Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 37 ... 59 60
Mollemaaktmenietuit

'@bigmic toch maar voor Roglic gegaan, minder verliezen klonk veilig. Nu al weer spijt, heerlijk dit spel ;-)

Simcha

Nu al weer een “hekel” aan de Vuelta. Minst voorspelbare ronde. Op het laatste moment toch maar 3 sprinters toegevoegd en Van de Berg kopman gemaakt, maar het zal allemaal vast weer heel anders uitpakken.

ditisdavid

Lijkt er nu op dat de laatste *9* kilometer geneutraliseerd worden. Ook fijn dat dat na de start bekend wordt gemaakt. Voor de tweede dag op rij: loterij.

PowerPiet

De koersradio bevestigt het nieuws intussen: de tijdsopname zal niet zijn voor op de top van de Montjuïc, wel op 9 km van het einde.

Mindless

Het script van Scorito waarin je nu je selectie niet kunt wijzigen na verandering van dit soort regels maar vóór de start is wel wat zuur nu…

Laatst gewijzigd
Poule d'Or

Scorito zou natuurlijk nu ook het spel nog 30 min open kunnen zetten om wijzigingen in de dagselectie te maken.

oli4g

Met de nieuwe 9km opname neig ik naar klimmende aanvallers voor ritwinst (en rood). Dan denk ik Poole, Rubio, Bagioli, Gregoire, Storer bijvoorbeeld).

PowerPiet

Safety first. Renners vroegen erom voor de veiligheid, en de Vuelta luisterde. Wel leep van Remco ;-)

Simcha

Onder deze omstandigheden zou ik het een goed idee vinden als ook Scorito deze etappe neutraliseert. Of alleen truipunten bv. Er zijn natuurlijk altijd onzekere factoren, maar iedereen maakt een beredeneerde gok. Hier valt weinig meer aan te beredeneren.

VincentK

'@Simcha, ik heb hetzelfde als jij gedaan. Sprinters met een punch erin en van de Berg kopman ipv Roglic. Ik kan mij niet voorstellen dat er over het randje gereden wordt de laatste 9KM. Dat wordt niet geaccepteerd.
Misschien loopt het dadelijk toch allemaal weer anders en hadden we beter van onze Scorito selectie af kunnen blijven.

Ik krijg er geen “hekel” van aan de Vuelta. Wielrennen is nooit saai en ook dit weekend niet.

Laatst gewijzigd
Masterw

Nu houden straks de ak mannen benen stil.
Risico voor paar secondes gaan ze denk niet nemen. Dus aanvallers en sprinters wellicht. Voor scorito waardeloos dit kan je niet voorspellen zo

Dr.Watt

In de hoop dat dat iemand van Scorito dit leest.

Kan er vandaag geen aanpassing komen in de spelregels?
Wat ik voorstel is dat de kopmanpunten afgeschaft worden en al je renners punten kunnen verdienen ongeacht of je ze hebt opgesteld. dit lijkt me eerlijk voor iedereen.

Jeffrey81

Scorito schrijft dat het laatste rondje in Barcelona nu alleen telt voor de ritwinst en de 50 Scorito punten voor de winnaar.
Voor mij even onduidelijk of de boni's op de top van de Montjuic en aan de streep er nu nog zijn?

Chef83

Wat is dit nou ? Gooi dan ff een uurtje open ja

PowerPiet

Het is een spel he, onverwachtte wendingen maken het spel. Bv. Toch leuk :-) Voor de start van Vuelta "Remco in de tang van Roglic en Vini". Rit 1 -> Roglic in te tang van Vini => Remco 26 sec voor ipv achter. Kan raar lopen he.

PowerPiet

Maar als ze de regels na de afsluit wijzigen, dan is het spelvervalsing

Masterw

9km voor t einde geeft echt wel andere koers / winnaar. Maar inderdaad dat is t spel.
Nu wijzigingen kan niet meer.

PowerPiet

Ik volg wel niet meer, de scorito regels blijven toch ongewijzigd, niet ?

oli4g

Zie hier een filmpje dat Vingegaard bij Mas langsgaat om collectief niet te koersen voor de laatste 9KM. Zal dus vrijwel zeker voor ontsnapping zijn/vluchters/sterke sprinters.
https://twitter.com/Laura_Meseguer/status/1695751134466511317?s=20

piep papje

Ik ben ook gegaan voor vd Berg als kopman. Hij zal extra gebrand zijn, want met de 10 bonificatie seconden heeft hij het Rood.

Jeffrey81

....als er nog bonificatieseconden te winnen zijn dan

PowerPiet

Bedenking: Als klassementsmannen afspreken om rustig te houden, dan is het voor aanvallers. Renners zoals buitrago ... vinden die dat ze mogen aanvallen of niet ? wat denken jullie ?

Rafał Kišerlovski

Buitrago is klassementskopman van Bahrein, lijkt me niet dus.

Dr.Watt

Buitrago (met rugnr. 1) is de absolute kopman voor GC bij Bahrein. Die gaat vandaag absoluut niet aanvallen.

Jeffrey81

'@Powerpiet: Zolang die aanvallers vanuit hun ploegleiding niet óók de instructie krijgen om niet te koersen...waarom niet? Er zal toch iemand moeten winnen natuurlijk. Er zullen zat renners/ploegen zijn die nu juist ineens kansen ruiken

1 2 ... 37 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.