Scorito Vuelta a España 2023

« 1 2 3 4 ... 59 60
vevie

De derde grote ronde van het jaar gaat ook straks beginnen. Vamos!

Nijmos

Parkoers altijd het belangrijkste tot de prijzen bekend zijn. Echt vuelta weer dit. Je moet goed zoeken naar de sprintkansen

Milanjacks

Ayuso, Roglic, Evenepoel en Vingegaard alvast op 90% pickrate.

vevie

Idd @milanjacks: dat worden veel teams met Vingegaard, Roglic, Evenepoel en Ayuso. Weinig sprintkansen, dus die namen aangevuld met Thomas, Vlasov en Mas. Ze zouden er goed aan doen om een erg krap budget te geven, zodat je wel keuzes moet maken. Als je lukraak Vingegaard, Roglic, Evenepoel, Ayuso, Thomas en bijvoorbeeld Mas en Vlasov erin kunt klikken en alsnog een oerdegelijk team kunt samenstellen, dan gaat er wat mis. Je zult eigenlijk gedwongen 1 van de grote 4 a 5 thuis moeten laten, om het pittig te maken.

Doe gerust

Vingegaard 7 m
Roglic 6 m
Evenepoel 6 m
Thomas 5 m
Ayuso 4.5 - 5 m
Almeida 4.5 m
Mas 4.5 m
Vlasov 4 m
Carapaz 4 m
Caruso 3 m
Carthy 2 m
Landa 2.5 m

pirazzi

Denk toch dat Evenepoel duurder gaat zijn dan Vingegaard.

Nijmos

Juist als die 4 een hoge pickrate hebben zul je ergens anders het verschil moeten maken. Dat is veel interessanter dan het geluk moeten hebben de juiste van die 4 thuis te laten. Ook met maar 5 sprints zul je daar 9 renners moeten opstellen, een captain incluis

Bode80

'@Nijmos

Inderdaad. Het blijft fascinerend om te zien hoe mede formuleden zich zo richten op het budget maar over het hoofd zien dat het helemaal niet interessant om te moeten kiezen tussen bv Evenepoel en Roglic omdat als er 1 valt je gelijk kansloos bent. Als er 1 valt in de categorie 6-10 (zoals Bardet in de Tour) dan is er geen man overboord. Dan kan je nog een bekertje halen.

VincentK

Misschien neem ik Roglic of Vingegaard wel mee voor de teampunten…

Serieuzer; ben benieuwd naar het budget en de prijzen. Eens met de heren boven die stellen dat het niet leuker wordt als je geen andere keuze hebt dan een absolute topper thuis te laten.

Pim Todcock

Wit-punten zijn zwaar OP, dus REv zal wel het duurst zijn. In de Giro was Almeida topscorer en nu dus Pogacar. Daarentegen zijn er wel veel gegadigden met Evenepoel, Ayuso, Rodiguez, Almeida. Hopelijk is het budget krap genoeg om ons tot keuzes te forceren.

vevie

Zeker aan de ene kant wel eens met jullie als je het zo bekijkt. Het budget in de Giro/Vuelta is eigenlijk ook altijd krapper dan in de Tour, dus in de subtop zul je sowieso keuzes moeten maken.

Remco zal idd wel aan de prijs zijn als titelverdediger, wereldkampioen en nog de punten voor de jongerentrui, idd. Echter zouden op basis van dit seizoen Roglic en Vingegaard natuurlijker duurder moeten zijn. TJV komt met veruit het sterkste team aan de start en hebben de renners met het grootste palmares als het gaat om het AK in etappekoersen.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Remco is wel een echte puntenpakker zoals pogi.
Al zakt hij erdoor. Die zal altijd zijn geld waard zijn..

Als ik moet kiezen om 1 eruit te halen zal het wss vingegaard zijn..

Derkus

Gaat TJV nou 3 weken lang REV slopen net zoals ze dat met Pog hebben gedaan?

