Aangezien ik nieuw ben binnen dit type spel, dacht ik nadat ik de openingspost had gelezen zowel de dagwinnaar als degene met de minste punten het spel zou moeten verlaten. Na het lezen van een gedeelte van de Giro afvalkoers lijkt het mij nu dat de onderste twee per dag de koers verlaten. Het is daarmee dus wel de bedoeling een sterk team te creeren? En in theorie kan ieder team Pogacar bezitten?
Elke etappe verlaten bij ons de 2 minst scorende teams de ronde. Hierbij telt alleen de uitslag van die etappe en zijn er geen punten voor truien te verdienen. Daarbij kan het voorkomen dat er 1 of meerdere teams hetzelfde aantal punten scoort. Wanneer dit gelijk is wordt er gekeken naar hoeveel budget er door de teams is gebruikt. De speler met het hoogste budget verlaat in dit geval de ronde.
Pogacar kan door elk team worden opgenomen (hij past immers binnen het budget) maar is hij dat budget waard? Misschien wel, misschien niet. Je zal keuzes moeten maken in welke renners (maximaal 12), hoeveel budget (maximaal 10.000 CQ punten) en heb je voor alle type etappes genoeg renners. Succes met puzzelen!
'@ab normaal: zit ook zeker wat in, maw is het ook hier niet echt de bedoeling om regelmatig bovenin te staan, want dan kom je te kort op andere vlakken.
Ik dacht alleen stel dat je en de dagwinnaar eruit doet omdat zijn team te goed was die dag en de slechtst presterende dat moet je aan het einde echt een heel gemiddeld team hebben en dat lijkt mij op voorhand moeilijker in te schatten wat daarvan dan de samenstelling moet zijn
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.