Team dsm-firmenich PostNL 2024

1 2 3 4 5 »
Thurau
AWestie
#100
DSM nog een van de weinige teams die iets probeert om het AK wat op te schudden, waarvoor hulde. Jam...

De uitwerking kon je toch gewoon voorspellen? Dit was redelijk lachwekkend, als je niet beter wist zou je denken dat ze geld kregen om voor Pogi te rijden. En als het hele team op kop moet voor Bardet mag hij wel iets meer overtuiging zetten in een aanval. 

AWestie

Ben ik het niet helemaal mee eens. De kans op succes was zeker klein en het werkt zeker niet als Pogacar ook nog eens Bardet gaat markeren, maar het was geen onmogelijke missie met een vooraf uit te tekenen afloop zoals gister bij Movistar.

Thurau
AWestie
#102
Ben ik het niet helemaal mee eens. De kans op succes was zeker klein en het werkt zeker niet als Pog...

Als DSM/Firmenich ritzeges wil met Bardet moet hij niet gaan voor een hoge AK notering. Dat is iets wat ze van tevoren konden bedenken. Nu willen ze beide doelen maar dat is onmogelijk als je dan ook nog sympathie bij de andere ploegen verspeelt door een kopgroep terug te halen in een etappe als deze, je zag de irritatie ook in het peloton.

AWestie

Ik begrijp je punt zeker, maar dat betekent nog niet dat ik niet waardeer dat ze iets proberen. 

En iets wel of niet doen omdat het wat chagrijn meegeeft bij de rest van het peloton moet geen reden zijn toch? Zeker niet in etappe 17.

 

Thurau
AWestie
#104
Ik begrijp je punt zeker, maar dat betekent nog niet dat ik niet waardeer dat ze iets proberen. ...

Ben met je eens dat actie ipv de koers ondergaan altijd beter is. Maar toch oogde het knullig, zeker als je kijkt naar de situatie nu in de koers. Bovendien zorg je ervoor dat Pogi duidelijk weet op wie hij zijn strategie moet afstemmen. Maar ben misschien te streng voor Bardet en de ploeg na alle tegenslag die ook zij deze ronde hadden.

Rawolf

Gedurende de etappe vond ik het op momenten ook wat knullig maarja ze hadden wel de pech dat UAE gelijk op het wiel zat bij een aanval van Bardet of Vermaerke. 

In de eindafrekening doet Bardet een kleine zaak voor GC en Vermaerke en Leemreize hebben prima vorm getoond.

 

Rawolf

Ik heb vandaag niet de gehele etappe kunnen volgen maar ik heb het idee dat je met Leemreize, Bardet en Vermaerke 3 bovengemiddelde dalers hebt waar je misschien in de afdaling nog meer mee kan forceren dan de klim. 

 

 

bastaix

Ploegleider Winston onmiddellijk ontslag,aub. Toppunt van nutteloze actie!

Thurau
bastaix
#108
Ploegleider Winston onmiddellijk ontslag,aub. Toppunt van nutteloze actie!

Gaat mij te ver, maar had de ploegleider Addy geheten was hij het lijdend voorwerp van bijtende spot geworden.

van Valouwe

Je kunt als ploeg ook helemaal niets doen, kans op succes is niet zo groot, maar als ploeg hebben ze in ieder geval meer dan behoorlijk gereden. Dat dit Pogacar en zijn maatjes niet beviel, daar hadden ze terecht geen boodschap aan! Feit is dat hier Poole en Onley in steun hadden moeten rijden, ook in die wetenschap vind ik de vervangers meer dan prima! 

Bardet staat weer op plek 7 in het AK., niet slecht na zijn "inzinking" van gisteren en ik kan mij voorstellen dat de puntjes ook belangrijk zijn voor de ploeg!

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Met een 2de ,4de en een 5de plek in een etappe en een 9de plek in de GC ga je niet tevreden naar huis uit de Giro.

 

Casper van Uden won gisteren wel met overmacht ergens Rondom Keulen

Binda

Ik ben een stuk blijer met een overwinning voor van Uden dan een x-ste plek in het GC voor Bardet. Jammer dat er niet meer op ritten gericht wordt.

Rawolf

Ritten waren het hoofddoel, maar niet gelukt. Bardet viel wat tegen, oa door ziekte. En Jakobsen viel erg tegen. 

 

 

AWestie

Is Jakobsen alweer een beetje boven Jan trouwens? Ik zou zelf zeggen dat hij lekker even een alternatief programma ipv Tour moet pakken om aan de methode-Jakobsen bij DSM te tweaken, maar ik ben maar een simpele toetsenbordtikker.

Onley, Van den Broek en Barguil zijn op hoogte en Bardet heeft etappe 11 verkend, dus voorzichtig aan twee man bijschrijven voor het Tourteam moet wel lukken denk ik.

Bimbo Visma

Max Poole stond erop voor Dauphiné, maar ook hier is hij afgehaald. Blijft vervelend dat we niet mogen weten hoe men er fysiek voor staat

AWestie

Als Arkea zijn momentum weer vindt of UNO-x blijft presteren, moet DSM op termijn oppassen. Nieuwe tussenstand UCI ranking

Bimbo Visma

van Uden voegt vandaag weer 14 punten toe aan het totaal

TJV94

Ook in Zwitserland geen Max Poole.

Wél Leemreize en Hamilton die uit de Giro komen. Beide hebben al zo'n 50 koersdagen in de benen, dus is dit bij gebrek een genoeg fitte renners? Lijkt me een gevaar om die jongens op te branden.

Bardet overigens niet, die gaat dus niks meer rijden voor de Tour lijkt het.

Bimbo Visma
TJV94
#118
Ook in Zwitserland geen Max Poole. Wél Leemreize en Hamilton die uit de Giro komen. Beide he...

Te veel blessures in de smalle klimploeg. Dinham twee keer meegedaan om aan de startverplichting te voldoen. Poole en Onley er allebei lang uit.

 

van Uden doet vandaag een +1 in ZLM

Bimbo Visma

Dauphiné was weer een rondje van meedoen is belangrijker dan winnen.

Tour of Britain met een stabiele Georgi, maar net geen podium.

ZLM wel netjes afgerond zonder Eefhoff. Twee etappes en twee keer vierde

Rawolf

jammer van mechanisch defect van Liepins in de sprintetappe maar sowieso beetje rare selectie voor dauphine ja m

van Valouwe

Onley redelijk stand gehouden in deze ultra korte klimrit, nu op plek 8 in het A.K.  Genoten van Frank v.d. Broek, die de aanval had gekozen met twee metgezellen en als laatste overbleef en nog hand en span diensten voor Oscar kon verrichten!

Laatst gewijzigd
1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.