Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

1 2 ... 9 10 11 12
Niels22

We gaan het 3e weekend van de Tour in, dus dan zijn deze lijstjes altijd interessant....

CQ Ranking:

1 BigApple 9.975
2 Christian 9.898
3 Niels22 9.852
4 Dekenner01 9.817
5 Sjonge Jonge 9.696
6 SvenVDB 9.694
7 Zwiebeln 9.654
8 Xander24 9.636
9 Bonorrie 9.595
10 erveedeee 9.480
11 mensfaber 9.479
12 Wielervolger 9.451
13 Bode80 9.281
14 Ab Normaal 9.254
15 Meijers 9.233
16 LekkerManJK 9.073
17 Mithrandir 9.027

Niels22

En als ik het overzicht correct heb, moeten we het de laatste week doen met de volgende renners. Vingegaard zit in elk team, dus zijn punten zijn waardeloos. In deze lijst de DNF-jes en DNS-jes al verwijderd:

16x BERNAL GOMEZ Egan Arley
15x PHILIPSEN Jasper
13x WELSFORD Samuel
11x HINDLEY Jai
11x ALAPHILIPPE Julian
10x PIDCOCK Thomas
9x MEEUS Jordi
9x GALL Felix
7x SKJELMOSE JENSEN Mattias
7x GROENEWEGEN Dylan
6x GAUDU David
6x CICCONE Giulio
6x SAGAN Peter
5x GIRMAY HAILU Biniam
5x O’CONNOR Ben
4x YATES Adam
4x YATES Simon
4x BAUHAUS Phil
2x POGACAR Tadej
2x PEDERSEN Mads
2x VAN DER POEL Mathieu
2x BARDET Romain
2x COQUARD Bryan
2x WRIGHT Fred
2x KELDERMAN Wilco
2x STRONG Corbin
2x KUSS Sepp
2x WAERENSKJOLD SΓΈren
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
RODRIGUEZ CANO Carlos
LANDA MEANA Mikel
JOHANNESSEN Tobias Halland
VAN GILS Maxim
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes
TEJADA CANACUE Harold Alfonso
DINHAM Matthew
BOL Cees

ivo001

Balen dit zeg. Maar met Skjelmose en O Connor die niet meer voor een klassement rijden werd mijn klim team wel dun. En door het wegvallen van Jakobsen werden de sprints ook onzeker.

Bedankt voor de organisatie en dagelijkse verhalen! Succes aan de overblijvers.

Rabbiej

De uitslag van etappe 14 moest even op zich laten wachten, net als dat de renners vlak na de start ook even moesten wachten. Wat een valpartij waarbij we uiteindelijk Pedrero en Meintjes de koers zagen verlaten. Dit was niet het einde van de afvalkoers in deze etappe want er gingen er nog een stuk meer bij liggen. Een andere klassementsrijder en Franse hoop in bange dagen, Bardet kwam lelijk ten val en moest de strijd staken en ook Shaw, Chaves, Guerreiro en Sinkeldam haalden het einde van deze etappe niet.

De hele dag werd er als een bezetene gereden en de explosie vond plaats op de Joux Plane. Jumbo had een mooi plannetje opgezet zodat Pogacar het af kon gaan maken. Hij leek de sterkere bergop maar de motorbrigade reed hem in de weg en uiteindelijk pakte Vingegaard daardoor de meeste bonificatieseconden. In de afdaling kwam Rodriguez weer terug en als er 2 vechten om 1 been ging hij er vandaag mee heen. (Edit: Haha Ab, ik had jouw stukje niet gelezen voodat ik dit schreef...)

In ons spel zien we Bonorrie als afgetekende winnaar. Gisteren nog op de hot-seat met slechts 10 punten meer dan de afvallers maar vandaag laat die iedereen zijn hielen zien, niemand kwam ook maar enigszins in de buurt. Achterin een heel stuk spannender. Christian, Sjonge Jonge, Wielervolger en Meijers delen met zijn allen de 1e laatste plaats dus moest de CQ-tiebreak er aan te pas komen. Een paar dagen geleden zat Christian daardoor al op de hot-seat maar vandaag was dat zitje er voor Sjonge Jonge en moeten we helaas afscheid nemen van Christian. Achter deze 4 was het mensfaber die het vandaag niet kon bolwerken. Pidcock had niet genoeg gegeten, Landa mocht niet weg en O'Connor stelt de hele Tour al teleur. Het was helaas niet goed genoeg vandaag en we gaan zonder Christian en mensfaber met de laatste 15 teams door naar etappe 15.

