Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 57 58 59 60
Ben Nihilisty

Bij Scorito tippen ze Aular voor morgen. Opstellen jongens!

leonstar

ik heb geen groves en geen vingegaard. sta op 92%

vooral dankzij kuss en soler

verder had ik makkelijk 99% kunnen halen zonder beide heren. Dan had ik alleen maar mas moeten kiezen boven thomas.
verder heeft het vroege uitvallen van coquard en arensman ook niet geholpen maar nogmaals, zonder beide heren was t zeker mogelijk hoog te eindigen. komende dagen gaat groves nog wel wat meer pijn doen vrees ik!
Ook kron en uitdebroeks bleken parels !
De juiste budget mannen maak je het verschil mee aangezien de toppers een hele hoge pickrate hebben!

gaaf dat kuss mag winnen! hij is er bijna!

mas22

Ben na een dramatische start met net aan 70 punten na de eerste 2 etappes nu eindelijk boven de 90% gekomen. Veel bankpunten gescoord en Thomas in mijn team. Geen Groves maar wel Kuss. Zal nog wel iets zakken waarschijnlijk, omdat ik geen geweldige sprintploeg heb.

ditisdavid

Één renner in de topvijftien vandaag, die val verpestte alles. Voor het eerst sinds lange tijd weer onder de 99% gezakt en zonder Kuss komt dat ook niet meer goed denk ik.

valowitz

3 renners in de top 10 vandaag. Die val maakte alles goed. 201 punten en 1500 plaatsen gestegen. Op naar dat gouden bekertje!

Willempie94

Gaat Evenepoel het vandaag opnieuw doen? Of mag Roglic nog een ritje winnen on hem tevreden te houden?

ditisdavid

Evenepoel (C), Soler, Rubio en Van Eetvelt in de vlucht, en dan zitten Martinez en Thomas nog op de bank. Wellicht keren de kansen vandaag...

ditisdavid

2(C)-4-5-10. Ik heb slechtere vluchtetappes meegemaakt.

pirazzi

Alleen G. Thomas op de bank. 4,8% gestegen naar 47,7%.

Bzuidema

Als morgen de sprinters en met name Groves op de fiets blijft zitten dan heb ik een gouden bekertje. en dat zal dan mijn eerste zijn.

PowerPiet

k heb Kuss en Groves niet, toch zat een bekertje er in. Heb gewoon mijn kopmannen voor de sprints en mijn laatste twijfel voor 9 de man altijd mis gekozen. Had ik bijvoorbeeld steeds Kron gezet waar in Van Eetveld koos en omgekeerd had en als ik Ganna kopman maakte, Molano gekozen en omgekeerd, dan had ik zeker boven de 95% gestaan. Pech met de vroege uitvallers speelt zeker meer rol voor mij, dan het niet hebben van Kuss & Groves (teampunten van Bagiloi en Ghys, eigen pt Zana, Cocq Zana en ms, bagiloi - startte goed). Zana bijvoorbeeld reed Poels er heel het jaar af, en zie hoe ver Poels kwam. Ik haakte eerlijk gezegd na 5 ritten bijna af (toen 72%) maar met goeie keuzes kom je nog heel ver (nu 92% maar mits betere keuzes zeker op bekerkoers). Om maar aan te geven, never give up ;-) Het blijft een spel.

PowerPiet

En proficiat @Bzuidema

ditisdavid

Dit is sowieso een ronde waar het gemiddelde aantal bankpunten gevoelsmatig ongebruikelijk hoog heeft gelegen - rit na rit een heleboel renners in de toptien waarbij minder dan de helft van hun kiezers hem heeft opgesteld. Zelfs als je de ploegentijdrit niet meerekent denk ik dat je nog bovengemiddeld uitkomt. Dubbel opvallend omdat er maar zeven etappes naar de vluchters zijn gegaan.

kevinraar

sta op 37.4 mede door dat ik mollema en kelderman heb niet poels en kuss twijfde nog tussen poels en mollema toch voor mollema gekozen

PowerPiet

Morgen nog eentje ? REV zie ik nog in staat om met een groepje tot de tussensprint te gaan. Maar vlucht die stand houdt lijkt zeer onwaarschijnlijk.

Ted de la course

Na 2 dagen van lichte daling vandaag weer boven de 99% met REV, Soler, Kamna en Rubio. Ben benieuwd of ik t morgen vol ga houden. Denk eigenlijk dat ik net op zilver ga uitkomen zonder Groves en Kuss, maar misschien haal ik door de breedte van m'n team toch net die gouden beker binnen. Als ik Kuss had genomen ipv Arensman dan was ie al lang binnen geweest..
Tis wel te hopen dat er wat teams gaan aanpikken bij TJV komend seizoen, anders wordt t wielrennen net zoiets als de F1 of Duitse voetbalcompetitie.

vevie

Voor de eindafrekening heb ik iig de nummers 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 12, 15 en 17. De punten voor de verschillende klassementen opgeteld en dat brengt me op 797 punten voor de eindafrekening. Daar moeten de etappepunten van vandaag nog bijkomen.

