Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 39 ... 59 60
Rim Brakes

'@HaagseHaas: heb je gezien dat morgen slechts 159km zijn? Aanvallers maken geen schijn van kans. Herrada blijft hier mooi op de bank zitten.

Arne Riis

'@Rim: ik denk best dat et een strijd tussen de klassementsmannen gaat plaatsvinden morgen, maar wel achter een groepje vluchters.

Stel, Jumbo rijdt iedereen aan gort en Roglic pakt 40 seconden en rood. Dan mogen zijn ploeggenoten nog 19 etappes de boel controleren. Willen ze helemaal niet. Evenepoel heeft zelfs al gezegd dat hij een vroege rode trui het liefst zsm weer weg geeft.

Hetrada (ofzo) met 2 mins voorsprong in het rood? Ik denk dat alle grote ploegen dat prima vinden.

Rim Brakes

'@Arne Ris: Jumbo hoeft in etappe 4 en 5 helemaal niks te controleren. Dat doen de sprintploegen. En dan komt etappe 6: een grilligere etappe waar een aanvaller het rood mag overnemen (Jumbo controleert dus helemaal niets in de eerste week). Ik kan daarom nog steeds 0 redenen bedenken waarom Jumbo het niet hard gaat maken vanaf de start. Gelijk het kaf van het koren scheiden. Die kans laten ze niet liggen.

Zadelpen

Verslagen kijk ik neer op onze dagscore van 8 punten. Team Zadelpen staat op 16%.... Een grabbelton van fortuin met ipads, smartphones en cashprijzen.

En ik pik er een tweedehands discolollie uit. Fuck the weergoden! Dat mag ook wel eens gezegd worden.

NOAD1912

'@ Zadelpen,

Au! Selectie, opstelling of een combinatie van beiden?

valowitz

Mijn team morgen:
🎱
Bingo
Rogla
🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿
🦅
Ayuso
🍇
Rubio
Buitrago

siets

Zadelpen, ik mag dan sinds jaar en dag slechts een meelezer zijn op dit forum… je bijdragen blijven onovertroffen een glimlach op mijn gezicht toveren! Dank.

ditisdavid

Morgen de hele dag tegenwind behalve op de twee klimmen aan het einde. Een slechter scenario voor de vlucht bestaat niet.

vevie

Het kan nog erger, heer Zadel. Ik had 0 punten. Je hoort het goed. Nul punten! Op 21.2%. Dat zilveren bekertje van de Tour gaat ‘em zeker niet worden. Er zullen nog een aantal van dit soort etappes zijn, dus ik kan m’n borst natmaken. Hopelijk morgen weer stijgen naar iig boven de 50%

Voor morgen:

Roglic
Vingegaard
Evenepoel
Mas
Thomas
Ayuso
Vlasov
Uijtdebroeks
Martinez

Wellicht de laatste wisselen voor Buitrago.

Laatst gewijzigd
RemmertW

2 renners uit de vuelta, allebei in mijn teampje...
In elk geval minder keuzestress.
Morgen vraag of EF gaat controleren voor 0 kans op behoud trui en zo niet wie dan wel. Toch wel grote kans op vlucht.

Kip

Het is vrijwel altijd voor de vlucht de eerste bergetappe in de Vuelta. Roglic is keer op keer favoriet geweest en heeft hem in 2019, 2021 en 2022 laten varen.

Maar inderdaad de wind!

Guido Maltempi

Roglic kan prima de rit winnen én iemand anders de rode trui aansmeren. Hij staat 32 seconden achter op Mas/Bardet/Poole/Rubio, 26 seconden op Everpoel/Martinez/Carthy, 22 seconden op de Bahrain boys en 12 seconden op Thomas en Arensman. Het moet wel héél gek lopen wil hij die allemaal uit het wiel rijden. Sterker nog, het lijkt me een uitstekende kans voor TJV om die trui 'cadeau' te doen aan Mas of Everpoel.

Valvuillerdemoz

Na twee dagen wildwaterbaanfietsen in het halfdonker staat FC Xavi met dank aan de 151punten van vandaag en 64 van gisteren op 95%. Nog nooit zo hoog gestaan met zo weinig punten, waarschijnlijk.