Uitslag:
1 Bonorrie 1.740
2 Mithrandir 1.200
3 Bode80 1.200
4 LekkerManJK 1.160
5 Niels22 1.100
6 BigApple 1.100
7 SvenVDB 1.060
8 Zwiebeln 1.020
9 erveedeee 980
10 Ab Normaal 960
11 Xander24 900
12 Dekenner01 900
13 Meijers 720
14 Wielervolger 720
15 Sjonge Jonge 720
16 Christian 720
17 mensfaber 680

Uitvallers:

Christian
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

mensfaber
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
GROENEWEGEN Dylan
LANDA MEANA Mikel
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
GALL Felix
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Nog maar 15 over, het schiet op.

mensFaber

Goedemorgen, kan het zijn dat nr7 Felix Gall niet bij score is opgenomen? Of wil ik te graag in het spel blijven en zie ik het verkeerd πŸ€ͺ

Meijers

Ik heb Hindley ipv Gall en ik had 40 punten meer (en Hindley eindigde 1 plekje voor Gall) dus ik denk dat deze gewoon is meegenomen

mensFaber

😩

Ik wilde blijkbaar te graag.

Jonas heeft niet gewonnen waar ik gemakshalve wel vanuit was gegaan.
Mijn excuses!!

Vele dank voor de organisatie @Rabbiej
Succes aan de overige deelnemers.

Op naar een volgende editie.

Ab Normaal

Dit is nu eens een vervelende kopgroep

Rabbiej

Deze etappe lijkt in een definitieve plooi te liggen met 37 renners met een flinke voorsprong. Voor wie ziet het er goed en voor wie niet zo goed uit?

Ab Normaal – 9254
Niemand in de kopgroep

Bode80 – 9281
SKJELMOSE JENSEN Mattias

erveedeee – 9480
SKJELMOSE JENSEN Mattias
ALAPHILIPPE Julian

Bonorrie – 9595
Niemand in de kopgroep

Niels22 – 9852
SKJELMOSE JENSEN Mattias

SvenVDB – 9694
SKJELMOSE JENSEN Mattias

BigApple – 9975
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian

Sjonge jonge – 9696
SKJELMOSE JENSEN Mattias
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian

Zwiebeln – 9654
ALAPHILIPPE Julian

Meijers – 9233
SKJELMOSE JENSEN Mattias
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian

Mithrandir – 9027
VAN DER POEL Mathieu

Xander24 – 9636
ALAPHILIPPE Julian

LekkerManJK – 9073
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian

Dekenner01 – 9817
ALAPHILIPPE Julian

Wielervolger – 9451
ALAPHILIPPE Julian

Ab Normaal en Bonorrie hebben de slag gemist.. Veel teams hebben alleen Alaphilippe in hun ploeg en we hebben al eerder gezien dat hij helemaal liet lopen. Gaat dat de sleutel worden voor Bonorrie en Ab Normaal om deze rit toch te overleven?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Alaphilippe er af. Daar ben ik dan weer heel blij mee.

Christian

Het was een waar genoegen, dank aan de organisatie.
En voor de volgende afvalkoers ben ik er graag weer bij, met een verbeterde strategie ;)

O'Connor, Pidcock, Skjelmose en Ciccone moesten het voor mij afwisselend doen in de bergen, naast Hindley en Vingegaard. Als ze het dan allemaal af laten weten is het helaas klaar. Maar ik denk dat mijn sprintteam ook wat te zwak was geweest voor in Parijs. Succes aan de overblijvers.

Niels22

Volgens mij geen 20 meer vooruit, dus het ligt weer open...

Ab Normaal

Jonas en Tadej in ieder geval de eerste twee na de vluchters.

Rabbiej

Klimmen, klimmen en nog meer klimmen. Weinig vlakke kilometers vandaag en het was wederom slopend. Het was enorm vechten voor de ontsnapping. Een valpartij zorgde ervoor dat een groep van 35 rijders voorop kwam te rijden. Alaphilippe ging er samen met Lutsenko vandoor maar bleven er kilometers lang net voor hangen. Alaphilippe is een renner die in ons spel vaak is gekozen maar stelde vandaag wederom wat teleur. Op het moment van het schrijven van dit verhaal komt hijop 20 minuten van onze winnaar van vandaag over de streep. Geen punten voor hem en zodoende konden een aantal teams weer een beetje ademhalen, of toch niet?

