Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 57 58 59 60
pirazzi

Nog geen spijt van, Evenepoel kopman maken.

NOAD1912

Volgens mij was de ineenstorting van Evenepoel eergisteren een groot theaterspel/komedie/drama geregisseerd dor een Remco die aanvoelde sowieso niet tegen het Jumbo blok op te kunnen. Zijn gezichtsverlies is minimaal bij slechts 1 dramadag, bovendien kan hij met zijn kwaliteiten alle andere geile truitjes en etappes probleemloos opeisen, omdat alle mannen die hem wel aankunnen het klassement als prio #1 moeten blijven beschouwen.

Het was misschien niet helemaal gepland, waarschijnlijk had hij ook geen beste dag, maar toen hij al vroeg in de rit merkte de benen niet te hebben heeft hij zijn klassement opgeblazen. Kan niet missen, zo'n groot verschil is niet verklaarbaar. Oja er is nog een verklaring denkbaar voor zijn wedergeboorte gisteren en vandaag.. maar ik blijf voorlopig bij theorie #1

edit: heeft om met Karsten Kroon te spreken "wel weer menselijkheid getoond" in het laatste deel van de etappe, maar mn theorie blijft staan. Ik denk dat hij die etappe best op 5 minuten verlies oid had kunnen houden.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Hahaha @NOAD1912 Dat is alles wat ik te zeggen heb.

ditisdavid

Evenepoel + Rubio + Groves was vandaag onvoldoende om niet wederom een stukje te zakken. Nu op 99.5 maar zonder Kuss zal het waarschijnlijk weer eens een zilveren bekertje worden, tenzij de vluchten gunstiger uit gaan pakken.

Bzuidema

Helaas Rubio en Groves niet opgesteld. Wel Evenepoel,Buitrago en Kron(c). Toch nog een redelijke score en kan zeggen dat ik op koers ben voor een gouden bekertje. Moet ik niet te hard zeggen want we moeten nog een week. Was een leuke etappe weer en vooral het einde was wel grappig.

vevie

Zoals @NOAD1912 het stelt is wat mij betreft veel te Shakespeariaans. Wel denk ik ook dat hij het wat heeft laten lopen. Ik geloof er echter niet in dat de reden is dat hij ziek, zwak en misselijk werd van de tegenstand van Jumbo. Zag ik het hem winnen tegen hen? Nee, zeker niet. Evenepoel vind ik de beste allround coureur die in de Vuelta aanwezig is, maar niet de beste AK-man. Hij leek mij het altijd te gaan verliezen in de laatste anderhalve week, maar niet om deze dramatische HBO reden die hierboven gesteld werd. Ik denk zelf dat hij veel meer uit de kast moet halen om het bergop (en drie weken lang) bol te werken tegen de echte pure AK-mannen. Soms gaat dat goed en soms breekt dat hem op. Het lijkt mij dat hij steeds zijn limiet moet zoeken om echt tegenstand te bieden. Wellicht daarom wat meer vatbaar voor ziekte, zwakke momenten etc. Het zal in de toekomst ook nog enkele keren mis gaan, maar ik zie hem zeker nog een GT winnen en podium rijden. Want, je hoeft niet de beste AK-man (of de beste in koers te zijn) om een GT te winnen. Zie Quintana (Vuelta 2016), Nibali (Giro 2016), Froome (Giro 2018, Pogacar (Tour 2020), Hart (Giro 2020) en Hindley (Giro 2022).

Aberastuuurrriii

Weer als een achterlijke Poole erin gefietst vandaag voor Buitrago. Zit nog nieteens aan de 60% deze Vuelta. Wat een drama elke keer met captain keuzes in vlucht etappes

Benzardi

Dinsdag gewoon weer Evenepoel cappen ;)

Arne Riis

'@Noad: Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens. Ik denk dat Evenpoel voelde: ‘dit gaat hem niet worden.’ En vervolgens heeft gedacht:
- scenario 1: ‘ik klamp op Almeidiaanse wijze aan en verlies 8 minuten. Sta ik 10e. Morgen ben ik dan mogelijk helemal stuk en verlies ik er nog 8. Sta ik 13e. Lekker’
- scenario 2: ‘we boemelen met de hele ploeg op ons gemakkie tegen die Pyrenee op, sparen krachten en verliezen een half uur. Morgen fris en fruitig in een ontsnapping. En de dagen erna ook. Met die 30 minuten achterstand gaat Jumbo-Visma zich niet drukmaken om me. Wie weet pak ik een rit, of meer, en de bollen.’

Ik snap het als hij voor scenario 2 heeft gekozen.

Guido Maltempi

Scenario: Kaden Groves wordt zó nerveus van Everpoel dat hij zijn ploeg twee uur lang op kop laat sleuren, zodat hij 20 punten kan pakken bij de tussensprint. Daarna is er te weinig tijd om nog weg te raken waardoor het onbedoeld een AK dag wordt.

