heeft een paar andere renners dan de anderen in zijn ploeg en heeft Bilbao, Rodriguez, Gaudu, Kuss en Gall liefst 5 renners om op in te kunnen zetten. Het moet toch wel gek lopen mochten deze 5 minder punten bij elkaar sprokkelen dan alle anderen. Ten opzichte van de anderen heeft hij geen Hindley dus dat zou een optie kunnen zijn. Maar Jai lijkt niet meer de beste benen te hebben in de laatste bergritten.

BigApple heeft de minste renners in zijn ploeg met Pogacar, Ciccone en Gall. In de rit naar Courchevel had die niets aan Tadej maar met een paar rustige dagen zou die vandaag best zijn goede benen weer terug kunnen hebben. Ciccone zal vol voor de bergtrui gaan maar misschien eindigt die ook nog wel van voren.

Mijn persoonlijke verwachting om vandaag af te vallen zijn BigApple, want ook al denk ik dat Pogacar kort eindigt zullen de anderen met Gall in hun team meer scoren. Te meer omdat ik van Ciccone geen hoge daguitslag verwacht na gevechten om de bergtrui. Verder denk ik dat Gall vandaag een sleutel zal zijn voor de 2e afvaller. Gaat hij vol voor de bergtrui en riskeert die daarmee een slechte daguitslag (of eindigt die daardoor juist heel kort), ik vermoed dat Ab Normaal wel eens de 2e afvaller kan zijn.

De verwerking van de uitslag zal helaas wat langer op zich laten wachten door prive-afspraken. Succes allen!

Fins Els Collons

Bibber bibber😀

Ab Normaal

Ik ben graag de underdog 💪🏻

Laatst gewijzigd
Bode80

Als A. Yates en Gall voorin eindigen moet het goedkomen voor mijn team. Skjelmose gaat vandaag geen verschil maken.

Pidc#ck voorin is goed voor Ab. Bonorrie heeft pech met 2 gevallen renners.

Bode80

Laatste 3 gehaald! :-)

Bonorrie vliegt er uit

Rabbiej

Weinig gezien van de etappe vandaag dus mijn nabeschouwing is dan ook kort. Het werd een strijd tussen de klassementsrenners want Pogacar wilde nog graag een etappe winnen. Vingegaard zijn honger was al gestild en hoefde niet nog meer glans te geven aan zijn gele trui. In de sprint was het Pogacar die ruim sneller was dan de rest. Smet op deze etappe was de valpartij van Kuss en Rodriguez en later ook nog van Lafay die helaas de Tour zodoende nog moest verlaten. De valpartij van de 2 klassementsmannen had grote gevolgen voor hunzelf maar ook voor ons spel.

Want in ons spel was het vandaag eens niet Bonorrie die met de overwinning aan de haal ging. Met Kuss en Rodriguez in zijn team werd het na de valpartij ineens heel erg lastig om wel bij de beste 3 te finishen. Te lastig bleek uiteindelijk want ondanks de overwinning van Gall, 3e plek van Vingegaard en ereplaatsen van Bilbao en de gevallen Rodriguez kostte het hem te veel punten om het team van Bode80 voor te blijven. Hij kwam 171 punten tekort, net een aantal punten die een Kuss in zijn normale vorm vandaag wel bijeen had weten te klimmen.

Gezien Gall won was het ook al snel duidelijk voor Ab Normaal, sprinten in Parijs was ook niet aan hem besteed. Dus zonder Bonorrie en zonder Ab Normaal hebben we morgen de volgende 3 finalisten: Bode80, erveedeee en BigApple!

Uitslag:
1 BigApple 1.500
2 erveedeee 1.320
3 Bode80 1.310
4 Bonorrie 1.140
5 Ab Normaal 840

Afvallers:

Ab Normaal
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
YATES Simon
GROENEWEGEN Dylan
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
MEEUS Jordi
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Bonorrie
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PEDERSEN Mads
PHILIPSEN Jasper
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
RODRIGUEZ CANO Carlos
GAUDU David
MEEUS Jordi
KUSS Sepp
GALL Felix
WELSFORD Samuel
WAERENSKJOLD Søren
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Rabbiej

Voor de finale hebben alle drie de teams Philipsen en Welsford als sprinters dus deze gaan niet het verschil maken. Hoe zijn de kaarten dan wel geschud en kan het nog spannend worden?

Bode80 heeft de beste papieren om te winnen. Hij heeft naast Philipsen en Welsford nog Groenewegen, Meeus en Sagan als rappe mannen. Voor erveedeee lijkt het halen van de eindstrijd al een overwinning te zijn. Hij heeft dan weliswaar Meeus in zijn team, en die is door BigApple niet gekozen, maar zou het dan altijd nog afleggen tegen Bode80 op CQ-score als Groenewegen en Sagan niet zouden scoren. Of weet Alaphilippe zich misschien nog in de top 20 te plaatsen? Ik acht de kans zeer klein.

De grootste tegenstander van Bode80 is dan BigApple. Hij heeft geen Groenewegen en Meeus in zijn team maar heeft net als Bode80 wel Sagan. Naast Sagan vestigt hij zijn hoop op Strong en Wright en die maken nog wel een reële kans op een top 20. Toch zijn de kaarten vooraf in het voordeel van Bode80. Groenewegen heeft zich niet voor niets naar Parijs geworsteld en ook Meeus zal nog een leuke ereplaats willen bijschrijven.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Eerste etappe waar ik niets van gezien heb. Toen ik de uitslag checkte zag ik al snel 2. Gall en wist ik dat het klaar was.
Toch zuur, dat ik met 2 renners minder begon en dat ik juist Gall als laatste weg streepte voor mijn CQ.
Met Gall had ik niet alleen de finale gehaald maar was ik ook nog de favoriet geweest met Bode er dan uit.

Die laatste zal nu winnen vermoed ik.
Gefeliciteerd aan alle finalisten en veel succes!

Rabbiej, dank voor je vlekkeloze organisatie en dat voor de eerste keer.

BigApple

Wauw. Dat is natuurlijk een droom om op de Champs Elysees te mogen finishen. Laatste drie had ik niet gedacht.

Winnen wordt lastig, want ik ben er wel van overtuigd dat Dylan top-3 rijdt, of zelfs wint. Meeus kloppen zie ik nog wel gebeuren want zou mij niks verbazen als Bora morgen Danny laat sprinten. En ja mijn kleine beetje hoop hangt aan een kunststukje van Peter de Tsaar. Zou hij het nog 1 keer kunnen flikken. Het is per slot ook zijn laatste Tour.

Dank alvast voor de organisatie Rabbiej - en veel succes voor mijn collega sprinters Bode en Erveedee. Dat de beste moge winnen!

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.