Wout en Wout gingen samen met Soler op pad, ze reden hem eraf in een afdaling en toen die terugkeerde was het tijd voor Wout Poels om zijn vleugels te ontbinden. Hij was vandaag de sterkste van de renners in de kopgroep en was een verdiende winnaar. Sprinter, tijdrijder, klimmer, puncheur Wout van Aert kon een tweede plek bijschrijven op zijn palmares en vanuit de achtervolging reed Burgaudeau naar de derde plek.

Niemand van deze renners was er door ons gekozen en dus was het weer punten sprokkelen. De 2 teams die dit vandaag het beste konden haalden 250 punten, Meijers en Sjonge Jonge waren net als Pogacar en Vingegaard aan elkaar gewaagd waar Meijers net zijn neus eerder over de streep weet te drukken door middel van zijn lagere CQ-waarde.

Die CQ-waarde is ook onderin van belang geweest. Er waren 4 teams die alleen met Vingegaard punten scoorden en daarmee de gedeelde laatste plaats deelden. Mithrandir dankt Sepp Kuss om zich daar net niet bij te voegen, al was onze CQ-koning uiteraard niet in gevaar geweest. Ab Normaal zat weer eens te zweten bij het zien van de kopgroep maar zijn lage CQ-score houdt hem ook in de strijd voor week 3. Wielervolger spendeerde ook niet heel veel aan CQ-punten en mag zodoende ook mee naar week 3. Wie dan niet? Helaas Xander24 en Zwiebeln, voor jullie houdt het na vandaag op.

Uitslag:
1 Meijers 250
2 Sjonge Jonge 250
3 Niels22 230
4 Bode80 210
5 SvenVDB 210
6 erveedeee 190
7 BigApple 130
8 LekkerManJK 110
9 Dekenner01 50
10 Bonorrie 41
11 Mithrandir 31
12 Ab Normaal 30 (CQ: 9254)
13 Wielervolger 30 (CQ: 9451)
14 Xander24 30 (CQ: 9636)
15 Zwiebeln 30 (CQ: 9654)

Afvallers:

Xander24
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VAN DER POEL Mathieu
HINDLEY Jai
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
GROENEWEGEN Dylan
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
KELDERMAN Wilco
STRONG Corbin
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Zwiebeln
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
GROENEWEGEN Dylan
O'CONNOR Ben
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Niels22

Eindelijk de befaamde 3e week weer eens gehaald, normaal gesproken moeten de kanonnen Pogacar en Vingegaard mij sowieso naar donderdag brengen en dan gaan we maar afwachten....

*klopt dit af*

Xander24

De dag waarvan je weet dat deze gaat komen, ik hoopte op een derde week maar dat mocht niet het geval zijn, op CQ eruit, jammer, Rabbiej dank voor de organisatie en leuke berichtjes, en succes aan de laatste 13deelnemers, op naar de Vuelta ik denk dan!!

Rabbiej

17 juli, 2e rustdag van de Tour. Vingegaard leidt het algemeen klassement, 2 handen vol seconden voor op Pogacar. We gaan naar week 3, morgen een tijdrit waarin ze op elkaar mogen gaan jagen. Ze waren enorm aan elkaar gewaagd in de tweede week, gaat dit morgen ook zo zijn?

Voor de 13 deelnemers die de 2e rustdag hebben gehaald is het vandaag even adem halen. De afvalkoers is keihard, één dag niet presteren en je ligt er gelijk uit. Vraag dat bijvoorbeeld maar aan Xander24, die hoopte op een derde week maar haalde het net niet. Niels22 denkt dat die de ritten van dinsdag en woensdag wel gaat overleven, komt hoogmoed niet voor de val? Laten we de overgebleven teams eens één voor één onder de loep nemen en hun sterke en zwakke punten bloot leggen. Iedereen heeft Vingegaard dus die laat ik verder buiten beschouwing.