Matig team voor vandaag:

Molano (C)
Vendrame
Theuns
Govekar
Page
Vingegaard
Roglic
Evenepoel
Ayuso

Sta nu op 97.6%. Heel dom door tijdgebrek niet Evenepoel gecapt in de laatste etappes. Dat kost me waarschijnlijk een mooiere kleur beker, al denk ik dat goud niet erin had gezeten zonder Kuss en Groves. Daarvoor had ik net te matige etappekeuzes gemaakt. Door steeds goed te cappen wellicht wel. Ik denk nu laag zilver of hoog brons. Op zich prima. Mijn beste wielerseizoen, by far. Klassiekerspel was matig met 44.1%. Daarna Giro 93.8% en Tour 97.9%. Goed Scorito seizoen tot nu toe.

Laatst gewijzigd
Simcha

Uiteindelijk roemloos gestrand op 79,2 procent. Lange tijd hoop gehouden op in ieder geval een duimpje, maar het niet hebben van Kuss, Groves en regelmatig verkeerde kopmankeuzes of net de verkeerde vluchters mee, braken me de laatste week op. Veel bankpunten is wel inherent aan de Vuelta, maar dit keer waren het er wel heel veel. Gefeliciteerd aan allen die wel in de prijzen zijn gevallen.

Heb ik genoten van de Vuelta? Bij vlagen. Voornamelijk niet omdat Jumbo te dominant was. Geen verwijt, maar het komt het kijkplezier niet ten goede.

Laatst gewijzigd
HZ57

Zwaar ingezet op klassementsmannen, veel daarvan hebben zwaar teleurgesteld. Buitrago was gelukkig een positieve uitschieter. Zonder Groves en Kuss kansloze missie voor mij vooral omdat ik Evenepoel iedere keer op het verkeerde moment heb gecapt. Na de Tourmalet was het kijk plezier ook wel verdwenen.

ditisdavid

Na 6x zilver en 5x brons eindelijk voor het eerst een gouden bekertje binnengesleept. Had verwacht zonder Kuss en met überhaupt maar vijf van de eerste elf in het AK vandaag net de boot te missen, maar uiteindelijk zelfs nog iets gestegen naar 99.3% en plekje 235. Ik mag Groves, Soler, Uijtdebroeks, Martinez en Page nog wel een bedankje sturen, hun overprestaties (tov prijs) waren stuk voor stuk hard nodig om mijn vele bankpunten (naast de ploegentijdrit was etappe 14, met Evenepoel en Castroviejo die 1 en 4 werden en er allebei naast stonden, het absolute dieptepunt) te compenseren.

mas22

Na een dramatisch begin op 92.2 uitgekomen. En ook het gevoel dat er meer in had gezeten, maar net als velen veel bankpunten gescoord. Geen Groves deed het meeste pijn, maar had sowieso meer op klassement ingezet.

Guido Maltempi

Op de eerste rustdag leken we nog op weg naar goud, maar uiteindelijk bleek zelfs een duimpje te hoog gegrepen. 89.1%.

Ik vermoed dat het ideale team deze keer bestaat uit een stuk of 15 klimmers die je dan met behulp van een glazen bol perfect zou moeten opstellen. Als je een iets realistischer team wil samenstellen kom ik ongeveer hier op uit, al wordt het alsnog lastig om deze renners op de juiste dagen op te stellen:

Kuss
Vingegaard
Roglic
Everpoel
Ayuso
Mas

Soler
Buitrago
Poels
Uijtdebroeks
Martinez

Kron
vEetvelt/Storer?

Groves
Ganna
MvdBerg
Theuns
vGestel
Askey
Page

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

Fun fact: de bovenste 4 van Scorito hadden allemaal Samuel Watson in hun team. Pareltje!

Bozenik

Gefeliciteerd David en jammer Guido. Hier geëindigd op brons, ondanks een ruimschoots PR bankpunten. Die rare ploegentijdrit en neutralisaties waren daar zeker debet aan. Maar los daarvan heb ik vaker de etappewinnaar niet opgesteld (2x) dan de etappewinnaar gecapt (1x). Dat was deels te voorkomen geweest door een sprinter meer mee te nemen en een klimmer te laten liggen.

BlingSagan

Zijn er nog Scorito spelers die even willen nabeschouwen over de Vuelta? En volgend jaar vooraf wat te sparren ?
Dat kan hier:
https://discord.gg/bnR7nRBf

1 2 ... 57 58 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.