Afvalkoers Tour 2023 - Divisie 2

1 2 ... 9 10 11 12
Bode80

Met 3 renners in de top 13 zit ik vandaag goed. Mede dankzij Skjelmose die er toch zin in had. Op naar morgen! :-)

Rabbiej

2 weken lang streden ze om elke seconde. Er was een etappe dat Vingegaard hard weg reed van Pogacar maar er waren ook een aantal bergritten waar Pogacar toch de betere leek van Vingegaard. Alles leek er op dat het vandaag ook een secondenspel zou worden. Pogacar reed vandaag ook lang niet slecht, hij reed de rest van het veld namelijk op minuten. Maar niemand had rekening gehouden met zo'n gele straaljager. Wat een wereldklasse.

In ons spel waren de verschillen vandaag wat kleiner dan die er waren tussen Vingegaard en de gewone mensen. Bonorrie won de etappe met 60 punten voorsprong op Niels22. Zo won dus één van de favorieten voor de zege van dit spel vandaag de etappe. Andere favorieten zoals SvenVDB en Bode80 zagen we ook niet in de problemen komen. Achterin wel problemen voor LekkerManJK, Sjonge Jonge, Mithrandir en Meijers.

LekkerManJK zijn klassementsteam is niet zo heel breed en daardoor een plek voor hem bij de laatste 4. Adam Yates reed echter een degelijke tijdrit en zorgt met zijn 7e plek voor een plek in etappe 17 voor LekkerManJK. Helemaal achteraan eindigde vandaag Mithrandir. Hij gaf zelf al aan dat hij geen verwachtingen meer had om de finale te halen maar vandaag kon Kuss je helaas niet redden om nog een etappe verder te mogen. Bedankt voor je deelname!

Heel spannend was het wel voor Sjonge Jonge en Meijers. Beide heren hadden naast Vingegaard alleen Skjelmose Jensen in de punten. Ondanks dat Mattias had aangegeven een extra rustdag te nemen reed die vandaag toch knap naar een 8e plek. Spijtig voor Mithrandir want als die ook maar iets langzamer rijdt vandaag waren jullie allebei afvallers geweest. Nu eindigen jullie gelijk op de 1e laatste plek en daardoor mag Meijers door naar etappe 17 want hij weet Sjonge Jonge voor te blijven op CQ en daardoor nemen we afscheid van Sjonge Jonge.

Uitslag:
1 Bonorrie 1.390
2 Niels22 1.330
3 BigApple 1.180
4 erveedeee 1.110
5 SvenVDB 1.080
6 Dekenner01 1.070
7 Bode80 1.030
8 Ab Normaal 1.000
9 Wielervolger 1.000
10 LekkerManJK 870
11 Meijers 760
12 Sjonge Jonge 760
13 Mithrandir 730

Afvallers:

Mithrandir
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
VAN DER POEL Mathieu
HINDLEY Jai
JAKOBSEN Fabio
GROENEWEGEN Dylan
BARDET Romain
PIDCOCK Thomas
COQUARD Bryan
KUSS Sepp
GALL Felix
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Sjonge Jonge
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
O'CONNOR Ben
PIDCOCK Thomas
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
SAGAN Peter
WELSFORD Samuel

Laatst gewijzigd
Mithrandir

Jammer en niet onverwacht deze uitschakeling.
Bedankt Rabbiej voor de vlotte updates en de leuke stukjes.
Succes voor de laatste strijders.
De afvalkoers wacht op niemand.

Meijers

Best goede voorspelling van Erveedee, Skjelmose heeft mij net aan gered :)

Voor mij is het hopen op een enorme vluchtersgroep om deze etappe te overleven, gezien de vorm van Hindley/Pidcock zal een uitslag met AK-mannen in de top10 voor mij het einde betekenen

Niels22

Naast Vingegaard zijn nu ook Philipsen en Bernal in alle teams aanwezig, dus weer wat minder verschilmakers....

SvenVDB

Nadat de ploegen bekend gemaakt werden dacht ik er vrij snel uit te liggen omdat ik toch wat weinig klassementsmannen gekozen had. Gelukkig bleek vrij snel dat ik wel de goede mannnen gekozen had met o.a. Adam en Jay. Bewust iets meer geinvesteerd in de sprintersploegen om zo in de laatste week nog iets te kunnen betekenen.

Succes allemaal!

Bonorrie

Benieuwd welke sprinters en na vandaag uit koers genomen gaan worden omdat ze buiten de tijdslimiet arriveren.
Het gaat enorm snel en o.a. Bauhaus zit al meer dan 2 minuten achter de bus, met nog 126 km te gaan.

Laatst gewijzigd
Niels22

Bauhaus lijkt hele zware papieren te hebben vandaag,solo een kwartier achter. Zou minuut of 8 achter de bus zitten daarmee

BigApple

Bauhaus zit al in de bus (de bus naar huis). Kaarten afvalkoers worden opnieuw geschud.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Kijk, dat is nog eens goed nieuws. Maar voor mij is vandaag overleven al best een opgave. Dus eerst dat maar eens zien te doen. Daarna pas verder kijken.

Niels22

Worden de twee Pogacar-teams gered door Gall? Het werd er in ieder geval een stuk spannender door

BigApple

Ik denk dat DeKenner en Meijers de Sjaak zijn. Maar ik heb het niet helemaal doorgerekend. Afhakende Pogi maakt het wel griezelig. Ook voor zaterdag

Rabbiej

De laatste dag in de Alpen vandaag. Na de mokerslag die Vingegaard gisteren uitdeelde was het wachten op het antwoord van Pogacar. Dat antwoord kwam er alleen niet, eten hielp niet meer en de onvermoeibare benen van Pogacar gaven geen antwoord meer. Dankzij zijn ploegmaten verloor die nog net niet een podiumplek maar hij zal blij zijn dat de komende 2 dagen geen bergen bevatten. Felix Gall zal niet ontevreden zijn dat Pogacar vandaag zijn benen niet had want de kopgroep waarin hij zat kon op deze manier voor de zege gaan strijden. En Gall zijn benen waren vandaag zeker wel in orde. Knap staaltje klimmen van deze jonge Oostenrijker.