Ab Normaal - 9254
Ab Normaal koos zijn team heel zorgvuldig uit. Er mochten slechts 10 renners mee naar Bilbao en tot nog toe hebben deze 10 mannen hem tot de tweede rustdag gebracht. Enerzijds dankzij zijn lage CQ score maar ook doordat zijn team op alle vlakken uit de voeten komt. Maar gaat die de Tour ook winnen? We hebben hem tot nog toe nog niet echt heel hoog zien scoren, een 6e plaats was zijn beste uitslag. Hij is Jakobsen al kwijt geraakt, Hindley is gevallen, Gaudu staat onder druk en over Bernal hoeven we het niet te hebben. Simon Yates is zijn speciale wapen, gaat Simon er voor zorgen dat Ab nog een paar etappes verder komt?

Team van Ab Normaal (zonder Vingegaard en Jakobsen):
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Simon
GROENEWEGEN Dylan
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
MEEUS Jordi
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Bode80 - 9281
Bode zijn team stelt allesbehalve teleur. In etappe 1 en etappe 11 eindigde hij al op de 2e plek. Misschien trekt hij de lijn wel door en eindigt die in etappe 21 ook wel als 2e. Maar zou die dan tevreden zijn? Een hele prestatie zou het wel zijn. Adam Yates doet het erg goed en bij onze laatste 13 is Adam slechts 4 keer gekozen. Dit kan een hele waardevolle renner betekenen in het team van Bode. Zijn team is verder nog helemaal intact. Hij mag alleen wel even zijn sprinters een trap onder hun kont geven: Sagan, Welsford en Groenewegen stelden toch wel wat teleur tot nog toe. Maar goed, ze zijn er nog wel en ze kunnen zomaar eens verrassen in één van de komende sprintetappes. Ik tip het team van Bode80 toch wel een finaleplek toe.

Team van Bode80 (zonder Vingegaard):
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GROENEWEGEN Dylan
MEEUS Jordi
SAGAN Peter
KELDERMAN Wilco
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

erveedeee - 9480
erveedeee heeft het gehaald tot de tweede rustdag. Zijn klimploeg deed het dankzij Simon Yates prima en met Philipsen in zijn sprintersbrigade had die het ook niet heel moeilijk in de sprintetappes. Hij had het dus niet moeilijk, maar in de komende sprintetappes denk ik dat erveedeee wel eens het onderspit kan gaan delven. Met Jakobsen en Ewan heeft hij al 2 sprinters naar huis zien gaan en met Philipsen, Meeus en Welsford kan het wel eens lastig gaan worden.

Team van erveedeee (zonder Vingegaard, Jakobsen en Ewan)
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
YATES Simon
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Bonorrie - 9595
Bonorrie heeft een heel sterk geheim wapen in zijn ploeg. De ritwinnaar van etappe 14, Carlos Rodriguez, is namelijk als enige door Bonorrie gekozen. En ook Pello Bilbao is als enige gekozen door Bonorrie. Daarnaast heeft hij samen met Mithrandir ook nog eens als enige Sepp Kuss in zijn team. Geen enkele problemen dus voor Bonorrie in de bergen. En qua sprinters? Philipsen, Pedersen, Meeus, Welsford, Waerenskjold?... Geen slechte brigade maar misschien een sprinter te weinig in de finale? Ja, de finale. Daar zie ik Bonorrie wel komen.

Team van Bonorrie (zonder Vingegaard):
PEDERSEN Mads
PHILIPSEN Jasper
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello
RODRIGUEZ CANO Carlos
GAUDU David
MEEUS Jordi
KUSS Sepp
GALL Felix
WELSFORD Samuel
WAERENSKJOLD SΓΈren
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Niels22 - 9852
Niels22 is vol vertrouwen voor de komende dagen met zowel Pogacar als Vingegaard. Samen met BigApple speelt hij de 2 grote mannen. Hij was blij met het halen van de derde week, terecht ook! We zijn al 30 teams kwijtgeraakt en jij bent gewoon nog vol in de strijd. In de bergen hoef je inderdaad niet bang te zijn, ik maak mij echter toch wel wat zorgen om je hoge CQ-score in de overgangsetappe of het missen van een heel stabiel sprintersteam. Girmay heeft op momenten wel snelheid laten zien, misschien sleept hij je er wel doorheen. Verder wil ik je nog even roemen om veel keuzes voor weinig gekozen renners. Oliveira, Tejada, Dinham en Bol zijn door niemand anders gekozen. Ik moet wel zeggen: ze hebben tot op heden helaas nog niet zoveel voor je betekent.

