Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

1 2 ... 8 ... 11 12
Meijers

Nog 23 man in koers, ongeveer op de helft dus. Dit zijn de meest gekozen renners nog in het spel:

VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas 22
PHILIPSEN Jasper 19
BERNAL GOMEZ Egan Arley 18
WELSFORD Samuel 18
ALAPHILIPPE Julian 16
HINDLEY Jai 15
PIDCOCK Thomas 14
GALL Felix 11
MEEUS Jordi 11
SKJELMOSE JENSEN Mattias 10
CICCONE Giulio 9
GAUDU David 9
O’CONNOR Ben 9
GROENEWEGEN Dylan 8
JAKOBSEN Fabio 8
SAGAN Peter 7
BAUHAUS Phil 6
GIRMAY HAILU Biniam 6
WRIGHT Fred 5
BARDET Romain 4
STRONG Corbin 4
YATES Simon 4
PEDERSEN Mads 4
YATES Adam 4
POGACAR Tadej 3
CAVENDISH Mark 3
WAERENSKJOLD Søren 3
EWAN Caleb 2
VAN DER POEL Mathieu 2
COQUARD Bryan 2
LANDA MEANA Mikel 2
KELDERMAN Wilco 2
KUSS Sepp 2
VAN GILS Maxim 1
WOODS Michael 1
CORT NIELSEN Magnus 1
VERMAERKE Kevin 1
BOL Cees 1
SCHULTZ Nicholas 1
BILBAO LOPEZ DE ARMENTIA Pello 1
RODRIGUEZ CANO Carlos 1
OLIVEIRA Nelson Filipe Santos Simoes 1
TEJADA CANACUE Harold Alfonso 1
DINHAM Matthew 1
JOHANNESSEN Tobias Halland 1

Thomberg

'@rabbiej dank voor de organisatie! De afvalkoers is onverbiddelijk en het peleton heeft me makkelijk achtergelaten. Op naar de Vuelta!

Maar eerst eens gaan buigen over klassekerspel fase 2.

Succes aan degene die er nog in zitten! Vandaag zullen er veel billengeknepen hebben

Mithrandir

Laatst heb ik in een ander spelletje geleerd dat ik vandaag een donut heb gescoord.
Gelukkig is het niet fataal.
Ik kom weer met de schrik vrij.
Als we morgen gaan sprinten dan krijg ik het weer lastig.
Zeker nu er met Kokkie een van de laatste niet Philipsen teams uit gaat.
Hopen dat Jakobsen er weer bij zit.

BigApple

'@ Ab Normaal: taktiek werkt uitstekend! Donderdag mag je nog een keer.

ivo001

De eerste zullen de laatsen zijn. De rollen kunnen snel draaien in dit spel
Naast O'Connor en Alaphillipe was natuurlijk ook Skjelmose nodig voor etappewinst.

Ik vrees wel voor de echte bergetappes nu 2 van mijn klassementsmannen aanvallers zijn geworden. Had vooral Skjelmose in de aanklampen en groepsprintje winnen rol bedacht

Christian

Relaxed dagje vandaag. Best knap dat een team met Carapaz en Mas zo lang nog heeft overleefd.

Xander24

Vandaag weer een spannende dag, als team zonder Jasper is het toch billenknijpen met de dagen zoals vandaag. Ik hoop dat Meeus, Groenewegen dan wel Bauhaus een goed resultaat sprinten want anders gaat het lastige dag worden denk ik. Succes allemaal

kokkie1975

Rabbiej bedankt voor de organisatie.
Dat ik Parijs niet zou halen had ik na het vroege uitvallen van Mas en Carapaz wel verwacht. Dat ik het tot de eerste rustdag gered heb gaf stiekem toch een btje hoop op meer , maar het spel is onverbiddelijk en met een relatief hoge cq waarde wist ik dat ik er met een tiebrake zou uitvliegen.
Suc6 aan eenieder die nog kans maakt.
Ik blijf het volgen vanaf de zijlijn

Rabbiej

Weinig tijd vandaag voor een samenvatting van de etappe van vandaag. Er valt echter ook weinig te zeggen. 3 man gingen er weg, er bleef er 1 wat langer vooruit maar uiteindelijk was het sprinten. En zoals al drie maal eerder deze Tour was het Philipsen die er met kop en schouders bovenuit steekt. Deze keer zelfs zonder duwen of van de lijn afwijken.

In ons spel boekt Meijers zijn tweede ritoverwinning. Ook Bode80, LekkerManJK en Sjonge Jonge zien we vaak vooraan in de sprintritten en zij waren er vandaag ook weer bij van voren. Dit zijn toch wel de teams waar we bang van worden als ze Parijs halen. Maar Parijs is nog ver en genoeg kansen nog om van deze teams af te geraken.

