Scorito Vuelta a España 2023

1 2 3 4 ... 59 60
Mad Max

Wordt voor mij sowieso een lastige ronde. Het grootste deel,op vakantie, dus lastig om s'avonds uit te zoeken wie op te stellen.

Pom titcock

Tuurlijk Mad Max, lekker op vakantie. En wij maar werken...

Charlie33

Dit wordt de Vuelta van de koppeltjes. Optimaal profiteren van teampunten. Wint de ene niet, dan wint de andere wel wat. Samen sta je sterk. Alles voor het team. Jullie vragen voorbeelden van koppeltjes? Nou denk aan Jonas en Primoz, Remco en Louis, Jorgenson en Mas, Vendrame en Bonnamour, Lastra en Herrada, Carapaz en Carthy, Dunbar en Engelhardt (onthoudt die naam) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nijmos

Is dit een terugkerende grap, Charlie? Die onzin over koppeltjes verkoop je elk scorito topic

Ragnar Lolbroek

Met die TTT in het begin is een extra renner van Jumbo, Ineos of Quickstep mss geen slecht idee. Het kan uiteraard wel vervelend worden als je die renner achteraf niet meer nodig hebt en voor dat plekje liever een klimmer/aanvaller wil opstellen.🤷‍♂️

Eddix

Ik voorspel bij deze alvast dat Roglic, Kuss en Gesink de Vuelta niet gaan uitrijden, graag gedaan.

Riichy91

De eeuwige tweede is op zoek naar scoritospelers voor 1 of meerdere spellen mee willen doen aan de subleaguebattle. We delen onze info via discord. Bij interesse stuur me even een berichtje!

Charlie33

De TTT in het begin zorgt direct voor veel punten bij 1 team. Ik ga een kwartetje van Jumbo kiezen, dan sta je direct 150 punten voor.

Dr.Watt

Dat kwartetje Jumbo gaat je 20milj. kosten.

Dr.Watt

Wat denken jullie van de sprintkansen?

Volgens mij gaan we zeker 6 keer sprinten en misschien 7.
Afhankelijk van de kwaliteit van de sprinters en hun knechten.

Van de topsprinters (of toch de laag er net onder)kunnen we Bennett, Démare, Molano en Aberasturi verwachten.
Thijssen ook.
En nog wat namen die ik voorlopig nog achter de hand houdt.

Hopelijk laat Scorito wat goedkope sprintpareltjes slingeren zodat de kenners (wij dus!) hun noeste arbeid kunnen verzilveren.
Niet dat ze elke renner die ooit al eens gesprint heeft weer >1m kosten.
Zoals Penalver vorig jaar en Tivani in een recenter verleden.

Maar dan wel Pinot 750k maken in de Giro en Gall in de Tour.

Nijmos

Welke 7 zie je als sprintkans dan Watt?

Dr.Watt

Ritten 2, 5, 7, 12, 14, 19 en 21

Daar kunnen dan rit 2 en 5 tussenuit vallen maar in de eerste week zal 1 van de 2 alleszins sprinten worden.

Afhankelijk van het koersverloop in de eerste twee weken kan rit 15 ook nog op een gereduceerde sprint uitdraaien.

Charlie33

Vluchters zijn lager geprijsd omdat je minder zekerheid hebt dan bij sprinters. Minder zekerheid over wanneer je z kan inzetten en of de vlucht het uberhaupt redt.

Titivoeckler

Is het uitgesloten dat kruijswijk naar de vuelta gaat? Lees weinig over zijn revalidatie en zou mooie aanvulling kunnen zijn als het voor bijv kuss teveel is

jenzrscl

Die naam die charlie van jayco deelde vind ik ook intressant als 500 k rennertje

En van de sprinters zal demare zeker met veel revanche gevoelens rijden, dat word de man voor de puntentrui( al hoewel wss een klassementsman hem zal winnen )

Die aular heeft ook wel mooie stats in b racen , zou dat mooie sprintersoptie zijn?

Mss de belangrijkste vraag
Ganna? Zou die sprinten

Laatst gewijzigd
Nijmos

'@ dr watt: hebben wij hetzelffe routeschema? Stage 2 heeft een kilometer aan 8% in de laatste 5. Dat wordt vast een sprint, maar wel van Roglic tegen Matthews en niet van Bennett tegen Thijssen. Etappe 14 is bij mij een aankomst op 1e categorie

mas22

Ik las een voorbeschouwing van het parcours en daarin werd gesproken van 6 sprintkansen. Heb er nog niet echt heel goed naar gekeken, maar ben heel even door de profieltjes heen gegaan en dan kom ik op het eerste gezicht tot 4, misschien 5.

5 is voor mij misschien, maar het is heel reëel dat 7 pas de eerste sprintkans is.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Altijd mooi zo'n TTT in de eerste etappe, waar mensen zich blind op gaan staren en daardoor geld verspillen. Heb me daar zelf schuldig aan gemaakt met de befaamde zwembadjestijdrit... Alle plannen al na een uur in de prullebak toen.

rbc1912

'@madeinstars: hier nog 1 haha. In Torrevieja was dat. Daarna nog 1x geprobeerd in de eerste Giro van Evenepoel met Quick-Step. Liep ook op een fiasco uit.
Het lijkt misschien allemaal logisch op het eerste gezicht, maar het werkt dus vaak niet in de praktijk

Ragnar Lolbroek

Als sprintkansen zie ik op eerste zicht
- relatief zekere sprints met ook al de vlakke sprinters: rit 7, 12, 19 en 21
- waarschijnlijke sprint met kans op geloste sprinters. Rit 4
- spriint met enkel de best klimmende sprinters: rit 5
Voor pure sprinters zie ik 4 tot 5 kansen
Voor de beter klimmende sprinters genre Matthews zie ik 6 kansen.
Rit 15 is voor de vlucht.

Eddix

'@mas22 Ik zie denk ik hetzelfde als jou. Ik tel 4 echt vlakke sprints, en mogelijk 1 of 2 gereduceerde sprints. Daarom is het echt niet nodig om meer dan 6 sprinters mee te nemen, zeker niet omdat de eerste echte sprint pas in etappe 7 is. Tegen die tijd kun je best wel inzetten op trui en/of teampunten. Teampunten gaan sowieso een grotere rol spelen deze Vuelta vergeleken met de Tour. Reken er maar op dat de mannen van Jumbo daarom duur gaan zijn.

mas22

'@Eddix En dan is het nog maar de vraag wat er in rit 19 nog over is van het sprintersgilde en wie daar nog zal controleren.

PieterZegen

Het is met name de vraag of etappe 4 en 5 een sprint worden. Zelf denk ik van wel, omdat je vaak ziet dat er aan het begin van een grote ronde meer controle is dan aan het eind. Wel zijn dit etappes waarbij en team met een sterke sprinter (zoals Trek met Pedersen vorig jaar) kan proberen om de pure sprinters eraf te rijden. Misschien is etappe 4 daar nog wel geschikter voor dan etappe 5, omdat bij etappe 4 de laatste gecategoriseerde klim op 30km van de finish ligt en bij etappe 5 op 50km.

Etappe 7,12,19 en 21 lijken me vrij zekere massasprints.

Phoenix0000

Matthews heeft hier zo maar 10 kansen. En ook genoeg om er een hop sprinters af te rijden.

Ragnar Lolbroek

Rijdt Matthews de Vuelta wel?

1 2 3 4 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.