Team van Niels22 (zonder Vingegaard):
POGACAR Tadej
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GALL Felix
WELSFORD Samuel
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes
TEJADA CANACUE Harold Alfonso
DINHAM Matthew
BOL Cees
BERNAL GOMEZ Egan Arley

SvenVDB - 9694
SvenVDB, je piekte in het openingsweekend maar je bent nog steeds van de partij. 2 overwinningen in de eerste 3 etappes betekent vaak weinig goeds voor de afvalkoers maar je houdt goed stand. Een goed sprintersteam wat ondanks het afhaken van Jakobsen dankzij Philipsen en Bauhaus nog altijd goed stand houdt. Adam Yates houdt je in de bergen ook nog bij de betere. Nog niet heel veel problemen gehad tot nog toe maar ergens vrees ik dat je de finale net niet gaat halen. Ik kan mij uiteraard vergissen.

Team van SvenVDB (zonder Vingegaard en Jakobsen):
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Adam
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GAUDU David
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
WAERENSKJOLD SΓΈren
BERNAL GOMEZ Egan Arley

BigApple - 9975
Het team van de grote appel, ook gekozen voor 2 kopmannen en wat maken die er een mooie strijd van. Ze brengen jou ook de nodige punten en zekerheid. Ook voor jou weinig problemen verwacht in de komende twee etappes maar met de hoogste CQ-score kan het wel eens lastig worden in de overgangsrit. Al heb je wel de nodige mannen die in de vlucht zouden kunnen zitten, we moeten toch Fred Wright deze Tour nog eens gaan zien. Maar ook een sprintetappe kan wel eens lastig voor jou worden. Strong doet het zeker goed maar hoe sterk is jouw team nog echt in een massasprint? Leuke keuze voor Van Gils al hoop ik voor je dat die vrachtwagen vandaag zacht was voor hem.

Team van BigApple (zonder Vingegaard):
POGACAR Tadej
PHILIPSEN Jasper
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
STRONG Corbin
SAGAN Peter
VAN GILS Maxim
WRIGHT Fred
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Sjonge jonge - 9696
De laatste paar etappes kroop je met het oog door de naald maar in de etappe voor de rustdag zat je er weer heel goed bij. Met Bauhaus naast Philipsen maak je nog best een leuke kans in de sprintetappes en je bergteam is nog in grote getalen aanwezig. Wel zijn ze er allemaal een beetje aan het doorzakken. Hindley, Skjelmose, O'Connor, Pidcock.. Ze hebben allemaal wat problemen gehad de laatste dagen. Hopelijk is dit niet het begin van het einde voor jouw team in deze afvalkoers.

Team van Sjonge jonge (zonder Vingegaard):
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
SAGAN Peter
WELSFORD Samuel

Meijers - 9233
De winnaar van de etappe voor de rustdag. Een flink aantal mannen in de ontsnapping betekent goed nieuws voor het overleven van de bergetappes en overgangsritten. Maar ook je sprintploeg is prima in orde. Er zijn er niet veel met Coquard en die laat goede uitslagen noteren en ook Bauhaus zit in je team. Qua CQ-score doe je het ook prima. Misschien ontbreekt het aan een extra klassementsrenner in je team. Morgen zou al wel eens spannend kunnen worden. Als je dat overleeft kan je een heel stuk komen.

PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
PIDCOCK Thomas
COQUARD Bryan
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
SAGAN Peter
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Mithrandir - 9027
Mithrandir zat op zijn geld bij het kiezen van zijn team. Er waren maar 2 teams die goedkoper waren maar daar hebben we al afscheid van moeten nemen. In het budget van Mithrandir was zelfs plek voor Van der Poel, die zelf tot op heden nog maar weinig punten heeft gescoord (lees: nul!). Toch zit je er nog in en doe je nog mee. Ik moet alleen wel zeggen dat ik je weinig kans zie maken op een plek in de finale. Bardet en Jakobsen zijn al uitgevallen en ik twijfel hoe lang Kuss en Coquard je in dit spel gaan houden. Je bent de enige zonder Philipsen en die man is niet te stoppen. Wellicht overleef je dankzij Kuss nog de 2 eerste ritten maar je hebt een hoop geluk nodig in de sprintetappes.

