Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

1 2 ... 7 ... 11 12
Fins Els Collons

'@ Ab Normaal, be in het zwembad gesprongen om het zweet weg te werken ;)

Rabbiej

De uitslag van vandaag zal waarschijnlijk pas morgenochtend geplaatst worden. Ik vier vandaag mijn verjaardag en heb daardoor geen tijd om de administratie te doen. Dus ik hou jullie vandaag even iets langer in spanning..

Xander24

Geen probleem hoor, gefeliciteerd met je verjaardag en vergeet niet om je goed in te smeren haha

SvenVDB

Ik vermoed dat het vandaag wel eens op CQ punten zal beslist worden..

Xander24

Blijft een top spel, ik dacht even dat ik vandaag het haasje was maar vanuit een snelle berekening blijk het mee te vallen ...

Rabbiej

Op weg naar Limoges verloren we één van de spraakmakende renners uit het peloton van de afgelopen 20 jaar. Mark Cavendish was er gisteren heel dicht bij maar vandaag was een lullige valpartij fataal voor zijn kansen om ooit nog een tourrit te winnen (of gaat die nu toch nog door...). De kopgroep maakte vandaag geen kans, ook al had dat vooraf gezien wel gekund. De heuvels waren pittig en we verloren een paar rappe mannen maar er bleven er ook nog een hoop over. En daardoor was het toch nog een soort van verkapte massasprint in Limoges.

Dat het een massasprint werd was niet zo prettig voor het team van Fins Els Collons. Na de afgelopen 7 dagen al continue achterin te hebben gezeten werd deze etappe helaas het eindstation voor jouw team. Xander24 meldde zelf al even dat hij peentjes aan het zweten was na het zien van de uitslag maar hij houdt keurig nog genoeg teams achter zich. Kokkie1975 was ook zeker aan het zweten op deze warme dag, hij is Groenewegen dankbaar dat hij zo goed aan heeft weten te klampen want dankzij hem zit hij nog in de afvalkoers.

Naast Fins Els Collons was deze 8e etappe ook het eindstation voor HeldS. Met alleen Pogacar in de top 10 was het niet genoeg om deze etappe te overleven. Hopelijk vonden jullie het leuk om te volgen maar we gaan zonder jullie verder naar de Alpen.

Uitslag:
1 Dekenner01 1.291
2 Bonorrie 1.121
3 vernis 951
4 JapieJapo 890
5 BigApple 890
6 LekkerManJK 880
7 Bode80 880
8 Ab Normaal 851
9 Zwiebeln 851
10 mensfaber 850
11 Meijers 810
12 Pier tol 760
13 Thomberg 741
14 Ivo001 730
15 Niels22 700
16 coolietje 691
17 zeewolde 651
18 Mithrandir 640
19 Carbonros 630
20 Nick Vermeulen 580
21 Sjonge Jonge 570
22 Wielervolger 531
23 Christian 530
24 SvenVDB 521
25 erveedeee 520
26 Xander24 490
27 kokkie1975 350
28 HeldS 220
29 Fins Els Collons 211

Uitvallers

Fins Els Collons
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VAN DER POEL Mathieu
GIRMAY HAILU Biniam
JAKOBSEN Fabio
BARDET Romain
O'CONNOR Ben
POWLESS Neilson
GAUDU David
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
STRONG Corbin
BERNAL GOMEZ Egan Arley

HeldS
POGACAR Tadej
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
BARDET Romain
PIDCOCK Thomas
CAVENDISH Mark
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
SAGAN Peter
VAN GILS Maxim
GALL Felix
WELSFORD Samuel

Ab Normaal

Voorlopig nog geruisloos door in de middenmoot.
Vandaag weer voor de klimmers.
Leuke verjaardag gehad Rabbiej?

Xander24

Op naar de Alpen!

Rabbiej

Je blijft inderdaad prima in de middenmoot Ab, vaak wel een goede manier om ver te komen.. Mijn verjaardag erg goed gevierd, wezen mountainbiken, karten en poolen dus een dag vol prima activiteiten (al was het wel wat warm).

Ook vandaag zal de uitslag iets langer op zich wachten, maar wel nog vanavond.

Fins Els Collons

Helaas, zat eraan te komen voor mijn team. Veel succes iedereen! Bedankt voor de organisatie. Hasta la proxima.

HeldS

Helaas het einde voor mij. Dank weer voor de organisatie, heb het weer erg leuk gevonden. Succes aan alle overgebleven spelers!

