De uitwerking kon je toch gewoon voorspellen? Dit was redelijk lachwekkend, als je niet beter wist zou je denken dat ze geld kregen om voor Pogi te rijden. En als het hele team op kop moet voor Bardet mag hij wel iets meer overtuiging zetten in een aanval.
Als DSM/Firmenich ritzeges wil met Bardet moet hij niet gaan voor een hoge AK notering. Dat is iets wat ze van tevoren konden bedenken. Nu willen ze beide doelen maar dat is onmogelijk als je dan ook nog sympathie bij de andere ploegen verspeelt door een kopgroep terug te halen in een etappe als deze, je zag de irritatie ook in het peloton.
Ben met je eens dat actie ipv de koers ondergaan altijd beter is. Maar toch oogde het knullig, zeker als je kijkt naar de situatie nu in de koers. Bovendien zorg je ervoor dat Pogi duidelijk weet op wie hij zijn strategie moet afstemmen. Maar ben misschien te streng voor Bardet en de ploeg na alle tegenslag die ook zij deze ronde hadden.
Je kunt als ploeg ook helemaal niets doen, kans op succes is niet zo groot, maar als ploeg hebben ze in ieder geval meer dan behoorlijk gereden. Dat dit Pogacar en zijn maatjes niet beviel, daar hadden ze terecht geen boodschap aan! Feit is dat hier Poole en Onley in steun hadden moeten rijden, ook in die wetenschap vind ik de vervangers meer dan prima!
Bardet staat weer op plek 7 in het AK., niet slecht na zijn "inzinking" van gisteren en ik kan mij voorstellen dat de puntjes ook belangrijk zijn voor de ploeg!
Is Jakobsen alweer een beetje boven Jan trouwens? Ik zou zelf zeggen dat hij lekker even een alternatief programma ipv Tour moet pakken om aan de methode-Jakobsen bij DSM te tweaken, maar ik ben maar een simpele toetsenbordtikker.
Onley, Van den Broek en Barguil zijn op hoogte en Bardet heeft etappe 11 verkend, dus voorzichtig aan twee man bijschrijven voor het Tourteam moet wel lukken denk ik.
Als Arkea zijn momentum weer vindt of UNO-x blijft presteren, moet DSM op termijn oppassen. Nieuwe tussenstand UCI ranking
Ook in Zwitserland geen Max Poole.
Wél Leemreize en Hamilton die uit de Giro komen. Beide hebben al zo'n 50 koersdagen in de benen, dus is dit bij gebrek een genoeg fitte renners? Lijkt me een gevaar om die jongens op te branden.
Bardet overigens niet, die gaat dus niks meer rijden voor de Tour lijkt het.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.