Team van Mithrandir (zonder Vingegaard, Jakobsen en Bardet):
VAN DER POEL Mathieu
HINDLEY Jai
GROENEWEGEN Dylan
PIDCOCK Thomas
COQUARD Bryan
KUSS Sepp
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

LekkerManJK - 9073
Ternauwernood mocht je meedoen aan de afvalkoers maar je hebt je wel bewezen als een waardige deelnemer. Het halen van de derde week is er weinig gegeven (oke, 12 anderen). Prima presterend bergteam met Adam Yates en Philipsen heeft je tot nog toe goed in de race gehouden in de sprintetappes. Cavendish is helaas weggevallen, anders had ik je nog hoger zitten om heel ver te komen. Je CQ-score is heerlijk laag maar ik vrees dat jouw team ergens ook net te kort gaat komen.

Team van LekkerManJK (zonder Vingegaard en Cavendish):
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Adam
GROENEWEGEN Dylan
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
SAGAN Peter
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Dekenner01 - 9817
Dekenner doet zijn naam eer aan en is er op deze 2e rustdag ook nog steeds bij. Pedersen is alleen door jou en Bonorrie gekozen en die geeft je een hoop zekerheid in de massasprints. Voor de bergen heb je naast Vingegaard nog Adam Yates. Geen Hindley voor jou terwijl 9 anderen hem wel spelen, kan je dat gaan opbreken? Bardet is helaas ook uit je team weggevallen wat je klassementsteam wat zwakker heeft gemaakt. Ik denk dat je nog net mee mag richting de laatste 3 etappes maar dat daar ergens je Waterloo gaat plaatsvinden.

Team van Dekenner01 (zonder Vingegaard en Bardet):
PEDERSEN Mads
PHILIPSEN Jasper
YATES Adam
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
SAGAN Peter
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Wielervolger - 9451
Last but not least hebben we het team van Wielervolger. Uit zijn team hebben we Ewan weg moeten strepen als afvaller, maar voor de rest zijn ze er allemaal nog. Simon Yates doet het prima maar er zijn ook wel wat teleurstellingen in je team. Misschien kunnen O'Connor en Alaphilippe in de derde week wat van hun vroegere benen terugvinden. Hele mooie keuze voor Johannessen die je ook al 2 ritzeges heeft opgeleverd. Of hij er voor gaat zorgen dat je deze afvalkoers gaat winnen? Nee, dat denk ik niet. En dan mis ik toch iets te weinig sprinters om je echt zegekansen toe te dichten.

Team van Wielervolger (zonder Vingegaard):
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
YATES Simon
O'CONNOR Ben
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
JOHANNESSEN Tobias Halland
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Conclusie:
De eerste conclusie die ik kan trekken dat ik hier veel te veel tijd aan heb besteed. Maar dat verdienen deze teams dan ook zeker. Ik zie nog altijd een behoorlijk divers speelveld waarbij er nog altijd een aantal verschillende tactieken te zien zijn. Tot slot mijn sterrenverdeling voor de overwinning in deze afvalkoers:

*** Bonorrie
** Bode80, SvenVDB
* BigApple, Niels22 , LekkerManJK

Ab Normaal

Hahahahaha, Rabbiej, herkenbaar. Die analyses kostte mij ook altijd teveel tijd.
Wel mooi dat je het gedaan hebt en het is grondig.

Over mijn eigen team kan ik alleen zeggen dat ik inderdaad zo minimaal mogelijk ben gegaan overal. Je wint in Parijs, daarom wilde ik per se Philipsen, Jakobsen en Groenewegen. Meeus moest mee voor die twee heuvelsprints.
En dan moest ik een team bouwen dat goed genoeg was om daar te komen. Zonder aanvallers moest dat een goedkoop team zijn. Tadej te duur, Jonas zou iedereen nemen dacht ik. Dus koos ik voor de β€œzekere” nummer drie in mijn ogen, Hindley en Simon Yates voor het openingsweekend en die nare tijdrit van morgen.

Bernal was een must. Niet dat ik er veel van verwachtte, maar hij zou eens vanuit de vlucht winnen…

Voor het restant gekozen voor de redelijk constante Gaudu.
Pidcock was ik niet zeker over, maar vanwege wat etappes die eindigen met een afdaling en zijn absurde daaltechnieken was dat mijn gok.
Helaas hebben Hindley en Simon Yates de weg naar beneden ingeslagen en ga ik daar ergens sneuvelen.
En zelfs al zou ik onverhoopt de finale halen dan ga ik die door het uitvallen van Fabio nooit meer winnen.

