Scorito Vuelta a España 2023

1 2 ... 40 ... 59 60
Jasperdewaal11

Lekker startje hoor met 38% en nu op 58% vind het maar chaotisch allemaal.

Vandaag maar hopen dat Poole de leiderstrui kan overnemen of een Gregoire misschien ? Verder de grote AK mannen mee.

Dr.Watt

Aan de Gregoire twijfelaars. Vanuit de vlucht is dit zeker iets voor hem maar vanuit de favorietengroep kan die echt geen top 20 rijden. Tenzij een extreem tegenwind scenario zoals in Tirreno.

Zelf mag ik niet klagen over de start van deze Vuelta. Momenteel op 98.9% waar ik traditioneel ergens in 40% land vertoef. Hopelijk blijven we bovenin meedraaien. Mijn ploeg is gebouwd rond de afwezigheid van Groves en Vingegaard dus het kan vriezen of dooien.

Willempie94

Ik twijfel tussen Almeida, Dunbar, Martinez en Uijtdebroeks, nog 1 plekje over. Heb nu in elk geval buitrago en eetvelt er in, maar die kan ik eventueel nog wisselen voor bovenstaande. Ik twijfel..

Maar volgens mij is van eetvelt wat minder geschikt voor de vlucht met de echte beklimmingen. Dus die gaat er mogelijk ook nog uit.

kevinraar

mij team voor vandaag
everpoel
roglic
ayuso
almeida
vlasov
arensman
cartny
dunbar

laatste plek keuze uit
lopez
kemna
kelderman

Smarty

'@Willempie94, Almeida en Dunbar zijn toch echt de betere klimmers van jouw viertal. Voor mij dus een Nobrainer!

Dr.Watt

'@kevinraar

Ik zou voor Kamna gaan. Zelf stel ik hem ook op ten koste van Arensman en Uijttebroeckx.

Guido Maltempi

Hierbij nog de vertraagde presentatie van Team Maltempi. Ik was de afgelopen 2 weken op vakantie met m'n gezin, zonder laptop en met belabberde wifi. Daarom wat minder tijd gestoken in het puzzelen en ook het openingsweekend niet al te intensief kunnen volgen. Inmiddels zijn we thuis en is mijn team er op 85% met relatief weinig kleerscheuren doorheen gekomen.

Ik heb gekozen voor een vrij extreme balans tussen arm en rijk, met 7 dure renners (3M+), drie midprice mannen van 1.5M en daarnaast 10 renners uit de prijscategorie 500K-1M.

AK kern:
01. Roglic
02. Vingegaard
03. Everpoel
04. Ayuso
05. Almeida
06. Thomas

De eerste 3 waren wat mij betreft nobrainers, en ook over het UAE duo heb ik eigenlijk niet getwijfeld. Thomas was wel een twijfelgeval, hier had ook Vlasov of Kuss kunnen staan (met als bonus een 1M upgrade in de sprintploeg). Maar het thuislaten van G heeft me de afgelopen 2 scorito-seizoenen al te veel windeieren gelegd, daarom toch maar meegenomen.

Deze kern van 6 AK toppers heb ik aangevuld met 1 ongeleid projectiel en 5 talentvolle klimmertjes:

07. Vine (belabberde Giro maar in potentie gewoon een podiumkandidaat, moest dus mee)
08. Lenny M.
09. Broek Uit
10. v/d Poole
11. Vauquelin (verkozen boven Buitrago)
12. vEetvelt

Eigenlijk is 12x AK/klim een beetje overkill. Het idee achter deze tactiek is dat er vanuit dit zestal 2 of 3 boven komen drijven in het AK, en de rest wordt dan inzetbaar in de vluchtetappes. Ik haal me hiermee zeker in het begin flink wat keuzestress + bankpunten op de hals, maar als de juiste pareltjes ertussen zitten gaat het onderaan de streep hopelijk een positief saldo opleveren.

Om dit brede AK/klim ensemble mogelijk te maken heb ik wat risico genomen in de sprintploeg. Ik heb eigenlijk maar één kopmanwaardige sprinter mee, aangevuld met 6 goedkope jongens:

13. Groves (met afstand de veiligste sprintkopman op de startlijst, opvallend lage pickrate)
14. Vendrame (de eerste bonuspunten zijn alvast binnen en hij sprint straks ook gewoon mee op het vlakke, mark my words)
15. Menten
16. Aular (achteraf toch wat twijfels, gaat hij wel sprinten of wordt het Gonzales?)
17. Govekar
18. Page
19. Barthe (had op deadline day ook nog voor Watson kunnen kiezen, maar ik vond deze vondst te leuk om te skippen... 0% pickrate!)

Het samenstellen van de sprintploeg was echt natte vingerwerk. Er staat een bonte verzameling b-, c- en d-sprinters aan de start en ze zijn vrijwel allemaal te duur geprijsd. Daarom maar gekozen voor een club goedkope jongens die in ieder geval duidelijk hebben aangegeven te gaan sprinten. Op Govekar na ben ik er ook vrij zeker van dat mijn renners er in 4 en 5 gewoon nog bij zitten als het een sprint wordt.