By the way, mijn team deze Vuelta:

Vingegaard. Veel te duur eigenlijk, maar niet te
missen. Grootste FOMO
Roglic. Grootste kans op de eindoverwinning
Evenepoel. Grootste uitdager van de Jumboboys
Ayuso. Grootste kans op plek vier
Almeida. In goede vorm en beter dan vorig jaar
Arensman. Waarschijnlijk de beste man van Ineos
Uijtdebroecks. Mogelijk de beste man van Bora
Vacquelin. In deze vorm, voor deze prijs?
Nobrainer!
JP Lopez. Best geprijsde opvulkopman
Buitrago. Waarschijnlijk de beste man van
Bahrain

Bagioli. Teampunten van Evenepoel en ook
grootste kans op eigen punten binnen
die ploeg. Gisteren gekozen ipv van
de Plus. Wat een goede wissel! Betaalt
zich nu al uit.
Gregoire. In deze vorm voor deze prijs?
Nobrainer!
Lazkano. Zie Vacquelin en Gregoire
Castroviejo. Fijne opvuller voor de tijdritten. Voor
die prijs prima als je hem maar twee
keer inzet

Groves. Kwaliteit mag wat kosten.
Molano. Reserve Kopman.
Marijn vd Berg Veelbelovende vorm.
Menten. In deze vorm voor deze prijs?
Nobrainer!
Page. De opvolger van Gerben Thijssen
maakte het mogelijk om.Groves te
kopen
Ghys. Beetje laffe aankoop voor erbij in de
sprint. Mogelijk veel teampunten.en:
wie weet in dit sprintveld pakt ie ook
nog wat eigen punten mee.

Morgen 9 van de bovenste 10 in de dagopstelling. Ik denk dat Lopez op de bank mag starten.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Romain Gregoir, moet je zo n jongen nou opstellen morgen of niet? ik weet dus niet of hij dit aankan, iemand anders?

Ben Nihilisty

Na 2 etappes de triple digits nog niet weten te behalen; beide etappes ook wel een erg onorthodox verloop met een blik tamelijk willekeurige ploegen en renners bovenaan de daguitslag als je het mij vraagt. Kron, Bagioli. Dat type renner staat bij mij echt al een jaartje of wat op een pikzwarte lijst - ze kunnen van alles, maar in de grote rondes valt het steeds weer tegen. Tja goed, die moet ik dan ook maar even incasseren.

Vandaag het eerste klimwerk, dat moet meer perspectief bieden. Voornaamste twijfel zit hier in Buitrago, die stond gisteren best even naast z'n fiets richting het einde van de etappe. Zijn eventuele basisplekje zou ten koste moeten gaan van één van de jongkies, van wie ik op voorhand het lastig inschatten vind wie van hen het meest zal verrassen. Input is welkom hoor, vanaf hier wordt het schade beperken en hopen dat we Madrid halen.

Simcha

'@Kip: klopt niet helemaal wat je zegt. “Laten varen” is in ieder geval veel te sterk uitgedrukt. Soms is de eerste echte bergetappe pas wat later in de ronde, zoals in 2019, maar dan zijn er al vaak al een paar pittige heuveletappes geweest. In beide gevallen rijdt Roglic altijd een goede uitslag. Ook in 2019 werd ie achter een klein clubje vluchters keurig zesde. En in 2021 zevende. Kortom, zelfs als er een klein groepje vluchters vooruit blijft, wat niet heel waarschijnlijk is, dan loont het nog altijd om de klassementsmannen op te stellen.

Laatst gewijzigd
RooieGek

'@Valowitz.

Wie is 🍇?

valowitz

'@RooieGek

🍇 = Vine

Heb je wel 🎱, 🦅, 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 en 🇵🇹?

Thomberg

Ik denk vandaag ook een AK dag. Of heel sterke vluchter. Iemand idd iets gelezen over Buitrago of Storer die samen vielen en een tijdje blijven staan?

RooieGek

'@vilowitz

😂😂 o ja, Vine 🙈
Ja die anderen snapte ik direct 😂💪🏼

valowitz

'@RooieGek heel goed 👍🏻
Voor alle zekerheid, 🎱=Evenepoel en niet Poole

Karperdrol

plek voor 2:
Buitrago, Poole, Gregoire en Martinez.
Poole en Gregoire misschien voor rood?
of toch net te pittig voor die laatste?
werd 16e in Zwitserland (etappe 3)

Groetjesaandevoetjes

'@Karperdrol: ik heb precies hetzelfde, behalve geen Poole, maar wel Uijtdebroecks. Dus 2 plekken voor de volgende 4: Buitrago, Uijtdebroecks, Gregoire, Martinez. Ik neig naar Uijtdebroecks en Martinez, want Gregoire zie ik toch iets meer als puncheur/kortere beklimmingen en hetzelfde geldt ook deels voor Buitrago, maar ben benieuwd naar de mening van anderen hier. Maar er is een kans dat Gregoire in de ontspanning komt en dan is het een grote gegadigde voor de rode trui.

Smarty

'@RooieGek, het is Valowitz. Maar dat even terzijde.

Mijn team voor vandaag:
1. REV
2. Rogla
3. Bingo
4. Ayuso
5. GT
6. Arensman
.7 L. Martinez
8. Rubio
9. Vine

Casselt

Ik zit enigzins met de zelfde twijfel.
Drie plekken, keuze tussen buitrago, uijtenbroeks, Martinez en Rubio

Vooralsnog neig ik om Rubio niet op te stellen want die zal zich ongetwijfeld moeten opofferen voor Mas in deze fase.

1 2 ... 39 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.