Derkus

Ik zie vooralsnog geen echt grote namen op het vlakke (spinters) gebied. Dat kan betekenen dat ze ook niet hoog geprijsd zijn en je hebt sowieso minder sprinters nodig want ik zie maar 4-5 vlakke etappes. Dus vooral veel AK mannen en paar puncheurs/aanvallers.

KJP

Zou het zelf wel heel leuk vinden als je met een relatief klein budget moet werken en dat renners als Vingegaard, Roglic en Evenepoel echt veel duurder zijn dan de rest met Ayuso er ergens tussenin.

Bzuidema

'@Derkes Er worden altijd wel wat grote sprinters toegevoegd last minute maar niet zoveel als de tour natuurlijk

Laatst gewijzigd
Nijmos

De op papier rapste sprinter is toch altijd wel een miljoen of 4, of hij nou Cippolini, Petacchi of Thijssen heet

De Haai van Milheze

De combinatie Vuelta en sprinters is altijd prachtig. Ik voorzie al weer heerlijke discussies over Jon Aberasturi, Max Kanter, Lorrenzo Manzin en nog wat namen waar je straks met pijn in het hart 2 miljoen voor gaat neerleggen.

madeinstars

En dan een of andere halve zool die normaal geen platte prijs rijdt die 4 sprintetappes wint.

Guido Maltempi

Zullen we afspreken dat we hier nog even niet alle obscure c-sprinters gaan namedroppen voordat de stagiair de prijskaartjes erop heeft geplakt? Met deze topzware AK lineup verwacht ik een dringende noodzaak aan 500/750K sprintertjes ;)

Eddix

Hey allemaal, fijn dat we meteen door kunnen met de Vuelta, ik begon jullie alweer te missen. Tijd om weer te gaan puzzelen voor een mooi teampje. En denk eraan, NIET JE TEAM POSTEN ZONDER UITLEG! =D=D (en als je nieuw bent, stel jezelf eerst even voor en vertel ons waarom je het leuk vind om mee te doen). Lets go!

ditisdavid

Er mag inderdaad nog een en ander bij qua sprinters. Tegen de voorlopige startlijst zou Ganna vlakke sprints moeten kunnen winnen - als hij daarvoor zou gaan, wat me eigenlijk sterk lijkt.

KV

Rodriguez kunnen we dus al schrappen van het lijstje.

https://www.eldesmarque.com/ciclismo/20230723/carlos-rodriguez-optimista-ojala-algun-dia-sea-capaz-de-ganar-el-tour_300043618.html

Boasson en Hagen

Gaat Vendrame meesprinten? Kan Van Poppel als leadout nog 15 rijden? Welke Burgos renner is de sprinter van dienst? Is Ganna tegenwoordig sprinter?

rbc1912

Als Jon Aberasturi ter sprake komt weet je dat de Vuelta aanstaande is :)

Cascoigne

Hi allen,

Post wel eens wat (nooit m'n hele team hoor, wees maar niet bang), maar zal mij officieel voorstellen. Ik ben een dikke fietser die vooral graag naar fietsen kijkt. Zo met dat thuiswerken heb ik stilletjes aan steeds meer schermen staan en hoef ik weinig meer te missen van de koers.

Kennis van het wielrennen reikt dan ook niet ver terug, maar zo over de jaren word je toch wel wat wijzer. Doe het zo af en toe best aardig maar dat ligt denk ik vooral aan de kennis op het vlak van Scorito en niet zozeer aan mijn wielerkennis.

Voorgenomen om nu iets actiever deel te nemen aan de discussie en vooral ook wat terug te geven voor alle berichten de afgelopen grote rondes.

Hierbij vast wat dilemma's en vragen om mee te nemen in jullie overwegingen:
-Krijg je ook teampunten bij een TTT?
-Gaat corona weer een comeback maken?
-Moeten we rekening houden met extra veel zwembaden dit jaar?
-Heeft Wellens nog een hitteallergie?

Gr.
Jos

« 1 2 3 4 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.