Maar veel belangrijker is het nog om te kijken wie er geen deel meer uitmaken van ons spel. Pier tol en Wielervolger doen een zucht van verlichting want het was maar net genoeg voor deze twee teams. Goed nieuws voor Xander24 want het zijn vandaag 2 teams met Philipsen die afvallen. Carbonros wist ondanks de overwinning van Philipsen niet genoeg punten te verzamelen. Girmay, Welsford en Waerenskjold scoorden nog punten voor hem maar het was te weinig.

Helemaal onderaan was het team van zeewolde te vinden. Met de minste punten vandaag is het verhaal helaas uit voor jou. Jakobsen bracht helaas niet wat je van hem had verwacht. Morgen weer een ander type etappe en misschien zijn de eersten van vandaag wel de laatsten van morgen.

Uitslag:
1 Meijers 1.600
2 Bode80 1.500
3 LekkerManJK 1.400
4 Sjonge Jonge 1.400
5 vernis 1.320
6 SvenVDB 1.310
7 mensfaber 1.290
8 Zwiebeln 1.280
9 Ab Normaal 1.260
10 Dekenner01 1.180
11 Bonorrie 1.150
12 Xander24 1.050
13 Mithrandir 1.000
14 BigApple 961
15 Ivo001 940
16 coolietje 940
17 erveedeee 930
18 Christian 910
19 Niels22 891
20 Pier tol 860
21 Wielervolger 860
22 Carbonros 821
23 zeewolde 780

Afvallers:

zeewolde
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
JAKOBSEN Fabio
BARDET Romain
O'CONNOR Ben
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
CAVENDISH Mark
WRIGHT Fred
GALL Felix
WELSFORD Samuel

Carbonros
POGACAR Tadej
PHILIPSEN Jasper
GIRMAY HAILU Biniam
LANDA MEANA Mikel
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
SCHULTZ Nicholas
WELSFORD Samuel
WAERENSKJOLD Søren
VERMAERKE Kevin

Christian

Komende week vliegen hopelijk al die sterke sprintteams eruit..

Carbon ros

Oh ik dacht dat ik met de overwinning van Jasper nog veilig zou zitten! Helaas..
Bedankt voor de organisatie Rabbiej!

Ab Normaal

Morgen weer zo'n vervelende aanvallersrit.
Dat Skjelmose, Alaphilippe en O'Connor morgen zich maar mooi rustig houden.

zeewolde

Auw niet verwacht, ook nu net pas gekeken.... Omdat ik dacht zeker te zijn. Helaas ... succes aan de rest en @Rabbiej bedankt voor de organisatie en de dagelijkse updates !

ivo001

'@Ab Normaal Fred Wright dan maar morgen?

Ab Normaal

Ja, Fredje mag wel vandaag.

Ab Normaal

Bah. Jakobsen start niet meer. Niet heel onverwacht, toch vervelend.

Xander24

Ja balen, scorito techinisch en WF spellen gunstig maar ik gunde de goede man zeker een overwinning in deze tour

Ab Normaal

He, die nare Alaphilippe moet weer zo nodig meespringen. Gun anderen toch ook eens iets.

Niels22

Laat hem lekker, als er wel berg verschijnt, verdwijnt hij

Rabbiej

Rit 12 van de Tour. In de richting van de Alpen was het vandaag enorm afzien voor de renners. Ze zochten alle heuvels uit die er maar te beklimmen waren en de hoogtemeters waren amper nog te tellen. Fabio Jakobsen dacht er het zijne over en besloot vanmorgen in bed te blijven liggen, groot gelijk had die. Hierdoor was het afzien voor Caleb Ewan, al had die samen met zijn collega De Buyst toch nog een minuut of 7 over voor de tijdslimiet. Vooraan zagen we vandaag maar eens Van der Poel koersen. We kregen zelfs nog even hoop op een mooie ritoverwinning maar die laatste klim van 2e categorie was toch net iets te pittig voor hem. Voor Ion Izagirre zat het vandaag wel allemaal mee, een verdiende ritoverwinning voor de Bask van Cofidis.

Een ontsnapping was te verwachten en de punten in deze rit waren dan ook schaars te noemen. Sterker nog: de overwinning van Meijers van gisteren met 1600 punten was meer dan de 1460 punten die alle teams vandaag in totaal bijeen wisten te sparen. 320 van die 1460 punten werden verdiend door onze winnaar van vandaag: Wielervolger. Na rit 6 mag jij vandaag de champagne weer ontkurken en ook dit keer heb je die overwinning te danken aan Johannessen. Zonder Johannessen was je met 40 punten trouwens ook veilig geweest want jouw CQ-score was lager dan onze 2 afvallers van vandaag.