Christian

Dit zijn gevaarlijke etappes maar een uitzonderlijke Pidcock helpt hopelijk om te overleven.

ivo001

Oei, dit zou wel eens krap kunnen worden. Gall als 21e binnen.
Zag dat Japiejapo het ook lastig gaat hebben.

erveedeeee

Weer een dagje overleefd. Maar gaat wel moeilijk worden met zo'n sterke Pidcock

Rabbiej

Victor Campenaerts zette één keer aan en samen met 13 anderen was de eerste vluchtpoging ook direct de vlucht van de dag. Wat hardrijders gemixt met wat klimtalent kregen een vrijgeleide van het peloton en mochten gaan vechten voor de overwinning. Jorgenson had er op een gegeven moment genoeg van en begon er al vroeg aan. Nog voor de voet van de monsterlijke klim naar Puy de Dôme had hij een leuke voorsprong opgebouwd op zijn metgezellen uit de vlucht. Lange tijd leek het er ook op dat hij het wel eens zou kunnen gaan halen maar Michael Woods had in de laatste kilometers op de Puy de Dôme nog een flinke versnelling in huis en ging er in de laatste kilometer nog hard over. Achterin zagen we een boeiend gevecht tussen Pogacar en Vingegaard die elkaar niet veel ontlopen. Het gaat een spannende tweede week worden voor de gele trui.

Nick Vermeulen en Pier tol konden al snel relaxt in de zetel gaan zitten. Uit hun team zat Michael Woods mee in de vlucht en dat bleek uiteindelijk zelfs de winnaar van vandaag te zijn. Nick Vermeulen had ook nog een paar andere renners in de punten en daarmee verzekerde hij zich van dagwinst. Na deze twee mannen kwam er lang niets alvorens Ab Normaal het peloton aanvoerde. Tussen de nummer 3 en nummer 27 zat vandaag slechts 100 punten maar het was toch echt JapieJapo die de allerminste punten had en daardoor de rustdag net niet haalt. Alleen Vingegaard haalde punten waar alle andere klimgeiten uit zijn team teleur stelden.

De tweede afvaller werd beslist op een CQ-duel, het team van onze afvaller was namelijk 57 CQ-punten duurder dan het team van Ivo001. Hij riep al dat het krap zou worden maar dit is toch wel heel krap. Na een duel op CQ-punten gewonnen te hebben in etappe 2 deed hij dat in etappe 8 nog een keer dunnetjes over. Genoeg stof om over na te denken voor Ivo op deze rustdag. Maar de ongelukkige die helaas niet meer verder mag aanstaande dinsdag is het team van Thomberg. Zijn team was tot vandaag nog geen één keer echt in de problemen gekomen maar vandaag is het gelijk gedaan. Zo hard kan deze afvalkoers ook zijn. Bedankt voor je deelname maar helaas moeten we zonder je verder.

Uitslag:
1 Nick Vermeulen 760
2 Pier tol 670
3 Ab Normaal 160
4 Xander24 160
5 Wielervolger 150
6 Niels22 130
7 BigApple 130
8 erveedeee 120
9 Dekenner01 120
10 Mithrandir 111
11 Meijers 110
12 Zwiebeln 110
13 Sjonge Jonge 110
14 Carbonros 110
15 kokkie1975 110
16 Christian 110
17 coolietje 110
18 vernis 110
19 zeewolde 100
20 mensfaber 100
21 Bonorrie 91
22 LekkerManJK 90
23 Bode80 90
24 SvenVDB 90
25 Ivo001 70 (CQ 9630)
26 Thomberg 70 (CQ 9687)
27 JapieJapo 60

Uitvallers:

JapieJapo
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
SKJELMOSE JENSEN Mattias
JAKOBSEN Fabio
GROENEWEGEN Dylan
BARDET Romain
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
VAN GILS Maxim
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Thomberg
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
GIRMAY HAILU Biniam
GAUDU David
ARANBURU DEBA Alexander
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
BAUHAUS Phil
STRONG Corbin
VAN GILS Maxim
CHAMPOUSSIN Clément

Laatst gewijzigd
BigApple

Speciaal voor ritten zoals morgen Fred Wright en Maxim van Gils meegenomen. Laat me niet zakken jongens !

(en anders Flip en Strong)

Laatst gewijzigd
JapieJapo

Terechte uitschakeling: van Gils en Alaflip en Skjelmose is er minstens 1 teveel van hetzelfde soort. En dan kom je er bij een andere soort, de klimmers dus, er 1 tekort. De balans in je team is zo belangrijk. Ik had niet gedacht dat ik het op 1 na laagste CQ zou hebben en daar heb ik ook niet van kunnen profiteren trouwens.