Onderaan de streep had ik dan nog ruimte voor precies één echte aanvaller:

20. Lazkano

Achteraf gezien had ik Thomas + Menten misschien toch moeten inruilen voor Molano + Vlasov/Kuss, om een fatsoenlijke backup kopman te hebben achter Groves. Oh well. Andere renners die lang in m'n team hebben gestaan maar uiteindelijk zijn gesneuveld: Buitrago, Gregoire, vGestel (gaat hij sprinten?), Tratnik.

Vandaag de ingecalculeerde keuzestress voor de eerste bergetappe. De Kern Van Zes + Vine zijn zeker van hun plek en ook Martinez krijgt z'n kans. Op plekje 9 mag Poole het laten zien (rood + wit?), waardoor Broek Uit, vEetvelt, Vauquelin en Lazkano (vlucht?) op de bank belanden. Hopelijk valt het mee met de tegenwind en gaan we op de slotklim iets van onderlinge verschillen zien, anders wordt het straks in etappe 6 weer een blinde gok.

Laatst gewijzigd
Willempie94

'@Smarty

Thanks!
Wat verwachten jullie van Gregoire vandaag?

Scoritop

Iemand al interviews gevonden? Ik vergeet telkens waar je die kunt vinden

valowitz

Weer ☔️vandaag bij de finish. Wordt weer een tombola!

Dr.Watt

'@Guido

Barthe stond ook op mijn lijstje net als watson. Maar ik heb hen uiteindelijk niet nodig gehad door het uitvallen vabn Thijssen.

Derkus

Niemand Barrenetxea vandaag?

Ton Pelo

[QUOTE] Iemand al interviews gevonden? Ik vergeet telkens waar je die kunt vinden [/QUOTE]

Normaal gesproken altijd op Pro Cycling Net op YouTube maar die lijken afwezig te zijn tot nu toe.

Laatst gewijzigd
Willempie94

'@TonPelo
Op Feltet of op Sporza is vaak ook wel wat te vinden

Ik neem trouwens inmiddels wel aan dat de finish niet weer last minute naar voren gebaald wordt?

Laatst gewijzigd
GK

Gisteren een hele mooie dag gehad met Kron (C), Gregoire en van den berg in mn team. Kron 10 min voor de start ipv Gregoire cap gemaakt.. puur op gevoel. Vandaag heb ik alle AK mannen in mn team genomen( heb een best duur AK team want heb bezuinigd op mn sprint team)
Team van vandaag:
Vine
Roglic
REV
Ayuso
Thomas
Almeida
Arendsman
Vlasov
Buitrago

Ik laat op de bank Kron, Gregoire en uijtdebroeks... misschien dat ik 1 van deze er nog in ga zetten last minute 😅

Laatst gewijzigd
Vollebakkoers

Kan iemand mij advies geven over Barrenetxea? Heb ruimte voor één vluchter vandaag, dus ik overweeg hem wel. Hij is onlangs nog 3e geworden in Boucles de l'Aulne - Châteaulin, voor onder andere Gregoire en Herrada. Dus hij zou het moeten kunnen..

Willempie94

Ik heb Barrenetxea niet, heb daar niet zo veel vertrouwen in moet ik zeggen. Maar wie weet gaat hij verassen

Dr.Watt

Geen enkel team gaat Barrenetxea in de vlucht laten. Veel te gevaarlijk voor GC.

Vollebakkoers

'@Dr. Watt
Waarom zouden ze hem niet in een vlucht laten gaan? Hij heeft nog nooit een klassement gereden en ook niet uitgesproken hiervoor te gaan.

valowitz

Mijn team vandaag:
1. Rog
2. Bingo
3. 🎱
4. 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿
5. 🦅
6. Ayuso
7. 🍇
8. Buitrago
9. Barrenetxea
Neem toch maar niet Rubio mee vandaag omdat die waarschijnlijk gaat knechten.
Barrenetxea is mijn 🦄vandaag, lekker ouderwets op basis van gevoel.

Derkus

Ik stel als mogelijke verrassing Sam Gaze vandaag maar eens op! Die werd toch mooi wereldkampioen MTB dit jaar vóór Pidcock, die brons haalde.

oli4g

Toch een redelijke kans dat Rubio of Mas morgen in het rood start?

Daan De Jager

Laatste plekje voor martinez Dunbar of buitrago

Guido Maltempi

Even een pluim voor @Boasson en Hagen, je plannetje is glansrijk geslaagd. Al is het stiekem ook best een leuke renner die zomaar een paar keer kan gaan scoren vanuit de vlucht... zou wat zijn als je straks de Derek Gee van de Vuelta hebt lopen ophypen ;)

Laatst gewijzigd
Swapfiets

'@oli4g Hoezo?

@Daan Flink klimteam als je uit die 3 moet kiezen! Ik zeg Martinez. Normaliter Buitrago maar valpartij gister.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 40 ... 59 60

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.