Kan me wel vinden in jouw voorspelling!

BigApple

Hulde Rabbiej !! Om zoveel tijd te steken in een team-analyse maakt een groot spelleider. Respect !

Trots dat ik een * krijg !

En ik kan mijn tactisch wapen wel verklappen. Van Gils (balen van de vrachtwagen) en Wright konden weleens meesprinten aan het eind van de ronde. Ewan is al gesneuveld en ik dacht eigenlijk dat Bauhaus ook wel zou sneuvelen. Die jongens moeten mij in de laatste dagen de hoofdprijs bezorgen naast natuurlijk Philipsen en Strong. Enne Sagan : nog 1x vlammen op de Champ Elysees.

Fingers crossed en enorm veel dank voor de organisatie!

Laatst gewijzigd
Meijers

Mooi stuk Rabbiej! Heel leuk om te lezen, alleen beetje teleurgesteld dat ik geen * krijg... :)

Nee zonder dollen, vandaag wordt al lastig voor mij zeker als Skjelmose mogelijk een rustdagje extra neemt (hier heb ik die gozer onder meer voor meegenomen...).

Ben benieuwd of je voorspelling uitkomt in ieder geval, succes allen vandaag!

erveedeeee

Ook van mijn kant een korte voorspelling:

Vanmiddag tijdrit. Het niet hebben van de Yates broers of Pogacar/Rodriguez wordt Mithrandir en Sjongejonge fataal. Meijers wordt net gered door een 20e plaats van Skjelmose.

Woensdag wordt een zelfde soort uitslag als zondag. Skjelmose en Ciccone weer in de aanval gaat Ab en Wielervolger de kop kosten.

Donderdag een overgangsetappe. Dus vroege vlucht. Onze twee dure Pogacarteams zullen het onderspit delven op CQ-score, Mocht het toch een sprint worden dan zorgen Groenewegen, Meeus en Bauhaus alsnog voor de exit van Niels en BigApple

Dan vrijdag. Nu wordt mijn glazen bol wel erg wazig. Sprinten met Meeus? Misschien toch nog een Skjellmose in de vlucht? Bonorrie en Lekkerman vliegen eruit.

Zaterdag weer een dag voor de klassementsmannen. Helaas een dag te veel voor mijn team. (Toegegeven, ik heb mn roze bril op, waarschijnlijk lig ik er al eerder uit). Daarnaast ook Meijers er uit. Adam Yates en Sepp Kuss bepalen onze finalisten.

De finale is dan het eindstation voor De Kenner en Sven. Groenenwegen doet het weer in Parijs en zorgt voor de winst voor Bode.

Mithrandir

Dankjewel Erveedeeee maar ik denk/hoop dat Pidcock of kuss een van de Yates broertjes achter zich houdt.
Traditioneel zijn ze niet op hun best in de 3e week van een GT.
Dat ik de finale niet ga halen (dankjewel Rabbiej voor je overzicht) daar heb ik me al sinds het scannen van de ploegen ruim 2 weken geleden bij neergelegd.
Ik had niet verwacht dat meer dan de helft van de deelnemers Philipsen zou hebben.
Mijn inschatting was dat de combi Groenewegen/Jakobsen meer gekozen zou worden.
Met de vorm van Philipsen ben ik meteen erg kwetsbaar in een sprint.
Nu MvdP al heel de ronde niet thuis geeft en Bardet is weg gevallen heb ik heel weinig achter de hand.

Bode80

Dank voor de analyse Rabbiej! Zou mooi zijn als ik etappe 21 zou halen. Vandaag wordt wel spannend. Ben van A. Yates afhankelijk, nu Skjelmose een rustdag neemt.

@erveedeeee: Hier teken ik voor! Met Groenewegen die de laatste etappe pakt, net voor Philipsen. :-)

Niels22

Mooie analyse Rabbiej!

Ja een hoop unieke renners hier en 'helaas' leverde Tejada in een verkeerde etappe punten op. Bol als back-up zou zomaar nog iets kunnen opleveren, maar dan moet vooral Girmay nier 'vergeten' mee te sprinten.

Mijn 5* sterren gaat naar één van de Bauhaus-teams

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.