BigApple

Nou Ab, ik heb je team bekeken, maar zou vandaag maar even de billen samenknijpen. Zie zo snel niet wie er van jou in de vlucht gaan zitten 😃

(altijd gevaarlijk zo’n uitspraak. Zal je zien dat mijn team er doorheen zakt..)

Christian

Vandaag duimen voor Skjelmose, Ciccone, Flip, Girmay of O'Connor want een gelijkspel ontwijk ik liever..

Xander24

Eens, ik heb zelf ook wat kanshebbers met MVP, Flip, Girmay en Strong maar ik denk dat de CQ waarde de doorslag gaat geven. Succes allemaal, we gaan het meemaken

Mithrandir

Ik heb inmiddels de laagste cq waarde dus er mogen elke dag 20 nobody's weg rijden en een kwartier voorsprong krijgen.

Ab Normaal

'@BigApple
Dat weet ik, dat er geen enkele van mijn renners in de kopgroep gaat zitten. Ik selecteer nooit aanvallers.
Daarom heb ik juist een laag CQ. Ik gok dat er altijd wel 2 tussenzitten die ook geen aanvaller mee hebben in de kopgroep.
En zo niet, dan val ik af. Je kunt niet overal het beste team in hebben.

Maar als ik vandaag 0 punten scoor ben ik niet verrast.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Lol. Gaat heel penibel worden dit als deze groep wegblijft.

Ab Normaal

Als ik goed gerekend heb de hete stoel vandaag.

Rabbiej

Gisteren rustdag en dat was te merken vandaag. Vanaf kilometer 0 was het koers en dat is niet meer gestopt totdat ze de finishlijn passeerden. Die finishlijn werd als eerste gepasseerd door Bilbao, na een flinke klopjacht op Neilands. Die was waarschijnlijk de sterkste man in koers vandaag maar tegen 5 man achter hem kon hij uiteindelijk net niet aan. In de klassementen waren er uiteindelijk weinig verschuivingen vandaag maar deze kilometers gaan ze later in de Tour nog wel voelen. Een mooi begin van de tweede week.

Weinig punten werden er in ons spel gescoord in deze etappe. 4 teams hebben O'Connor in hun ploeg en daarnaast ook nog Alaphilippe en Skjelmose en met deze 3 renners was het genoeg om vandaag de etappe te winnen. Tenminste als je ook nog een lage CQ-score wist te hebben en wie anders dan Ivo001 won weer eens een gevecht om de laagste CQ-score. Hij won vandaag dan ook de etappe.

4 teams scoorden vandaag dus het meeste aantal punten maar er waren ook 4 teams met het minste aantal punten: nul. Ab Normaal gaf het vooraf al aan dat die niet verwachtte veel punten te scoren maar gelukkig voor hem was hij daar niet alleen in. Met zijn lage CQ score scoorde hij een plek op de hot-seat. Ook Mithrandir scoorde nul punten maar gezien hij de laagste CQ-score van alle teams heeft maakte hij zich ook geen zorgen. Twee teams scoorden ook nul maar moesten op basis van hun net iets hogere CQ-score de koers verlaten. De winnaar van de etappe voor de rustdag, Nick Vermeulen, is daar 1 van en de andere afvaller van deze etappe is kokkie1975. Helaas maar zonder jullie gaan we morgen sprinten.

Uitslag:
1 Ivo001 720
2 Sjonge Jonge 720
3 Christian 720
4 vernis 720
5 Wielervolger 600
6 Bonorrie 600
7 zeewolde 520
8 mensfaber 520
9 Zwiebeln 520
10 Carbonros 520
11 Meijers 320
12 erveedeee 320
13 Pier tol 240
14 Bode80 200
15 SvenVDB 200
16 Niels22 200
17 BigApple 180
18 LekkerManJK 120
19 Xander24 120
20 Dekenner01 120
21 coolietje 120
22 Mithrandir 0 (CQ: 9027)
23 Ab Normaal 0 (CQ: 9254)
24 Nick Vermeulen 0 (CQ: 9442)
25 kokkie1975 0 (CQ: 9813)

Uitvallers:

Nick Vermeulen
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
YATES Simon
BARDET Romain
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
WOODS Michael
CICCONE Giulio
MEEUS Jordi
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

kokkie1975
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
CARAPAZ MONTENEGRO Richard Antonio
HINDLEY Jai
MAS NICOLAU Enric
GIRMAY HAILU Biniam
GROENEWEGEN Dylan
PIDCOCK Thomas
EWAN Caleb
BAUHAUS Phil
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
1 2 ... 7 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.