In de afvalkoers zijn we nu toch wel echt aangekomen in de finale. Nog 11 deelnemers starten vandaag met hoop op een finaleplek in Parijs. 8 van hen zullen daar echter niet gaan komen en vandaag nemen we afscheid van 2 sterke teams. In ieder geval niet van Bonorrie want na gisteren wint hij opnieuw vandaag.

BigApple en Niels22 zijn de 2 teams met Pogacar in hun team en die stelde vandaag dus flink teleur. Je zou dus denken dat deze teams afvallen maar wat deze teams nog meer met elkaar gemeen hebben is Felix Gall in hun ploeg en die wist vandaag dus te winnen. Prima timing dus want dat was genoeg om de strijd te overleven.

Achterin de koers zagen we vandaag Bauhaus zwoegen en ploeteren. Vanaf de eerste meter gelost en nooit meer in de koers gekomen moest hij al snel opgeven. Meijers had met Bauhaus ook een sterke kracht in de sprints maar net als Bauhaus kwam ook Meijers vandaag niet vooruit en hij eindigt hij deze Afvalkoers dan ook als 11e. In ons midden hadden we ook een echte kenner maar er waren helaas voor hem 9 teams met nog meer kennis. Op nummer 10 eindigt deze ronde Dekenner01. Een goed uitgebalanceerd team maar vandaag net iets te weinig punten, tot ziens!

Uitslag:
1 Bonorrie 1.690
2 erveedeee 1.500
3 Wielervolger 1.340
4 Bode80 1.260
5 Ab Normaal 1.180
6 LekkerManJK 1.140
7 Niels22 920
8 BigApple 920
9 SvenVDB 820
10 Dekenner01 740
11 Meijers 400

Afvallers:

Dekenner01
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PEDERSEN Mads
PHILIPSEN Jasper
YATES Adam
BARDET Romain
GAUDU David
PIDCOCK Thomas
ALAPHILIPPE Julian
WRIGHT Fred
SAGAN Peter
WELSFORD Samuel
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Meijers
VINGEGAARD RASMUSSEN Jonas
PHILIPSEN Jasper
HINDLEY Jai
SKJELMOSE JENSEN Mattias
PIDCOCK Thomas
COQUARD Bryan
CICCONE Giulio
ALAPHILIPPE Julian
MEEUS Jordi
BAUHAUS Phil
SAGAN Peter
BERNAL GOMEZ Egan Arley

Laatst gewijzigd
Meijers

Drommels, drommels en nog eens drommels. Maar wel afgetekend en zeker ook terecht afgevallen, net te weinig echte kleppers voor het klassement helaas. En als Ciccone en Skjelmose dan al hun energie spenderen aan de bollentrui heb je daar ook niks meer aan. Toch leuke afvalkoers beleefd met meerdere hoge noteringen, ik was al aan het dromen van Parijs maar helaas.

Dank Rabbiej voor de organisatie (+leuke verhalen) en succes aan de overgebleven deelnemers. Tot bij de Vuelta!

Bode80

2 sterke sprintteams minder. Dat komt de meeste erg goed uit voor de komende 2 ritten...

Dekenner01

Nooooooooooooo.

Dank allen wederom! Was me weer een waar genoegen.

Ab Normaal

Nou, als Dylan morgen de trend doorzet dan kom ik nog een dagje verder.
Simon Yates heeft gedaan waarvoor ik ‘m geselecteerd heb.

Niels22

De trend van achteruitfietsen zoals in de tijdrit Ab ;)

Wielervolger

Wow ik had niet verwacht de tijdrit en de bergrit te overleven maar S.Yates en Gaudu lijken toch wat beter dan op het einde van week 2 en deden het gisteren perfect door mee te gaan in de grote ontsnapping.

Als het een sprint wordt lijken Groenewegen en Pedersen de 2 renners die nog van belang zijn voor het spel die erbovenuit steken. Andere gekozen renners zoals Girmay, Meeus, Welsford en Sagan lijken me wat van hetzelfde niveau en zal het afhangen van vorm van de dag en geluk wie er hoog kan eindigen. Ik denk dat het zal gaan tussen mezelf, Erveedeeee, SvenVDB, Niels22 en BigApple om af te vallen vandaag.

BigApple

Ja het zal er om spannen. Laatste meters lopen omhoog, dus ik heb nog goede hoop dat Sagan, Strong, welsford en ook misschien Wright en van Gils mij er doorheen slepen

Niels22

Wright zal meesprinten lijkt mij of zullen ze Arndt doen? Maar is een mooie joker voor een rit als vandaag en morgen voor jou

BigApple

Oeps. Bol en Meeus voorin. Dat is slecht nieuws

Niels22

Ceesie Bol......

Wat een geerlijke etappe en wat een heerlijke fuck you naar DSM, Jayco, Trek en Bora

Ab Normaal

En weer een dagje door. Morgen billen knijpen.
Enige wat voor mij spreekt is mijn lage CQ.

Rabbiej

Ben helaas niet in de gelegenheid om de uitslag snel te verwerken. Rond de klok van 10 zal ik het eindoordeel vellen over 2 teams..

1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.