5. Maxime van Gils (636)
nog 314 over voor 3 renners, dus nu is het uit met de pret. Het plan tot gisteren ca 12.00 was Isaac del Toro om wat punten uit te sparen, maar Rahimns was mij voor.
Maar ook in de lagere regionen is nog genoeg leuks op te pakken. Vanavond eens een voorselectie maken.
5. Valentin Madouas (1068)
Goede renner met een sterke punch die kan scoren in de Vlaamse klassiekers, Waalse klaasiekers, rondjes van een week en verschillende najaarskoersen. Komt op de leeftijd en het niveau om zich 1 van de absolute kopmannen bij FDJ te noemen. De aankoopprijs van 1068 is vrij scherp maar met een goed jaar verwacht ik hier toch nog een winst op te boeken.
5. Leknessund Andreas 493
24 keuzes heeft hij overleefd, nooit gedacht.
Kwam met een gelukje (en de gratie van Remco) in het roze, maar ook weer niet zo toevallig. Al jaren het label toptalent, erg alllround en laat die roze trui een voorproefje geweest zijn voor wat (eindelijk) komt. Enige minpuntje: zakte af naar PRT waar iets minder punten te verdienen zijn. Toch denk ik dat hij tegen de 800 ptn zou moeten kunnen scoren. Mijn eerste 'twijfelrenner', zeker omdat niemand anders hem wou, maar als er één renner definitief kan doorbreken, is hij het.
(Note to myself: don't lose yourself in dreams and peptalk)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.