Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 33 ... 59 60
BlingSagan

Welkom terug Zadelpen. Het forum is leuker met jou !

ditisdavid

Heads up: er zitten zware buien aan te komen in Barcelona dus het is goed mogelijk dat we een lastminute neutralisatie voor het algemeen klassement gaan krijgen, en daarmee een complete loterij wat betreft Scorito. Of een heleboel valpartijen, dat kan natuurlijk ook nog.

oborobo

Welke toegevoegde waarde heeft Zadelpen.

RikLarssen

Hoe wil je anders je zadel vastmaken?

Chef83

Altijd aleganderoooooooo punten pakker💯💯💯💯💯💯💯😆😆

Björn Again

'@zadelpen: precies hetzelfde probleem lang gehad met inloggen. Wordt je helemaal gek van. Fijn dat het nu weer gelukt is. Welkom.terug!

Zadelpen

Met een inundate blik zou je team Zadelpen net als dat ene pilske te veel kunnen beschouwen. Het is aan ieder van ons of je die pakt of niet. No hard feelings.

ditisdavid

Is dat waar de bidons bij team Zadelpen mee gevuld worden? Dat zou de uitslagen wel verklaren ;)

Fietsbel

'@RemmertW Zeer waardevol, dank.

Zadelpen

Haha! Nou, kan wel eens spijt gaan krijgen dat dit niet het geval is David. Ben in tijden niet zo onzeker geweest over mijn selectie,

Je hebt een bekend aantal namen die iedereen heeft. En dan zou je het verschil moeten gaan maken met louter b en c rijders. Verder is er niks. Volgens mij wordt deze Vuelta een slachting onder de poolers.

Serieus, geen vertrouwen. Wel heel veel zin, want ak technisch is het een veld om je vingers bij af te likken.

Jari Litmanen

Ik heb een heerlijk team, met de top vijf erin (Almeida wordt zesde) en zes sprinters. Groves gaat vallen in rit twee en Dainese redt de bergen niet, dus Coq en Molano gaan het doen. Talenten die ik kies (ik houd ze geheim, maar Poole is het niet), zullen bovendrijven. Het gouden bekertje is een zekerheid.

Charlie33

Felix Engelhardt zegt net in een startinterview dat hij toch mee gaat sprinten.

ditisdavid

Je weet dat het laatste halfuur is aangebroken wanneer mensen interviews uit hun duim gaan zuigen.

Bitburgerr

https://r.mtdv.me/disaster-strikes-roglic-breaks-ankle-before-vuelta2023

Gaan we weer

Thomberg

Dat meen je niet! Jezus hele opstelling moet weer op de schop

Antonini

Op het laatste moment Evenepoel gewisseld voor Erviti, goede keuze?

-Wielerfan

'@charlie33

Waar heb je dat gelezen

ditisdavid

Waarom is de deadline van Scorito trouwens pas als de eerste twee ploegen gestart zijn?

pirazzi

Nepnieuws?

PieterZegen

Geen idee, we hebben nu nog wel de tijd om een renner die valt voor de deadline te wisselen. Dus even goed opletten nog!

Ton Pelo

Rickroll = nepnieuws

pirazzi

Oei dat ging bijna mis met het last minute wisselen van een renner.

ditisdavid

In de laatste 24 uur toch nog een grote upgrade in mijn klimploeg: Valter, Menten en Theuns vervangen door Thomas, Page en Watson. Blijf daarmee op peil in de ploegentijdrit en de gemiste teampunten gaan alleen echt pijn doen als Evenepoel en Ayuso tegenvallen. De punten die Thomas extra scoort in de bergen moeten op papier meer zijn dan wat ik in de sprints inlever. Een hybride optie met Vlasov en Menten/Theuns voor Thomas en Watson/Page kon ook nog, maar deze combinatie voelt net iets sterker.

11 bergetappes, 6 sprintkansen, en in de vier andere ritten kun je ook vaak je klassementsrenners kwijt. Met andere woorden, dit is een parcours waarop je echt geen 20 renners nodig hebt. Dan mis je toch wel de tijd dat je met minder kon starten, ik was hier graag met 16 of 17 man aan de slag gegaan. Dan had een Vlasov ook nog gepast.

Voor het algemeen klassement lijkt de topvijf - op papier - voor de hand te liggen. Jumbo heeft duidelijk de beste papieren en ik zie Vingegaard hier als de duidelijke favoriet, hem thuislaten is een gevalletje overthinking. Wat betreft het wit is dit een waardeloos parcours voor Evenepoel en ik denk eigenlijk dat Ayuso hem gaat verslaan. Anderzijds is Evenepoel te geschikt voor Scorito om thuis te laten.

Thomas heb ik er op het laatst toch nog ingepuzzeld in de plaats van Vlasov. Beetje spannend gezien hij op zijn 37e voor het eerst twee groterondeklassementen in een jaar rijdt en in dit veld zal hij ook wat minder scoren dan in de Giro, anderzijds is het Scoritotechnisch een prima parcours voor hem.

Daarachter waren Almeida en Vlasov de interessantste opties. Almeida heeft de ploegentijdrit en de witte punten, dat was me de 500k extra wel waard. Vlasov heeft deze keer een zeer redelijke prijs mee gekregen maar in dit veld zie ik hem het wel goed doen maar geen musthave worden. Mas is veel te risicovol met zijn blessure en de mannen daarachter moeten én meerdere van deze acht renners én alle jonge talenten de baas zijn om te renderen, geen seconde overwogen dus.