14 teams scoorden vandaag, dankzij Vingegaard, 40 punten. Voor 12 van deze teams was dat voldoende. Zij waren spaarzaam genoeg geweest bij het selecteren van hun team. Christian gaat met de hakken over de sloot door naar rit 13 door 21 CQ-punten boven de streep te blijven. Hij zal toch niet zo veilig meer uitkijken naar een volgende vluchtersetappe, al zitten er toch genoeg potentiele rittenkapers in zijn team. Onder Christian zien we 2 teams die tot op heden nog niet veel problemen kende in deze afvalkoers. Maar ja, zo hard is dit spel helaas. Voor coolietje en vernis houdt het spel na vandaag helaas op. Volgende keer toch iets minder gul zijn met het uitgeven van die punten.

Uitslag:
1 Wielervolger 320
2 BigApple 220
3 Niels22 120
4 LekkerManJK 60
5 Bode80 60
6 SvenVDB 60
7 Dekenner01 60
8 Mithrandir 40
9 Pier tol 40
10 Meijers 40
11 Ab Normaal 40
12 mensfaber 40
13 erveedeee 40
14 Bonorrie 40
15 Ivo001 40
16 Xander24 40
17 Zwiebeln 40
18 Sjonge Jonge 40
19 Christian 40
20 coolietje 40
21 vernis 40

Afvallers:

coolietje
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
BARDET Romain
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
SAGAN Peter
WELSFORD Samuel

vernis
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PEDERSEN Mads
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
GROENEWEGEN Dylan
O'CONNOR Ben
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Christian

Oei, daar kom ik goed weg. Leer voor de volgende keer: toch een iets goedkoper teampje maken. Ik vrees de komende etappes..

Rabbiej

Uitslag volgt vanavond laat en ook de rest van het weekend gaan de uitslagen vertraagd zijn.

Teams met een minder sterk klassementsteam zullen gaan moeten vrezen vandaag…

Niels22

Grappig om in deze rit juist te zien dat de twee teams met Pog/Ving ook de teams zijn met de unieke renners Van Gils of Tejada

Rabbiej

De rit naar de Grand Colombier, een pittige klim maar een rustig beginstuk. Alles leek vooraf op een ritzege te wijzen voor de klassementsrenners en het leek er ook lang op dat UAE alles onder controle hield om Pogacar naar zijn 2e ritzege van deze Tour te loodsen. Maar vooraan werd er goed doorgereden en uiteindelijk bleven er toch een paar man over in de kop van de koers die de snelle Sloveen voor konden blijven. Kwiatkowski liet zich deze Tour al een paar keer goed van voren zien en vandaag was die veruit de beste van de kopgroep en bleef die iedereen ruim voor.

In ons spel was Kwiatkowski geen één keer gekozen, de ritoverwinning ging dus ook naar het team met de nummer 2 van vandaag. Naast Van Gils had BigApple ook nog Pogacar en Vingegaard dus hij won afgetekend. De enige die nog enigszins in de buurt wist te komen was Ab Normaal. Achterin was het erg spannend wie er vandaag de ronde moeten verlaten. De 4 onderste teams waren binnen 100 punten van elkaar gescheiden. Bonorrie had met Vingegaard maar 1 renner in de top 10 maar had met Rodriguez, Kuss, Gall, Gaudu en Bilbao liefst 5 man net daarbuiten en al die punten samen hebben hem gered op de hot-seat.

Pier tol had dan wel 2 renners in de top 10 met Vingegaard en Hindley maar zijn ploeg mistte sterkte in de breedte en had verder niemand in de top 20. Hierdoor moesten we als eerste afscheid nemen van Pier tol. Het team van Ivo001 had naast Vingegaard en Hindley dan wel ook nog Gall maar ook dat was niet genoeg om een plek bij de onderste 2 te voorkomen. We moeten dan vandaag ook afscheid nemen van deze 2 teams.

Uitslag:
1 BigApple 1.280
2 Ab Normaal 1.020
3 Mithrandir 990
4 Xander24 980
5 Zwiebeln 940
6 Niels22 940
7 Meijers 840
8 Sjonge Jonge 840
9 Christian 840
10 Wielervolger 780
11 Dekenner01 770
12 erveedeee 760
13 LekkerManJK 740
14 Bode80 740
15 SvenVDB 720
16 mensfaber 660
17 Bonorrie 630
18 Ivo001 620
19 Pier tol 560

Afvallers:

ivo001
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
JAKOBSEN Fabio
O'CONNOR Ben
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
WRIGHT Fred
STRONG Corbin
GALL Felix
WELSFORD Samuel

Pier tol
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PEDERSEN Mads
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
CAVENDISH Mark
WOODS Michael
CICCONE Giulio
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
CORT NIELSEN Magnus
STRONG Corbin
BERNAL GOMEZ Egan Arley

BigApple

Aha, mooie ritzege ! Mijn tour is geslaagd.

1 2 ... 8 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.