Groetjesaandevoetjes

Groves kan de trui praktisch niet meer kwijtraken als hij op z'n fiets blijft zitten en in rit 19 en 21 gewoon normaal mee sprint. Stel dat Remko in de komende 3 dagen alle tussensprints en etappes wint en Groves pakt niks, dan loopt hij 90 punten in op Groves en neemt hij de trui over (verschil is nu 73 punten). En de heuveletappe met 20 punten tussensprint en 20 punten aan de streep kan ook nog een prooi worden voor Remko, dus pakt hij nogmaals 40 punten maximaal. Dus dat zijn 130 punten als Evenepoel 4x de tussensprint en 4x de etappe wint. Daarna zijn er nog 2 sprint etappes met 50 punten aan de streep en 20 punten per tussensprint waar Groves weer veel punten terugpakt op Evenepoel. Remko heeft ook aangegeven vandaag te laten lopen, zodat hij nog voor een etappe kan gaan op woensdag of donderdag, anders laat JV hem niet voor de etappezege strijden, dus vandaag pakt hij die 50 punten al niet. Dan blijven er 80 punten over in etappe 17, 18, 20. Conclusie, Groves wint het puntenklassement als hij op de fiets blijft zitten en normaal mee sprint in etappe 19 en 21.

zomaareens

Evenepoel op de bank?

Ton Pelo

Zet hem er gewoon in hoor. Is geen touw aan vast te knopen wat er in interviews wordt gezegd. Heb ook niet heel veel beters te kiezen. Vlasov, Soler en Poole gaan niet meer punten scoren lijkt me. Zeker met Evenepoel's bergklassement.

Daan De Jager

Wie kopman buitrago gregoire Thomas wie zouden jullie kiezen 🦷

Guido Maltempi

'@groetjes je berekening klopt niet helemaal - elke tussensprint levert 20 punten op, en op de finish van 17, 18 en 20 liggen ook 20 punten (en in de rit van vandaag 30). Etappe 19 zou in theorie kunnen uitdraaien op een waaierfestijn, dus geen garantie dat Groves daar punten pakt.

De kans dat mijn scenario uitkomt lijkt me klein hoor, maar helemaal ondenkbaar is het niet. Zeker wanneer het lang duurt voordat er een vlucht weg is, waardoor Alpecin relatief kort op kop hoeft te knallen om ze weer terug te halen.

Nijmos

Hoe is Thomas eraan toe?

BlingSagan

Ik zou Thomas zeker geen kopman maken

floda

Mmm, vandaag alles voor nathan en dan dus toch maar switchen van buitrago naar roglic?

Ted de la course

Er wordt overal wel heel zeker vanuit gegaan dat een vlucht het gaat halen, maar de etappe is maar 120km. Hoe langer het duurt voordat er een vlucht weg rijdt, hoe groter de kans dat ze terug gepakt gaan worden lijkt me. Door de ploeg van Groves zoals hier boven geschetst, of door een andere ploeg die niet mee is maar toch kansen ziet. Kan ook TJV zijn als ze de ronde z.s.m. willen beslissen en nog maar 50 a 60km gas hoeven te geven.

Mtbikecoach

Buitrago kopman? Ze gaan hem vandaag niet laten rijden. Vooral bora dan. Stel dat hij 5min-7min wegrijdt dan zit hij stevig in top 8.. Die gaat best wat tijd verliezen vandaag.

vevie

Gestegen naar 98.5%. Heerlijke. Wellicht komt mijn eerste gouden beker eraan. Vamos! Morgen:

Vingegaard (C)
Roglic
Ayuso
Mas
Uijtdebroeks
Vlasov
Poels
Buitrago
Evenepoel of JP Lopez

Op naar goud 🏆

Papa Bart

Aan het eind van de dag uitstekend nieuws: Nathan red het, Jonas red het, Kuss red het nog steeds, en met dat alles trekt Papa Bart met geweld richting bekertjes territorium! REV heft zich gespaard vandaag, die gaat het zeker proberen morgen. Als hij het red, is het bergklassement voor hem, ik cap hem.
Evenepoel (c)
Roglic
Vingegaard
Kelderman
Ayuso
Almeida
Soler
Uijtenbroeks
Buitrago

Ik twijfel nog of ik Martinez en/of een Ineos er in rommel, maar voor wie dan? Enne…kunnen we Soler al de Uran van deze Vuelta noemen?

pirazzi

Goed idee om Evenepoel morgen captain te maken.
Vingegaard heeft geen reden om de etappe te winnen, of misschien wil hij toch wel de 10 bonificatieseconden.

Appelflap64

Welke van de volgende mannen moet ik meenemen voor mijn laatste 2 plekken van morgen? Martinez, Gregoire, Poole of Castroviejo?
Heb het gevoel dat ze geen van allen punten gaan pakken morgen haha

JesperRenrad

Lood om oud ijzer, maar Castroviejo lijkt in aardige doen. Verder zou je Martinez nog kunnen gokken. Het lijkt op bij hem, maar dit is wel zijn terein.
Overigens heb ik er 3 van die 4 en allemaal op de bank :)

1 2 ... 57 58 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.