1. Vingegaard
2. Roglic
3. Evenepoel
4. Ayuso
5. Thomas
6. Almeida

Voor de rest van de klimploeg werd het budget krapper.

7. Martinez
8. Uijtdebroeks
Te jong bestaat niet meer. Ja, de tegenstand is zwaar, maar voor een miljoen moeten ze echt wel hun geld eruit kunnen halen en het is natuurlijk goed mogelijk dat een van beiden hier al een grote doorbraak meemaakt. Voor Poole geldt in principe hetzelfde maar die was wel heel tegenvallend in Polen...

9. Rubio
Voelt nog net iets meer underpriced dan direct alternatief Buitrago. Wordt natuurlijk helemaal een leuke pick als Mas inderdaad niet top is, maar voor die onzekerheid betaal je zo weinig.

10. Soler
Staat er altijd in de Vuelta. Bovendien doet hij zelden aan ploegorders als Pogacar niet rijdt dus je weet dat hij weer vaak in de vlucht gaat zitten.

11. Van Eetvelt
Moet hoge ogen kunnen gooien vanuit de vlucht.

12. Osborne
Mijn dark horse, zeer blij dat hij hier onderbelicht is gebleven. Late instromer die in Oostenrijk en San Sebastian liet zien een grote stap gemaakt te hebben, die gaat een gevaarlijke klant zijn wanneer een bergrit naar de vlucht gaat. Tel daar hopelijk teampunten van Groves bij op en je hebt een mogelijk pareltje.

Dan de sprints. Er zijn hier 6 logische kansen, het klimwerk in etappe 4 en 5 is - zeker zo vroeg in de koers - gewoon een normale hoeveelheid hoogtemeters voor een sprint in de Vuelta, dat heeft het verleden wel uitgewezen. Enkel de oplopende aankomst in etappe 4 kan eventueel een effect hebben, maar zou behapbaar moeten zijn. Ja, er kan een van de zes kansen naar de vlucht gaan (zeker zonder een Intermarché dat helpt met controleren), maar juist in de Vuelta gebeurt dat om een of andere reden vrijwel nooit (laatste keer was in 2018 en de keer daarvoor in 2012). Bovendien zie ik ook nog wel een paar sprinters in de toptien rijden in de rit van morgen, dat was op dezelfde aankomst in 2012 ook het geval.

Voor mij was 6 sprinters dus noodzakelijk. Daar de eerste bergaankomst voor de eerste sprint zit, is meer ook niet nodig met het oog op truipunten. Hier er vooral voor gezorgd dat de kopmanopties goed afgedekt zijn en verder er zo min mogelijk budget in gestoken. Een Menten moet 150 punten kunnen halen, maar is hij ook een miljoen meer waard dan een Page of Watson? Ik heb mijn twijfels.

13. Groves
De enige sprinter die betrouwbaar topvijf rijdt zijn heeft twee voordelen: je bent met afstand de veiligste kopman, en je bent met de huidige telling topfavoriet voor het puntenklassement. Dat was mij de investering waard.

14. Molano
Met Dainese de enige man die Groves op pure snelheid de baas kan zijn. Schat ze gelijk in in de sprints, en dan kan Molano nog scoren in de ploegentijdrit en eventueel via Ayuso. Waarom hij dan juist de goedkopere van de twee is, is mij een raadsel.

15. Van den Berg
Hele steady renner die ook echt goed klimt, verwacht hem ook op de Montjuïc.

16. Govekar
17. Watson
18. Page
De enige plausibele budgetopties.

Dan bleven er nog twee plekjes over. Klimmers en sprinters had ik genoeg, dus deze zijn meer voor specifieke ritten mee.

19. Grégoire
In een veld vol debuterende toptalenten lijkt hij de meest potentierijke, die krijg je nooit meer voor dit bedrag. Zou me niet eens verrassen als hij zondag direct de rit wint, en hij klimt ook goed genoeg om in de bergen nog een vluchtoptie te zijn.

20. Castroviejo
Mee voor een toptwee in de ploegentijdrit en een topvijftien in de tijdrit. Typisch zo'n renner die je vooral mee hebt omdat een andere renner 20 waarschijnlijk niet van de bank komt.

Voor vanavond verwacht ik dat het tussen Jumbo en Ineos gaat met UAE als best of the rest. Met 2x Jumbo, 2x Ineos (captain), 4x UAE (nee, ik ben niet dezelfde persoon als @Landeirovic) en 1x Soudal moet een goede score gelijk mogelijk zijn.

Fietsbel

Vingegaard
Evenepoel
Roglic
Ayuso
Vlasov
Arensman
Kamna
Valter
Poole
Martinez
Buitrago

Coquard
Molano
Van den Berg
Theuns
Govekar
Watson
Page

Castroviejo
Eetvelt

Succes allen.

mas22

Dit is het geworden. Vooral ingezet op klassement en TJV. Sprinters is een crapshoot.

Vingegaard
Roglic
Kuss
Valter

REV
Thomas
Almeida
Ayuso
Buitrago

Vauqelin
Gregoire
Rubio
Soler

Molano
Marijn
Theuns
Govekar
Page
Watson

Lazkano

We gaan het wel zien. Sprint zou te licht kunnen zijn, maar er zijn niet super veel kansen en het veld is zwak.

Lazkano is mee omdat de kampioenstrui in extra land vaak wat extra's brengt.

Grootste FOMO: Poole, Coquard en Mas

Succes iedereen

1 2 ... 33 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.